pablo_9 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Zakupiłem interfejs VAGTACHO USB 2.20 który ma mi posłużyć do wgrania wsadu do mojego licznika 8D0 919 034 a dokłądnie ten: http://www.allegro.pl/item682167385_wyprzedaz_vagtachousb_2_20_opelimmoreader.html po zainstalowaniu sterowników do kabla z programu VagTacho USB 2.20 odpaliłem program no i wykonuje po kolei czynności opisane w instrukcji tzn. Wybrałem opcję Connect Any Tacho i wyświetliło mi info na temat mojego licznika Następnie Disconnect i z zakładki Select ECU wybrałem VDO Old (póżniej już sprawdzałwem na wszystkich dostępnych ale nic to nie dawalo - mój licznik jest z 97') i Connect Select ECU i lipa otrzymywałem taki komunikat: System operacyjny jaki mam to Windows 7 ale próbowałem też odpalać w trybie zgodności z Windows XP SP2, Windows 98 i 95 ale nic to nie pomagało? Co proponujecie mogę zapomnieć o połączeniu się z licznikiem ?! i oddawać kabel...
fantastic Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 VAGTACHO to chyba interfejs do cofania liczników, nie liczyłbym że ktoś ci pomoże
spanky Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 cos mi sie wydaje ze wyrzuciles pieniadze w bloto ... VT nie ugryzie tych budzikow ...
pablo_9 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 VAGTACHO to chyba interfejs do cofania liczników, nie liczyłbym że ktoś ci pomoże nie chodzi o cofanie tylko wgranie wsadu pod mój licznik ponieważ wcześniej miałem w miejscu kilometrów dziennych dEF i oddałem licznik w ręce niby znających się którzy wgrali mi wsad z TDI i teraz ani obroty ani prędkość a także wskazanie temperatury i paliwa nie zgadzają się dlatego postanowiłem sam naprawić ten problem...bo cięzko teraz zaufać niby specjalistom
koczyk Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 jak poszukasz info to cos znajdziesz bo cos mi sie kojarzy ze gdzie o tym czytalem
szogun0 Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 No raczej nie ugryziesz tego licznika tym sprzętem.
grzanek85 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 To jest licznik z fisem czy bez?? Masz to vag tacho na USB czy na COM?? Może masz VAG Com'a na port COM było by szybciej??
glapsson Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 robie przymiarkę do licznika z fis no i wolałbym pozgrywac epromy bo jak kupie zły cos pójdzie nie tak albo coś innego chce mieć możliwość powrotu lub wgrania nowego wsadu niestety mam ten sam problem na vag tacho usb 2.5 vag tacho to też kod immo i takie tam i to mi działa -- EPROM licznika cisza a w ogóle jak ktoś będzie chciał sobie cofnąć licznik to zrobi to o wiele taniej niż kosztuje taki kabel i bez ryzyka - jakbym chciał cofać licznik to z całym szacunkiem nie wydałbym prawie 200 na kabel i tydzień siedzenia przed kompem i szukania informacji -- to dla uprzedzenia głupawych odpowiedzi .... interesuje mnie co taki licznik ugryzie konkret .. gdybam już od tygodnia i gdybanie też mnie nie interesuje kto nie chce pomagać niech nie zabiera głosu
grzanek85 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Twój licznik ugryzie ale elektronik z lutownicą i programatorem w liczniku może być tylko 2 rodzaje pamięci 93c56 lub zabezpieczona 93S56
glapsson Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Twój licznik ugryzie ale elektronik z lutownicą i programatorem w liczniku może być tylko 2 rodzaje pamięci 93c56 lub zabezpieczona 93S56 to już wiem o co chodzi ... wyjmuje licznik i sprawdzę jaka kość -- teoretycznie resztę już wiem.... miałem nadzieje że obejdzie się bez lutownicy. Raczej sie obejdzie bez lutownicy ale to nie o to chodziło a tak na marginesie technologia smd 93c46 i byle czym to się tego nie wylutuje ale nie ma takiej potrzeby w większości przypadków wystarczy program ......... i kabel ......... Podzielam opinie o nie prowadzeniu nikogo za rękę temat nie jest prosty bo wszędzie ciężko o info ( znaczy najbardziej zależalo mi na zbudowaniu samodzielnie takiego kabla no i programatora bo tak czy siak bez tego drugiego sie nie obejdzie kabel też trzeba załadować odpowiednim wsadem) można kupić gotowy ale to nie daje takiej satysfakcji.... i niech tak zostanie że nie jest to sczczegółowo opisane bo będzie bałagan z licznikami jak tak każdy zacznie sobie sam dłubać. Byłem zawiedziony brakiem wsparcia ale dziękuje dzięki temu nauczylem się o wiele więcej. baza wsadów na elektroda http://dump.elektroda.net/main450.html może ktoś sobie coś dopasuje np do pralki lub lodówki albo auta
pablo_9 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2009 To jest licznik z fisem czy bez?? Masz to vag tacho na USB czy na COM?? Może masz VAG Com'a na port COM było by szybciej?? temat lekko się ruszył... sorry, że nie odzywałem się ale uropuje się teraz i nie było za bardzo jak Tomek mój licznik jest bez FIS a kabel kupiłem na USB, ogólnie po pierwszych odpowiedziach zrezygnowałem z niego i odesłałem bo do 10 dni miałem możliwość oddania kabla bez podawania przyczyny... Ogólnie jest trochę lipa bo teraz jak jechałem na urlop to przekłamania są duże. Dobrze, że na nawigacji wyświetla prędkość bo przekłamanie jest niezłe przy prędkości 60 km/h to na budziku jest 70 a im większa prędkość to tym większe przekłamanie... Także ja nadal zostaje z wsadem z TDI w moim liczniku...
pox Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Jeżeli masz VAG-COMa to sprawdź czy masz odpowiednie kodowanie w liczniku. P.S. Prędkość na GPS zawsze będzie większa niż na budziku, ale przy 60 to faktycznie za dużo. Poszukaj na forum, było gdzieś o kodowaniu.
glapsson Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 U mnie też ok 10% nawi podaje mniej np w terenie zabudowanym jak na navi mam 50 to na budziku 55 - 56 i nie tylko w audi jest tak w różnych autach sprawdź na klimatroniku jaka jest prędkość idzie to zrobić przez odpowiedni uklad klawiszy gdzieś czytałemn na forum poszukaj
pablo_9 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Jeżeli masz VAG-COMa to sprawdź czy masz odpowiednie kodowanie w liczniku. P.S. Prędkość na GPS zawsze będzie większa niż na budziku, ale przy 60 to faktycznie za dużo. Poszukaj na forum, było gdzieś o kodowaniu. pierwsze co zrobiłem to zmieniałem kodowanie ale niestety nic to nie daje, po tym jak oddali mi licznik od razu rzuciło mi się w oczy, że kodowanie jakie miałem wgrane było z diesla zmieniłem na takie jak miałem przed oddaniem licznika do "fachowców" czyli kodowanie benzyny 00042 nic to nie pomaga, po prostu muszę wgrać wsad z benzy 1.6 który posiadam dzięki uprzejmości kolegi Tomka dlatego kupiłem kabel VAGTACHO USB 2.2 no ale tak jak napisałem wyżej nie działał on u mnie i nie wgrałem wsadu... jeśli chodzi o prędkość to producenci aut zostawiają małą różnicę między rzeczywistą prędkością a budzikami U mnie też ok 10% nawi podaje mniej np w terenie zabudowanym jak na navi mam 50 to na budziku 55 - 56 i nie tylko w audi jest tak w różnych autach sprawdź na klimatroniku jaka jest prędkość idzie to zrobić przez odpowiedni uklad klawiszy gdzieś czytałemn na forum poszukaj jak miałem oryginalny wsad w liczniku to też miałem ok. 10% przekłamania między zegarami a klimatronikiem (kanał 17) a w tej chwili przekłamanie jest zdecydowanie większe przy prędkości 60 na budzikach według GSP (klimatonika) jadę 50 czyli przy tej prędkości przekłamanie wychodzi już 17% a przy 160 na budzikach w rzeczywistości jadę 130... maskaryczne przekłamanie ok.20%. Także u Ciebie glapsson jest OK, u mnie po prostu jest wsad z diesla i dlatego tak to wygląda
glapsson Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 muszę wgrać wsad z benzy 1.6 który posiadam dzięki uprzejmości kolegi Tomka no to wyjąć licznik zobaczyć jak tam kostka jest podjechać do jakiegoś elektronika niekoniecznie takiego od aut (telewizory radia pralki i lodówki nowej generacji maja takie same pamięci) taki gość zna sie na pewno na rzeczy najlepiej jakby miał takie pamięci puste ( zapewne bedą w technologii smd) niech wgra wsad na programatorze i podmieni w liczniku natomiast kość oryginalną bym zostawił w razie czego bo nie wiadomo jaki wsad dostałeś ( co do kostek na allegro poniżej 1zł ) a u elektroników ok 2zł ja do swojego przy okazji zakupu innych części już kupiłem 93c46 -- programator już mam działa na razie na normalnych układach jak przyjdą smd to spróbuję jak się uda to będę myślał dalej teraz trnuję wylutowywanie układów smd na złomie są różne techniki szukam takiej co nie uwali mojej pamięci zebym mógł zgrać wsad sprawdzone na 93c46 pamieci sie programuja i odczytuja bez problemu ale nie mam odwagi wylutować swojej kostki z licznika trzeba mieć wprawę to bardzo delikatna sprawa -- w pracy mam stacje lutowniczą jak wrócę po urlopie to będę działał dalej i wtedy coś napiszę
sstudi Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 mi sie udało odczytać kod PIN,nawet zaprogramować PIN do nowego i zgrać wsady a także ustawić przebieg - z liczników JEGAR i VDO..oba z 00r. z białymi podświeleniami. Jednak posiadałem vag tacho 3.01.
grzanek85 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Wszystko zależy od fejsu nie od programu jaki posiadasz, kolego glapsson w tych licznikach jest pamięć 93c56 nie 46 i tą z C na środku odczytasz i zaprogramujesz prawie każdym progiem ale jak już trafisz na S to będziesz miał zagadkę. Wylutowywanie i wlutowywanie SMD z odpowiednim sprzętem jest bardzo łatwe. Kolego pablo_9 na upartego jak chcesz sobie polutować to mogę Ci zaprogramować i wysłać pamiątkę z wsadem. Podmiana eepromów w licznikach jest możliwa tylko wtedy jeśli przechodzicie na taki sam licznik jak mieliście a nie np bez fisa na fis bo to nie będzie działać......
glapsson Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 oczywiście że z fisem jest inna kość niż bez i wiem że u mnie 93c46 a z fis 93c56 i wiem że wsad musi być pod daną pamięć ale.... nieraz trzeba zmienić parę rzeczy jak się wkłada inny licznik ( przebieg itp... ) no to chyba lepiej potrenować było na tańszym liczniku w moim przypadku no nie? Ale słuszna uwaga kolegi powinienem napisać wszystko od początku do końca bo mozna kogoś wprowadzić w błąd. Jeżeli chodzi o liczniki do 98 moje Vagtacho USB 2.5 ani u mnie 96r ani kolegi 97r nie ugryzło. Dopasowanie wskazania licznika poszło tachopro ale uważam że i tak bezpieczniej było zdemontować licznik i zrobić to programatorem + kalkulator. Nie wiem jak 3.01 radzi sobie ze starszymi modelami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się