NelsonPL Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu Wyskoczyl żółty check engine .. Po podpięciu pod komputer wywala dwa błędy które po skasowaniu po kilkudziesięciu kilometrach wracają. 1. Mieszanka Rząd 1 Mieszanka za bogata. kod usterki: PO17200 2. Sprawnosc Katalizatora Ŕząd 1 Sprawność katalizator poniżej minimum Kod usterki: PO42000 Macie jakiś pomysł? Jaka przyczyna itd ?
george Opublikowano 18 godzin temu Opublikowano 18 godzin temu Pierwszy prawdopodobnie wynika z drugiego błędu. Wkład katalizatora się stopił, stąd błąd numer 2. Komputer widzi błędny odczyt z sondy numer 2, stąd podlewa. Po wymianie katalizatora (w przypadku zamiennika może wystąpić błąd drugiej sondy, jeżeli będzie miał mniej komórek) skasuj błędy i obserwuj. W pierwszej kolejności sprawdź szczelność dolotu i odczyt z przepływomierza (może zaniżać).
NelsonPL Opublikowano 18 godzin temu Autor Opublikowano 18 godzin temu Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym?
george Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) 11 minut temu, NelsonPL napisał(a): Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym? Najlepiej zdemontować i ocenić wzorokowo. Co do błędu mieszanki może być spowodowany błędem od katalizatora. Korekty lecą w górę i pojawia się błąd. Jeżeli wkład nie będzie stopiony czy też luźny, to problem może leżeć w drugiej sondzie. Edytowane 17 godzin temu przez george
NelsonPL Opublikowano 17 godzin temu Autor Opublikowano 17 godzin temu Czy jazda z takimi błędami jest możliwa? Jestem w trasie....
Muskel1 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu 47 minut temu, NelsonPL napisał(a): A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Albo wtryskiwacze leją.
pelonek1 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) 34 minuty temu, NelsonPL napisał(a): Czy jazda z takimi błędami jest możliwa? Jestem w trasie.... Laweta 😉 Edytowane 17 godzin temu przez pelonek1
NelsonPL Opublikowano 16 godzin temu Autor Opublikowano 16 godzin temu Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma...Jest malutkie grzechotanie na biegu jałowym jak doda się minimalnie gazu gdy wcisnie się dalej troszku gaz i obroty lekko wzrosną grzechotanie znika...Podczas jazdy auto pracuje idealnie..Przyspiesza i pracuje wzorowo.
Muskel1 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu Teraz, NelsonPL napisał(a): Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma. 🤣
janusz75 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu sprawdź czy po odkręceniu korka oleju nie jest wyczuwalna woń paliwa (benzyny) oraz czy sam korek jest mokry od oleju?.. jeśli "czuć paliwo" to na 90% rozszczelniła się pompa wysokiego ciśnienia, lub też tak jak pisał Muskel1 wina leży po stronie wtryskiwaczy... sprawdż najpierw czy wyczuwasz zapach paliwa w oleju... oraz jak wygląda korek oleju od wewnętrznej strony...
Muskel1 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Dodatkowo trzeba wykręcić świece i sprawdzić jak wyglądają. Po nich ocenisz orientacyjnie jak wygląda spalanie (czy są mokre).
NelsonPL Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu Korek od wewnętrznej strony jest mokry z oleju..Zapach paliwa nie jest wcale wyczuwalny..Zaznaczam, że świece nowe (były wymieniane podczas remontu silnika )
Rob@k Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Każą ci sprawdzic świece jak wyglądają teraz a nie czy były nowe. Twoje auto też kiedyś było nowe a teraz jest zepsute. Pytasz, pytasz a i tak oddasz na warsztat , nie robiąc przy nim samemu nic. Edytowane 14 godzin temu przez Rob@k
janusz75 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu jeśli jest tak jak piszesz, to na ten moment pompę bym wykluczył... chociaż po kodzie PO172 dużo na nią wskazuje... niestety przyczyn takiego stanu rzeczy oprócz wspomnianej pompy może być kilka; sonda lambda, zawór PCV, nieszczelność w układzie dolotowym, przepływomierz, wtryski, świece... obawiam się, że tak na odległość to trudno będzie Ci pomóc... zostaje jedynie diagnostyka i zlokalizowanie winowajcy... chyba, że Ktoś chce się bawić na chybił-trafił... ale to już nie naprawa tylko zgadywanie...
NelsonPL Opublikowano 14 godzin temu Autor Opublikowano 14 godzin temu Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...
Hugo Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 6 minut temu, NelsonPL napisał(a): Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji... To śmigaj śmiało skoro tak jest napisane
Rob@k Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 43 minuty temu, NelsonPL napisał(a): Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji... Dokładnie twój przypadek opisano w instrukcji? Raz check oznacza pierdołę, a innym razem remont silnika.
NelsonPL Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu Tak...tylko ważny jest kolor check engine..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się