nik23 Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 Rozumiem że poduchy wszystkie wymienione. Silnik orginał Avon z czujnikiem i bez, skrzynia Lem. Zapytam jeszcze raz poduchą pod skrzynią dobrze założona? I odbój na pasie przednim dobrze ustawiony niema żadnych naprężeń. Tłumiki nie naprężone? Rozkrecić wszystkie łączenia pogazować i podokręcać plecionka cała? Zmierzam w stronę wydechu jak nie zawiecha cZy bicia elementów napędowych.
sahipp Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Witam i jak ruszyło się coś w temacie ustalenia winowajcy ?
EmKw Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Pewnie auto sprzedane? Posiadam a4 b7 bfb 1.8t, rowniez ta sama predkosc i wibracje, zauwazylem tylko jak jada ekspresowka delikatnie pod gorke czy z gorki, to sie zmniejszaja,a gorzej juz na rownej, wylaczylem nawet silnik podczas tych 120 i tez telepie ?
Langista Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Nie ma rdzy między tarczami hamulcowymi a felgami? Pierścienie centrujące w nich masz?
EmKw Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Niee, wszystko oczyszczone jak nalezy. Mam dwa rodzaje felg, letnie z pierscieniami i drugie zimowe oryginalne biedronki, co prawda jest mniejsze bicie, ale pewnie ze względu na wieksza amortyzacje zimowek.
EmKw Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Najdziwniejsze jest to, ze ten problem jest dosc popularny, ludzie wymieniaja kilkanascie czesci,a rozwiazania brak ?
wrestling1000 Opublikowano 1 Maja Opublikowano 1 Maja Witam. I jak tam temat stanął wszyscy się poddali. Mam to samo telepanie wibruje całe nadwozie 120-140 1.8t
Vexart Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Witam. Ja również mam ten problem. U mnie co dziwne czasami mocniej czasami słabiej zaczyna bardziej bić przy hamowaniu z wyższych prędkości. Przejrzałem już cały napęd. Skrzynia biegów zmieniłem z 5b na 6b, Wał oddałem do wyważenia, okazało się że jest w porządku brak bicia. Przeguby wewnętrzne z przodu wymienione. Pozostałe 8 przegubów sprawdziłem wyczyściłem i przesmarowałem na nowo. Dyfer zmieniony bo stary miał duże luzy i ciekł z każdej strony. Jedną felgę lato mam lekko krzywą, Tylko że jeździłem na niej tak kilka lat i nie było czuć od niej bicia. Piast i łożysk nigdy nie wymieniałem, ale nie chciałbym wymienić by okazało się że bicie jest nadal.
Vexart Opublikowano 14 Czerwca Opublikowano 14 Czerwca Kupiłem felgi proste i nowe opony. Wyważone i nadal podczas jazdy bije. czyli koła można wykluczyć. Co to może być ma ktoś pomysł?
przem8 Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Nie masz czasem pierścieni centrujacych na tych felgach?
Vexart Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca 8 godzin temu, przem8 napisał(a): Nie masz czasem pierścieni centrujacych na tych felgach? Pierścieni centrujacych nie mam choć luz między felga a piastą był troszkę mniej jak 0.5mm więc nawinąłem twardej taśmy na piastę by felga weszła bez luzu. Tak skręciłem i bez różnicy. Kupię czujnik zegarowy i będę sprawdzał każdą piastę.
Langista Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Odwiń tą taśmę bo masz z nią efekt taki jakby jej nie było. Załóż pierścienie centrujące zanim wymienisz piasty.
Vexart Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca W dniu 15.06.2024 o 20:28, Langista napisał(a): Odwiń tą taśmę bo masz z nią efekt taki jakby jej nie było. Załóż pierścienie centrujące zanim wymienisz piasty. Ciekawe gdzie znajdę pierścienie centrujące na luz około 0.5mm może mniej?? felga ma otwór 57,1 a piasta ma 56,8 nowa febi nie ma 57.1 Zrobiłem wczoraj pomiar bicia piasty miałem oryginał było 0.02. Zakupiłem piastę febi i nowe łożysko fag po założeniu bicie 0.05... Jutro z powrotem zakładam starą piastę. Jest jaka jest ale nie wierzę że bicie 0.02 może powodować aż takie bicie przy 140km/h Sprawdzę też pozostałe piasty i wyczyszczę przylgnie dokładnie w 4 kołach ale nie sądzę by to pomogło. Problem jest raczej gdzie indziej. Zużyte tylne zawieszenie może powodować bicie??
Langista Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Rozumiem przy nowej piaście też jest to bicie?
Vexart Opublikowano 24 Czerwca Opublikowano 24 Czerwca 7 godzin temu, Langista napisał(a): Rozumiem przy nowej piaście też jest to bicie? Tak tyle że zmieniłem tylko w jednym kole. Mam 4 piasty i 4 łożyska nowe ale jak zobaczyłem że nowe piasty mają jeszcze większe bicie to zrezygnowałem z montażu pozostałych.
Vexart Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca To tak dzisiaj dopiero miałem czas zajrzeć do tylnych piast. Z pomiarów bicia wyszło mi że lewa przednia ma 0.02 bicia pozostałe 3 mają do około 0.005 czyli ewentualne nierówności lub błąd pomiarowy. Wszystkie tarcze hamulcowe wymieniałem 5 lat temu na Otto zimmerman. Są one pomalowane jakaś farbą i teraz przy rozbieraniu ta farba zwyczajnie była zrolowana i miejscami było jej więcej miejscami mniej. Więc wyczyściłem dokładnie wszystkie piasty przylgnie tarcz, złożyłem i jak ręka odją. Bicia nie ma. Jest jeszcze delikatne ale to to już jest do zniesienia. Ewentualnie będę coś próbował poprawić może dam tą jedną piastę do wyrównania. Wyszło że felgi i opony nie potrzebnie kupowałem nowe ale przynajmniej ładniejsze od poprzednich.
Vexart Opublikowano 4 Lipca Opublikowano 4 Lipca To jednak nie w tym problem był bicie powróciło... Dramat te wibracje... Nie mam pomysłu co zrobić już.
Vexart Opublikowano 15 Lipca Opublikowano 15 Lipca Zmieniłem tarcze hamulcowe z przodu nic to nie dało. Po sprawdzałem bicia na piastach i tarczach są w granicach normy kupowałem nowe łożyska na przód to nowe łożyska fag powodowały bicie na piaście 0.05 musiałem znieniać lecz to nadal nic nie daje. Sprawdziłem wszystkie regulacje zbieżności z tyłu czy się ruszają i samochód idzie w najbliższym czasie na ustawienie zbieżności choć przeczuwam że to nic nie da. I bicie będzie występowało nadal. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać dalej?
Vexart Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca To jest jakichś dramat.. Zmieniłem wszystkie 4 piasty. Nic to nie dało. Kupiłem dwie używane półosie przód jak narazie jedna przyszła zmieniłem nic nie dało czekam na drugą. Kolega przyszedł mówi że nie może być takiego luzu między Piasta a kołem na otworze centrującym może jakieś 0.5mm więc udało mi się wcisnąć na ciasno takie krążki cieniutkiej blachy z puszki. Jest na ciasno i co? Oczywiście nic to nie dało. Za wszelką cenę chce się pozbyć tych wibracji ale nic nie daje poprawy... Ktoś ma jakichś jeszcze pomysł?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się