Gość Solskier Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Co nieco poszukałem w sieci i wyczytałem że jest problem z montażem licznika od Audi A6, że lubię rozwiązywać problemy kupiłem licznik od A6 i rzezałem go do A4 (originalny nie miął pełnego fisa i miał problem ze wskazówka paliwa - uszkodzenie układu ewentualnie problem w sofcie - nie szukałem rozwiązania bo nie było takiej potrzeby.). Licznik udało mi się trafić w dość dobrej cenie, pierwsze problemy po podłączeniu to różnica immobilizera - licznika immo 3 generacji, sterownik silnka immo 2 generacji - że dopasować się nie dało z prostej przyczyny różnicy sprzętu usunąłem immo na stałe, zajęło mi to jakieś 20s auto odpaliło, kolejny problem to podświetlanie zegarów - po odtworzeniu drzwi ewentualnie po zapaleniu lampki zegary przygasały, tutaj posiedziałem nieco dłużej bo aż 10 minut rozebrałem licznik szybka obdukcja i wnioski - brakuje potencjometr do regulacji ściemniacza (w audi A6 znajduje się on zaraz obok regulacji wysokości świateł), wlutowałem potencjometr i po podświetlanie ożyło Potencjometr użyłem ori ze starego licznika. Po usunięciu tych dwóch problemów pojawił się trzeci mianowicie wskaźnik paliwa pokazywał dokładnie idealnie wszystko na odwrót (pełny bak to pusty bak i odwrotnie). Zaczołem dłówkować potencjometry, oporniki, ludzie z elektory próbowali wstawiać różnego rodzaju układy - sam zbudowałem również coś w rodzaju zamiennika sygnału ale niestety bardzo mocno to oszukiwało, po dwóch dniach walki doznałem oświecenia wytoczyłem z szafy gumówkę obciołem czujnik wraz z potencjometrem i odwróciłem go na drugą stronę kosza (cały potencjometr z pływakiem) zachowując odpowiednie co do mm odległości. Kosz po przeróbcze wygląda tak:Wczoraj był cały dzień testów - które wypadły bardzo pozytywnie licznik wskazuje dokładnie to co rzeczywiście jest w zbiorniku. Odwrócony kosz również mieści się do zbiornika bez większych problemów wystarczy jedynie przesunąć go minimalnie w prawą stronę tak około 10 stopni.Używając vaga w adaptacjach w kanale 30 można jeszcze dodatkowo doregulować rezystancje (wskazania wskaźnika) jak i również zrobić korektę wskazań spalania. Do licznika dorzuciłem odrazu ringi od diodo i efekt końcowy wygląda następująco: Nie robiłem szczegółowych zdjęć z racji tego iż nie byłem pewny powodzenia całej operacji. Mam nadzieje że wiedza z tekstu zapeni teraz nie jednej osobie pomoc. Oczywiście to nie ostatnie story jakie na pewno wykonam, kto zna mnie z innych for wie co mam na myśli
mlodyy Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam Po podlaczeniu licznika itp fis odrazu dziala czy musiales sie troszke pobawic zeby nabral odpowiedniego wygladu????
Gość Solskier Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 FIS działa od razu - jedynie wyłączyłem vagiem dwie funkcje do których nie mam czujników - kontrola żarówek i płyn w spryskiwaczach.
Gość Solskier Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Jeszcze nie dopiero do mnie jedzie :> ale sprawdzałem kablami na krótko wszystko działa. Mam też możliwość przerobienia ori manetki (mam klawisze i cały układ z audi B4).
aju Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 a nie wiesz czy na pół fisie w AJM moim da się wyświetlić coś poza temp otoczenia? Fis wyświetla też przebieg do serwisu, płyn chłodzący, klocki, brak paliwa, niskie ciśnienie oleju. na takim?
mlodyy Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 a zeby wyswietlalo sie jak sa otwarde drzwi i pokazywalo ile jest plynu w spryskach trzeba kable prowadzic i czujniki zakupic
ArtJG Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 (...) pierwsze problemy po podłączeniu to różnica immobilizera - licznika immo 3 generacji, sterownik silnka immo 2 generacji - że dopasować się nie dało z prostej przyczyny różnicy sprzętu usunąłem immo na stałe, zajęło mi to jakieś 20s auto odpaliło, Moje gratulacje. Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo, bo to bardzo wkurzające urządzenie a dla złodzieja to i tak żadna "zapora".
mlodyy Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 siemka mozesz mi powiedziec jakie oznaczenia ma twoj licznik bo przymierzam sie do wymiany tylko nie wiem jaki kupic licznik,czy obojeynie aby byl od c5
migdalek1985 Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Powiedz ile dałeś za licznik jeśli to nie tajemnica? Klubowicze pisali ze są problemy ze wskazaniami paliwa na licznikach od a6 a u ciebie widze ze jest ok
Gość Solskier Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo Łatwiejsza opcja przy użyciu vag can commandera, trudniejsza opcja programowanie wsadu. siemka mozesz mi powiedziec jakie oznaczenia ma twoj licznik bo przymierzam sie do wymiany tylko nie wiem jaki kupic licznik,czy obojeynie aby byl od c5 Każdy po lifcie Ci podejdzie nawet z 2.5TDI można go spokojnie przekodować na 1.9. Powiedz ile dałeś za licznik jeśli to nie tajemnica? Klubowicze pisali ze są problemy ze wskazaniami paliwa na licznikach od a6 a u ciebie widze ze jest ok Za licznik dałem 350zł z kosztami przesyłki... Problemy były ale nie ma rzeczy których nie da sie przerobić są tylko takie które przerabia się łatwiej bądź ciężej
migdalek1985 Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Powiedz mi tylko z którego roku masz licznik? Ja znalazłem A6 C5 po lifcie (2,5 tdi 180km białe zegary ) podejdzie on do mojego kaszlaka?
ArtJG Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo Łatwiejsza opcja przy użyciu vag can commandera, trudniejsza opcja programowanie wsadu. To ja wybieram tą trudniejszą opcję :> I pytanie za 100 punktów: - w której komórce wsadu jest immo i na jaką wartość ją zmienić aby było immo "OFF" ? pozdrawiam
Gość Solskier Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo Łatwiejsza opcja przy użyciu vag can commandera, trudniejsza opcja programowanie wsadu. 60 linia, co do wartości nie pamiętam, robię to automatycznie za pomocą programu.To ja wybieram tą trudniejszą opcję :> I pytanie za 100 punktów: - w której komórce wsadu jest immo i na jaką wartość ją zmienić aby było immo "OFF" ? pozdrawiam 60 linia, co do wartości nie pamiętam, robię to automatycznie za pomocą killera. Powiedz mi tylko z którego roku masz licznik? Ja znalazłem A6 C5 po lifcie (2,5 tdi 180km białe zegary ) podejdzie on do mojego kaszlaka? 2001 rok zdaje się ze koniec roku wiec praktycznie 2002. Jeśli masz wtyczki 32 pinowe to będzie działał.
migdalek1985 Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Mam autko z 2000 roku to chyba mam 32 pinowe. Dzieki za info
Dragon30 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 ja pływak zrobiłem tak wywierciłem otwór o średnicy jak w oryginalnym miejscu tylko że po drugiej stronie z zachowaniem odpowiednich wymiarów i kątów jak w oryginale, po prostu symetryczne odbicie. Dzięki temu jak mi sie znudzi od a6 i założe sobie licznik od a4 to pływak i tak sie nada, po prostu przełoże czujnik miejscami i już. Miałem obawy czy nie będzie się zapierał o ścianki zbiornika ale jest ok, bo włożyłem wszystko pod kątem 1
Puncik Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Mam takie pytanie, czy da się jakoś łatwiej obejść sprawę tego potencjometru ściemniacza? Nie zależy mi na regulacji. Po prostu żeby nie przygasał cały klimatronink po włączeniu świateł. ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się