Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 1,8 T 96r] "falujace obroty"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich, mam mały ale bardzo denerwujący problem:

"falujące obroty" wiem że jest tego sporo i poczytałem już o tym sporo ale chciałbym aby ktoś spróbował ustalić jakąś listę wszystkich możliwych rzeczy które mógłbym ewentualnie zrobić krok po kroku aby pomóc mojej ślicznej laluni!! :a4fan:

opisze mój problem:

a więc chodzi o to że falują mi obroty w zakresie od ok 500 do 1200 obrotów! te falowanie np na luzie powtarza się 3-4 razy i ustępuje, dzieje sie to zawsze i na zimnym i na ciepłym silniku i zawsze gdy ściągam nogę z gazu, ale np jak jadę na 1 biegu bez gazu to obroty cały czas falują i auto porusza sie bardzo nie płynie "skacze"! byłem u elektryka i podłączył go po kom i wykazało czujnik tem. silnika-jednak byłem już w serwisie i taki kupiłem lecz to nic nie pomogło! silnik krokowy jest dobry! nie miałem jeszcze okazji jechać znów na kom. na jakieś szczegółowe badanie bo gościu zrobił sobie urlop :evil: jednak chciałbym mieć taką listę możliwych usterek!! za wszelkie info z góry dzięki!

Opublikowano
silnik krokowy jest dobry!

Może jest i dobry, ale w A4-kach coś takiego nie istnieje :wink:

Wyczyść i zaadaptuj przepustnicę. W 99% przypadków pomaga.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

1. przepustnica - tak jak kolega wyżej ci napisał, to jej winowajczyni na ogół. Poza tym:

2. Sonda lambda

3. filtr powietrza i benzyny

4. czujnik Halla

5. przewody napięcia

6. świece

7. nieszczelność w dolocie

8. zatkany katalizator

8.b. niedrożny wydech

9. dziura w dolocie

10. nieszczelność w układzie wydechowym

itd. itp. Kolejność od >2 przypadkowa.

Można wymieniać w nieskończoność. Wszystko może mieć wpływ na falowanie obrotów w zasadzie.

Opublikowano

ok!! dzięki Kaziu za wskazówki. napewno z nich skorzystam! mam tylko nadzieje że mój problem zlikwiduje dość szybko, bo z tego co napisałeś to by mogło zdrowo uderzyć po portfelu jakbym musiał te wszystkie rzeczy porobić!! no ale czego sie nie robi dla :a4fan:

Opublikowano

pokozało bład halla i błedy na czterech cylindrach.musiałem to zrobic w aso,bo kazdy magik tylko gdybał i zgadywał.ustawili i jest gitara,nie raz mi zafalują obroty ale to są skoki minimalne,ale to juz wina przepustnicy która dam do czyszczenia.

Opublikowano
no nie wiem czy ta pierwsza metoda sie sprawdza,chyba ze po ponownym podłaczeniu akumulatora,a przepustnice myslałem ze tylko pod vag-a :rolleyes:

A co nie wierzysz mi?

W Vento 1.6 AFT też się sprawdziła w sobotę. :cool:

Opublikowano

OK! dzięki chłopaki! dziś podjełem pierwsze kroki zamówiłem nowe świece i przewody a jutro przeczyszcze przepustnice! dam znać czy pomogło!

[ Dodano: 25-04-2007, 14:56 ]

no i po kłopocie!! udało sie ! tzn. wyczyściłem przepustnice i od razu wymieniłem świece! obroty skała!! nic się nie rusza!

dzieki wszystkim za pomoc! :biggrin: :cool::a4fan:

Opublikowano

Siemka. Ja mam podobny problem i tez nie wiem dokładnie o co chodzi. Miejmy nadzieje że to kwestie umycie przepustnicy... :a4fan:

Opublikowano

W mojej A4 ok. 1 tygodnia stała na rozłączonym aku i po podłączeniu postępowałem tak jak pisaliście, żebym adoptował przepustnice. Włączałem zapłon do czasu jej nastawienia się i wszystko jest ok, ale ten przepływomierz słychać przy każdym przekręcaniu kluczyka. O co chodzi???

Opublikowano
ale ten przepływomierz słychać przy każdym przekręcaniu kluczyka.

To nie przepływomierz, a przepustnica. Po prostu po włączeniu zapłonu przepustnica się kalibruje. Jest to normalny objaw...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...