keżor Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 no to zaczynamy. potrzebne oraz przydatne części do wymiany Turbiny nazwa.................................................. numer katalogowy/gdzie kupić..... potrzebna ilość turbina od AWX038 145 7021 uszczelka spływu oleju z turbiny028 145 7571 uszczelka miedzy turbiną a wydechem3A0 253 1151 uszczelka kolektora dolotowego028 129 717 D1 uszczelka kolektora wydechowego028 129 589 B4 przejściówka z turbo AWX na AFNdost. u 'kowiczek' na allegro 1 zawleczka która trzyma przejściówke na turbinie1J0 145 7691 nowe nakrętki 6cio-kątne na gwin 8praktiker/obi/sklep ze srubkami16 zwykłe podkładki na gwint 8j.w.16 podkładki sprężyste na gwint 8j.w.16 prawe nadkole z S48D0 821 171 G1 smar miedziowanypraktiker itp1 odrdzewiacz/colapraktiker/spożywczy1 benzyna extrakcyjna praktiker itp1-5 preparat do czyszczenia silnikówpraktiker0-1 WD40/colapraktiker/spożywczak1 narzędzia(imbusy,klucze nas.,kleszcze,itp)praktiker itp. rekawczki chirurgiczneapteka1 op./100szt pomocnikforum/nasza-klasa/bar/szkoła0-1 wymiana: wyciągamy stare turbo i montujemy nowe i gotowe myślałem że tak to wygląda , a okazało sie tak : wyciągamy plastikowy dolot powietrza do filtra: odpinamy kabel z przepływki, wyciągamy wężyk z podciśnieniem z obudowy filta, odkręcamy opaske z węża na wlocie turbiny , ściągamy wąż z tego czegoś na pokrywie głowicy, odkręcamy filtr (jedna śrubka) i wyciągamy spod maski mamy już więcej luzu to zabieramy sie do działania , w zależności od tego czy chcecie czyścić kolektor dolotowy to odkręcacie go albo nie, 6śrubek imbusowych (te w kółkach), plus EGR 2imbusy (druga fotka), wyciągamy kolektor i czyścimy , odkręcamy kolektor wydechowy , 2nakrętki 8klucz 12 z izolacji cieplnej przy turbinie(strzałki z kółkiem) ,8 nakrętek klucz 12 płaski/nasadowy najlepiej grzechotka (strzałki) , oraz EGR 2 imbusy (druga fotka) i nie wyciągamy go bo jest przykręcony do Turbo. tak prezentują sie wyczyszczone kolektory odkręcamy wydech , 3 nakrętki na klucz 12 , ja potem odkręciłem jeszcze pod autem wydech w połowie auta i odsunąłem wydech od turbiny robiąc sobie miejsce do manewru ściągamy wąż idący od intercoolera z turbiny i rurki idącej od IC. [narazie brak fotki] odkręcamy wlew oleju do turbiny klucz 17płaski , a od dołu spływ oleju 2 imbusy (mega ciężkie dojście) , najlepiej od dołu kręcić to jest właśnie ten spływ oleju ale już odkręcony odkręcamy śrube od dołu turbiny , dostęp prawie niemożliwy , najlepiej mieć długą przedłużke do klucza 12ki i próbować od strony wydechu lub próbować od dołu auta [narazie brak fotki] chyba wszystko , wyciągamy turbine razem z kolektorem wydechowym i porównujemy z nową turbinką auto powinno wyglądać tak: preparatem do czyszczenia silników lub benzyną extrakcyjną czyścimy kolektory , wyciągamy wydech (żeby wymienić/usunąć) lub zostawiamy tak jak jest montujemy przejściówke na turbine od AWX zgodnie z instrukcją, pamiętając o klipsie zabezpieczającym upewniamy sie że przejściówka nie ma prawa wysunąć sie z turbiny. można składać auto. składa sie tak samo jak rozkręca , ale zamiast starych nakrętek i podkładek od kolektora wydechowego użyłem nowych. Na każdy gwint na który nakręciłem nakrętke oraz na każdą śrube którą wkręciłem nałożyłem smar miedziowany ,który zapobiega zapiekaniu. pod każda nakrętke włożyłem dwie podkładki , normalną oraz sprężystą. oraz zmieniłem uszczelki pod kolektorami , przy spływie oleju z turbiny , przy wydechu . Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki. mam nadzieje że sie przyda komuś
GRazny Opublikowano 16 Maja 2009 Opublikowano 16 Maja 2009 no konkretne info... na pewno się przyda... zaraz roześlę linki
_Solar_ Opublikowano 16 Maja 2009 Opublikowano 16 Maja 2009 świetny opis Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki. Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego
Cristoforo Opublikowano 16 Maja 2009 Opublikowano 16 Maja 2009 świetny opis Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki. Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego nie kumam po co ci lewe nadkole od s4 do chłodzenia Turbo?? jak turbo masz po prawej stronie silnika lewe nadkole od esy jest do chłodzenia IC to turbo powinno byc prawe nadkole s4 jesli to cos wogole daje[br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:16_________________________________________________chyba ze pomyliłeś kierunki [br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:17_________________________________________________ lewe nadkole z S4
keżor Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Opublikowano 16 Maja 2009 świetny opis Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki. Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego tylko po co się męczyć i przerabiać nadkole , jak nowe w ASO kosztuje 80zł :gwizdanie: a na allegro widziałem kiedyś za 40zł [br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:19_________________________________________________na zdjęciu było prawe , jakoś mi sie ebło bo stałem przodem do auta , często mi sie to myli
Cristoforo Opublikowano 16 Maja 2009 Opublikowano 16 Maja 2009 na zdjęciu było prawe , jakoś mi sie ebło bo stałem przodem do auta , często mi sie to myli spoko luzik dobre fotki i opis [br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:22_________________________________________________a sprawadzałęś czy olej leci do turbiny? nalałeś troszke oleju do środka turbiny tam gdzie w chodzi przewód olejowy w celu nie zatarcia przy pierwszym rozruchu?
keżor Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Opublikowano 16 Maja 2009 samo sie sprawdziło czy leci , bo przez nieuwage nie założyłem uszczelki od spływu oleju i mi zasrało pół auta olejem , już naprawiłem , i strzykawką sobie wprowadziłęm oczywiście odrobine ojeju do turbiny przed skręceniem auta, bardzo cenna uwaga
_Solar_ Opublikowano 16 Maja 2009 Opublikowano 16 Maja 2009 świetny opis Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki. Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego tylko po co się męczyć i przerabiać nadkole , jak nowe w ASO kosztuje 80zł :gwizdanie: a na allegro widziałem kiedyś za 40zł jak ktoś lubi rezac przy swoim aucie i miec pare groszy zaoszczędzonych w portfelu to czemu nie
seba1-2 Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 super opis i spis części, na pewno się inny przyda
Kowicz Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 świetny opis Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki. Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego Ja sam przerabiałem nadkole i kosztowało mnie to 2h roboty... efekt taki sam a ile przyjemności Co do przejściówki o której mowa w pierwszym poście to jest ona ode mnie Opis pierwsza klasa. Pozdro
odzim Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 dodam opis rozruchu po każdym wymontowaniu a potem zamontowaniu turbiny ,po skręceniu wszystkiego i sprawdzeniu czy dociągnięte ,nie uruchamiamy auta od razu, kręcimy rozrusznik i stop i znowu kręcimy i stop żeby auto sie nie uruchomiło czynność powtarzamy parokrotnie potem możemy uruchomić i od razu zgasić po tym dopiero normalnie uruchamiamy, po takiej procedurze możemy być spokojni ze olej do turbo na pewno dotarł i nic jej nie będzie (nie trzeba wtedy nalewać w nią oleju)
radzisz22 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 ile wymianka dodała dodatkowych kucyków?
Kowi87 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 ile wymianka dodała dodatkowych kucyków? sama wymiana nie doda kucy, wszystko trzeba wysterować programem(chip) wtedy odczuje sie nową większą moc
krzyniek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Ja sam przerabiałem nadkole i kosztowało mnie to 2h roboty... efekt taki sam a ile przyjemności ja uporałem się z tym w godzinkę i tak jak piszesz jaka przyjemność z rezania :>
odzim Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Ja sam przerabiałem nadkole i kosztowało mnie to 2h roboty... efekt taki sam a ile przyjemności ja uporałem się z tym w godzinkę i tak jak piszesz jaka przyjemność z rezania :> tez sie musze za to wziasc bo auto mi slabnie w gorące dni , a odżywa wieczorami
Kowi87 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 tez sie musze za to wziasc bo auto mi slabnie w gorące dni , a odzywa wieczorami Ja u siebie mam założone nadkole od Esy i rewelacji wcale nie ma w ciepłe dni, Fmic to jednak Fmic
khmok Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 elo. a możecie mi wyjaśnić ,czy jest jakaś różnica pomiędzy zamontowaniem tej przejściówki od Kowicza ,a ori węża od awx (tego grubszego)? przecież pocoś ten wąż ma grubsza średnice, nie wpłynie to w żaden negatywny sposób na prace suszary ??? pytam ponieważ w tygodniu właśnie będę zmieniał seryjną turbine od afn na tą od awx i szukam wszędzie tego węża i nie mogę go nigdzie znaleźć dlatego rozpatruje zakup tej przejściówki. mam zgryza dlatego pytam , a kto pyta nie błądzi
Kowi87 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 elo. a możecie mi wyjaśnić ,czy jest jakaś różnica pomiędzy zamontowaniem tej przejściówki od Kowicza ,a ori węża od awx (tego grubszego)? przecież pocoś ten wąż ma grubsza średnice, nie wpłynie to w żaden negatywny sposób na prace suszary ??? pytam ponieważ w tygodniu właśnie będę zmieniał seryjną turbine od afn na tą od awx i szukam wszędzie tego węża i nie mogę go nigdzie znaleźć dlatego rozpatruje zakup tej przejściówki. mam zgryza dlatego pytam , a kto pyta nie błądzi bierz przejsciówke
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się