Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Właśnie stoję przed dokonaniem wyboru co wsadzić do mojej niuni gdyż po 2 latach po wirusie u Witka sypie mi się dwumas. Wirus na 100% jest zrobiony profesjonalnie także na pewno nie jest to wina zbyt dużej ilości Nm na niskich obrotach, po prostu to cudo jakim jest fabryczny dwumas nie jest przewidziany do takich obciążeń.

Dobra, dobra. Nie tłumacz się :-) Na forum jest tego dużo w szukajke wklep zamiana dwumasy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak coś to mam takie kółko, wraz z tymi krótszymi śrubami do przykręcenia go, a nawet kompletne sprzęgło używane do sprzedania.

Przymierzałem się do zamiany na jednomasa, zebrałem wszystkie graty, a tu po rozebraniu ZONK! okazało sie że mam jednomasowe koło, odentyczne jak to co kupiłem :polew: Z jednej strony sie ucieszyłem, z drugiej strony troche szkoda bo juz wszystko było gotowe :cool1:

Mój silnik to AHU, naprawde nie pewny silnik, jedni mówią że tam jest dwumas jedni że jednomas, nawet mechanicy mówili że to dwumas u mnie popsuty, nawet kilku słuszało jak się on tłucze na biegu jałowym :naughty:

Także zanim zaplanujecie taką wymianę dowiedźcie sie co macie :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie orientujecie sie czy ramka z wymiennym uszczelniaczem 068 103 171 F podejdzie do silnika awx/avf?

Niestety na nowy elring raze z ramka wytrzymal tylko 3tys szajs jakich malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,a co wsadzić do 1.8 arg żeby pozbyć się dwumasy?Przekładał ktoś w benzyniaku?Bo same ON widzę,czy to koło jednomasowe z 1Z będzie pasować do 1.8 arg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem co wy chcecie od dwumasa ja wczoraj wyciągnąłem z mojej niuni ori dwumasa jeszcze z nabitą OOOO i nie ma większego luzu niż 1cm a przebieg autka 285 tys. Założyłem nowego dwumasa i kompletne sprzęgło z LUK-a i teraz się ciesze bardzo przyjemna jazda , płynnym ruszaniem nawet silnik się wyciszył i sprzęgło bierze od samiutkiego dołu!

A i nie wierze w to ze AFN-y tak miały ze po wymianie sprzęgła dalej brało wysoko !!! Albo was mechanicy kuli i wkładali jakieś używki albo wymieniali tylko sam docisk i łożysko oporowe a tarcze zostawiali tą samą ponieważ u mnie przy 285tys tarcza jeszcze miała 50% okładziny z tego co nowa tarcza ma!

Dodatkowo jeśli już podejmiecie się wymiany samemu to radze sobie siłownik sprzęgła przykręcić tuz przed samym włożeniem skrzyni na miejsce ponieważ siłownik sam się wypycha i jest trudno go samemu wcisnąć na miejsce aby śrubę wkręcić!

A druga sprawa to przykręcanie docisku , należy wkręcić wszystkie śrubki palcami do pierwszego lekkiego oporu ,a następnie zgodnie ze wskazówkami zegara po kolei każdą ze śrubek docisku przykręcać o 90* aby docisk dochodził równomiernie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na szmelc się nadaje tylko.

spróbuje dowiedzieć się jakie sprzęgło do tego co podałem wcześniej[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 14:15_________________________________________________panowie dowiedziałem się że sprzęgło to chyba to 623 1139 00 do tego koła zamachowego :

http://allegro.pl/show_item.php?item=1555884850

zweryfikujcie te dane .

proszę o odpowiedź.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 17:22_________________________________________________witam ponownie to koło zamachowe się nada 037 105 273C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze kojarze to będzie koło od G60 i powinno pasować.

kupować czy nie?

bo znalazłem jeszcze to na forum paska:

Więc po kolei:

- AFN ma na 100 % dwumas,

- tarcza i doscisk od AFN nie pasują do jednomasowego koła i odwrotnie,

- da się bez bólu założyć kompletny jednomas do tego silnika.

Więc konkrety:

- potrzebujesz jedmasowe koło od poprzecznie postawionych 1Z (VW 028 105 269 B), początkowych AGR lub od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) nr VW 037 105 273C,

- łożysko wyciskowe kupujesz od silnika G60 albo innych wymienionych wyżej (to samo co w AFN ) SKF VKC 2241,

- tarcza sprzęgła może być od VR6 albo G60 228 mm 28 zębów,

- docisk od G60,

- potrzebujesz śruby do mocowania zamachu do wału korbowego (inne jak w AFN) i śrubki do mocowania docisku do koła zamachowego.

Najprościej kupić zamach od ww. silników i dać do niego kompletne sprzęgło (tarcza, łożysko, docisk) od G60 nr Sachs 3000 332 001.

Zamach warto przetoczyć w profesjonalnym zakładzie przed założeniem, to nic nie szarpie wówczas na 100% przy ruszaniu.

Sprzęgło najtaniej kupisz to tu (też tam kupiłem ): http://www.allegro.pl/item251443975_spr ... _nowe.html

Koszt całości sprzęgła: 100-150 zł zamach ze śrubkami, 370 zł sprzęgło, 30 zł przesyłka, toczenie zamachu 40-50 zł. Łącznie "całe" 550-600 zł

Moment przenosi lepiej jak oryginał. Masz dla przykładu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124038&start=45

Mam tak zrobione w ojca Passacie i za***iście chodzi. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...