Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik ciśnienia spalin A4 B9 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zrobieniu ok 50km nic sie nie zmieniło, nie wiem czy jezdzic tak czy zmienić z powrotem na stary, nie chce żeby coś jeszcze gorzej nie narobić

20240305_104816.thumb.jpg.e97106ba4f618e9debc3309af4e04398.jpg

Opublikowano (edytowane)

Problemem jest brak adaptacji i jak widać dlatego masz wartość kalibracyjną offset -26 hPa. 

Wybierz opcję IDE05936 Adaptacja czuj. różnicy niskiego ciśnienia układu recylkulacji spalin. W tym silniku jest to tak opisane.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Problemem jest brak adaptacji i jak widać dlatego masz wartość kalibracyjną offset -26 hPa. 

Wybierz opcję IDE05936 Adaptacja czuj. różnicy niskiego ciśnienia układu recylkulacji spalin. W tym silniku jest to tak opisane.

 Zrobiłem, ale nadal wartosci są takie jak na zdj nizej

20240305_163154.thumb.jpg.2cad4787264e79ebea77f2df1b6092ce.jpg20240305_163320.thumb.jpg.66598b5dc2ecb3578ddd54e85470250a.jpg

Opublikowano

Po zresetowaniu musisz wyłączyć zapłon i zamknąć auto pilotem na 10-15 min do uśpienia sterowników i dopiero sprawdzać.

Co to za czujnik? Oryginalny kupiony w ASO czy gdzieś w internecie?

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Po zresetowaniu musisz wyłączyć zapłon i zamknąć auto pilotem na 10-15 min do uśpienia sterowników i dopiero sprawdzać.

Co to za czujnik? Oryginalny kupiony w ASO czy gdzieś w internecie?

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-oe-audi-a4-b8-b9-2-0tdi-13649034305

 

Ten kupiłem.

Edytowane przez Danko23
Opublikowano

Podróbka pewnie.

Opublikowano
40 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Podróbka pewnie.

D-Parts- 5 marca 2024 17:47

Czujnik jest od dostawcy HART, czyli ogromna firma raczej nie psująca sobie wizerunku podróbkami lecz zgłoszę czujnik aby zbadali sprawę. Jak tylko czujnik wróci to zwrócę pieniądze. Przepraszam za komplikacje i pozdrawiam serdecznie

 

No nic, odesle i zamowie inny

Opublikowano

Ja już dawno wyleczyłem się z kupywania czujników poza ASO, bo później właśnie zaczyna się szukanie przyczyn, bo czujnika nie bierzesz pod uwagę, bo przecież jest nowy, i jak wiele razy się okazało, czujniki pokazują jakieś wywalone wartości.

Czujniki wszelakiego rodzaju kupuje się tylko w ASO.

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Ja już dawno wyleczyłem się z kupywania czujników poza ASO, bo później właśnie zaczyna się szukanie przyczyn, bo czujnika nie bierzesz pod uwagę, bo przecież jest nowy, i jak wiele razy się okazało, czujniki pokazują jakieś wywalone wartości.

Czujniki wszelakiego rodzaju kupuje się tylko w ASO.

Tak zrobię, normalnie dzwonić do Aso i zamawiac czy można jakoś przez internet?

Opublikowano

Niektóre salony prowadzą też sklepy internetowe, przynajmniej w Niemczech tak jest.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 1.03.2024 o 22:57, Muskel1 napisał(a):

Przy nie zapchanym dpfie jest  zazwyczaj 5-8 hPa. Do 15 hPa jest jeszcze umownie dopuszczalna. Powyżej 15 hPa już coś jest nie tak.

Tu masz przykład z mojego B9, 4 hPa na wolnych obrotach, przebieg 85 kkm, zapełnienie popiołem 0,09 l (max.  zapełnienie popiołem osiągnie przy 380 ml).

Screenshot_20240301_165559_VCDS-Mobile Assistant.jpg

W 2.0 jest trochę inaczej niż w 3.0. Jeśli się nie mylę w 3.0 są dwa DPF pod samochodem , w 2.0 SCR i DPF są jeden pod drugim i dodatkowo „kolanko”. W 2.0 TDI taka wartość na wolnych obrotach to norma.  
 

Ale możliwe że posiadasz inne rozwiązanie
 

Opublikowano

Podwójny DPF masz w BiTurbo.

Wartość różnicy ciśnień jest zarówno dla 2.0 jak i 3.0 taka sama. 

19 hPa na wolnych obrotach to dla 2.0 i 3.0 TDI za dużo.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.06.2024 o 05:06, Muskel1 napisał(a):

Podwójny DPF masz w BiTurbo.

Wartość różnicy ciśnień jest zarówno dla 2.0 jak i 3.0 taka sama. 

19 hPa na wolnych obrotach to dla 2.0 i 3.0 TDI za dużo.

Masz rację . 
 

Nigdy nie interesowałem się „głębiej” DPF , podłączyłem wczoraj komputer i zrobiłem log (miejskie drogi i obwodnica). Spójrz proszę o zapełnianie sadzą , czy nie postępuje to zbyt szybko ?

 

Przejechałem 21km , wartość sadzy zmierzonej z 8,07 na 9,16. 
Popiołu mam 47gr

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez A4B9
Opublikowano

Prędkość wzrastania sadzy jest normalna dla 2.0 TDI

Różnica między masa sadzy obliczonej a zmierzonej jest bardzo małą. Dodatkowo 14 hPa ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach jest jeszcze w normie ale już górna granicą. Na podstawie tych danych możesz zaprzyjaźnić się z myślą o czyszczeniu dpf w niedalekiej przyszłości.

 

 

Opublikowano
33 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Prędkość wzrastania sadzy jest normalna dla 2.0 TDI

Różnica między masa sadzy obliczonej a zmierzonej jest bardzo małą. Dodatkowo 14 hPa ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach jest jeszcze w normie ale już górna granicą. Na podstawie tych danych możesz zaprzyjaźnić się z myślą o czyszczeniu dpf w niedalekiej przyszłości.

 

 

Czy mała różnica między obliczoną a zmierzoną jest czymś złym ?

 

Oglądałem nowy odcinek i akurat poruszył temat różnicy ciśnień co prawda we wspomnianym przez Ciebie biturbo ale wspomina właśnie o 2.0 TDI w 17:30  i podwyższonym ciśnieniu na wolnych . 

 

TU LINK

co sądzisz o tym ?
 

Szukałem też w Elsa ale nie znalazłem tam interesujących mnie danych.

Opublikowano

Jestem innego zdania. Mam też 2.0 TDI i tam mam ciśnienie różnicowe rzędu 4-7 hPa. Mam to auto prawie od nowości (miało 10kkm jak je kupiłem) i czasem nawet pokazywało 2-3 hPa. 

Miałem też bardzo dużo 2 0 TDI podpiętych do diagnozowania przy najróżniejszych przebiegach i z doświadczenia powiem tylko tyle, że powyżej 15-17 hPa ciśnienie jest już za wysokie jak na wolne obroty i niebawem należy czyścić dpf.

 

Wartość masy obliczonej powinna być znacznie wyższa od masy zmierzonej (gdy wszystko jest ok.) gdyż masa zmierzona ustalana jest właśnie na podstawie odczytu wartości różnicy ciśnień. 

Tu masz screen z mojego drugiego auta 2.0 TDI z przebiegiem 41356 km.

Spójrz na wartość różnicy ciśnień i różnicę masy sadzy zmierzonej i obliczonej.

Screenshot_20240627_155125_Gallery.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tutaj przy 37 kkm ciśnienie różnicowe wynosiło tylko 2 hPa, tak więc teoria tego pana jest moim zdaniem nie do końca poprawna. 

Screenshot_20240627_160417_Gallery.jpg

Opublikowano (edytowane)

Faktycznie bardzo niskie wartości, czy DCYA nie ma trochę innej konstrukcji oczyszczania spalin niż DEUA ?  Zastanawiam czy przyczyną słabego przepływu (podwyższone ciśnienie) jest popiół ?
 

 Nie wiem na ile można wierzyć wartościom odczytywanym w VCDS a konkretnie zapełnienia popiołem , u mnie wskazuje 48 jednostek na 80 dopuszczalnych .

Niemniej jednak należy brać pod uwagę czyszczenia filtra.

 

Edytowane przez A4B9
Opublikowano

Trzeba mieć na uwadze, że jest to wartość obliczana na podstawie algorytmu. Wartość rzeczywistą popiołu można tylko zmierzyć podczas czyszczenia i to też jest nie na 100% bo mała częśc zawsze pozostanie w filtrze. 

Oszacowanie zapełnienia dpf można przeprowadzić na podstawie wielu składowych i nie kierować się tylko zapisaną ilością popiołu olejowego.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ciekawe czy w PL jest firma która potrafi dobrze wyczyścić DPF do ea288, czytałem Twoje wypowiedzi że w DE mają bardziej rozbudowaną procedurę czyszczenia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...