Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowe paliwo E10 na stacjach benzynowych od 2024r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok to sporo wyjaśnia. 

Opublikowano

Panowie mam a4 b7 1.8T BFB bez webasta, czyli moge normalnie tankowac e10? 

Ktos juz tankowal w tym konkretnym silniku nowe paliwo? 

Opublikowano

Zrobisz jak zechcesz.

Ja zalecam 98:cygaro:

Opublikowano
4 godziny temu, kostek007 napisał(a):

Panowie mam a4 b7 1.8T BFB bez webasta, czyli moge normalnie tankowac e10? 

Ktos juz tankowal w tym konkretnym silniku nowe paliwo? 

Nie krępuj się 

Opublikowano
5 godzin temu, NelsonPL napisał(a):

Ja zalecam 98:cygaro:

Czemu nie chwalisz, że wtedy litre mniej spali ???

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano
10 godzin temu, kostek007 napisał(a):

Panowie mam a4 b7 1.8T BFB bez webasta, czyli moge normalnie tankowac e10? 

Ktos juz tankowal w tym konkretnym silniku nowe paliwo? 

Tak możesz tankować E10, śmiało i bez żadnych obaw. 👍

 

p.s.

Ktoś pytał wcześniej jak wygląda spalanie, po zalaniu E10.

U mnie (1.8T-AVJ) w sumie bez różnicy, na:

95-E5 wychodziło 10l - 10,5l/100km

95-E10 wyszło 10,2l/100km.

 

Opublikowano

Spalanie to jedna sprawa . A sprawdzał ktoś może korektę długoterminową ? U mnie na E5 było między 6-7,5% a po dwóch bakach E10 mam ponad 9%.  Teraz zalałem 98 i mam korektę 5,5% ale dopiero przejechałem 60km więc trochę mało na jakieś wnioski.  Po każdej zmianie paliwa korekty były kasowane .

Opublikowano
12 minut temu, Gregorski3 napisał(a):

A sprawdzał ktoś może korektę długoterminową ?

Zapytam z ciekawości.

Jak sprawdzasz zawartość etanolu w benzynie ???

Opublikowano (edytowane)

Wiem do czego zmierzasz . Nie mam pewności,że te dwa baki to na pewno było E10.

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano (edytowane)

Nie krępuj się.

Pytam tylko z ciekawości, jak wyliczyłeś tą "korektę".

Możliwe, że komputer w Twoim aucie jest bardziej rozbudowany i potrafi to wyliczyć niż u mnie w B6.

Edytowane przez Fido
Opublikowano

Zauważyłem ze w mojej babci(A4 B5 1.8 ADR 98r) paliwo E10 pomogło, odpala na półobrotu. Jeszcze przed paliwem E10 wymieniałem czujnik temperatury bo nonstop na blacie wyskakiwał błąd sporadyczny 16500 i 17936 sterowanie kątami fazowymi to od napinacza z tyłu silnika wyjąłem kostkę i ją wyczyściłem, problem już nie powrócił.

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Fido napisał(a):

Nie krępuj się.

Pytam tylko z ciekawości, jak wyliczyłeś tą "korektę".

Możliwe, że komputer w Twoim aucie jest bardziej rozbudowany i potrafi to wyliczyć niż u mnie w B6.

Ja nic nie wyliczyłem. Korekta odczytana vcds w silniku w grupie 032.  

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

Znaczy chodzi o korektę na wtryskach.

Mam ropniaka to nie porównam niestety.

Opublikowano
21 godzin temu, Gregorski3 napisał(a):

A sprawdzał ktoś może korektę długoterminową ?

Sprawdzał a jakże ale bez zmian. Korekta stoi na 0,8 😉

Opublikowano

K2 E10 neutralizujący dodatek do benzyny 10ml T326

Screenshot_20240508_194607_Instagram.jpg.5f6eada368664845d8e40898dde25eb9.jpg

 

Ktoś coś kiedyś pisał, że powstanie taki neutralizator. I proszę, jest! 🤣🤣🤣

Opublikowano

Ktoś jeszcze przejmuje się E10, z wyjątkiem aut z przed 25 lat ?

E10 powinno zawierać do 10 % dodatków "bio" - a w rzeczywistości zawiera ok 5,5- 6 % - czyli nieznacznie więcej niż dotychczasowe E5.

 

Problem zacznie się robić jak faktycznie ilość biokomponentów dobije do granicznego 10 %...

Opublikowano

Ja się nie przejmuje bo śmigam od początku roku na 98-ce:cygaro:

Zdecydowanie lepsze paliwo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...