Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Częste wypalanie DPD w Audi A4 B8 2.0TDI CGLC


mwwmck

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kolejny temat odnośnie częstego wypalania dpf.

Filtr wypala się średnio co 200km nie zależnie od rodzaju trasy. Wypalanie zawsze inicjowane jest przez parametr "zmierzona masa sadzy", który osiąga wartość ok. 21g. Wartość ta zawsze kilkukrotnie przekracza "obliczoną wartość sadzy". 

Różnice ciśnień są chyba prawidłowe, 3-10hpa w zależności od zapełnienia filtra na biegu jałowym, ok. 18hpa spokojna jazda po mieście, do 180hpa but w podłodze. 

Skoro parametr mierzonej sadzy rośnie na podstawie różnicy ciśnień, które wyglądają chyba dobrze to dlaczego ten parametr tak szybko rośnie? Czy jeszcze coś ma na to wpływ?

Dodam, że filtr dpf po praniu, egr wymieniony, turbo nie puszcza oleju, korekty wtrysków w normie, czujnik ciśnienia dpf nowy, oleju nie obywa i nie przybywa chyba ze w znikomych ilościach. Wszystkie resety i adaptacje porobione. Wgrany soft przed dieselgate.

Samowo wypalanie przebiega prawidłowo.

Porobione wszystkie resetowania i adaptacje po wymianie czujnika i czyszczeniu dpf.

Dodam, że końcówka wydechu jest troszkę okopcona sądzą.

 

Dlaczego więc ten parametr "zmierzona masa sadzy" rośnie tak szybko???

 

1. zapłon 

2. bieg jałowym

3. bieg jałowym 2,5k obrotów

Chwilę po wypalaniu, wypaliło zmierzona masę sadzy do 0, a po 17km wartość już 2,5g.

20240305_182357.thumb.jpg.ef26a8395107987dcc9bcec63d37c105.jpg20240305_182419.thumb.jpg.41e422a93f2a5a7ef8e2245f48f9a129.jpg20240305_182433.thumb.jpg.0f4a3df4d657f3b113790ad9bf4ade26.jpg

 

Jeszcze dodam, że mechanik stwierdził że czujnik temp. 1 pokazuje nieprawidłową wartość i jest do wymiany.

 

Sprawdzałem różnicę ciśnień podczas jazdy i wartości są bardzo różne, oczywiście zmieniają się zależnie od obciążenia silnika 3-220hpa.

Zauważyłem też, że parametr "zmierzona masa sadzy" zachowuje się baaardzo różnie i nie mam pojęcia dlaczego. Czasem bardzo szybko rośnie, czasem przez chwilę stoi w miejscy, a czasem nawet delikatnie spada.

W takich samych warunkach, np. przy jeździe na 2 biegu 20km/h po równej nawierzchni przez chwilę zmierzona sadza baaardzo szybko rośnie, a po chwili staje w miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, mam ten sam problem, już sporo porobiłem i nadal masy zmierzonej nadal szybko przybywa. Mam podejrzenie uszkodzonego wtrysku ale jak narazie to już mam dość tego wozu. Udało Ci się coś namierzyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A  więc, kilka wypalań po czyszczeniu dpf było bez zmian, co 200km. Chyba 4 wypalanie procedura samoistnie przerwała się podczas jazdy przy końcu wypalania i widniał komunikat, że w oczekiwaniu na dopalenie. Nie wiem czy to możliwe ale w tym czasie wskazówka poziomu paliwa zeszła poniżej 1/4. Czy przez to mogło przerwać wypalanie?!

Zatankowałem samochód i dolałem specyfiku do ochrony dpfa z lquid molly, nie wiem po co to lałem skoro i tak dpf po praniu, ale leżało w bagażniku to wlałem.

Pojechałem na trasę zobaczyć czy dpf się dopali. Dpf się nie dopalił do końca tylko rozpoczęła się nowa procedura gdy poziom sadzy doszedł do 21g. W tym czasie samochód zarejetrował 370km od ostatniego wypalania.

Na chwilę obecną mam przejechane 140km i poziom sadzy wyniosi 6,5g. Czyli idąc tym tropem to kolejne wypalanie koło 400-500km...

Samo się  naprawiło? Czy może specyfik coś zmienił? Czy może parametry nagle podskoczą? Zobaczymy.

 

Więc 2 kolejne wypalanie było po 370km po czym znowu wróciło do 200 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , udało się znaleźć problem jaki był ? mam to samo tylko wtryski my zostało sprawdzić ,  nie wiem jaki może być problem mam dość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, też dopala mi się co ok 200 km. DPF po praniu, wtryski ok (sprawdzane w specjalistycznej firmie), EGR nowy, turbo po regeneracji, ogólnie silnik po remoncie (skutki niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach - klasyka w CGLC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 13:16, mwwmck napisał(a):

A  więc, kilka wypalań po czyszczeniu dpf było bez zmian, co 200km. Chyba 4 wypalanie procedura samoistnie przerwała się podczas jazdy przy końcu wypalania i widniał komunikat, że w oczekiwaniu na dopalenie. Nie wiem czy to możliwe ale w tym czasie wskazówka poziomu paliwa zeszła poniżej 1/4. Czy przez to mogło przerwać wypalanie?!

Zatankowałem samochód i dolałem specyfiku do ochrony dpfa z lquid molly, nie wiem po co to lałem skoro i tak dpf po praniu, ale leżało w bagażniku to wlałem.

Pojechałem na trasę zobaczyć czy dpf się dopali. Dpf się nie dopalił do końca tylko rozpoczęła się nowa procedura gdy poziom sadzy doszedł do 21g. W tym czasie samochód zarejetrował 370km od ostatniego wypalania.

Na chwilę obecną mam przejechane 140km i poziom sadzy wyniosi 6,5g. Czyli idąc tym tropem to kolejne wypalanie koło 400-500km...

Samo się  naprawiło? Czy może specyfik coś zmienił? Czy może parametry nagle podskoczą? Zobaczymy.

 

Więc 2 kolejne wypalanie było po 370km po czym znowu wróciło do 200 ;)

Część , jak tam z DPF ? Co tam wyszło w końcu , bo mam to samo i już nie wiem co mam zrobić 🥺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2024 o 10:36, przem8 napisał(a):

Masz odpowiedz dlaczego.

W sensie, że po praniu to norma? Mógłbyś wytłumaczyć bo nie za bardzo rozumiem. Bylem przekonany, że czyszczenie spowoduje zwiększenie pojemności filtra a co za tym idzie dłuższe interwały pomiędzy dopalaniem. Postaram się na dniach wrzucić parametry DPFa, natomiast teraz wrzucę kwit z firmy, która czyścila DPFa. 

462542902_2344542762558194_1382260407404510181_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wojt_O napisał(a):

sensie, że po praniu to norma?

Czytając ostatnio tematy na forum i po rozmowach ze znajomymi i mechanikami to wychodzi, że tak. Jeśli masz szczęście to jest dobrze przez krotki czas, a potem wypala się co chwilę.

Nie wiem tez ile jest w tym prawdy, bo każdy ma inne zdanie, ale ponoć filtrów dpf zintegrowanych z filtrem scr (występujące w kałdi z adblue) nie wolno prać pod żadnym pozorem, a przynajmniej pod wysokim ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał(a):

Czytając ostatnio tematy na forum i po rozmowach ze znajomymi i mechanikami to wychodzi, że tak. Jeśli masz szczęście to jest dobrze przez krotki czas, a potem wypala się co chwilę.

Nie wiem tez ile jest w tym prawdy, bo każdy ma inne zdanie, ale ponoć filtrów dpf zintegrowanych z filtrem scr (występujące w kałdi z adblue) nie wolno prać pod żadnym pozorem, a przynajmniej pod wysokim ciśnieniem.

Szczerze mówiąc to od samego początku po czyszczeniu były takie interwały. W zasadzie niewiele się zmieniło, choć przepływy i ciśnienia się zmieniły, co widać na kwitku z serwisu. U mnie na szczęście nie ma AdBlue, więc ta kwestia mnie nie dotyczy :) Wychodzi na to, że TTTM bo widzę że wielu ma ten sam problem, dlatego pewnie trza z tym żyć i być niewolnikiem auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dpf w miescie wypala się co 300km, a jest wg kompa zapełniony prawie w 90% ale różnica ciśnień wzorowa, bo nie przekracza 160 przy pełnym bucie, a auto po sofcie.

2 godziny temu, wojt_O napisał(a):

być niewolnikiem auta...

Dlatego trzeba znaleźć odpowiednie dla siebie rozwiązanie. Jeden zmieni auto, drugi wytnie ekologie, a trzeci będzie próbować to naprawić 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd sterownik silnika wie że ma DPF po praniu ? nie trzeba robić jakiejś adaptacji ? sama wymiana czujnika różnicy ciśnień wystarcza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, czareq napisał(a):

skąd sterownik silnika wie że ma DPF po praniu ?

Nie wie. Trzeba przeprowadzić adaptację i zmienić/wyzerować masę popiołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, przem8 napisał(a):

U mnie dpf w miescie wypala się co 300km, a jest wg kompa zapełniony prawie w 90% ale różnica ciśnień wzorowa, bo nie przekracza 160 przy pełnym bucie, a auto po sofcie.

Dlatego trzeba znaleźć odpowiednie dla siebie rozwiązanie. Jeden zmieni auto, drugi wytnie ekologie, a trzeci będzie próbować to naprawić 😂

No ja jestem co raz bliższy podjęcia decyzji o wycięciu tego w cholerę, tylko z drugiej strony szkoda bo kupę kasy w to włożyłem łącznie z nowym EGR-em a z tego co się orientuję to za jednym zamachem robi się DPF i EGR off no i przede wszystkim jest to trochę śliski temat... żeby nie okazało się, że po jakimś czasie będę przywracał wszystko do stanu pierwotnego jak mi służby dowód zarekwirują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...