lukasz2932 Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Witam mam 1.9 Tdi 97r. problem wygląda następująca . Posiadam to auto jakis miesiąc od początku byl lekki problem z odpalaniem trwało to okolo 3 sekundy, gdy pozniej gasiłem i odpalałem ponownie - odbywało się to bez problemu - za pierwszy razem. Wczoraj gdy probowałem odpalic slychac tylko rozrusznik (kręci zdrowo) po jakis 20 sekundach ledwo ledwo odpalił , zrobiłe jakies 200 km po czym stanołem aby zatankowac sytuacja ta sama około 15-25 sek słuchac tylko syczenie rozrusznika po czym leeeedwo odpalił. Dzisiaj słychac tylko rozrusznik . Napewno nie jest to akumulator wymieniłem na nowy. Gdizes wyczytałem że problem może byc ze stacyjką - ale co ma stacyjka do odpalania??? Prosze o pomoc i z góryu dziękuje.
marcin78 Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 rozumiem że rozrusznik zaskakuje i kreci, a motor paliwa nie dostaje, pompa do roboty. Ale poczekaj na wiecej opini
antonio Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 jak kręci rozrusznikiem to stacyjka raczej git cosik chyba z pompą, problemy z paliwem a podpinałeś Vaga??
sołtys85 Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Jak dla mnie to masz zapowietrzony układ paliwowy. Posprawdzać trzeba przelewy. Filtr paliwa wymieniany?
lukasz2932 Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 a myslicie ze zepsuty bendix tez moze byc przyczyna??
ALBINEK Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Określ konkretnie rozrusznik kręci czy nie kręci.
Daimos Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 a jak rozrusznik kręci to obraca silnikiem? bo jak nie to bendix uszkodzony
lukasz2932 Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 konkretnie- rozrusznik kręci słychać szumienie . Postaram się dokładniej opisac objawy. 1. etap - gdy kupiłem samochód po nocy albo dłuższym postoju około 8- 10 godzin samochód ciężko odpalał, nie było słychać szumienia ale musiałem ze 3-4 sekundy kręcić silnikiem żeby odpalił (silnik się kręcił normalnie) .... po ok. 4 min. gdy wyłączałem silnik i ponownie odpalałem odbywało się to bez problemu czyli za "pierwszym razem" 2. etap- parę dni temu gdy próbowałem odpalić odbyło się to bardzo ciężko tzn. na początku było słychać szumienie (rozrusznik ) a po 10 - 20 sekundach odpalił (nie wiem jak to opisać) ale bardzo ciężko cos jakby na wolnych obrotach(silnik wolno się kręcił). Gdy już odpalił samochod pracował stabilnie żadnych problemów z przyspieszeniem etc żadnych objawów. Gdy po przejechaniu set kilemotrow probowałem ponownie odpalic ...ten sam objaw ktory opisalem powyzej 3. Gdy dzisiaj probowalem odpalic slychac tylko szumienie - pracujący rozrusznik nic wiecej(silnik wogóle się nie kręci) . Nie ma zapłonu. Nie wiem czy mozliwe jest aby by to był filtr paliwa ponieważ po odpaleniu samochod pracuje stabilnie. Jezeli takie sa objawy pompy paliwowej to gdzie sie ona znajduje i czy cięzko to wymienic samemu??? Dziekuje za wszystkie odpowiedzi[br]Dopisany: 18 Maj 2009, 00:26_________________________________________________ a jak rozrusznik kręci to obraca silnikiem? bo jak nie to bendix uszkodzony no właśnie rozrusznik nie kręci silnikiem słychać tylko szumienie!!! TO jednak bendix. Dziekuje za odpowiedz. Teraz pytanie jak to naprawic , w którym miejscu sie znajduje ???
rikardo Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Musisz wymontować rozrusznik. Z podanych objawów wynika, że przypuszczalnie elektromagnes nie przesuwa sprzęgiełka jednokierunkowego rozrusznika (tzw bendix) i dlatego kręci się w miejscu.
Musashi Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 rozrusznik do wymontowania, trzeba albo wyczyscic i nasmarowac albo wymienic bendix.
lukasz2932 Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 no tak.....ale powiedzcie czy cięzko samemu wymienic rozrusznik......ja jestem w anglii i jak poszedłem zapytac sie ile bedzie kosztowac wymiana to zawołali 140 funtów , oni tu nie wymieniaja bendiksow i innych pier**l tylko wstawiaja nowy rozrusznik. Nowy bendix bym mogł sobie sprowadzic z polski za 45 zł ale czytałem ze bardzo ciezko wymontowac rozrusznik w audi. Podobno trzeba to robic odspodu, wymontowac pasek wieloklinowy etc. Napiszcie czy to jest naprawde tak ciężkie , czy będą potrzebne jakies specjalne narzędzia ??? A może warto wydac 140 funtów na nowy rozrusznik z wymianą??? Tylko jak sobie przelicze ze to bedze 700 zł to mnie h.. strzela.
marcin78 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 hmmm, roboty troche jest. Może kup ten nowy za 140f a stary na allegro troche kasy odzyskasz, a :mysli:tu se go ktoś zrobi
lukasz2932 Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 ....a co mi tam sprobuje w przyszlym tygodniu mam dwa dni wolnego wiec - zobaczymy czy sie uda. Najbardziej obawiam sie wymontowania tego paska wieloklinowego. Jak sie nie uda odholuje do warsztatu. A nowiutki znalazłem własnie za 88 funtów.... wiec nawet jak mi sie nie uda to 50 funtów zaplace za wymiane. Jeszcze jedno pytanie bo moge kupic używany rozrusznik z 3 miesieczna gwarancja za 45funtów lub w innym sklepie uzywany z 1 miesieczna gwarancja za 30 funtów. MAm pytanie jaka jest awaryjnosc tych rozrusznikow Audi? Warto kupowac taki uzywany rozrusznik??? Ktos ma jakies doswiadczenie??
Musashi Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 rorozruszniki nie tyle sie psuja, co zuzywaja, jak kazde urzadzenie. a na to wplyw, ma ilosc rozruchow.
lukasz2932 Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 słuchajcie a jaki rozrusznik kupic??? bo slyszałem od tutejszego mechanika ze sa trzy rodzaje. Moje auto to Audi A4, 4 DOOR, SALOON , 1996r..... Czy to prawda ze w tym roczniku wystepowaly trzy rozne rodzaje rozrusznikow (w co mi sie wierzyc nie chce)??? Jak dzwonilem do sklepu i pytalem sie o cene kazali podac tylko te dane samochodu i dopasowali rozrusznik w /w dancyh..... więc jak to jest???
rtocki Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 ETKA dla samego diesla pokazuje 2 rodzaje i co gorsza mają różne części mocujące, więc np. może nie wejść jeden zamiast drugiego. Ale to ETKA a w praktyce może się okazać iż są jednak współzamienne
lukasz2932 Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 hmmm to sam nie wiem.... a może ktos kupował taki rozrusznik??
ALBINEK Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Zależy gdzie będziesz kupował .Po numerze VIN powinni znależć jaki masz rozrusznik.Napisz gdzie jesteś w Anglii,Jak niedaleko Leeds to moge pomóc z tą wymianą.
iwadrian Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Ja proponuję abys próbował odpalać auto a ktoś niech popatrzy czy silnik w tym czasie się obraca np. patrząc na pasek klinowy,alternator wiatrak bo z twojego opisu nie wynika jednoznacznie o co chodzi bo w etapie 3 piszesz, że nic nie słychać tylko pracujący rozrusznik nic więcej silnik się nie kręci(nie ma zapłonu) bo wątpie czy dobrze opisałeś objawy. jeżeli podczas próby odpalania silnik (wał,alternator, wiatrak) stoi w miejscu to wina rozrusznika a jeżeli silnik się obraca to jest problem z zapłonem czyli np zapowietrzony układ paliwowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się