Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana turbiny na AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no to zaczynamy.

potrzebne oraz przydatne części do wymiany Turbiny

nazwa.................................................. numer katalogowy/gdzie kupić..... potrzebna ilość

turbina od AWX038 145 7021

uszczelka spływu oleju z turbiny028 145 7571

uszczelka miedzy turbiną a wydechem3A0 253 1151

uszczelka kolektora dolotowego028 129 717 D1

uszczelka kolektora wydechowego028 129 589 B4

przejściówka z turbo AWX na AFNdost. u 'kowiczek' na allegro 1

zawleczka która trzyma przejściówke na turbinie1J0 145 7691

nowe nakrętki 6cio-kątne na gwin 8praktiker/obi/sklep ze srubkami16

zwykłe podkładki na gwint 8j.w.16

podkładki sprężyste na gwint 8j.w.16

prawe :tongue4: nadkole z S48D0 821 171 G1

smar miedziowanypraktiker itp1

odrdzewiacz/colapraktiker/spożywczy1

benzyna extrakcyjna praktiker itp1-5

preparat do czyszczenia silnikówpraktiker0-1

WD40/colapraktiker/spożywczak1

narzędzia(imbusy,klucze nas.,kleszcze,itp)praktiker itp.

rekawczki chirurgiczneapteka1 op./100szt

pomocnikforum/nasza-klasa/bar/szkoła0-1

7de6fb836f1b47b3m.jpg 860c5a10b13e2de7m.jpg 28fbd183e6f5082dm.jpg e6d59ee6a1bb907cm.jpg 6251710e9ef0d387m.jpg

wymiana:

wyciągamy stare turbo i montujemy nowe i gotowe :) myślałem że tak to wygląda , a okazało sie tak :

wyciągamy plastikowy dolot powietrza do filtra:

80bde44bddbb2950m.jpg

odpinamy kabel z przepływki, wyciągamy wężyk z podciśnieniem z obudowy filta, odkręcamy opaske z węża na wlocie turbiny , ściągamy wąż z tego czegoś na pokrywie głowicy, odkręcamy filtr (jedna śrubka) i wyciągamy spod maski

6ddfac8703452d01m.jpg

mamy już więcej luzu to zabieramy sie do działania , w zależności od tego czy chcecie czyścić kolektor dolotowy to odkręcacie go albo nie, 6śrubek imbusowych (te w kółkach), plus EGR 2imbusy (druga fotka), wyciągamy kolektor i czyścimy ,

odkręcamy kolektor wydechowy , 2nakrętki 8klucz 12 z izolacji cieplnej przy turbinie(strzałki z kółkiem) ,8 nakrętek klucz 12 płaski/nasadowy najlepiej grzechotka (strzałki) , oraz EGR 2 imbusy (druga fotka) i nie wyciągamy go bo jest przykręcony do Turbo.

7fa2f01a5c9f7907m.jpg 13f322bfec03faf7m.jpg

tak prezentują sie wyczyszczone kolektory

6ecb40cb21655b32m.jpg ff6ebe2b77b1bbfcm.jpg

odkręcamy wydech , 3 nakrętki na klucz 12 , ja potem odkręciłem jeszcze pod autem wydech w połowie auta i odsunąłem wydech od turbiny robiąc sobie miejsce do manewru

c5d2ee1429a16317m.jpg

ściągamy wąż idący od intercoolera z turbiny i rurki idącej od IC.

[narazie brak fotki]

odkręcamy wlew oleju do turbiny klucz 17płaski , a od dołu spływ oleju 2 imbusy (mega ciężkie dojście) , najlepiej od dołu kręcić

b59bae02df1dcf9cm.jpg

to jest właśnie ten spływ oleju ale już odkręcony ;)

3bd2739c39047684m.jpg

odkręcamy śrube od dołu turbiny , dostęp prawie niemożliwy , najlepiej mieć długą przedłużke do klucza 12ki i próbować od strony wydechu lub próbować od dołu auta ;)

[narazie brak fotki]

chyba wszystko , wyciągamy turbine razem z kolektorem wydechowym i porównujemy z nową turbinką :D

a6728d8116c36977m.jpg

auto powinno wyglądać tak:

b9de8d78f3d4ccb4m.jpg d6de52c78a487b5em.jpg

preparatem do czyszczenia silników lub benzyną extrakcyjną czyścimy kolektory , wyciągamy wydech (żeby wymienić/usunąć) lub zostawiamy tak jak jest

62d003d87e3b87b1m.jpg

montujemy przejściówke na turbine od AWX zgodnie z instrukcją, pamiętając o klipsie zabezpieczającym

a6728d8116c36977m.jpg

upewniamy sie że przejściówka nie ma prawa wysunąć sie z turbiny.

można składać auto.

składa sie tak samo jak rozkręca , ale zamiast starych nakrętek i podkładek od kolektora wydechowego użyłem nowych. Na każdy gwint na który nakręciłem nakrętke oraz na każdą śrube którą wkręciłem nałożyłem smar miedziowany ,który zapobiega zapiekaniu. pod każda nakrętke włożyłem dwie podkładki , normalną oraz sprężystą. oraz zmieniłem uszczelki pod kolektorami , przy spływie oleju z turbiny , przy wydechu .

Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki.

mam nadzieje że sie przyda komuś :hi:

Opublikowano

no konkretne info... na pewno się przyda... zaraz roześlę linki :naughty:

Opublikowano

po co ta wymianka?

moc
Opublikowano

świetny opis :good::decayed:

Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki.

Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego :disgust:

Opublikowano

świetny opis :good::decayed:

Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki.

Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego :disgust:

nie kumam :mysli:

po co ci lewe nadkole od s4 do chłodzenia Turbo??

jak turbo masz po prawej stronie silnika

lewe nadkole od esy jest do chłodzenia IC

to turbo powinno byc prawe nadkole s4 jesli to cos wogole daje[br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:16_________________________________________________chyba ze pomyliłeś kierunki :decayed:[br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:17_________________________________________________

lewe nadkole z S4

Opublikowano

świetny opis :good::decayed:

Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki.

Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego :disgust:

tylko po co się męczyć i przerabiać nadkole , jak nowe w ASO kosztuje 80zł :gwizdanie: a na allegro widziałem kiedyś za 40zł [br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:19_________________________________________________na zdjęciu było prawe ;) , jakoś mi sie ebło bo stałem przodem do auta , często mi sie to myli :hi:
Opublikowano

na zdjęciu było prawe ;) , jakoś mi sie ebło bo stałem przodem do auta , często mi sie to myli

spoko luzik

dobre fotki i opis :good:[br]Dopisany: 16 Maj 2009, 12:22_________________________________________________a sprawadzałęś czy olej leci do turbiny?

nalałeś troszke oleju do środka turbiny tam gdzie w chodzi przewód olejowy w celu nie zatarcia przy pierwszym rozruchu?

Opublikowano

samo sie sprawdziło czy leci , bo przez nieuwage nie założyłem uszczelki od spływu oleju i mi zasrało pół auta olejem , już naprawiłem , i strzykawką sobie wprowadziłęm oczywiście odrobine ojeju do turbiny przed skręceniem auta, bardzo cenna uwaga :notworthy:

Opublikowano

świetny opis :good::decayed:

Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki.

Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego :disgust:

tylko po co się męczyć i przerabiać nadkole , jak nowe w ASO kosztuje 80zł :gwizdanie: a na allegro widziałem kiedyś za 40zł

jak ktoś lubi rezac przy swoim aucie :naughty: i miec pare groszy zaoszczędzonych w portfelu to czemu nie :wink4:
Opublikowano

super opis i spis części, na pewno się inny przyda :good:

Opublikowano

świetny opis :good::decayed:

Na koniec dla lepszego chłodzenia naszego nowego Turbo można zmienić nadkole na to od eSki.

Jeśli dobrze pamiętam to na forum już ktoś przerabiał nadkole w celu lepszego chłodzenia.Tylko teraz nie mogę znależć tego :disgust:

Ja sam przerabiałem nadkole i kosztowało mnie to 2h roboty... efekt taki sam a ile przyjemności ;)

Co do przejściówki o której mowa w pierwszym poście to jest ona ode mnie :hi:

Opis pierwsza klasa.

Pozdro

Opublikowano

dodam opis rozruchu po każdym wymontowaniu a potem zamontowaniu turbiny ,po skręceniu wszystkiego i sprawdzeniu czy dociągnięte ,nie uruchamiamy auta od razu, kręcimy rozrusznik i stop i znowu kręcimy i stop żeby auto sie nie uruchomiło czynność powtarzamy parokrotnie potem możemy uruchomić i od razu zgasić po tym dopiero normalnie uruchamiamy, po takiej procedurze możemy być spokojni ze olej do turbo na pewno dotarł i nic jej nie będzie (nie trzeba wtedy nalewać w nią oleju)

Opublikowano

ile wymianka dodała dodatkowych kucyków?

sama wymiana nie doda kucy, wszystko trzeba wysterować programem(chip) wtedy odczuje sie nową większą moc :kox:

Opublikowano

Ja sam przerabiałem nadkole i kosztowało mnie to 2h roboty... efekt taki sam a ile przyjemności ;)

ja uporałem się z tym w godzinkę :wink4: i tak jak piszesz jaka przyjemność z rezania :>
Opublikowano

Ja sam przerabiałem nadkole i kosztowało mnie to 2h roboty... efekt taki sam a ile przyjemności ;)

ja uporałem się z tym w godzinkę :wink4: i tak jak piszesz jaka przyjemność z rezania :>

tez sie musze za to wziasc bo auto mi slabnie w gorące dni , a odżywa wieczorami
Opublikowano

tez sie musze za to wziasc bo auto mi slabnie w gorące dni , a odzywa wieczorami

Ja u siebie mam założone nadkole od Esy i rewelacji wcale nie ma w ciepłe dni, Fmic to jednak Fmic :good:

Opublikowano

elo. a możecie mi wyjaśnić ,czy jest jakaś różnica pomiędzy zamontowaniem tej przejściówki od Kowicza ,a ori węża od awx (tego grubszego)? przecież pocoś ten wąż ma grubsza średnice, nie wpłynie to w żaden negatywny sposób na prace suszary ??? :mysli: pytam ponieważ w tygodniu właśnie będę zmieniał seryjną turbine od afn na tą od awx i szukam wszędzie tego węża i nie mogę go nigdzie znaleźć dlatego rozpatruje zakup tej przejściówki. mam zgryza dlatego pytam , a kto pyta nie błądzi :wink4:

Opublikowano

elo. a możecie mi wyjaśnić ,czy jest jakaś różnica pomiędzy zamontowaniem tej przejściówki od Kowicza ,a ori węża od awx (tego grubszego)? przecież pocoś ten wąż ma grubsza średnice, nie wpłynie to w żaden negatywny sposób na prace suszary ??? :mysli: pytam ponieważ w tygodniu właśnie będę zmieniał seryjną turbine od afn na tą od awx i szukam wszędzie tego węża i nie mogę go nigdzie znaleźć dlatego rozpatruje zakup tej przejściówki. mam zgryza dlatego pytam , a kto pyta nie błądzi :wink4:

bierz przejsciówke :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...