Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Co do regulacji podświetlenia to ja mam ten licznik poliftowy z czujnikiem światła i powinien sobie sam jasność regulować, zresztą u mnie w ogóle nie ma podświetlenia.

:facepalm: :facepalm:

Powodzenia. [br]Dopisany: 16 Październik 2011, 23:18_________________________________________________Jak mi ktorys nagra film ze zmienia sie podswietlenie w liczniku z okazji tego "czujnika światła" to wtedy uwierze, mam 3 liczniki i w zadnym sie nie zmienia, to co , wszystkie strzelone?

Kolego to tobie życzę powodzenia. Czytaj ze zrozumieniem a facepalma to możesz sobie do lustra strzelać...

Licznik z a6 polift 2002 rok ma automatyczną regulcję podświetlenia... Potencjometrem tylko dostosowujesz jasność po zmroku... W dzień jasność się ustawia dzięki czujnikowi który znajduje się koło 0 na prędkościomierzu... no ale ty aż 3 liczniki masz to czyni Cię znawcą jak widzę ...

http://www.a6klub.pl/-a6-c5-slabo-swiecace-zegary-vt38501.htm Poczytaj, jakoś inni w a6 mają auto regulację ...

Liczniki przedliftowe tez maja te kropke i jakos to tak nie dziala a takie mam. Nie czyni mnie to znawca ale tez nie robie z siebie idioty kupujac z a6 i nie wiedząc jak go ogarnąc w tym temacie.

[mod]proszę spokojniej w tym wątku wymieniac przemyślenia[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Liczniki przedliftowe tez maja te kropke i jakos to tak nie dziala a takie mam. Nie czyni mnie to znawca ale tez nie robie z siebie idioty kupujac z a6 i nie wiedząc jak go ogarnąc w tym temacie.

Kup sobie nervosol, policz do dziesięciu a dopiero potem się wypowiadaj :disgust:

Na szczęście są osoby bardziej ogarnięte w temacie jak kolega vauxhall95 czy bin85 które potrafią wskazać możliwe przyczyny niedziałania licznika a nie się spinać...

Co do automatycznego rozjaśniania to nawet w tym wątku pojawiała się ta informacja więc tym bardziej się dziwię że taki "ZNAWCA" liczników który ma ich aż TRZY nie wie o tym... Tyle że ja zanim się wypowiedziałem w temacie rozebrałem licznik i sprawdziłem czy pod okienkiem na blacie jest czujnik nasłonecznienia, potem sprawdziłem na internecie czy licznik o takim oznaczeniu jak mój ma taką funkcję...

Więc panie "ZNAWCO" coś słabo się pan zna na licznikach :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczniki przedliftowe tez maja te kropke i jakos to tak nie dziala a takie mam. Nie czyni mnie to znawca ale tez nie robie z siebie idioty kupujac z a6 i nie wiedząc jak go ogarnąc w tym temacie.

Kup sobie nervosol, policz do dziesięciu a dopiero potem się wypowiadaj :disgust:

Na szczęście są osoby bardziej ogarnięte w temacie jak kolega vauxhall95 czy bin85 które potrafią wskazać możliwe przyczyny niedziałania licznika a nie się spinać...

Co do automatycznego rozjaśniania to nawet w tym wątku pojawiała się ta informacja więc tym bardziej się dziwię że taki "ZNAWCA" liczników który ma ich aż TRZY nie wie o tym... Tyle że ja zanim się wypowiedziałem w temacie rozebrałem licznik i sprawdziłem czy pod okienkiem na blacie jest czujnik nasłonecznienia, potem sprawdziłem na internecie czy licznik o takim oznaczeniu jak mój ma taką funkcję...

Więc panie "ZNAWCO" coś słabo się pan zna na licznikach :polew:

:ssij: czlowieku, nie nazwałem siebie zadnym znawcą tylko napisałem ze mam 3 sztuki bo tez zakladalem u siebie FIS i zaden nie reaguje na swiatlo, mimo ze kazdy ma ta kropke na tarczy predkosciomierza. Nie potrzebuje nervosolu bo sie wcale nie spinam, tylko smieszy mnie to, jak pisze sie tu po x10 ze licznik z A6 wymaga sporych przeróbek a i tak ktoś takie kupuje a poźniej nie wie czemu nie działa. [br]Dopisany: 17 Październik 2011, 10:10_________________________________________________A nawet jeśli poliftowy licznik ma taka opcje to i tak musisz miec nastawione pokretlem max jasnosc zeby mialo z czego ja zmniejszac a bez pokretla na desce nie zrobisz nic chyba ze wlutujesz potka ale jaki to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet jeśli poliftowy licznik ma taka opcje to i tak musisz miec nastawione pokretlem max jasnosc zeby mialo z czego ja zmniejszac

To nie jest tak :)

Mam ściemnione maksymalnie zegary, gdy słońce zaświeci w sensor automatycznie rozjaśnia się FIS, małe wyświetlacze i klimatronik. Gdy mam maksymalnie rozjaśnione potencjometrem, to i tak gdy słońce świeci w sensor FIS świeci jeszcze mocniej niż przy ustawieniu maksymalnym na potencojometrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie musi byc jakaś zależność od potencjometra, skoro bez niego nie zmienia sie i ciagle jest przyciemnione a na teście zegarów i na krotkim podlaczeniu swieci na max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie musi byc jakaś zależność od potencjometra, skoro bez niego nie zmienia sie i ciagle jest przyciemnione a na teście zegarów i na krotkim podlaczeniu swieci na max.

Jeśli intensywość świecenia sterowana jest plusem, a tak raczej jest, do podłączasz +12 zamiast wejścia na potencjometr i świeci maksymalnie jasno :) [br]Dopisany: 17 Październik 2011, 10:34_________________________________________________

Panowie montuję sobie właśnie licznik od a6 polift z ringami i mam kilka problemów. Coś mi się w temacie obiło że ktoś miał podobny problem ale nie mogę znaleźć :/.

Po pierwsze nie działa podświetlenie licznika, a cały licznik ledwo świeci, w tym i fis. W domu jak podłączę bezpośrednio pod aku to świeci ok, w aucie jest gorzej. Druga sprawa pali się ładowanie, a na wskaźniku napięcia wskazówka ledwo dochodzi do 12v. Na starym liczniku jest ok. Trzecia sprawa to właśnie podświetlenie fisa mryga. Wszystko to wskazuje że nie mam podłączonego jakiegoś przewodu z zasilaniem.

Ostatni problem to nie działa obrotek. Czy to możliwe że licznik jest zakodowany na 6 garów i dlatego nie działa ?

Dzięki za odpowiedzi.

Wyżej masz moją odpowiedź co do podświetlenia.

Obrotek to przekoduj zegary na swój silnik a w adaptacji, kanały 60, 61 oraz 62 daj na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielom

Już Ci pisałem jak to działa a Ty dalej swoje... Jak świeci słońce to licznik niejako omija potencjometr i rozjaśnia się na maxa, dopiero po zmroku można sobie regulować jasność potencjometrem.

Licznik kupiłem od a6 bo jest idealny z ori ringami i razem z pływakiem kosztował mnie 300 zł. Pewnie każdy by wolał polift od a4, ale za taki sam z ringami i w idealnym stanie musiałbym wydać około 500-600 zł.

Co do moich problemów to nie wynikają one z tego że to licznik od a6! a Ty nie potrafisz tego zrozumieć. Już od vauxhalla dowiedziałem się ze nie podłączyłem jednej masy, stąd problemy z podświetleniem, ale oczywiście najlepiej sapać w wątku że to wszystko wina licznika od a6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie musi byc jakaś zależność od potencjometra, skoro bez niego nie zmienia sie i ciagle jest przyciemnione a na teście zegarów i na krotkim podlaczeniu swieci na max.

Jeśli intensywość świecenia sterowana jest plusem, a tak raczej jest, do podłączasz +12 zamiast wejścia na potencjometr i świeci maksymalnie jasno :) [br]

:good:[br]Dopisany: 17 Październik 2011, 10:37_________________________________________________

Danielom

Już Ci pisałem jak to działa a Ty dalej swoje... Jak świeci słońce to licznik niejako omija potencjometr i rozjaśnia się na maxa, dopiero po zmroku można sobie regulować jasność potencjometrem.

Licznik kupiłem od a6 bo jest idealny z ori ringami i razem z pływakiem kosztował mnie 300 zł. Pewnie każdy by wolał polift od a4, ale za taki sam z ringami i w idealnym stanie musiałbym wydać około 500-600 zł.

:good: :good:

Co do moich problemów to nie wynikają one z tego że to licznik od a6! a Ty nie potrafisz tego zrozumieć. Już od vauxhalla dowiedziałem się ze nie podłączyłem jednej masy, stąd problemy z podświetleniem, ale oczywiście najlepiej sapać w wątku że to wszystko wina licznika od a6...

Nie sapie i lata mi to czy Ty masz z tym problem, nie napisałem ze to wina a wada licznikow z a6 ze trzeba zmieniać pływak i nie ma regulacji potkiem, bo poźniej ludzie ktorzy nie maja pojecia kupuja i narzekaja ze wymiana na licznik z FIS-em to dużo roboty i gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziala Ci regulacja podswietlenia bo w a6 jest na desce a nie jak w przedlifcie na zegarach. dlatego zegarow z a6 sie nie montuje i tyle

w przypadku licznika od A6 wystarczy pin 30 z zielonej wtyczki połączyć z masą i podświetlenie działa bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziala Ci regulacja podswietlenia bo w a6 jest na desce a nie jak w przedlifcie na zegarach. dlatego zegarow z a6 sie nie montuje i tyle

w przypadku licznika od A6 wystarczy pin 30 z zielonej wtyczki połączyć z masą i podświetlenie działa bez problemu

:good:

ale bez regulacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy w starym liczniku w kostce zielonej pin 15 miałem podpięte światła obrysowe, teraz na nowym liczniku mam tam temperaturę oleju. gdzie mam podpiąć ten kabelek w żadnej rozpisce nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! Ja tak z innej beczki. Mam następujący problem. Po włączeniu zapłonu (tylko przy zimnym silniku, nezależnie czy silnik pracuje czy nie) i odczekaniu jakieś pół minuty, na fisie wywala mi ostrzeżenie o przegrzaniu silnika (ten taki termometr w wodzie). Jak silnik podłapie trochę temperatury to komunikat znika i wszystko jest OK. Pojawia się to tylko jak silnik jest zimny. Jestem po zmianie licznika na fis, dodam, że musiałem przekładać piny z kostek 26 na 32. Może, ktoś się z czymś takim już spotkał? Proszę o pomoc, bo to strasznie denerwujące :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! Ja tak z innej beczki. Mam następujący problem. Po włączeniu zapłonu (tylko przy zimnym silniku, nezależnie czy silnik pracuje czy nie) i odczekaniu jakieś pół minuty, na fisie wywala mi ostrzeżenie o przegrzaniu silnika (ten taki termometr w wodzie). Jak silnik podłapie trochę temperatury to komunikat znika i wszystko jest OK. Pojawia się to tylko jak silnik jest zimny. Jestem po zmianie licznika na fis, dodam, że musiałem przekładać piny z kostek 26 na 32. Może, ktoś się z czymś takim już spotkał? Proszę o pomoc, bo to strasznie denerwujące :angry:

Fizyka się kłania :) Zimna ciecz zmniejsza swoją objętość. Być może masz płyn na minimum, a po rozgrzaniu sięga delikatnie powyżej i czujnik nie reaguje już na to :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! Ja tak z innej beczki. Mam następujący problem. Po włączeniu zapłonu (tylko przy zimnym silniku, nezależnie czy silnik pracuje czy nie) i odczekaniu jakieś pół minuty, na fisie wywala mi ostrzeżenie o przegrzaniu silnika (ten taki termometr w wodzie). Jak silnik podłapie trochę temperatury to komunikat znika i wszystko jest OK. Pojawia się to tylko jak silnik jest zimny. Jestem po zmianie licznika na fis, dodam, że musiałem przekładać piny z kostek 26 na 32. Może, ktoś się z czymś takim już spotkał? Proszę o pomoc, bo to strasznie denerwujące :angry:

Fizyka się kłania :) Zimna ciecz zmniejsza swoją objętość. Być może masz płyn na minimum, a po rozgrzaniu sięga delikatnie powyżej i czujnik nie reaguje już na to :wink4:

Płyn chłodniczy mam w normie. Wydaje mi się, że może coś namieszałem w kablach od licznika. Po zmianie na fis nie pokazywał mi wogóle temperatury (widocznie jakiś kabel miałem źle podpięty). Jak podłączyłem kable "właściwie", to pokazuje mi temperaturę ale za to zaczęły się cyrki z w/w komunikatem :(

A i jeszcze jedno: na vagu wywala mi taki błąd:

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziala Ci regulacja podswietlenia bo w a6 jest na desce a nie jak w przedlifcie na zegarach. dlatego zegarow z a6 sie nie montuje i tyle

w przypadku licznika od A6 wystarczy pin 30 z zielonej wtyczki połączyć z masą i podświetlenie działa bez problemu

:good:

ale bez regulacji ?

bez regulacji, mam tak osobiście u siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! Ja tak z innej beczki. Mam następujący problem. Po włączeniu zapłonu (tylko przy zimnym silniku, nezależnie czy silnik pracuje czy nie) i odczekaniu jakieś pół minuty, na fisie wywala mi ostrzeżenie o przegrzaniu silnika (ten taki termometr w wodzie). Jak silnik podłapie trochę temperatury to komunikat znika i wszystko jest OK. Pojawia się to tylko jak silnik jest zimny. Jestem po zmianie licznika na fis, dodam, że musiałem przekładać piny z kostek 26 na 32. Może, ktoś się z czymś takim już spotkał? Proszę o pomoc, bo to strasznie denerwujące :angry:

Fizyka się kłania :) Zimna ciecz zmniejsza swoją objętość. Być może masz płyn na minimum, a po rozgrzaniu sięga delikatnie powyżej i czujnik nie reaguje już na to :wink4:

Płyn chłodniczy mam w normie. Wydaje mi się, że może coś namieszałem w kablach od licznika. Po zmianie na fis nie pokazywał mi wogóle temperatury (widocznie jakiś kabel miałem źle podpięty). Jak podłączyłem kable "właściwie", to pokazuje mi temperaturę ale za to zaczęły się cyrki z w/w komunikatem :(

A i jeszcze jedno: na vagu wywala mi taki błąd:

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Masz zegary z białym podświetleniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czerwonym

Sprawdź sam czujnik, wtyczkę przy czujniku czy nie pośniedziała :) Mam podobnie w pasku :wink4:

A który to będzie czujnik, dgdzie on się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...