Adam1994 Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Witam. Moja Audiczka wymaga wymiany uszczelki miski olejowej automatycznej skrzybu biegów (na serwisie stwierdzili, że się gdzieś tam lekko poci). Chcę to wymienić a pezy okazji olej w skrzyni. Posiadam skrzynie STronic 7 biegowa. Czy wymiana oleju powinna być dynamiczna czy statyczna? Audi a4 b9, 2017 rok, 2.0 diesel TDI Podrzucam VIN : WAUZZZF45HA099634 Może ktoś podpowiedzieć? Nie znam się na tym więc proszę o radę gdyż mechanik u którego miałem to robić właśnie powiedział, że niestety nie zrobi dlatego, że osiada maszyny do dynamicznej wyniany
jony 2 Opublikowano 17 Marca Opublikowano 17 Marca 2 godziny temu, Dev napisał(a): Dynamiczna wymiana w tej skrzyni to bujanie ślepych. Dlaczego? Mi wymieniali dynamicznie
Muskel1 Opublikowano 17 Marca Opublikowano 17 Marca (edytowane) W s-tronic? Wymianę dynamiczną przeprowadza się w przekładniach hydrokinetycznych takich jak tiptronic. Edytowane 17 Marca przez Muskel1
Dev Opublikowano 17 Marca Opublikowano 17 Marca 34 minuty temu, jony 2 napisał(a): Dlaczego? Żeby wyebac Cie na kasę
Muskel1 Opublikowano 17 Marca Opublikowano 17 Marca 37 minut temu, Dev napisał(a): Żeby wyebac Cie na kasę 🤣
jony 2 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca Ok.Czyli w silniku też można wymienić tylko 50% oleju.,skoro w skrzyni można? 1
Dev Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 11 minut temu, jony 2 napisał(a): Ok.Czyli w silniku też można wymienić tylko 50% oleju.,skoro w skrzyni można? do czego zmierzasz Kolego ? bo nie bardzo rozumiem....
Langista Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 34 minuty temu, jony 2 napisał(a): Ok.Czyli w silniku też można wymienić tylko 50% oleju.,skoro w skrzyni można? Nie kumasz to wytłumaczę, w tej skrzyni statyczna wymiana wystarcza bo jesteś w stanie prawie cały olej zlać i zalać nowy. Wciskają Ci kit że jest inaczej.
Dev Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 28 minut temu, Langista napisał(a): Nie kumasz to wytłumaczę, w tej skrzyni statyczna wymiana wystarcza bo jesteś w stanie prawie cały olej zlać i zalać nowy. Wciskają Ci kit że jest inaczej. Dajmy wypowiedzieć się Koledze, może zaskoczy nas czym nowym ...
jony 2 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 16 minut temu, Dev napisał(a): Dajmy wypowiedzieć się Koledze, może zaskoczy nas czym nowym ... Nie zaskocze tylko powiem że mechanik który mi wymieniał olej(specjalizuje się tylko w skrzyniach)powiedział mi że staycznie wymiana oleju to ok.50% a dynamicznie ok.95% więc wymieniłem dynamicznie 1
Dev Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 37 minut temu, jony 2 napisał(a): Nie zaskocze tylko powiem że mechanik który mi wymieniał olej(specjalizuje się tylko w skrzyniach)powiedział mi że staycznie wymiana oleju to ok.50% a dynamicznie ok.95% więc wymieniłem dynamicznie Czyli się nie myliłem, wyebal Cie na kasę 1
jony 2 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Statyczna wymiana oleju Warto wiedzieć, że w przypadku tradycyjnego sposobu, czyli metody statycznej, olej jest spuszczany w sposób grawitacyjny w niewielkiej ilości, a w jego miejsce dolewana jest nowa formulacja. W praktyce oznacza to tyle, że nawet 60% zużytego płynu zalega w sprzęgłach, pompie, chłodnicy, przewodach czy przekładni. Można więc śmiało powiedzieć, że statyczna wymiana oleju to tak naprawdę odświeżenie formulacji – zmieszanie starego, zużytego płynu z nowym. Dynamiczna wymiana oleju Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów pozwala w 100% pozbyć się starego płynu i zastąpienie go w takiej samej ilości za pomocą świeżej formulacji. Dynamiczna wymiana oleju najczęściej stosowana jest w skrzyniach biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Warto jednak wiedzieć, że metoda ta jest uniwersalna, stąd też z powodzeniem może być stosowana również do innych typów jednostek. Dynamiczną wymianę można przeprowadzić w automatycznych skrzyniach bezstopniowych (CVT) i dwu sprzęgłowych ze sprzęgłami mokrymi.
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) Musisz się pogodzić z tym, że Cię wydymali, a nie wrzucać skopiowanych tekstów. Edytowane 23 Marca przez Muskel1 1 1
jony 2 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 7 minut temu, Muskel1 napisał(a): Musisz się pogodzić z tym, że Cię wydymali, a nie wrzucać skopiowanych tekstów. To że teksty skopiowane to się zgadza.Ale czy mnie wydymali to nie jestem taki pewny.Sam jestem mechanikiem (nie samochodowym)w przemyśle ciężkim,mam do czynienia z przekładniami,reduktorami, pompami vacum,prasami itp.Oczywiście serwisuję je ,naprawiam itd.Wiem np.ile oleju zalewam do nowej jednostki a ile zalewam oleju na wymianę do jednostki która już pracowała.Ot takie porównanie 1
Dev Opublikowano 24 Marca Opublikowano 24 Marca Do stronika wchodzi 7.5l oleju, spuszczasz 6.8-7 l. Wiec.... Poza tym nie rozumiesz jednej ważnej rzeczy, olej w stroniku nie jest elementem ukladu przeniesienia napedu, służy tylko i wyłącznie do smarowania i chlodzenia sprzegiel oraz mechatroniki , to samo tyczy się przekładni CVT. Co innego jest w TIPie, tam olej stanowi jeden z elementów przeniesienia napedu i można pokusić się o dynamikę ale ogarnięty w temacie mechanik wie jak zrobić to bez dynamiki i z takim samym skutkiem. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się