Peterka Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Witam, W związku z tematami dotyczącymi użytkowania oraz eksploatacji napędu Quattro, postanowiłem napisać kilka moich spostrzeżeń. Jeżeli chodzi o historię napędu jest to na forum w dziale FAQ. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t9500.0.html;highlight=quattro Użytkuje auto z tym napędem rok, nie jest to dużo, ale kilka słów już mogę powiedzieć. Zacznę od „minusów” tego napędu. Często widać te obawy u osób które dopiero szykują się do kupna auta z tym napędem: Zwiększone spalanie około 1l PB Trzeba troszkę więcej mocy do „rozpędzenia” napędu ( nie polecałbym wersji silnika ADR 1.8 125KM - Quattro) Jeżeli chodzi o eksploatacje napotkamy tutaj również na kilka „minusów”: Droższe części m.in. o Tuleje tylnych wahaczy po 6 sztuk na każdą stronę – koszty ASO 370 PLN - oba dolne wahacze oraz 365 PLN – oba górne wahacze o Dużo droższe amortyzatory oraz sprężyny - koszt tylnego amorka około 400 PLN lub więcej (zawieszenie gwintowane zahacza jak dla mnie o astronomiczne kwoty), komplety dobrych sprężyn zaczynają się od 800 PLN o Oleju w tylnym moście z tego co mi wiadomo nie trzeba wymieniać (zaleca się tylko przy naprawach lub wyciekach) o Mało spotykane ale jednak zdarzają się wycieki z dyfra – konieczne zrobienie uszczelniaczy o Musimy pamiętać o oponach – KONIECZNY ten sam rozmiar opon na obu osiach. Zaleca się również posiadanie równomiernie zużytego ogumienia na każdej osi o Zdarzają się uszkodzenia przegubów wewnętrznych w tylnym napędzie oraz półosi Ogólnie to, co jest napisane powyżej może odstraszać, jednak moim zdaniem można je zaliczyć do kwestii eksploatacji. Pewnie jeszcze troszkę „wad” by się znalazło, ale przecież Quattro jest tak naprawdę napędem bardzo trwałym i nie często się zdarzają uszkodzenia samego napędu. Wyżej wymienione rzeczy to tak jak napisałem raczej eksploatacja. Jeżeli chodzi o „plusy” Quattro - najlepiej wsiąść i się przejechać. Zalety tego napędu czujemy już na zwykłej suchej nawierzchni, głównie w zakrętach, szczególnie tych pokonywanych szybko (ronda również ) - auto zupełnie inaczej się zachowuje. Trakcja jest na bardzo wysokim poziomie. Żeby wykorzystać zalety tego napędu na suchej nawierzchni potrzeba mocniejszego silnika niż 1.8 ADR oraz troszkę zacięcia do szybkiej jazdy samego drivera. Największe zalety tego napędu są nieocenione na mokrej nawierzchni lub w zimę. Na śniegu mamy o wiele większą przyczepność niż ośki . Na ośnieżonych drogach ruszając ze skrzyżowania nie musimy się martwić, że nie zdążymy przed nadjeżdżającym autem itp., po prostu wrzucamy jedynkę i ruszamy. Jak ktoś już kiedyś powiedział - Quattro przyspiesza jak żadne, hamuje jak każde (czyt. Śnieg i woda). A zabawa z Quattro na ośnieżonych placach to to, co „tygryski lubią najbardziej”, a wrażenia z tego są nie do opisania. Trzeba to przeżyć by wiedzieć o czym mowa Jest wiele sytuacji, w których korzystamy z dobrodziejstw tego rozwiązania np. wyjeżdżanie z ośnieżonych posesji, parkowania pod hipermarketem w zaspach jak nie ma miejsca przed Świętami Bożego Narodzenia itd. Można by wymieniać bez końca… Podsumowując, elementy eksploatacyjne możemy zmierzyć dość wymiernie w pieniądzach wydawanych przy korzystaniu z tego napędu, natomiast frajda z jazdy Quattro jest nieoceniona. Zapomniałbym o bezpieczeństwie oraz pewności prowadzenia auta, które daje nam napęd. Prawda jest taka, że Quattro może czasem uratować zdrowie lub życie, a to jest nie do oszacowania. Są to moje subiektywne odczucia, ale mam nadzieję, że komuś się przydadzą oraz skuszą innych użytkowników do wypowiadania się na temat Quattro Pozdrawiam
tomstat Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro?
Kowi87 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? pod względem mocy :gwizdanie:
SoMeS Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? bo to nie jedzie
Dibo Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? bo to nie jedzie AFN w serii też nie jedzie Zresztą 2.6 to też przysłabawy silnik do Q. Żeby się bawić tym napędem to warto mieć 1.8T po modach czy 2.7BiT.
NUTI Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Dodam od siebie - ja jeździłem B6 QUATTRO po programie 170KM Z zalet spokojnie moge wymienić rewelacyjną trakcje, szybki start i frajda z jazdy bokiem Minusy Spalanie to minimum 7,5l ( jak emeryt) norma to 8,5 była Szybsze zużycie opon Ogólnie auto wywarło pozytywne odczucia.
ktokolwiek Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Żeby się bawić tym napędem to warto mieć 1.8T po modach czy 2.7BiT. 2,7 Bit w serii też nie jedzie
Nosfer Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? bo to nie jedzie AFN w serii też nie jedzie Zresztą 2.6 to też przysłabawy silnik do Q. Żeby się bawić tym napędem to warto mieć 1.8T po modach czy 2.7BiT. Dobre Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? jakie masz opony ?
KOval81 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 AVF i 2.7 bIT jak się objeździ to też nie jedzie (i to pierwsze nawet bez Quattro) :> Spadek mocy owszem występuje, ale bez przesady - zwykły zjadacz chleba nawet by się nie poznał. Chyba raczej ideą posiadania Quattro nie jest przyspieszenie lepsze/gorsze o 0.5 - 1.0 s, tylko poprawa bezpieczeństwa i trakcji Że spalanie nieco większe - owszem, ale w granicach przyzwoitości - jak ktoś lubi poszaleć, to i FWD mu possie Że opony powinny być jednakowe na 4 kołach - owszem, nie ma śmigania na gównianych kapciach na różnych osiach - poprawa bezpieczeństwa Wnioski i dedukcje z czytania posta: Jedynie auta zrobione jak Siwy Poźka nadają się do Quattro (bo to 1.8T po modach) :laghing2: skoro AVF, AFN, 2.6 są za słabe, żeby się pobawić :> A tak poważnie, to do zabawy jest Misza, albo STi, bo A4 to kloc i jeździ tylko po prostych :gwizdanie:
Nosfer Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Wnioski i dedukcje z czytania posta: Jedynie auta zrobione jak Siwy Poźka nadają się do Quattro (bo to 1.8T po modach) :laghing2: skoro AVF, AFN, 2.6 są za słabe, żeby się pobawić :> Ale, tego akurat nie napisał Peterka.
KOval81 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Wnioski i dedukcje z czytania posta: Jedynie auta zrobione jak Siwy Poźka nadają się do Quattro (bo to 1.8T po modach) :laghing2: skoro AVF, AFN, 2.6 są za słabe, żeby się pobawić :> Ale, tego akurat nie napisał Peterka. No nie, bo to napisał Dibo, a wcześniej SoMeS :>
tomstat Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Cytat: tomstat Dzisiaj o 00:29Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? confused4 jakie masz opony ? Standard - 195/65 15' Wiec wg Was naped ten sluzy do swirowania, palenia laczków na mokrych jezdniach itp. U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc.
Kowi87 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc. Nie uwierze, ok 11sekund ma oska a Quattro jak wiadomo jest wolniejsze o pare setnych sekundy :gwizdanie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4
tomstat Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Cytat: tomstat Dzisiaj o 11:46U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc. Nie uwierze, ok 11sekund ma oska a Quattro jak wiadomo jest wolniejsze o pare setnych sekundy gwizdanie http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4 Jak napisałem "około" wiec niech bedzie, żeby zaspokoić kolege to - 11,39362 sek tez wystarczy
SoMeS Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 11s. do setki to żadna rewelacja.... dlatego napisałem że adr nie jedzie
Nosfer Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Cytat: tomstat Dzisiaj o 00:29Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? confused4 jakie masz opony ? Standard - 195/65 15' Wiec wg Was naped ten sluzy do swirowania, palenia laczków na mokrych jezdniach itp. U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc. Nie wyciągaj pochopnych wniosków. Pytam, bo mój ADR na 17/235/45 stracił jakies 40kM
tomstat Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 No to rzeczywiście stracił i to przy FWD.. a ja właśnie szukałem mu nowych butów w rozmiarze 17 ale chyba poprzestane na 16'ach.
adams78 Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Wiec wg Was naped ten sluzy do swirowania, palenia laczków na mokrych jezdniach itp. Nie wiem gdzie to przeczytałeś. Można się nieco pobawić na mokrym, ale wypada mieć chociaż ze 180KM. Chociaż zależy od nawierzchni - na bardzo mokrej jezdni (silny deszcz) nawet seria 1.8T pozwala bokiem objechać rondo na 225/17" Oczywiście na śliskim frajda jest dużo większa Jak napisał Peterka - zależy od temperamentu kierowcy. Ja świadomie kupiłem 1.8TQ, aby czerpać nieco większą frajdę z jazdy. A tak poważnie, to do zabawy jest Misza, albo STi, bo A4 to kloc i jeździ tylko po prostych Przedział cenowy nieco inny - szczególnie eksploatacja
tauron Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Hm ja tam smigam 1.8 t tez w quattro od pół roku i nie narzekam , po zakretach idzie jak po szynach , fakt rozpedza się dla mnie jakby mułowato , ale tłumaczę sobie to tym że na to maja wpływ koła 225x40x18'' no i spalanie w mieście 12,5l czasem i wiecej zależy od jazdy . zobaczymy jak bedzie juz niebawem odpowiednia pogoda jak to sie ma w zimie .
CoLo Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 zobaczymy jak bedzie juz niebawem odpowiednia pogoda jak to sie ma w zimie . Będziesz zachwycony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się