loker23 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Witam. mam problem z moja audica a mianowicie z tym iz dolewam olej do niej litr na miesiac.. nie wiem co sie z nim dzieje..czy silnik bierze olej czy jeszcze co innego..moze ktos mial podobny problem??co moge z tym zrobic?? jesli ktos sie zna na tym to prosze o pomoc..z gory dzieki
aju Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 wiesz zależ ile robisz kilometrów, u nas w firmie auta robią 3-6tyś tygodniowo.... ale myślę że nie robisz tyle nawet w miesiącu, więc pewnie pali Ci olej, nie napisałeś czy kopci na niebiesko... no chyba że masz wyciek ale to chyba byś widział plamy, tak myślę
MIIKEW Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 hmm może zadam głupie pytanie, ale czy masz wycieki gdzieś na silniku ? uhhh aju, byłeś szybszy
Labiel Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Podstawowe pytanie do Ciebie: Ile km robisz na miesiąc? Czy kopci? Jeśli tak to kiedy i na jaki kolor? Czy masz wycieki? Na jakim oleju jeździsz? Jaki przebieg auta? Dopiero po odpowiedzi na te pytania cokolwiek będzie można ustalić. A tak to nikt tu nie jest jasnowidzem
loker23 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 jezdze na castrolu magnatek 10w40 lub 15w40 juz dokladnie nie pamietam. na miesiac robie malo km moze niecaly 1000 albo i to nie:\ mialem wyciek oleju ale to mi uszczelka walnela pod klawiatura i zostala ona wymieniona i to chyba mam juz z glowy..a czy kopci?? raczej nie zauwazylem tego..przy spalaniu oleju powinien byc dym na niebiesko a ja czegos takiego nie mam a olej mi ubywa i nie wiem co sie z nim dzieje..dodam takze ze plyn z chlodnicy tez co jakis czas mi gdzies sie ulatnia i nie wiem czy to nie ma zwiazku z tym olejem- nie znam sie:( i nie wiem czy te ubytki plynu w chlodnicy tez sa normalne.. moze teraz mi ktos pomoc w tych sprawach??[br]Dopisany: 22 Lipiec 2009, 11:55_________________________________________________dodam ze moj przebieg audi to 160 000 km... i jest pradziwy. POMOCY
szybki34 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 dodam takze ze plyn z chlodnicy tez co jakis czas mi gdzies sie ulatnia i nie wiem czy to nie ma zwiazku z tym olejem- nie znam sie:( i nie wiem czy te ubytki plynu w chlodnicy tez sa normalne.. moze teraz mi ktos pomoc w tych sprawach??[br]Dopisany: 22 Lipiec 2009, 11:55_________________________________________________dodam ze moj przebieg audi to 160 000 km... i jest pradziwy. POMOCY :kwasny Nie pisz, że przebieg jest prawdziwy, to b. mało prawdopodobne. Co do objawów to może być uszczelka pod głowicą.
valokuvaaja Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 z tego wynika, ze dolewasz ponad litr na 1000 km, czyli jak w dobrym V8 . Musi gdzies byc wyciek, nie ma rady: samochod na kanal i poogladac dokladnie.
lipek 78 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 sprawdz cisnienie na cylindrach.powinno byc miedzy 10-13 bar jezeli masz mniej to znaczy ze pierscienie sa do wymiany a jak w normie to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe sa dziabniete
Ambro Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Sprawdź gumki zaworowe. Niestety jest z tym trochę zabawy ale trafione gumki mogą być właśnie przyczyną.
loker23 Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Opublikowano 24 Lipca 2009 ok dzieki za pomoc!! bede sie bawil w tym o czym mowicie! jeszcze dzis podjade do mechanika i zobaczymy co on na to powie..jak bedzie to cos innego to poinform,uje a plyn z chlodnicy jakim cudem gdzies ulatuje?? paruje??jego tez dolewam ale bardz orzadko...jakies 1l na sezon normalne to????[br]Dopisany: 24 Lipiec 2009, 10:55_________________________________________________jeszcze jedno pytanko..jesli mowicie ze pierscienie lub te uszczelniacze do wymiany sa to czy auto nie powinno kopcic na kolor niebieski??ja jak dotad nie zauwazylem kopcenia z rury..
Ambro Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Niekoniecznie, wiem że jak znajomy miał gumki zaworowe do wymiany to nie kopciło mu na niebiesko.
loker23 Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Opublikowano 25 Lipca 2009 a z wymiana gumek zaworowych to duzo zabawy?? jaki koszt orjentacyjny?? Ambro mozesz mi powiedziec??
Ambro Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 No niestety jest trochę zabawy, trzeba rozebrać silnik aby się do nich dostać a koszt to myślę że ok. 300zł. Zależy jakie ceny daje Ci mechanik. Same gumki w sobie nie są drogie ale za robocizne sobie policzą.
.Szczepan. Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Na początek sprawdz czy nie masz wycieku. Najlepiej jak wjedziesz na kanał i zobaczysz od spodu gdzie ci cieknie. Sprawdz też jaki masz olej 10W40 CZY 15W40 bo tu też jest duże znaczenie. Jak byś miał 10W40 to jeszcze nie tragedia jak ci spala olej gdy nie masz wycieków. Wystarczy wtedy zalać 15W40 i z reguły pomaga na jakiś czas. Co do przebiegu to w 99% nie masz orginalnego. Auto nie powinno kopcić jak ma sprawny katalizator, większość spalin zostaje oczyszczona.
klimas00 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 moze tez byc ze silnik tyle pobiera oleju ..... powiedz czy cos z autem jest nie tak a kopcin to kopci na niebiesko jesli cos jest z silnikiem ale to widac przy odpaleniu samochodu a nie caly czas
.Szczepan. Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 a kopcin to kopci na niebiesko jesli cos jest z silnikiem ale to widac przy odpaleniu samochodu a nie caly czas Albo jak podkładasz do pieca
Adriano007 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam. Ja mam podobny problem tzn raz na ok 3 miesiące dolewam +/- 400 ml. U mnie olej wydobywa się tzw. odmą. ( odma to ta plastikowa rurka częściowo charmonijkowata wychodząca z pokrywy od zaworów i łączaca się z przedłuzeniem rurki od powietrza przy przepustnicy. Za radą mechanika w odmę wsadziłęm metalowe sitko i ubytek oleju mam troche mniejszy. Oczywiscie jeżdże na Mobil 1 10W40. Żadnego innego miejsca wycieku nie ujawniłem. Samochód również nie kopci, płynu chłodniczergo mi nie ubywa, no i nie zauważylem aby brakowało mu mocy. Nie wiem co moze byc przyczyną mojej przypadłosci z tym olejem. pozdro
loker23 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Opublikowano 27 Lipca 2009 moj nie kopci i nie ma spadku mocy..nie wiem co to jest..300 zl to troche sporo jak za wymiane takich gumek ale chyba wymienie.. a ja jezdze na castrolu magnatek 10W40 wiec zamiana na 15W40 wchodzi w gre z tym ze nie chce takiej bardachy robic tylko qwezme sie za pozadne usuwanie przyczyny.. zeby tylko to byly te gumki bo szkoda troche kasy..bo inna przyczyna jaka moze byc ioprocz tych gumek i wycieku??[br]Dopisany: 27 Lipiec 2009, 17:45_________________________________________________ostatnio go przygazowywalem nawet na zimnym silniku---->>>> nie kopci NIC nie wiem co jest moze to tylko zwykly wyciek..ktos ma jeszcze jakies pomysly??
Ambro Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Żeby Cię ostrzec powiem tylko że jak rozmawiałem z swoim mechanikiem na temat problemy palnie oleju powiedział że wymiana gumek zaworowych to pierwszy możliwy krok ale może nie być ostatnim Tak więc nie nastawiaj się na 100% że to pomoże. Oczywiście jeśli gumki są na wykończeniu to warto je wymienić.
loker23 Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 tylko ze ja nie wiem czy te gumki faktycznie sa na wykonczeniu a jak one sa dobre?? tylko czemu mi ubywa olej?? no nic ..popatrze najpierw za wyciekiem.. narazie dzieki!! jak cos to bede pisal pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się