dariusz01 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Dzień dobry. Przejdę do konkretów i od razu bez wstępu powiem jak wyglądała sytuacja. Auto z racji braku garażu, stało zawsze na powietrzu. Po którymś tam z kolei deszczowym wieczorze podszedłem do niego i ku mojemu zdziwieniu nie reagował na pilota. Otworzyłem go więc z kluczyka i pojechałem jak gdyby nigdy nic. Po kilkudziesięciu metrach na FIS'ie wyskoczył komunikat że, tylna klapa jest otwarta. Zatrzymałem się, domknąłem klapę i jazda. Po kolejnych kilkudziesięciu metrach powtórka z rozrywki, FIS krzyczy że, tylna klapa jest otwarta. Zamknąłem klapę i czekałem. Nagle zamek tylnej klapy wpadł w szał. Pracował nie przerwanie. Klapa uchylona, klapa zamknięta - zamek non stop pracuje. Pomyślałem że, dostała się do niego woda więc zgłupiał. Nie robiąc sobie na razie nic z tego pojechałem dalej tolerując wyskakujący komunikat. Nagle oszalał centralny, i analogicznie do zamka tylnej klapy, samoczynnie zaczął się otwierać i zamykać bez przerwy. Po chwili włączyły się światła awaryjne które zaczęły mrugać w sposób nienaturalnie szybki, jakbym zamontował stroboskopy. Przestraszony wróciłem do domu, zamknąłem auto z kluczyka i czekałem. Nagle sam się otworzył i sam opuścił wszystkie szyby które na szczęście mogłem jeszcze zamknąć z drzwi kierowcy. Na szczęście mam własne podwórko gdzie mogłem go schować bo inaczej musiałbym w nim nocować. Na drugi dzień auto się uspokoiło z tym że, na daną chwile w dalszym ciągu nie reaguje na pilota, nie działa centralny ani opuszczanie szyb w każdych drzwiach. Teraz pytanie, czy ktoś się z czymś takim spotkał? Gdzie szukać problemu? Co jest odpowiedzialne za tyle rzeczy naraz? Niestety nie mam obecnie możliwości podpięcia auta do kompa.
grippen Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 może ci się woda dastała w okolicy kostek tam pod bezpiecznikami mogłacsię dostać przez linke od makie i tam porobiła zwarcie spróbój odpiąć akumulator na kilka minut może pomoże i zapnij vaga może wywali błędy (powinien)
dariusz01 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Odpięcie akumulatora nic nie da bo akumulator w zaskakująco szybkim czasie bo w ciągu 5 dni, kompletnie się rozładował więc sam sobie zrobił reset i nic.
truckmaniac Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Sprawdź moduł centralnego. może to on zamókł
zbychzz Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 a jak sprawdzisz ten moduł od centralnego to ja bym jeszcze zobaczył czy woda sie nie nazbierała pod dywanikiem kierowcy (wiążki no ale dochodzi też moduł komfortu).
leoncjo Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Stawiam w pierwszej kolejności na moduł komfortu... szukaj wody pod dywanikiem kierowcy. Obejrzyj czy na podszybiu (koło akumulatora nie zbiera się woda), może odpływy są pozatykane i woda zamiast pod auto spływa nieszczelnością do kabiny.
karbonek Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Księdza wzywaj! A na serwio, masz ori alam? Jak koledzy wcześniej wspomnieli szukaj wody, może jakaś uszczelka poleciała i moduł komfortu pływa.
mcm Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 zajrzyj do pompki centralnego zamka u mnie był podobny problem bo pływała w wodzie (nie dokreciłem dobrze lampy i po deszczu woda sie lała do wnęki tam gdzie pompka)
kornel Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Kolego, miałem identyczne objawy w Passacie B5 - świrował centralny, elektryczne szyby, awaryjne i do tego jeszcze alarm - powodem była woda w centralce komfortu - w Passacie była ona pod dywanikiem kierowcy. Powodzenia!
dariusz01 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Pożyczyłem od znajomego kabel i VAG'a 4.9 ale niestety nie udało mi się za jego pomocą ustalić przyczyn. Generalnie to mało rzeczy mogłem za jego pomocą sprawdzić bo jedynie SILNIK, RADIO, KIEROWNICA, LICZNIK i coś tam jeszcze, ale nie mogłem sprawdzić żadnego Modułu komfortu ani centralnego zamka. A jeżeli okazałoby się że, uszkodzony jest moduł komfortu pod dywanikiem kierowcy to jaki jest orientacyjny koszt naprawy tejże sprawy? edit: Panowie to gdzie jest w końcu ten moduł komfortu w A4 B5 Avant? Bo jedni mówią że, pod dywanikiem kierowcy a drudzy że, w pompce od centralnego w bagażniku...
jacekm Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 W B5 nie ma modułu komfortu (tak mi się przynajmniej wydaje). Za wszystkie te objawy pewnie odpowiada pompka centralnego i elektronika przy niej
dariusz01 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Ok, właśnie jestem w trakcie intensywnego przeszukiwania archiwum forum więc już się dowiedziałem że, jest w bagażniku. Mimo to dzięki jacekm za potwierdzenie Ciesze się że, już wiem gdzie leży problem i co należy wymienić natomiast mam jeszcze jedno małe pytanie. Nr mojej pompki to: 8L0862257G I teraz przeszukując allegro widzę dużo pompek z początkowym numerem seryjnym ale z inną ostatnią literą np. B, A , E. Czy te litery są aż tak znaczące? Będą pasować do auta czy niestety mam tylko szukać z końcówką G której o zgrozo niestety na allegro nie ma? EDIT: I jeszcze jedno pytanie: Czy po wymianie pompki wraz ze sterownikiem, będę musiał przeprogramować kluczyk?
jacekm Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Może wystarczy przelutować płytkę przy pompce, gdzieś coś może ma słaby styk, czy jest jakiś zimny lut
dariusz01 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Właśnie wymontowałem tą pompkę, następnie rozebrałem i okazało się że, ona nie była zalana tylko spalona! Cała pokrywka od spodu jest zaczadzona a płytka drukowana jest w jednym rogu całkowicie zwęglona bo rozsypuje się w dłoni! Cholera co mogło spowodować zaiskrzenie? Dobrze że, reszta obudowy się nie zajęła bo by mi auto poszło z dymem Więc niestety czeka mnie kupno nowej... Dziękuje serdecznie za pomoc!
veyron79 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Do jacekm W każdej B5 jest moduł komfortu. Z resztą nie spotkałem się do tej pory z takim przypadkiem aby w jakiejś nie było
bin85 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 W b5 niema jako odzielnego sterownika modułu komfortu tak jak to jest w passacie, za sterowanie szyb, oświetleniem i centralnym odpowiedzialna jest elektronika znajdująca się właśnie w pompce centralnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się