AndrzejK. Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Witam, czy przy przeglądzie okresowym klimy "maszyną" ilość oleju po ponownym napełnianiu układu powinien być aplikowany w takiej ilości jaki został odciągnięty czy jest jakaś określona ilość, która powinna trafić do układu bez względu na to ile zostało odciągnięte/odzyskane? Jest to jakoś sztywno określone? Dzięki za info.
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) Ilość oleju jest ściśle określona dla danego układu i taka powinna być zalana przy wymianie kompresora. W czasie serwisu klimatyzacji odciągana jest tylko część oleju i taka powinna być na nowo zalana. Edytowane 23 Marca przez Muskel1
AndrzejK. Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca Ok, czyli rozumiem, że bez względu na to ile odzyskają tego oleju to mają aplikować konkretną ilość przy serwisie? Ale jakby była np. taka sytuacja, że odzyskają więcej niż zaleca producent przy serwisowaniu to zaaplikują mniej przy napełnianiu? Wiesz może ile do mojego auta jest przewidziane tego oleju przy serwisie, dzięki za info.😊
Rozwiązanie Muskel1 Opublikowano 23 Marca Rozwiązanie Opublikowano 23 Marca (edytowane) 1 godzinę temu, AndrzejK. napisał(a): Ok, czyli rozumiem, że bez względu na to ile odzyskają tego oleju to mają aplikować konkretną ilość przy serwisie? Powinni aplikować tyle ile odciągnęli. 1 godzinę temu, AndrzejK. napisał(a): Ale jakby była np. taka sytuacja, że odzyskają więcej niż zaleca producent przy serwisowaniu to zaaplikują mniej przy napełnianiu? Tak. 1 godzinę temu, AndrzejK. napisał(a): Wiesz może ile do mojego auta jest przewidziane tego oleju przy serwisie, dzięki za info.😊 Niestety nie. Edytowane 23 Marca przez Muskel1 1
AndrzejK. Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca Dzięki wielkie za informacje. 9 minut temu, Muskel1 napisał(a): 22 minuty temu, AndrzejK. napisał(a): Wiesz może ile do mojego auta jest przewidziane tego oleju przy serwisie, dzięki za info.😊 Niestety nie. A wiesz może, domyślasz się gdzie mógłbym tą wartość znalezć czy raczej ciężki temat z weryfikacją?
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Jeżeli dobrze widzę to powinno być w układzie 120ml (+10/-10 ml).
AndrzejK. Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca (edytowane) To w takim razie przy serwisie maszyna odciąga jakąś symboliczną ilość tego oleju przynajmniej u mnie, bo oscyluje to w okolicach 10-15ml....ale domyślam się, raczej wiadomo, że większość zostaje w układzie + osuszaczu i sprężarce.😇 Dzięki wielkie za pomoc, mam jakiś pogląd na temat.👍 Edytowane 23 Marca przez AndrzejK.
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 52 minuty temu, AndrzejK. napisał(a): To w takim razie przy serwisie maszyna odciąga jakąś symboliczną ilość tego oleju przynajmniej u mnie, bo oscyluje to w okolicach 10-15ml....ale domyślam się, raczej wiadomo, że większość zostaje w układzie + osuszaczu i sprężarce.😇 Dzięki wielkie za pomoc, mam jakiś pogląd na temat.👍 Musiałem się poprawić, bo informacje które Ci wcześniej podałem były nie całkiem trefne. Przeczytałem wszystko jeszcze raz i musiałem wprowadzić korekcję. Sorry za zamieszanie,
AndrzejK. Opublikowano 24 Marca Autor Opublikowano 24 Marca Spoko, nie ma problemu. Dzięki za korektę.
pawello85 Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja Kupiłem niedawno A4 B7 - jest sens cokolwiek robić z klimatyzacją, jakiś przegląd czy coś skoro mrozi jak szalona? Przez ponad 10 lat jeżdżenia łącznie 6 samochodami nigdy nie robiłem żadnego przeglądu okresowego / sezonowego i nie wiem czy powinienem. Coś to mi w ogóle da? Jedyne co zawsze robiłem z klimą to czyszczenie własnym generatorem ozonu ( 2 x do roku) a jak śmierdziało - to również pianką do czyszczenia przewodów wentylacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się