Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Notoryczne wycieki oleju spod pokrywy zaworów w Audi A4 B6 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem w wyciekiem oleju spod pokrywy zaworów. Moją B6 kupiłem roku temu, wtedy też wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów elringa. 2 miesiące temu znowu zaczęło ciec to wymieniłem na nową reinza. Za każdym razem powierzchnia dokładnie przygotowana, wyczyszczona, odtłuszczona i dany silikon w te rowki z przodu i z tyłu za łańcuchem. O zgrozo znowu cieknie na kancie i na środku prawej strony. Olej cieknie tak po całym boku, trochę przy rozrządzie aż po pompę sai. Nie mam już pomysłu, nie widzi mi się wydawać cały czas na kolejne uszczelki bez stołku. Odma zrobiona, szczelna, zaworki powymieniane, wyczyszczona.

 

 

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano

@Kacpzyl17 rozwiązałeś problem? Może krzywa pokrywa zaworów?

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Szyszunia napisał(a):

@Kacpzyl17 rozwiązałeś problem? Może krzywa pokrywa zaworów?

@Szyszunia Wymieniłem uszczelkę jeszcze raz i nie cieknie. Ezektor, odmy itp ok, ale zaczęło w innym miejscu... Prawa strona silnika gdzieś po środku zaczyna się. Na pewno nie turbo, olej spływa aż na dół po pompie sai. Te 1.8t to chyba lubią najwyraźniej ciec 😑 

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Kacpzyl17 napisał(a):

Te 1.8t to chyba lubią najwyraźniej ciec 😑 

E tam. Tylko co 50tys trzeba uszczelkę pokrywy wymienić, a tak to susza :D Jak ktoś drutuje i składa wszystko na silikon zamiast dać nowe oringi i uszczelki to wychodzą potem kwiatki.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
1 minutę temu, przem8 napisał(a):

E tam. Tylko co 50tys trzeba uszczelkę pokrywy wymienić, a tak to susza :D Jak ktoś drutuje i składa wszystko na silikon zamiast dać nowe oringi i uszczelki to wychodzą potem kwiatki.

W moim samochodzie Niemcy totalnie olali jakiekolwiek naprawy, rok temu ściągnięty. Staram się wszystko naprawiać zgodnie z sztuką. Masz może pomysł co to może ciec po prawej stronie silnika ? Głowica i blok też są zapocone.

Opublikowano

Dużo możliwości nie ma. Spod pokrywy, głowicy albo spływ lub zasilanie turbo. Może to jeszcze pozostałość po starym wycieku? Jeśli głowica jest zapocona to teoria z turbo odpada.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, przem8 napisał(a):

Dużo możliwości nie ma. Spod pokrywy, głowicy albo spływ lub zasilanie turbo. Może to jeszcze pozostałość po starym wycieku? Jeśli głowica jest zapocona to teoria z turbo odpada.

Spod pokrywy nie. Spróbuję umyć myjką i sprawdzić czy to nie jest z jakiegoś przewodu. Ale to nie może być duży wyciek bo oleju na bagnecie nie ubywa. Zdarzały się wycieki spod głowicy ? 

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano
21 godzin temu, Kacpzyl17 napisał(a):

Zdarzały się wycieki spod głowicy ? 

Raczej rzadkość. Ja się nie spotkałem i nie słyszałem.

Opublikowano
W dniu 30.10.2024 o 19:07, przem8 napisał(a):

Raczej rzadkość. Ja się nie spotkałem i nie słyszałem.

Minęło trochę czasu, zapocenie występuje nadal... Dziś dokładnie zobaczyłem i jest ono obok gruszki od turbo, obok przewodu chłodzącego turbo takie jakby "U". Z pokrywy zaworów na 100% nie, sucho jak pieprz. Nie mam pojęcia skąd tam ten olej 

Opublikowano
26 minut temu, Kacpzyl17 napisał(a):

Minęło trochę czasu, zapocenie występuje nadal... Dziś dokładnie zobaczyłem i jest ono obok gruszki od turbo, obok przewodu chłodzącego turbo takie jakby "U". Z pokrywy zaworów na 100% nie, sucho jak pieprz. Nie mam pojęcia skąd tam ten olej 

Pokaż zdjęcie.

Opublikowano
2 minuty temu, pelonek1 napisał(a):

Pokaż zdjęcie.

Jutro postaram się zrobić bo nie ma mnie już w garażu a to tylko od spodu widać

Opublikowano (edytowane)

@Kacpzyl17  gdzieś stąd Ci cieknie?

IMG_20240707_165301.thumb.jpg.8e125b8a321ab255a9c0742526e5b8e8.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, pelonek1 napisał(a):

@Kacpzyl17  gdzieś stąd Ci cieknie?

IMG_20240707_165301.thumb.jpg.8e125b8a321ab255a9c0742526e5b8e8.jpg

 

 

 

 

 

 

Tak, dokładnie w tym miejscu gdzie jest przykręcony wąż chłodzący po lewej stronie mam zapocony silnik. Idealnie zrobione zdjęcie, o to mi chodziło

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano

No to odkręć od bloku silnika, wymień podkładki i powinna być susza.

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, pelonek1 napisał(a):

No to odkręć od bloku silnika, wymień podkładki i powinna być susza.

No ale tam jest olej a nie płyn, przy okazji robienia turbo wpadł nowy przewód więc i też podkładki

Edytowane przez Kacpzyl17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...