Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów A4 B7 1.8T BFB - podejrzenie nieszczelności lewego IC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam prośbę o analizę logów pod kątem szczelności dolotu (konkretnie lewego IC). Jakiś tydzień temu robiłem mod mojego auta polegający na dołożeniu drugiego IC z silnika BEX. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że przy zwiększeniu obrotów na postoju było wyraźnie czuć, że rura wychodząca od turbiny do prawego IC "puchnie". To samo rura wychodząca z prawego IC i rura wchodząca do lewego IC. Niestety rura wychodząca z lewego IC prowadząca do przepustnicy już się tak nie zachowywała. Mam podejrzenie, że powietrze gdzieś ucieka przez nieszczelny lewy IC. Próbowałem sprawdzić szczelność lewego IC zaślepiając rurę wchodzącą od dołu i pompując wszystko sprężarką modelarską. Obie rury "puchły" ale chwilę po odłączeniu sprężarki ciśnienie gdzieś uchodziło. Nie pomogło nasłuchiwanie, bo nie było wyraźnie słychać gdzie uchodzi powietrze. Specyfik w piance do sprawdzania szczelności instalacji, który kupiłem na Allegro nie wykazał nieszczelności na łączeniach rur i z tyłu IC (do przodu nie miałem dostępu, bo nie zrzuciłem zderzaka). Logi nie pokazują nic niepokojącego, bo wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi.

Czy powinienem się przymierzać do wymiany lewego IC czy raczej nie muszę obawiać się nieszczelności?

Autko zachowuje się normalnie i dość żwawo przyspiesza. Drugi IC pozytywnie wpłynął na temperatury w dolocie. Prawy IC kupiłem jako sprawdzony pod kątem szczelności i zachowanie rur, która do niego wchodzi i która z niego wychodzi by to potwierdzało.

LOG-01-002-004-115.xlsx

Opublikowano

Zrób komplet logów. Na postoju nie uzyskasz żadnego doładowania więc sprawdzanie szczelności na zasadzie puchnięcia rur przy przegazowaniu jest bez sensu.

 

Opublikowano

Załączyłem logi dynamiczne z przyspieszania na trzecim biegu (parametr obciążenie silnika rośnie wraz z RPM). Czy może pominąłem jakiś kanał do logowania?

Opublikowano
2 minuty temu, ArmiDali napisał(a):

Czy może pominąłem jakiś kanał do logowania?

Zrób

2+33

3+20

115+118

Opublikowano

Znalazłem chwilę czasu i niezbyt długą prostą na uboczu i zrobiłem komplet logów. Niestety nie udało mi się dociągnąć z obrotami do czerwonego pola, bo dostępny odcinek drogi na to nie pozwolił ale liczę, że to powinno wystarczyć.

Logi komplet.xlsx

Opublikowano

Doładowanie jest ok, przepływ za mały i za duże cofanie zapłonu, zacznij od wymiany przepływki na nową.

Opublikowano

Nie udało mi się osiągnąć wartości obrotów z maksymalną mocą (5700), bo skończyła mi się prosta na nieuczęszczanej drodze ale z tego co widzę to przebieg wartości przepływu w funkcji obrotów silnika jest liniowy. Po zrobieniu wykresu w excelu wyszło mi, że przepływ dla obrotów 5700 powinien mieć wartość 120 g/s. Dla silnika BFB ta wartość powinna być chyba nieco wyższa (163 KM * 0,8 = 130,4 g/s). Czy mogę jeszcze jakość zdiagnozować przepływomierz? Markowy BOSCHA to dość spory wydatek a nie chciałbym pochopnie wymieniać części. Autko dość sensownie się zbiera i nie wykazuje objawów zużytego przepływomierza jak mój poprzedni samochód też marki Audi z silnikiem 1.8 bez turbiny (wkręcanie się na obroty tylko do 4 tyś. obr. a z czasem i spadkiem sprawności przepływomierza już tylko do 3,5 tyś. obr i odcinka a także bardzo odczuwalny spadek mocy). Jedyny niepokojący objaw to, że samochód szarpie mi na jedynce na niskich obrotach i może przyczyna tego zachowania jest zużyty przepływomierz? MAF raczej nie był wymieniany od nowości i ma już za sobą 240 tyś. km.

Co może być przyczyną zbyt dużego cofania zapłonu? Paliwo raczej wykluczam, bo tankuję na Orlenie i Circle K. W czasie testów w zbiorniku miałem mieszankę PB95 i PB98.

Opublikowano

Cofanie zapłonu moze być też przez zanizający przepływomierz, nikt Ci nie karze wymieniać, przepływka jak kazdy inny podzespół eksploatacyjny nie jest wieczny i sie zużywa.

Opublikowano

Wczoraj przy okazji dłubania w aucie wykręciłem część pomiarową przepływomierza i pochodzi ona z tego samego roku co samochód. Ślady korozji na elementach wyglądających na mosiężne widoczne na załączonym zdjęciu oraz wiek samego MAF przekonały mnie do jego wymiany. Udało mi się upolować nowy BOSCH'a w dobrej cenie i jak tylko przyjdzie powtórzę logi. Liczę na poprawę kultury pracy silnika na niskich obrotach i być może lepsze zbieranie się autka.

IMG_4285.jpg

Opublikowano

Wymieniłem przepływkę na nową Boscha i logi, które uzyskałem z jej użyciem są delikatnie mówiąc niepokojące. Przebieg masy powietrza nie rośnie wraz z obrotami. Występują dziwne piki. O dziwo samochód mimo tych dziwnych wartości jechał normalnie. Mam wrażenie, że nowy MAF musi się "wygrzać" żeby mierzyć poprawne wartości tak jak nowe kolumny głośnikowe potrzebują trochę pograć żeby pokazały klasę tak przepływka potrzebuje przejechać kilkadziesiąt kilometrów żeby działać jak powinna czy może się mylę? Plus, że wartości maksymalne podskoczyły i chyba nie ma już cofania zapłonu.

LOG-01-002-020-118.CSV Logi nowe.xlsx LOG-01-002-020-115.CSV

Opublikowano

Wreszcie znalazłem kawałek bezpiecznej drogi poza cywilizacją i mogłem zrobić poprawne logi. @Łukasz13 czy mógłbyś na nie zerknąć. Robiłem jeszcze jeden pakiet logów i po pewnej obróbce w excelu wyszło mi, że problem cofania zapłonów występuje w okolicach 1400 obr. / min.. Może to sugerować, że jakiś element mechaniczny silnika wpada w rezonans przy tych wartościach obrotów a czujniki "widzą to" jako spalanie stukowe.

Od ostatnich logów przeszło rok temu moje autko przeszło delikatne strojenie (184,6 KM @ 5180 obr. i 275 Nm @ 3970). Niestety efekty chipowania są rozczarowujące zwarzywszy na to, że w swoim Audi wymieniłem wtryski na wersję z BEX i dołożyłem prawy intercooler również z wymienionej wersji silnika 1.8T. Fachowiec od tuningu stwierdził, że gdyby nie cofanie zapłonów silnik mógłby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. 

Jeśli to istotne to próbowałem profilaktycznie wyczyścić katalizator płynem podawanym do przepustnicy. Ciężko powiedzieć czy coś to zmieniło. Dzisiaj zmieniłem odbojniki silnika z przodu. Przy logach z 07.07.2024 r. był jeszcze stary sypiący się pod palcami.

Z nieznanych mi powodów dane w logach z 15.07 są podzielone na bloki. Nie udało mi się tego wyeliminować w excelu.

 

Logi 07.07.2024.xlsx Logi 15.07.2024.xlsx

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, ArmiDali napisał(a):

Nie udało mi się tego wyeliminować w excelu.

Logi wrzucasz na stronę typu tunezilla i wklejasz tylko linki, nic nie obrabiasz. To, że w jednym pliku masz poprzednie logowania wynika z tego, że nie usunąłes starego pliku i nie zmieniając nazwy loga domyślnie nadpisuje istniejący plik o nowe dane przy robieniu tych samych grup.

Stuki dramat. Kat jest?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Katalizator jest fabryczny, który ma za sobą blisko 250 tys. km. Próbowałem go przeczyścić specyfikiem Liqui Molly:

ALLEGRO.PL

Nie wiem jaki to przyniosło skutek. Popołudniu wrzucę surowe logi.

Opublikowano

Log z 07.07.2024 ma niższe wartości cofania zapłonów i pojawiają się one w okolicach 1400 obr / min. Może jak wymieniałem odbojnik silnika na nowy źle wycentrowałem uchwyt i teraz wibracje silnika są w szerszym zakresie obrotów a to przekłada się na wyższe korekty zapłonu.

Opublikowano
37 minut temu, ArmiDali napisał(a):

Nie wiem jaki to przyniosło skutek. Popołudniu wrzucę surowe logi.

Żaden, bo wkład zazwyczaj jest oberwany albo oberwany i stopiony w środku.

 

Opublikowano

Czy źródłem wibracji wzbudzających czujniki spalania stukowego mogą być poduszki silnika? Prawa wygląda podejrzanie.IMG_5534.thumb.jpeg.6da0c21eb06b988035009d5b0f4895ce.jpeg

IMG_5535.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...