Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Na czum ta zmiana polegała? nie będzie pasowała na kolumnę? Czyli wystarczy, że kupię tylko prawą manetkę FIS przedliftową i nie będę miał problemu z połączeniem do FIS'a liftowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jeśli zmieniasz licznik na polift czyli wszystkie kostki na nowo robisz a manetkę zakładasz przedlift bo chodzi o te blaszki kostki itd.

chłopaki kto naprawia fis od nas :mysli:mi chodzi głownie o obroty i zegar oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy manetka do fisa przedliftowa różni się od tej poliftowej?

różnią się bolcami z tyłu, przedliftowa ma bolce okrągłe, a polift płaskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chce mi sie wyjmowac licznika na nowo zeby sprawdzac czym sterowany jest impuls poduszki.Moze ktos pomoze>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey koledzy pomozcie mi bo sam sie zgupilem ktore piny gdzie

Rozpiska pinow licznika z 1996 r:

blue, 26-pin

1 -not used

2 -Buzzer actuation

3 -Terminal 15

4 -Terminal 15

5 -not used

6 -Terminal 61

7 -Handbrake/brake malfunction

8 -ABS direct

9 -Airbag direct

10 -CAT

11 -ABS inverted

12 -Airbag inverted

13 -Right parking light

14 -Ignition lock, S-Contact

15 -Buzzer actuation

16 -not used

17 -not used

18 -Oil pressure 1.8 bar

19 -Terminal 58d

20 -Coolant level

21 -Right turn signal

22 -Main beam

23 -Speedometer input

24 -Brake fluid

25 -Brake pad

26 -Left parking light

yellow, 26-pin

1 -Terminal 58

2 -Terminal 58

3 -Engine-speed signal

4 -A/C compressor

5 -Time - output

6 -Vehicle speed signal 1

7 -Vehicle speed signal 2

8 -Door contact, driver's side

9 -Terminal 30

10 -Terminal 30

11 -not used

12 -Tank warning

13 -Left turn signal

14 -not used

15 -not used

16 -Belt buckle switch

17 -not used

18 -Terminal 31

19 -Terminal 31

20 -Diagnosis wiring

21 -not used

22 -not used

23 -Glow plug indicator lamp

24 -Immobiliser

25 -Fuel gauge sender

26 -Coolant temperature sender

black/grey?, 20-pin

1 -Consumption signal

2 -not used

3 -not used

4 -not used

5 -Ambient temperature

6 -Gear indicator

7 -not used

8 -not used

9 -Coolant level

10 -Hydraulic system pressure

11 -On-board computer - Reset

12 -Radio/telephone - Clock

13 -Radio/telephone - Data

14 -On-board computer, left

15 -Radio/telephone - Enable

16 -Tail lights/dipped beams

17 -Glow plug relay

18 -On-board computer, right

19 -Brake light

20 -not used

black, 4-pin

1 -Oil temperature sender

2 -not used

3 -not used

4 -not used

A tu mam po polsku z auta po 1998 (immo w liczniku i inne kostki)

Wtyczka niebieska T32

Pin Opis

1 Zacisk 15, PLUS

2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego

3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego

4 Wskaźnik podłączonej przyczepy

5 Wskaźnik rezerwy paliwa

6 Poduszka

7 Zacisk 31, Masa czujnika

8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

9 Zacisk 31, Masa

10 Ciśnienie oleju

11 Sygnał obrotomierza

12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61

13 Wskaźnik podgrzewania świec żarowych (Diesel)

14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego

15 wolny

16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy

17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a

18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego

19 ABS

20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)

21 Sygnał otwartych drzwi

22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

23 Zacisk 30, plus

24 Zacisk 31, masa

25 Diagnoza przewód K

26 Światło parkowania prawe

27 Światło parkowania lewe

28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego

29 Wskaźnik układu hamulcowego

30 Styk S

31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów

32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego

Wtyczka zielona T32A

Pin Opis

1 wolny

2 Cewka czytająca IMMO 1

3 Wskaźnik świateł postojowych

4 Magistrala danych szyny CAN

5 Przewód W

6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza

7 Zużycie klocków hamulcowych

8 Brzęczyk zewnętrzny

9 Zewnętrzny gong

10 Sygnał rezerwy paliwa

11 Sygnał czasu postoju

12 Odłączenie klimatyzacji

13 Wskaźnik hamulca ręcznego

14 Antypoślizg

15 Usterka układu przepustnicy

16 IMMO wyjście

17 Cewka czytająca IMMO 2

18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie

19 CAN bus High sygnał wej.

20 CAN bus Low sygnał wyj.

21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju

22 wolny

23 Call key MFA on top

24 Call key MFA below

25 Reset pamięci MFA

26 Input signal for outside temperature

27 CAN bus High-source signal

28 CAN bus Low-source signal

29 CAN bus screen

30 Source signal 2 of the electronic speedometer

31 Wählbereichsanzeige

32 Sygnał zużycia paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przymierzam się do wymiany licznika na pełny FIS (A4 2000; obecnie 8D0920900R Jaeger Magneti Marelli 1/2 FIS zaczyna wariować; wskaźnik temp i wyświetlacz)

Vag commanderem 1.4 - nie mogę zczytać epromu z tego licznika (to co zczytuje kupy się nie trzyma)

Pin zczytałem z ECU - jest 5cio cyfrowy coś jak 54533, stan licznika się minimalnie różni (jakieś 3 tyś mniej niż na liczniku)

Czy możecie podpowiedzeć czy moge polegac na pinie immo zczytanym z ECU?

Czy tez macie/mieliście problemy z oczytaniem pamięci przez commandera z Magneti Marelli po II lifcie ?

Z góry dzięki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego licznika tym sprzętem raczej nie odczytasz. Pin raczej 4-cyfrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego licznika tym sprzętem raczej nie odczytasz. Pin raczej 4-cyfrowy.

dzięki za odpowiedz, mam wątpliwości co do tego pinu, ponieważ w wątkach jakie przeglądam wszędzie jest "0+" 4 cyfrowy PIN. Spróbuje zdobyć i podpiąć VAG TACHO 3.01- z wcześniejszych stron wynika ze powinien sobie z tym poradzić.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano jakis czas temu zmienilem zegary na te z fisem i myslalem ze cos nie laczy bo swieci olej plyn chodniczy i niedziala obrotek ale sprawdzilem kabelki i wszystko okej teraz spowrotem wsadzilem te stare zegary i to samo :/ dodam ze nie mialem odpietego akumulatora zapierwszym razem. jakies pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano jakis czas temu zmienilem zegary na te z fisem i myslalem ze cos nie laczy bo swieci olej plyn chodniczy i niedziala obrotek ale sprawdzilem kabelki i wszystko okej teraz spowrotem wsadzilem te stare zegary i to samo :/ dodam ze nie mialem odpietego akumulatora zapierwszym razem. jakies pomysly ?

Zakładałeś zegary z cyfrowym zegarkiem? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano jakis czas temu zmienilem zegary na te z fisem i myslalem ze cos nie laczy bo swieci olej plyn chodniczy i niedziala obrotek ale sprawdzilem kabelki i wszystko okej teraz spowrotem wsadzilem te stare zegary i to samo :/ dodam ze nie mialem odpietego akumulatora zapierwszym razem. jakies pomysly ?

Zakładałeś zegary z cyfrowym zegarkiem? :gwizdanie:

nie zegary sa 1998 rok czyli analog zegar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zegary sa 1998 rok czyli analog zegar :)

No to dziwne :mysli: Podaj numery licznika :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem czy to cos da bo wsadzilem stare zegary i dalej to samo swieci sie olej woda i nie dziala obrotomierz ale masz numer zegarow

8D0 919 881 J VDO 110.008.992/002

aha i dodam ze teraz niedziala tez stan kilometrow na starych zegarach ;( niewiem moze cos z masa `? choinka dalej sie swieci, bezpieczniki sprawdzone auta nie odpalalem jeszcze bo rozebralem troche motor ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy!

Mógłby ktoś podrzucić gdzie w okolicach Wrocławia (dolnegośląska) mogłbym znaleźć pomoc przy zakładaniu FISa? Jacyś doświadczeni klubowicze z okolic?

Po przeczytaniu 30stron wątku już nie daje rady...

Dodam tylko ze zegary włożone - immo zakodowałem. Pozostaje tylko szara kostka, tempomat i radyjko Concert II CD.

Pacjent to A4 B5 '99 - org licznik JEAGER 1/2 FIS - dawca VDO FIS '99

Oczywiście nic za damo :notworthy:

PS. Mam jeszcze martwą temperaturę oleju, czujnik mam bo niedawno wymieniałem :)

Wie ktos moze jak nazywa sie profesjonalnie ta szara wtyczka od FISa (ew numer)? Bo w ASO pytają o numer a na Alledrogo nie mogę jej zlokalizować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógłby się ktoś podzielić wsadem do licznika:

VDO 8D0 920 932 F [8D0920932F]

(TDI, Europa, ze 100km/h na środku)

A4,B5, TDI 2000r,260km, cyfrowy zegarek (NIE radiowy), pełny FIS, wskaźniki temp oleju i napięcia

jak na zdjęciu (z tego wątku)

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c49735c6cc5434e3

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym potrzebował tarczkę prędkościomierza wersja europejska do licznika po 2 lifcie z białym podświetleniem wersja benzynowa, jak ktoś ma na sprzedaż proszę o kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym potrzebował tarczkę prędkościomierza wersja europejska do licznika po 2 lifcie z białym podświetleniem wersja benzynowa, jak ktoś ma na sprzedaż proszę o kontakt

A masz moze od Diesla??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jakie jest kodowanie licznika 1.8 adr europa

00142 o ile się nie mylę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...