Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine i błędy P017200 oraz P042000 w Audi A4 B8 1.8 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyskoczyl żółty check engine .. Po podpięciu pod komputer wywala dwa błędy które po skasowaniu po kilkudziesięciu kilometrach wracają.

1. Mieszanka Rząd 1 Mieszanka  za bogata.

kod  usterki: PO17200

2. Sprawnosc  Katalizatora Ŕząd 1

Sprawność katalizator poniżej minimum

Kod usterki: PO42000

 

Macie jakiś pomysł? Jaka przyczyna itd ?

Opublikowano

Pierwszy prawdopodobnie wynika z drugiego błędu. Wkład katalizatora się stopił, stąd błąd numer 2. Komputer widzi błędny odczyt z sondy numer 2, stąd podlewa. Po wymianie katalizatora (w przypadku zamiennika może wystąpić błąd drugiej sondy, jeżeli będzie miał mniej komórek) skasuj błędy i obserwuj. W pierwszej kolejności sprawdź szczelność dolotu i odczyt z przepływomierza (może zaniżać).

Opublikowano

Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym?

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, NelsonPL napisał(a):

Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym?

Najlepiej zdemontować i ocenić wzorokowo. Co do błędu mieszanki może być spowodowany błędem od katalizatora. Korekty lecą w górę i pojawia się błąd. Jeżeli wkład nie będzie stopiony czy też luźny, to problem może leżeć w drugiej sondzie. 

Edytowane przez george
Opublikowano

Czy jazda z takimi błędami jest możliwa?  Jestem w trasie....

Opublikowano
47 minut temu, NelsonPL napisał(a):

A przyczyna zbyt bogatej mieszanki?

Albo wtryskiwacze leją.

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, NelsonPL napisał(a):

Czy jazda z takimi błędami jest możliwa?  Jestem w trasie....

Laweta 😉

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma...Jest malutkie grzechotanie na biegu jałowym jak doda się minimalnie gazu gdy wcisnie się dalej troszku gaz i obroty lekko wzrosną grzechotanie znika...Podczas jazdy auto pracuje idealnie..Przyspiesza i pracuje wzorowo.

Opublikowano
Teraz, NelsonPL napisał(a):

Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma.

:facepalm:🤣

Opublikowano

sprawdź czy po odkręceniu korka oleju nie jest wyczuwalna woń paliwa (benzyny) oraz czy sam korek jest mokry od oleju?.. jeśli "czuć paliwo" to na 90% rozszczelniła się pompa wysokiego ciśnienia, lub też tak jak pisał Muskel1 wina leży po stronie wtryskiwaczy... sprawdż najpierw czy wyczuwasz zapach paliwa w oleju... oraz jak wygląda korek oleju od wewnętrznej strony...

Opublikowano

Dodatkowo trzeba wykręcić świece i sprawdzić jak wyglądają. Po nich ocenisz orientacyjnie jak wygląda spalanie (czy są mokre).

Opublikowano

Korek od wewnętrznej strony jest mokry z oleju..Zapach paliwa nie jest wcale wyczuwalny..Zaznaczam, że świece nowe (były wymieniane podczas remontu silnika )

Opublikowano (edytowane)

Każą ci sprawdzic świece jak wyglądają teraz a nie czy były nowe. Twoje auto też kiedyś było nowe a teraz jest zepsute. Pytasz, pytasz a i tak oddasz na warsztat , nie robiąc przy nim samemu nic.

Edytowane przez Rob@k
Opublikowano

jeśli jest tak jak piszesz, to na ten moment pompę bym wykluczył... chociaż po kodzie PO172 dużo na nią wskazuje...  niestety przyczyn takiego stanu rzeczy oprócz wspomnianej pompy może być kilka; sonda lambda, zawór PCV, nieszczelność w układzie dolotowym, przepływomierz, wtryski, świece... obawiam się, że tak na odległość to trudno będzie Ci pomóc... zostaje jedynie diagnostyka i zlokalizowanie winowajcy... chyba, że Ktoś chce się bawić na chybił-trafił... ale to już nie naprawa tylko zgadywanie...

Opublikowano

Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...

Opublikowano
6 minut temu, NelsonPL napisał(a):

Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...

To śmigaj śmiało skoro tak jest napisane

Opublikowano
43 minuty temu, NelsonPL napisał(a):

Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...

:facepalm: Dokładnie twój przypadek opisano w instrukcji? Raz check oznacza pierdołę, a innym razem remont silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...