nanosoft Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Witam. Od jakiegoś czasu, koło 2 tyg a4 b8 2.0 TDI kod silnika cjcd jak odpalam pierwszy raz po nocy pierwsze kilkaset metrów szarpie jak jest powiedzmy od 1500 obrotów wzwyż. Wystarczy ujechać dosłownie kawałek max 1km i problem ustaje całkowicie. Co ciekawe jak nie wbiję biegu i daje gaz do oporu nie odczuwam żadnych defektów. Tylko na biegu... i tylko jak postoi przez noc do świeżego rozruchu. Jestem świeżo po wymianie filtrów i oleju + robiłem płukankę przed wymianą, do oleju dorzuciłem ceratec, DPF wypala się poprawnie. Odpowietrzony układ paliwowy i robiłem kalibrację przepustnicy. Brak jakichkolwiek błędów z obd. Nigdy nie zakopcił ani na moment. Mam wrażenie, że od momentu wymiany nasiliło się. Silnik pracuje bardzo równo. Nie zauważyłem jakichś błędnych odczytów z czujników przepływu powietrza, listwie paliwa czy z innych dostępnych podczas podstawowej diagnostyki OBD. Używam apki carista. Mogę ewentualnie sprawdzić czasy wtrysków przez VCDS. Miał ktoś taki problem ? Dodam też, że problem nie występuje za każdym razem. Powiem trochę to tak wygląda, jakby dostawał za mało Paliwa. Wiem jaki był efekt lejących wtrysków w innym aucie więc ewentualny problem z lejącym wtryskiem raczej wydaje mi się mało realny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nanosoft Opublikowano 27 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 Wstępna diagnoza pompa wysokiego ciśnienia. (Błąd pokazał VCDS) Ale skoro "uszkodzona" to dlaczego po kilkuset metrach silnik zaczyna pracować prawidłowo bez zająknięcia. Później może być już zimny jak postoi kilka godzin i objaw nie występuje. Zaś dopiero występuje tylko na drugi dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 Wrzuć pełny auto-scan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nanosoft Opublikowano 28 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2023 Nie mam chwilowo możliwości wykonania auto-scan. Chyba, że jest jakaś możliwość aplikacją na androida. Spróbuję podpytać znajomego, może będzie miał chwilkę wykonać. Dzisiaj np. było już cieplej i szarpanie było znacznie mniej odczuwalne, wręcz na jedynce nie dało się zauważyć dopiero na dwójce chwilowo wystąpiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek Opublikowano 30 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2023 (edytowane) Miałem podobnie, okazało się że winny był wtryskiwacz. Przytarta iglica. Objawy tylko po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku i tak jak piszesz, problem znikał po przejechaniu kilkuset metrów. Korekcje wtryskiwaczy bliskie 0. Edytowane 30 Lipca 2023 przez Lolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek181289 Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 W dniu 28.07.2023 o 13:16, nanosoft napisał(a): Nie mam chwilowo możliwości wykonania auto-scan. Chyba, że jest jakaś możliwość aplikacją na androida. Spróbuję podpytać znajomego, może będzie miał chwilkę wykonać. Dzisiaj np. było już cieplej i szarpanie było znacznie mniej odczuwalne, wręcz na jedynce nie dało się zauważyć dopiero na dwójce chwilowo wystąpiło. Kolego, udało Ci się dojść co było przyczyną? Mam takie same objawy, dodatkowo jak występuje szarpanie to słychać głośny klekot z pod maski... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się