Danko23 Opublikowano 5 Marca Autor Opublikowano 5 Marca Po zrobieniu ok 50km nic sie nie zmieniło, nie wiem czy jezdzic tak czy zmienić z powrotem na stary, nie chce żeby coś jeszcze gorzej nie narobić
Muskel1 Opublikowano 5 Marca Opublikowano 5 Marca (edytowane) Problemem jest brak adaptacji i jak widać dlatego masz wartość kalibracyjną offset -26 hPa. Wybierz opcję IDE05936 Adaptacja czuj. różnicy niskiego ciśnienia układu recylkulacji spalin. W tym silniku jest to tak opisane. Edytowane 5 Marca przez Muskel1
Danko23 Opublikowano 5 Marca Autor Opublikowano 5 Marca 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Problemem jest brak adaptacji i jak widać dlatego masz wartość kalibracyjną offset -26 hPa. Wybierz opcję IDE05936 Adaptacja czuj. różnicy niskiego ciśnienia układu recylkulacji spalin. W tym silniku jest to tak opisane. Zrobiłem, ale nadal wartosci są takie jak na zdj nizej
Muskel1 Opublikowano 5 Marca Opublikowano 5 Marca Po zresetowaniu musisz wyłączyć zapłon i zamknąć auto pilotem na 10-15 min do uśpienia sterowników i dopiero sprawdzać. Co to za czujnik? Oryginalny kupiony w ASO czy gdzieś w internecie?
Danko23 Opublikowano 5 Marca Autor Opublikowano 5 Marca (edytowane) 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Po zresetowaniu musisz wyłączyć zapłon i zamknąć auto pilotem na 10-15 min do uśpienia sterowników i dopiero sprawdzać. Co to za czujnik? Oryginalny kupiony w ASO czy gdzieś w internecie? https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-oe-audi-a4-b8-b9-2-0tdi-13649034305 Ten kupiłem. Edytowane 5 Marca przez Danko23
Danko23 Opublikowano 5 Marca Autor Opublikowano 5 Marca 40 minut temu, Muskel1 napisał(a): Podróbka pewnie. D-Parts- 5 marca 2024 17:47 Czujnik jest od dostawcy HART, czyli ogromna firma raczej nie psująca sobie wizerunku podróbkami lecz zgłoszę czujnik aby zbadali sprawę. Jak tylko czujnik wróci to zwrócę pieniądze. Przepraszam za komplikacje i pozdrawiam serdecznie No nic, odesle i zamowie inny
Muskel1 Opublikowano 5 Marca Opublikowano 5 Marca Ja już dawno wyleczyłem się z kupywania czujników poza ASO, bo później właśnie zaczyna się szukanie przyczyn, bo czujnika nie bierzesz pod uwagę, bo przecież jest nowy, i jak wiele razy się okazało, czujniki pokazują jakieś wywalone wartości. Czujniki wszelakiego rodzaju kupuje się tylko w ASO.
Danko23 Opublikowano 5 Marca Autor Opublikowano 5 Marca Teraz, Muskel1 napisał(a): Ja już dawno wyleczyłem się z kupywania czujników poza ASO, bo później właśnie zaczyna się szukanie przyczyn, bo czujnika nie bierzesz pod uwagę, bo przecież jest nowy, i jak wiele razy się okazało, czujniki pokazują jakieś wywalone wartości. Czujniki wszelakiego rodzaju kupuje się tylko w ASO. Tak zrobię, normalnie dzwonić do Aso i zamawiac czy można jakoś przez internet?
Muskel1 Opublikowano 5 Marca Opublikowano 5 Marca Niektóre salony prowadzą też sklepy internetowe, przynajmniej w Niemczech tak jest. 1
A4B9 Opublikowano 26 Czerwca Opublikowano 26 Czerwca W dniu 1.03.2024 o 22:57, Muskel1 napisał(a): Przy nie zapchanym dpfie jest zazwyczaj 5-8 hPa. Do 15 hPa jest jeszcze umownie dopuszczalna. Powyżej 15 hPa już coś jest nie tak. Tu masz przykład z mojego B9, 4 hPa na wolnych obrotach, przebieg 85 kkm, zapełnienie popiołem 0,09 l (max. zapełnienie popiołem osiągnie przy 380 ml). W 2.0 jest trochę inaczej niż w 3.0. Jeśli się nie mylę w 3.0 są dwa DPF pod samochodem , w 2.0 SCR i DPF są jeden pod drugim i dodatkowo „kolanko”. W 2.0 TDI taka wartość na wolnych obrotach to norma. Ale możliwe że posiadasz inne rozwiązanie
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Podwójny DPF masz w BiTurbo. Wartość różnicy ciśnień jest zarówno dla 2.0 jak i 3.0 taka sama. 19 hPa na wolnych obrotach to dla 2.0 i 3.0 TDI za dużo.
A4B9 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) W dniu 27.06.2024 o 05:06, Muskel1 napisał(a): Podwójny DPF masz w BiTurbo. Wartość różnicy ciśnień jest zarówno dla 2.0 jak i 3.0 taka sama. 19 hPa na wolnych obrotach to dla 2.0 i 3.0 TDI za dużo. Masz rację . Nigdy nie interesowałem się „głębiej” DPF , podłączyłem wczoraj komputer i zrobiłem log (miejskie drogi i obwodnica). Spójrz proszę o zapełnianie sadzą , czy nie postępuje to zbyt szybko ? Przejechałem 21km , wartość sadzy zmierzonej z 8,07 na 9,16. Popiołu mam 47gr Edytowane 30 Czerwca przez A4B9
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Prędkość wzrastania sadzy jest normalna dla 2.0 TDI Różnica między masa sadzy obliczonej a zmierzonej jest bardzo małą. Dodatkowo 14 hPa ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach jest jeszcze w normie ale już górna granicą. Na podstawie tych danych możesz zaprzyjaźnić się z myślą o czyszczeniu dpf w niedalekiej przyszłości.
A4B9 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca 33 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Prędkość wzrastania sadzy jest normalna dla 2.0 TDI Różnica między masa sadzy obliczonej a zmierzonej jest bardzo małą. Dodatkowo 14 hPa ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach jest jeszcze w normie ale już górna granicą. Na podstawie tych danych możesz zaprzyjaźnić się z myślą o czyszczeniu dpf w niedalekiej przyszłości. Czy mała różnica między obliczoną a zmierzoną jest czymś złym ? Oglądałem nowy odcinek i akurat poruszył temat różnicy ciśnień co prawda we wspomnianym przez Ciebie biturbo ale wspomina właśnie o 2.0 TDI w 17:30 i podwyższonym ciśnieniu na wolnych . TU LINK co sądzisz o tym ? Szukałem też w Elsa ale nie znalazłem tam interesujących mnie danych.
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Jestem innego zdania. Mam też 2.0 TDI i tam mam ciśnienie różnicowe rzędu 4-7 hPa. Mam to auto prawie od nowości (miało 10kkm jak je kupiłem) i czasem nawet pokazywało 2-3 hPa. Miałem też bardzo dużo 2 0 TDI podpiętych do diagnozowania przy najróżniejszych przebiegach i z doświadczenia powiem tylko tyle, że powyżej 15-17 hPa ciśnienie jest już za wysokie jak na wolne obroty i niebawem należy czyścić dpf. Wartość masy obliczonej powinna być znacznie wyższa od masy zmierzonej (gdy wszystko jest ok.) gdyż masa zmierzona ustalana jest właśnie na podstawie odczytu wartości różnicy ciśnień. Tu masz screen z mojego drugiego auta 2.0 TDI z przebiegiem 41356 km. Spójrz na wartość różnicy ciśnień i różnicę masy sadzy zmierzonej i obliczonej. 1
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Tutaj przy 37 kkm ciśnienie różnicowe wynosiło tylko 2 hPa, tak więc teoria tego pana jest moim zdaniem nie do końca poprawna.
A4B9 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) Faktycznie bardzo niskie wartości, czy DCYA nie ma trochę innej konstrukcji oczyszczania spalin niż DEUA ? Zastanawiam czy przyczyną słabego przepływu (podwyższone ciśnienie) jest popiół ? Nie wiem na ile można wierzyć wartościom odczytywanym w VCDS a konkretnie zapełnienia popiołem , u mnie wskazuje 48 jednostek na 80 dopuszczalnych . Niemniej jednak należy brać pod uwagę czyszczenia filtra. Edytowane 27 Czerwca przez A4B9
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Trzeba mieć na uwadze, że jest to wartość obliczana na podstawie algorytmu. Wartość rzeczywistą popiołu można tylko zmierzyć podczas czyszczenia i to też jest nie na 100% bo mała częśc zawsze pozostanie w filtrze. Oszacowanie zapełnienia dpf można przeprowadzić na podstawie wielu składowych i nie kierować się tylko zapisaną ilością popiołu olejowego. 1
A4B9 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Ciekawe czy w PL jest firma która potrafi dobrze wyczyścić DPF do ea288, czytałem Twoje wypowiedzi że w DE mają bardziej rozbudowaną procedurę czyszczenia .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się