designer Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Witam, Nadszedł w końcu czas żeby przedstawić moją A4 1.8T 163KM. Już raz gościła na tym forum w wątku -> http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bfb_sline_avant-t52595.0.html, ale w związku z tym, iż od tamtego czasu sporo się wydarzyło postanowiłem pokazać ją raz jeszcze i opisać historię reanimacji. To drugie Audi w domu – pierwszym jest S6 C5 4.2 V8 :> Autko w momencie zakupu przez mnie ( marzec 2009 ) miało na liczniku 262000 km i właściwie do tego czasu jeździło jako auto jakiegoś managera w Niemczech ( w Polsce od listopada 2008 w rękach usera Ivo ). Na bieżąco było serwisowane w ASO ( to akurat plus ), ale miało też kilka minusów osobiście mnie denerwujących : - ramiona wycieraczek „oblazły” z czarnej farby i widać było gołe aluminium; - wypalone dziury po papierosach na fotelu kierowcy - przetarta skóra na fotelu kierowcy ( przebieg zrobił swoje ) - wytarty włącznik świateł. - brak dekielków na felgach Na dodatek w pewnym momencie padł silnik wycieraczek przednich, więc wymieniłem przy okazji te obdarte pióra wycieraczek. Potem jednodniowa wizyta u tapicera, włącznik nówka i dekielki z Allegro i wydawało się że auto już bliskie ideału….. Ale pojawił się największy problem . Auto kopciło na biało na zimnym silniku i nie była to para wodna jak mi sugerowano ( śmierdziało spalonym olejem ), a bagnet był suchy jak pieprz. Dodatkowo kilka błędów w silniku ( głównie katalizator, sondy lambda, doładowanie itp. ). Wykonałem logi, wrzuciłem na kilka forów, byłem na hamowni w VTG, ale mimo wielu diagnoz ( ubytek płynu chłodniczego przez uszczelkę głowicy, lambdy do wymiany, N75 do wymiany itp. ) objawów nie udało się zlikwidować. Dopiero wizyta u mechanika, rozebranie góry silnika i dodatkowo pomiar ciśnienia na cylindrach dał diagnozę -> nieszczelność, olej w nadmiernej ilości spalany w silniku. Do wymiany pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe no i wiadomo uszczelka pod głowicę ( z planowaniem ). Czyli mini remont silnika . Tak np. wyglądały uszczelniacze: Wszystkie części ori z ASO. Zdjęcia z operacji: Przy okazji pobytu w warsztacie dokładki zostały pomalowane na kolor: Cała operacja trwała 2 tygodnie, ale warto było. Po zabiegu zero dymku J Pozostała jeszcze kwestia katalizatora, bo błąd wrócił po 3 dniach. Zakupiłem na Allegro lekko używany. Po wyjęciu starego okazało się, że prawie cały wkład jest skruszony i lata w środku bezwładnie ( uszkodził przy okazji jedną z sond ) – jednym słowem masakra. Szybka wymiana i w końcu spokój. Mogłem się teraz zająć wyglądem zewnętrznym autka. Dokładki miałem już w kolorze, więc czym prędzej pobiegłem do ASO i zamówiłem listwy drzwiowe od S4 i czarne grille ( maska i zderzak ). Efekt poniżej: Autko nareszcie jeździ i wygląda jak trzeba. Kilka słów o wypasie poza standardem: 1) Ori: - Pakiet S-line wewnątrz - Zawieszenie – 20 mm - Sportowe półskórzane fotele z pompowaniem odcinka lędźwiowego - Koła 17” wzór S-Line - Szyberdach - Wszystkie szyby elektryczne 2) Dołożone: - Xenony 5000K - parktronik tył - dokładki na kolor - listwy S4 - czarne grille Plany na przyszłość: - chip u Andrzeja Poniedziałka Na dzień dzisiejszy jedynym minusem ( niestety nie do dorzezania ) autka jest brak quattro. Gdyby nie to byłby to ideał. Na całe szczęście jest siostrzyczka, która na wypad na narty jest idealna. A „czwórka” nie się kula po mieście….. Amen. PS A i tak cały czas rozglądam się za RS4 B5
Gość Trzeniu Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 ojjjj brakuje tam rnsa , ojjj brakuje
Bart-S Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ja tam bym felgi troszkę wypchnął na zewnątrz Ładna, i widać od razu że trafiła w dobre ręce
Wojtek_A4 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 designer dobry kierunek modow RNS-e musisz wsadzic, bedzie pieknie... :gwizdanie:
michur79 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Już prawie wszystko wymieniłeś a zapomniałeś o ori dywanikach pod nogi bo te gumki nie za bardzo pasują .Reszta w najlepszym porządku.
MARCIN607 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 ładny avancik- z zewnątrz i w środku malina-będzie jej dobrze u Ciebie quattro każdy by chciał mieć
smajko Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 tylne lampki masz przyciemnione? bo nie widac dobrze na zdjeciu a poza tym to i gratuluje aaaaa juz sie dopatrzylem ze nie ;-)
HiRide Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 mozna by ksiazke o tym aucie napisac :> swoja droga to ktos musial ladnie dac w dupe zeby przy tym przebiegu 260 tys tyle rzeczy sie posypalo w silniku
sewek Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 a jak wyjęliście tłoki sprawdziliście stan panewek(chodzi o te półksiężyce na korbach)?? koszt niewielki a zawsze dobrze wymienić jeśli się ma tłoki na wyjęciu bo potem niepotrzebne ponowne rozbieranie
designer Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam, na zimę niuńka dostała trochę nowych rzeczy: 1) Programik ( opisany tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bfb_infected_by_unitronic-t108549.0.html ) w Unitronicu 2) Dystanse na przód 17 mm i na tył 20 mm 3) I najważniejszy mod - zderzak przedni S-line :kox: Auto zaczyna wyglądać i jeździć jak należy Pozdrówki
Maniusiek28 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 czekałem z zakupem dystansów na twoje fotki , teraz juz wiem na co się zdecydować (biore do siebie przód 12mm tył 17mm) , moim zdaniem twoje dystanse są troszkę za duże , nie obciera ci tył przy obciazeniu?..fura super prawie odbicie mojej z wyjątkiem super foteli s-line w skórce których niestety nie posiadam śmiesznie wyglada zawias s-line (tył siedzi niżej niż przód) miałem tak samo i zastosowałem pewien półśrodek mianowicie wsadziłem pomiedzy zwoje sprężyn takie gumy z allegro i dupka poszła 2cm w górę wyglad super , ale jest nieco twardziej z tył.......życze bezawaryjnej eksploatacji
turdzi Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Super kolorystyka jeszcze tylko ten chromowany reling bym wimienil i bedzie
designer Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Przy dystansach nic nie obciera, ja uważam że te grubości są idealne. Jednak przy 12 i 17 mm kółko będzie lekko schowane ( zależy od ET ), a mi chodziło o to żeby było prawie równo z nadkolem Z tym zawiasem rzeczywiście jest śmiesznie że ten przód jest wyżej - jeżeli będę cokolwiek zmieniał to przód pójdzie w dół :gwizdanie: Relingi Długo myślę, ale przeraża mnie rozbiórka sufitu i raczej się na to nie zdecyduję aczkolwiek żałuję, bo napewno byłby kox Wolę tę kasę zainwestować w jakąś hybrydę, TIP-a, dołożyć do RNS-E czy kupić większe kółka na lato A i może będę rezał q
czaki22 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 relingi u mnie 350 zł roboty na 2 h
designer Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 relingi u mnie 350 zł roboty na 2 h Mój mechanik podjął się za 300 zł tylko podobno jest duże prawdopodobieństwo połamania uchwytów od podsufitki i straszna rzeźba przy tym Aż na tyle mi te relingi nie przeszkadzają, a potem jak będzie coś krzywo zmontowane wewnątrz to każdy potencjalny kupiec będzie kręcił nosem że po dzwonie i chciał upust z kosmosu.... Narazie odpuszczam.
domin79 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_wymiana_relingow_black_chrom_fotostory-t44149.0.html zajrzyj tutaj fajnie opisane co i jak z wymianą relingów
diament Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam Co zrobiłeś z dziurami w fotelu ?
designer Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 Witam Co zrobiłeś z dziurami w fotelu ? Tapicer mi naprawił [br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 21:52_________________________________________________Myślałem że już wiosna na dobre i założyłem nowe felgi oryginały od RS4 B5 + oponki letnie . Niestety nacieszyłem się 2 dni, bo zima znowu wróciła i niuńka stoi i czeka na roztopy. Tak to wygląda : Jak już wiosna nadejdzie na dobre zaczynam dalsze mody mechaniczne, bo już mi mało mocy po samym czipie :gwizdanie: Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się