Magdalena9 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia Pomocy!! Posiadam Audi A4 B7 1.9 TDi. Od czasu wizyty u mechanika (który wymienił mi czujnik płynu chłodzącego z uwagi na zdarzający się od czasu do czasu wzrost obrotów z 900 do 1000/min na postoju) temperatura podczas jazdy przestała rosnąć do 90 st., czasami dobije do 70st, po czym w kilka sekund spada do 60st.pomimo przejechania nawet 100km na raz, ma takie wahania. Podczas postoju po ok 1h temperatura wzrasta do równych 90 st, lecz po ruszeniu znowu spada. Ogrzewanie w pojeździe działa bez zarzutu. Kolejny mechanik był przekonany, że to wina termostatu, wymienił go, lecz nie ma żadnej poprawy. Mechanik następnie wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego (jeden z dwóch), lecz również to nic nie dało. Wg. niego małe szanse żeby problemem był ten drugi czujnik. Czy macie jakieś pomysły, w czym jest problem ?
przem8 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia (edytowane) Jeśli są dwa czujniki temp. to jeden jest odpowiedzialny za wskazania dla sterownika, a drugi dla zegarów. Jeśli jest jeden, czteropinowy to zapewne jest wadliwy. Poza tym było jechać na reklamację do tego pierwszego jak zepsuł. Diagnoza tego to max 5min jak się ma komputer diagnostyczna i w minimalnym stopniu potrafi się go obsłużyć. Edytowane 17 Stycznia przez przem8 1
Tomnik Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia (edytowane) 57 minut temu, Magdalena9 napisał(a): Czy macie jakieś pomysły "Pomysł" wydaje się być oczywisty. Zanóż termometr w płynie chłodzącym zbiornika. porównuj temp. z tą na "zegarach". Dysponując np. VCDS-em po nocnym postoju auta, porównaj dane odczytu temperatury płynu chłodzącego, paliwa, powietrza w dolocie (Silnik/ grupa 07). Duża ewentualna rozbieżność odczytu od czujnika temp. płynu będzie świadczyć o jego niesprawności. Czujnik temperatury płynu chłodzącego w tym silniku jest czujnikiem podwójnym (cztero-pinowym) - G2/G62. G2 podaje sygnał do wskaźnika w liczniku, G62 do sterownika silnika. Porównaj (VCDS) odczyty tego podwójnego czujnika silnik(engine)/grupa 07 i Instruments/grupa 03. Różnica pomiędzy odczytami świadczyć będzie o awarii czujnika. Edytowane 17 Stycznia przez Tomnik 1
Magdalena9 Opublikowano 17 Stycznia Autor Opublikowano 17 Stycznia 1 godzinę temu, przem8 napisał(a): Poza tym było jechać na reklamację do tego pierwszego jak zepsuł. Byłam kilkurotnie, lecz narobił więcej szkód w moim aucie, niż pożytku, wymienił termostat (który był dobry) i przy okazji wyrwał kabel od alternatora. Nie chciałam już więcej ryzykować.
Tomnik Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia "Mechanik samochodowy", prowadzący usługę naprawy aut, nie potrafiący uporać się z przedmiotową, opisaną tu i łatwą w diagnozie usterką, powinien zamknąć warsztat i ewentualnie serwisować(lepiej nie) i brać za to odpowiedzialność, tylko i wyłącznie swoje auta. Nie powinien nazywać się mechanikiem samochodowym.
Magdalena9 Opublikowano 21 Marca Autor Opublikowano 21 Marca W dniu 17.01.2024 o 13:23, Tomnik napisał(a): "Pomysł" wydaje się być oczywisty. Zanóż termometr w płynie chłodzącym zbiornika. porównuj temp. z tą na "zegarach". Dysponując np. VCDS-em po nocnym postoju auta, porównaj dane odczytu temperatury płynu chłodzącego, paliwa, powietrza w dolocie (Silnik/ grupa 07). Duża ewentualna rozbieżność odczytu od czujnika temp. płynu będzie świadczyć o jego niesprawności. Czujnik temperatury płynu chłodzącego w tym silniku jest czujnikiem podwójnym (cztero-pinowym) - G2/G62. G2 podaje sygnał do wskaźnika w liczniku, G62 do sterownika silnika. Porównaj (VCDS) odczyty tego podwójnego czujnika silnik(engine)/grupa 07 i Instruments/grupa 03. Różnica pomiędzy odczytami świadczyć będzie o awarii czujnika.
swIP Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Termostat do wymiany. Prawdopodobnie uszkodzony termostat lub kupiony wadliwy. Temp płynu ok 80 stopni w sterowniku i na zegarze więc oba czujniki są sprawne.
Magdalena9 Opublikowano 23 Kwietnia Autor Opublikowano 23 Kwietnia W dniu 22.03.2024 o 11:07, swIP napisał(a): Termostat do wymiany. Prawdopodobnie uszkodzony termostat lub kupiony wadliwy. Temp płynu ok 80 stopni w sterowniku i na zegarze więc oba czujniki są sprawne. Termostat wymieniony, bez zmian. Temperatura nadal nie rośnie podczas jazdy
Langista Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Czy tylko ja zwróciłem uwagę na temperaturę w dolocie 70 stopni? Przy tych temperaturach musiałby nieźle upalać auto żeby taki wynik osiągnąć. Pokaż wskazania z grupy 131, 132 i 134.
przem8 Opublikowano 24 Kwietnia Opublikowano 24 Kwietnia 8 godzin temu, Langista napisał(a): Czy tylko ja zwróciłem uwagę na temperaturę w dolocie 70 Wystarczy, że długo stoisz na postoju albo odczyt był na zapłonie przy rozgranym silniku i temp. w dolocie momentalnie rośnie do takich wartości więc nie wiem czemu się tak dziwisz.
Magdalena9 Opublikowano 25 Kwietnia Autor Opublikowano 25 Kwietnia W dniu 23.04.2024 o 22:59, Langista napisał(a): Czy tylko ja zwróciłem uwagę na temperaturę w dolocie 70 stopni? Przy tych temperaturach musiałby nieźle upalać auto żeby taki wynik osiągnąć. Pokaż wskazania z grupy 131, 132 i 134. W następnym tygodniu podjadę do mechanika, żeby pokazałam mi te wskazania. Z tego co pamiętam to w dniu pomiarów ze zdjecia na dworze była temp ok 5 st., na warsztacie może 15-20 st. Jaka w takim przypadku powinna byc prawidłowa temperatura powietrza dolotowego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się