Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Zdemontowana maglownica- i co dalej ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, wyciągnąłem maglownicę (nie było łatwo),chciałbym ją rozkręcić aby dostać sie do oringów itp. Proszę Was o pomoc bo niewiem jak to po kolei zrobić a oczywiście nie chcę niczego uszkodzić. Czekam na wskazówki.

Pozdrawiam. :)

Opublikowano

nikt ci na to nie odpowie bo kazdy oddaje do regeneracji sam raczej tam nic nie zdzialasz,jedynie mozna ja wyciagnac i wlozyc....a regeneracja do warsztatu ktory sie tym zajmuje

Opublikowano

Ja rozbierałem magiel i regenorowałem:

Wiec tak,pod nr 1 jest tuleja zabezpieczona pierscieniem,trzeba pierscien wyjac i wyciagnac tuleje-ciezko idzie...

pod nr 2 jest sruba,odkrecamy ja-gwint normalny,pod sruba jest nakretka-tez ja odkrecamy,

pod nr 3 jest tez sruba,odkrecamy ja,pod spodem jest sprezyna trzymajaca tuleje,po odkreceniu sruby wyciagamy tuleje jest ona tak jak by przecieta na poł,wbilem tam brzeszczot od pilki i delikatnie ciagnac do siebie krecilem,

pod nr 4 jest zabezpieczenie,wyciagamy je...wybijamy delikatnie ten mniejszy wałek,gdzie kierownice sie przykreca,potem wybijamy ten dlugi walek...wszystko powinno isc bez najmniejszych problemow

621648800.th.jpg

Trzeba powiekrzyc fote wtedy bedzie widac numerki...powodzenia

Opublikowano

Hej !

Dzięki 'radi' za podpowiedz :) ,z maglownicy wyciągnąłem tylko tą tuleje znajdującą się po prawej stronie magla na wałku z zębatką ,

śrubę oznaczoną NR. 2 na Twoim zdjęciu nie mogłem ruszyć a śruba NR 3 wykręcając się deformowała gwint- więc się przestraszyłem i

zaprzestałem dalszych działań :confused4: .Zawiozłem ją dzisiaj do warsztatu specjalizującego się w maglu na oględziny, jutro muszę dowieść drążki bo będą potrzebne do (zamknięcia) uszczelnienia magla. Koszt tej operacji 500 zł ,z gwarancją na rok.

Teraz,gdy dostałem Twoje wskazówki intensywnie się zastanawiam nad regeneracją magla samemu. Czy wiesz 'radi' gdzie mogę dostać dobrej jakości

zestaw uszczelniaczy i oringów do mojego magla ?,on jest firmy niemieckiej chyba 'AF' ( z tego co pamiętam ) ?

Opublikowano

Ja zestaw kupowalem w sklepie motoryzacyjnym-pod dany magiel-bo sa 2 rodzaje,niepamientam jakiej firmy ale byla taka niebieska torebka-zapłacilem cos kolo 200zl,w srodku na obydwu wałkach jest po kilka plastikowych tuleji-trzeba je bardzo ostroznie zakladac,a srube nr 2 odkrecalem przez rurke.

Opublikowano

o to RADI zaskoczyles mnie ta regeneracja...chyle czola powiedz tylko jak ten magiel sie spisuje ile juz przejechales na nim?ja wyregulowales listwe...

Opublikowano

Właśnie RADI poopowiadaj jeszcze coś o tym maglu- jak się spisuje? ..ja juz z tatem rozkminiam, którego dnia się zabrać za 'rozkład' na części maglownicy- mam nie lada dylemat ponieważ wybieram się w najbliższym weekendzie do Poznania na 'Targi motoryzacyjne'.Wiele ciekawych firm branży motoryzacyjnej będzie.

Opublikowano

Magiel jak narazie chodzi,zobaczymy jak dlugo-poprostu chcialem zobaczyc czy jest mozliwa regeneracja we wlasnym garazu,jak cos by sie dzialo-jakies nieszczelnosci to dam znac co i jak i na co zwracac uwage.

Opublikowano

panowie mam pytanko, czemu służy ta regeneracja?? bo mam jakieś mini stukanie w układzie, i właśnie nie mogę znaleść lokalizacji tego, wychodzi na to że albo krzyżak kończący kolumne kierowniczą ten co wchodzi na magiel lub coś w maglu, może na wejściu tak jak tu omawiacie, chyba temu samemu służy regeneracja o której mówimy??

Opublikowano

ale co daje to uszczelnienie, proszę o podanie powodów stosowania regeneracji, o co chodzi z technicznej strony, czy regenerujemy bo leje sie z magla??? czy co... bo tak dziwnie napisany post, regeneracja jest ale po co to robić to nie wiadomo, napiszcie, ponieważ to interesujące

Opublikowano

Hehe... własnie, regenerujemy ponieważ cieknie z maglownicy ... po to by mieć wspomaganie, olej w obiegu wspomagania i żeby nie zatrzeć pompy no i ewentualnie nie robić plam na jezdni czy parkingu...

Co do twoich stuków, to za końcowymi drążkami układu kierowniczego są następne drążki, które wychodzą z maglownicy i to własnie na nich masz najprawdopodobniej jakiś luz.

Żeby dobrac sie do tych drążków nie trzeba demontować magla...

Opublikowano

Hej, zregenerowałem i zamontowałem magiel - a więc da się :). Troszeczkę mi się to zeszło ale to dlatego ,że nie miałem zregenerowanego magla zaraz po wyjęciu cieknącego.

Drugi dzień po zamontowaniu i nie cieknnie :> będę informował o jego stanie. Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Wg mnie są 2 podstawowe uszkodzenia maglownicy. Pierwsze to rozszczelnienie a więc jakiś zimering puszcza - i to da się samemu naprawić, kupując zestaw regeneracyjny. Drugie uszkodzenie to wydrążenie rowków - przez "teflonowe" uszczelniacze znajdujące się na wałku, który porusza listwą główną - i tutaj już żadna samodzielna wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Trzeba przetoczyć całe wnętrze obudowy i dopasować na wymiar nową tuleję, która będzie stanowić nowe wnętrze obudowy małego wałka. Pozdrawiam. :hi:

Opublikowano

Koledzy a jak stuka magie, a nic nie cieknie to nie da rady czasem tego jakoś usztywnić jakąś regulacją?

Opublikowano

no wlasnie tez dolaczam sie do pytania

Opublikowano

oczywiście że da, na maglu od spodu jest duża śruba którą możesz zniwelować luzy ale śrubą kręć tylko minimalnie by nie zablokować wspomagania

Opublikowano

czy tylko ja mam takiego pecha wyslalem magiel z aten do redeneraci koszt 80e plus regeneracja plus mechanik po 100km magiel zacza znowu cieknac:doh: czy do b6 terz sa takie komplety zeby samemu wymienic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...