AikumaN Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada Cześć, przymierzam się do zakupu A5 z silnikiem 2.0 tfsi z 2012/2013r. Jakie oznaczenia mają silniki które pobierają olej/jak rozpoznać taki silnik? Ile w tym prawdy, że po 2012 “zaczynali wprowadzać poprawki”? Czy ten problem został wyeliminowany koniec końców?
przem8 Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada 3 minuty temu, AikumaN napisał(a): Czy ten problem został wyeliminowany koniec końców? Nie został i mimo, że były poprawki konstrukcyjne to i tak spora część silników ma problem z poborem oleju, tyle że występuje to przy wyższych przebiegach niż we wcześniejszych generacjach.
AikumaN Opublikowano 25 Listopada Autor Opublikowano 25 Listopada 18 minut temu, przem8 napisał(a): Nie został i mimo, że były poprawki konstrukcyjne to i tak spora część silników ma problem z poborem oleju, tyle że występuje to przy wyższych przebiegach niż we wcześniejszych generacjach. Czyli lepiej unikać tego silnika? Orientujesz się może w jakich kodach silnika zastosowano te “poprawki”?
janusz75 Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada niemniej jednak uważam, że silniki w VW i Audi wyprodukowane od drugiego kwartału 2012roku (Skoda i Seat po 2014r) są wolne od tzw. "wady olejowej" osobiście nie spotkałem się z przypadkami nadmiernego poboru oleju w 2.0TFSI w VW/AUDI w silnikach z drugiej połowy rocznika 2012 do góry, które w trakcie normalnej eksploatacji wykazywałyby nadmierny apetyt na olej silnikowy... oczywiście zdarzają się jednostki które były i nadal są serwisowane w tzw. trybie longlife... no i tutaj to niestety loteria... sam od 10lat użytkuje jednostkę 2.0 tfsi o oznaczeniu CDNB z produkcji: 11.2012r. i ta jednostka z przebiegiem blisko 300 000km nie wykazuje żadnego nadmiernego apetytu na olej silnikowy... od wymiany do wymiany dolewam 0,5l oleju i tak jest od 10 lat... olej wymieniam co 10tyś/km...
AikumaN Opublikowano 25 Listopada Autor Opublikowano 25 Listopada 4 minuty temu, janusz75 napisał(a): niemniej jednak uważam, że silniki w VW i Audi wyprodukowane od drugiego kwartału 2012roku (Skoda i Seat po 2014r) są wolne od tzw. "wady olejowej" osobiście nie spotkałem się z przypadkami nadmiernego poboru oleju w 2.0TFSI w VW/AUDI w silnikach z drugiej połowy rocznika 2012 do góry, które w trakcie normalnej eksploatacji wykazywałyby nadmierny apetyt na olej silnikowy... oczywiście zdarzają się jednostki które były i nadal są serwisowane w tzw. trybie longlife... no i tutaj to niestety loteria... sam od 10lat użytkuje jednostkę 2.0 tfsi o oznaczeniu CDNB z produkcji: 11.2012r. i ta jednostka z przebiegiem blisko 300 000km nie wykazuje żadnego nadmiernego apetytu na olej silnikowy... od wymiany do wymiany dolewam 0,5l oleju i tak jest od 10 lat... olej wymieniam co 10tyś/km... Można w jakiś sposób sprawdzić z jakiego roku produkcyjnego siedzi silnik w środku?
janusz75 Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada (edytowane) na każdym silniku (górna pokrywa łańcucha) umieszczona jest tzw. etykieta produktowa... poniżej załącznik... a na niej w górnym prawym rogu umieszczona jest data produkcji... zawsze można także sprawdzić w ASO... pod warunkiem, że silnik znajdujący się w aucie wyjechał razem z nim z fabryki... jeśli brak etykiety to znaczy że nasi tam byli... wtedy też zalecam ostrożność... Edytowane 25 Listopada przez janusz75
tobias Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada 29 minut temu, janusz75 napisał(a): niemniej jednak uważam, że silniki w VW i Audi wyprodukowane od drugiego kwartału 2012roku (Skoda i Seat po 2014r) są wolne od tzw. "wady olejowej" osobiście nie spotkałem się z przypadkami nadmiernego poboru oleju w 2.0TFSI w VW/AUDI w silnikach z drugiej połowy rocznika 2012 do góry, które w trakcie normalnej eksploatacji wykazywałyby nadmierny apetyt na olej silnikowy... oczywiście zdarzają się jednostki które były i nadal są serwisowane w tzw. trybie longlife... no i tutaj to niestety loteria... sam od 10lat użytkuje jednostkę 2.0 tfsi o oznaczeniu CDNB z produkcji: 11.2012r. i ta jednostka z przebiegiem blisko 300 000km nie wykazuje żadnego nadmiernego apetytu na olej silnikowy... od wymiany do wymiany dolewam 0,5l oleju i tak jest od 10 lat... olej wymieniam co 10tyś/km... potwierdzam, dobrze kolega pisze, mam tfsi CNCD i moge polecić, do tego tiptronic
steve69 Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada (edytowane) Nie ma reguły. Też mam CNCD i jeszcze do niedawna żłopał 1 litr oleju na 1000 km. Dopiero "kuracja" chemią ograniczyła to spożycie do ok. 0,5 litra na 4000 km (póki co). Edytowane 25 Listopada przez steve69
AikumaN Opublikowano 25 Listopada Autor Opublikowano 25 Listopada Godzinę temu, steve69 napisał(a): Nie ma reguły. Też mam CNCD i jeszcze do niedawna żłopał 1 litr oleju na 1000 km. Dopiero "kuracja" chemią ograniczyła to spożycie do ok. 0,5 litra na 4000 km (póki co). Czyli loteria.. najgorzej się zastanowić czy warto zaryzykować, czy jednak nie 😕
tobias Opublikowano 26 Listopada Opublikowano 26 Listopada W dniu 25.11.2024 o 14:44, steve69 napisał(a): Dopiero "kuracja" chemią ograniczyła to spożycie do ok. 0,5 litra na 4000 km (póki co). a co aplikowałes ?
matekboss Opublikowano 5 Grudnia Opublikowano 5 Grudnia W dniu 25.11.2024 o 15:55, AikumaN napisał(a): Czyli loteria.. najgorzej się zastanowić czy warto zaryzykować, czy jednak nie 😕 Też nie ma co demonizować, mi pali litr od wymiany do wymiany co daje 100 ml na 1000km przy przebiegu 150tys. Dla mnie jest to akceptowalne ponieważ z kim teraz bym nie rozmawiał co kupili nowsze samochody benzynowe większości marek to im oleju w silniku ubywa, jednym mniej drugim więcej. Oczywiście sytuacja jaka ma miejsce w przypadku silników TFSI II GEN gdzie powiadomienie o dolaniu oleju praktycznie nie gasło to już patologia. W silnikach III GEN grunt to nie zaniedbać serwisów olejowych i pilnować żeby układ paliwowy miał pełną sprawność. Warunki pracy silnika jakie wymusza norma EURO6 czyli skrajnie niskie obroty plus uboga mieszanka stwarzają idealne warunki do zapiekania się oleju, dodajmy do tego cieniutkie pierścienie i przepis na spalanie oleju gotowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się