Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

jest problem, po podlaczenu krancowek przekaznik cyka przy zaplonie i otwartych drzwiach. slaby aku?

drugi problem wskaznik paliwa nie reaguje pin 5 do pinu 5 i nie dziala ;([br]Dopisany: 11 Październik 2011, 21:41_________________________________________________i nie moge znalesc kabla od drzwi pasazera przod do fisa[br]Dopisany: 11 Październik 2011, 21:42_________________________________________________juz ze wszystkim się uporałem został tylko wskaznik paliwa ;( nie mial nikt z tym problemu ?[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 19:16_________________________________________________vag pokazuje przerwe lub zwarcie. ocb?[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 20:41_________________________________________________nikt nic nie wie ? a moze ktore kable sa od paliwa? nie dziala wskazowka i rezerwa sie caly czas swieci i to jest ostatni mankament

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie mam 1.8 z 95r. Chcę zapiąć fisa z 1.8t z 96r anglik. Będą z tym jakieś większe problemy czy raczej z górki? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie w avancie 96 znajde kabel od krancowki tylnej klapy oraz pasazera(wiem ze jest w tym slupku od pasazera),ale mam pytanie czy jest tez przy kierowcy bo nie chce mi sie ciagnac kabla,dodam ze sprawdzalem ta kostke u gory z brazowymi kabelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik poziomu paliwa pin 5 kostka niebieska przewód fioletowo-czarny

to to akurat wiem jest podlaczone i nie dzial dalej

Skoro stary licznik pokazuje to może coś z tym jest nie tak,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry dłuuuuuuuuuugi wątek

dużo można się dowiedzieć i podpytać ludzi co już to robili

ja w sobotę biorę się za przekłądkę zegarów, mam nadzieje, że wszystko pojdzie OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik poziomu paliwa pin 5 kostka niebieska przewód fioletowo-czarny

to to akurat wiem jest podlaczone i nie dzial dalej

Skoro stary licznik pokazuje to może coś z tym jest nie tak,

kurde niewiem juz sam o co tu chodzi. u goscia co bralem od niego ten licznik na focie wskaznik pokazywal normalnie poziom paliwa. [br]Dopisany: 14 Październik 2011, 07:18_________________________________________________chyba ze vagiem cos przez przypadek w kanalach namieszalem ? moze wgranie wsadu by pomoglo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik poziomu paliwa pin 5 kostka niebieska przewód fioletowo-czarny

to to akurat wiem jest podlaczone i nie dzial dalej

Skoro stary licznik pokazuje to może coś z tym jest nie tak,

kurde niewiem juz sam o co tu chodzi. u goscia co bralem od niego ten licznik na focie wskaznik pokazywal normalnie poziom paliwa. [br]Dopisany: 14 Październik 2011, 07:18_________________________________________________chyba ze vagiem cos przez przypadek w kanalach namieszalem ? moze wgranie wsadu by pomoglo ?

Nie wykluczone ze by pomogło podaj jeszcze jaką masz wartość na kanale 30, domyślam się że jak zrobisz test zegarów to wskaźnik działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak robie test zegarek chodzi, wyswietla sie blad 771 - czujnik poziomu paliwa -g przerwa lub zwarcie do plusa. Na kanale 30 mam wartosc 128. jeszcze w praniu wyszlo ze wskaznik temp plynu chlodzacego nie chodzi bo po przejechaniu 5km kreska stoi na 60 co jest nie możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak robie test zegarek chodzi, wyswietla sie blad 771 - czujnik poziomu paliwa -g przerwa lub zwarcie do plusa. Na kanale 30 mam wartosc 128. jeszcze w praniu wyszlo ze wskaznik temp plynu chlodzacego nie chodzi bo po przejechaniu 5km kreska stoi na 60 co jest nie możliwe

No to może faktycznie masz gdzieś przerwę w obwodzie odłącz ten kabel z pin 5 licznika weź miernik i zmierz jaka jest na nim rezystancja w stosunku do masy powinna byc kilkadziesiąt om w zależności ile będzie paliwa w baku możesz się też dostać do pływaka w baku i nim poruszać wtedy rezystancja powinna się zmieniać. Co do wskażnika temp. jeżeli to diesel to przy obecnych temperaturach mógł się jeszcze nie zagrzać porównaj temp na VAGu albo na klimatroniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przekladalem stary licznik i wskazywal przedwczoraj a nowy nie pokazywal, co oznacza ta wartosc 128?

Hmm to zmienia postać rzeczy :mysli:, na kanale 30 można lekko korygować wskazanie poziomu paliwa wartość można zamieniać bodajże w zakresie 120-136, domyślną wartością jest właśnie 128. spróbuj dać inna w tym zakresie może pomoże, ewentualnie można licznik podłączyć na "stole" i podłączyć między pin5 a masę odpowiedni rezystor wtedy wskaźnik powinien się wychylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1. Czujnik temperatury oleju ? zewnętrznej ?

Ad.2. Najlepiej zakup sobie ori wtyczkę, dużo nie kosztuje a będziesz miał jak ori czerwona jak w tym ogloszeniu

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=207183.0

Widze mimo upływu czasu temat ciągle żyje i wciąż pojawiają sie jakieś nowe posty. Troche tu dużo haosu i nieścisłości więc proponuje uporządkować tu trochę i wypisac podstawowe informacje dotyczące liczników.

Cała przeróbka (w starszych modelach od 95 do końca 97) na licznik z fisem polega na dorobieniu dodatkowej kostki 20 pinowej(czerwonej - do sterowania fis)

Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć

Ale to co nas interesuje to tylko:

-pin nr 1 czyli sygnal spalania który jest podpięty pod sterownik silnika na podszybiu ()

-pin nr 5 sygnał temperatury zewnetrznej

-pin nr 9 niedobór płynu do spryskiwaczy (mozna założyć czujnik w zbiorniczek pasuje od passata B5 a jak nie to wystarczy podac masę na stałe i juz nnie krzyczy)

-pin nr 11 przycisk reset na manetce

-pin nr 14 przycisk góra na manetce

-pin nr 18 przycisk dół na manetce

na koniec zostaje podłączenie do masy

-pin nr 16 i

-pin nr 19 kontrola spalonych żarówek(żeby nie krzyczał że ze światłami jest źle. niestety nie wiem jak zrobić kontrole żarówek ;(

Podlaczylem sobie kabelki bez wtyczki oraz manetki FIS.

Zrobilem jeden przycisk (zastosowalem przycisk od resetu z obudowy komputera) do przeskakiwania w FIS'sie.

Wszystko praktycznie dziala, pozostala jeszcze jedna kwestia. Wyswietlacz temperatury nic nie wskazuje.

Dzisiaj pociagnalem kabelek z pinu nr 5 do klimatronika do wtyczki "B" (przewod zolto-brazowy) i w dalszym ciagu nic nie wyswietla. Co jeszcze mozna zrobic by to dzialalo (oprocz kupowania nowego czujnika itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wiem tez ze u goscia od ktorego kupowalem go poziom paliwa chodzil :wallbash: moze bezpiecznik mam spalony albo ku**** nie wiem juz sam, na vagu kodowalie licznika pokazuje 140 na polskim vagu na jakims starym 00140 a zurzycie hamulcow chodzi i poziom plynu tez wiec niewiem o co chodzi. zebym wiedzial ze bedzie tyle problemow to bym nie bral sie za ta robote ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wiem tez ze u goscia od ktorego kupowalem go poziom paliwa chodzil :wallbash: moze bezpiecznik mam spalony albo ku**** nie wiem juz sam, na vagu kodowalie licznika pokazuje 140 na polskim vagu na jakims starym 00140 a zurzycie hamulcow chodzi i poziom plynu tez wiec niewiem o co chodzi. zebym wiedzial ze bedzie tyle problemow to bym nie bral sie za ta robote ;(

Gdyby bezpiecznik to raczej nie chodził by cały licznik, może coś uszkodziłeś w liczniku nie rozbierałeś go ? może ścieżka które idzie to pinu we wtyczce ma gdzieś przerwę. Z tym kodowaniem to masz wszytko dobrze, te funkcje można wyłączać ale w licznikach z zegarkiem ze wskazówkami, w licznikach z cyfrowym niestety już tylko kontrolka od pasów, więc trzeba piny do masy pozwierać żeby nie pokazywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie rozkrecalem. we wtyczce niebieskiej pin 5 do pinu 5 i nie dzialalo to od poczatku. jak go dostalem wskazowka byla na 1/4 baku gdy go podlaczylem opadla i zaswiecila mi sie rezerwa i tak caly czas. z tego powodu nie pokazuje mi spalania caly czas 51l/100ha chyba dlatego ze niepodlaczone jest paliwo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...