orzelspc Opublikowano 11 Maja 2023 Opublikowano 11 Maja 2023 (edytowane) Wymieniłem tarcze, klocki, łożyska. Zrobiłem rundkę po okolicy i zauważyłem że z prawej strony na tarczy klocek nie wyciera się po całej tarczy. Z lewej jest ok. Prowadnice są eleganckie ładnie pracują. Moje pytanie czy prowadnice lub jarzmo może się zużyć? Jak sprawdzić? Dodam że klocek bierze po zewnętrznej stronie od brzegu tarczy tak 2/3 w stronę łożyska. Pozdrawiam proszę o odpowiedź. Edytowane 11 Maja 2023 przez orzelspc
pelonek1 Opublikowano 11 Maja 2023 Opublikowano 11 Maja 2023 Pojeździj chwilę, może się ułoży, jak nie to zacisk do sprawdzenia.
orzelspc Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Opublikowano 12 Maja 2023 Co mogę sprawdzić w zacisku? Tłoczek pracuje elegancko. Zacisk mógł się skrzywić? Może coś od tej strony gdzie dociska klocek, który nie bierze całej tarczy?
Langista Opublikowano 12 Maja 2023 Opublikowano 12 Maja 2023 Sprawdź prowadzenie klocka w jarzmie, tłoczek czy nie jest pordzewiały od czoła.
pelonek1 Opublikowano 12 Maja 2023 Opublikowano 12 Maja 2023 8 minut temu, orzelspc napisał(a): Co mogę sprawdzić w zacisku? Czy miejsce tam gdzie styka się z klockiem w miejscu gdzie nie hamuje nie jest zużyte tzn. wytarte bo rozgięte raczej nie jest.
orzelspc Opublikowano 14 Maja 2023 Autor Opublikowano 14 Maja 2023 Witam, jest jeszcze jedna ważna informacja, w sumie powinienem na wstępie to powiedzieć. Na teasie hamowanie przy 130 słychać i czuć bicie i stukanie. W mieście wszystko ok płynnie hamuje nic nie czuć. Tak samo miałem przy zużytych klockach i tarczach z przodu z tą różnicą, że czułem bicie na kierownicy. W tym przypadku bicie i stukanie czuję na nadwoziu. Na kierownicy wszystko ok. Stare tarcze nie wyglądały dobrze, a klocki w połowie zużyte( klocki ok). Więc wymieniłem tarcze, klocki, łożyska. Pojeździłem delikatnie hamując. Po paru dniach pojechałem na obwodnicę sprawdzić i dalej to samo. I zauważyłem że prawa tarcza od zewnątrz od strony koła nie ściera się po całości. "Langista" jak sprawdzić prowadzenie klocka w jarzmie? Prowadnice elegancko pracują ładnie się wciskają.
Langista Opublikowano 14 Maja 2023 Opublikowano 14 Maja 2023 Wrzuć tu zdjęcie jak wygląda jarzmo bez zacisku i klocków, oraz jak wygląda powierzchnia klocków, w miejscu kontaktu z jarzmem.
orzelspc Opublikowano 22 Maja 2023 Autor Opublikowano 22 Maja 2023 Witam, okazało się że to prowadnice z przodu?. Były zapieczone i poprostu nie było tego widzieć po kierownicy. Tarcza z tyłu? Nie wiem. Prawdopodobnie zacisk coś nie tak. Zacisk z klockiem elegancko się styka wszystko wyszorowane. Po odkręceniu koła jest delikatna przerwa między tarczą a klockiem 0,5mm. Pojeżdżę faktycznie jak kolega mówił się dotrze. Jest już trochę lepiej. Zacisku narazie nie ruszam nie chcę ruszać przewodu hamulcowego. Zacisk wymieniałem 2 lata temu na regenerowany orginał. Dziękuję za odpowiedzi. Tylne tarcze hamulc w kiepskim stanie wskazywało na to że coś z tyłu jest nie halo. W październiku na przeglądzie dostałem uwagę że tył trochę słabo trzyma ale w normie. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się