Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy a powiedzcie mi taką rzecz:

Zmieniałem zegary na fis i przekładałem kable z kostek 26 do 32 pinowych.

Jaki kabel trzeba podpiąć pod pin 3 (wtyczka zielona 32pinowa), żeby mi się

świeciła kontrolka od świateł postojowych???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi taką rzecz:

Zmieniałem zegary na fis i przekładałem kable z kostek 26 do 32 pinowych.

Jaki kabel trzeba podpiąć pod pin 3 (wtyczka zielona 32pinowa), żeby mi się

świeciła kontrolka od świateł postojowych???

W starych zegarach nie miałeś tej kontrolki? JEsli nie to pociągnij przewód od włącznika świateł :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi taką rzecz:

Zmieniałem zegary na fis i przekładałem kable z kostek 26 do 32 pinowych.

Jaki kabel trzeba podpiąć pod pin 3 (wtyczka zielona 32pinowa), żeby mi się

świeciła kontrolka od świateł postojowych???

W starych zegarach nie miałeś tej kontrolki? JEsli nie to pociągnij przewód od włącznika świateł :wink4:

W starych nie wiem czy była, na pewno się nie zapalała :tongue4:

A to trzeba podczepić pod plus, minus, czy jak?

Kabla w starych kostkach też nie widziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal walczę z podłączeniem licznika, powiedzcie mi co i gdzie muszę podłączyć aby pozbyć się komunikatu o oleju? Pin 25 w kostce zielonej (pokrywa przedziału silnikowego) podpięty pod masę i nadal wyskakuje komunikat.[br]Dopisany: 24 Październik 2011, 20:38_________________________________________________koledzy napiszcie co mam zrobić z tym komunikatem, pokazuje się olejarka i napis sensor czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podłączenia sensora nic nie zrobisz. Chyba, że sprawdzisz u kogoś jaki impuls podawany jest z sensora do zegarów i zrobisz układ imitujący sensor :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz mi co to za sensor? gdzie się on znajduje i pod który pin podłącza?

Jest to czujnik poziomu i temperatury oleju, sygnał z niego podawany jest do licznika na pin 15 zielone gniazdo, oprócz tego sam czujnik ma zasilanie a znajduje się on w dnie miski olejowej, oczywiście ty go u siebie nie masz musiałbyś zmienić miskę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zmajstrowałem emulator czujnika oleju, po południu sprawdzę czy działa.

Tutaj foto zmontowanego układu:

IMG_20111027_121129.jpg

Koszt wszystkich elementów około 5-10 zł

Co do czujnika poziomu płynu chłodzniczego to też w łatwy i tani sposób przerobiłem z przedlifta na polifta.

Pod licznik podłączyłem masę za pośrednictwem przekaźnika rozłącznego, pod cewkę przekaźnika z jednej strony dałem stały plus z drugiej strony wyjście z oryginalnego czujnika. Teraz gdy skończy się płyn czujnik poda masę na przekaźnik a ten rozłączy masę na liczniku dzięki czemu wyświetli się błąd :). Koszt jakieś 3 zł za przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pokaże temperaturę, nie podłączałem jeszcze - zrobię to wieczorem, na pewno powinien zniknąć napis sensor.

Z poduchą nie wiem jeszcze też co i jak bo nie miałem czasu jej podłączyć i skasować błędów bo auto w rozsypce. U mnie są w wtyczce dwa przewody zarówno inverted jak i zwykły sygnał do poduchy więc wierzę że na jednym z tych pinów będzie działać ok. Z tego co widziałem problem mają ludzie którzy mają tylko jeden sygnał - muszą wtedy go odwracać a u mnie są oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u Ciebie jedna jest masa drugi sygnal.Wlasnie nie bedzie dzialac tez mialem 2 sygnal-1 z sensora airbag druga zwykla masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie jak jest w oryginale zrobiona kontrolka poduchy?

Dodam że u siebie miałem licznik uk-nsi. Czy to niejest po prostu podłączona zwykła żarówka ? Jeżeli tak zrobię, tak jak z immo. Odłączę od diody poduchy masę i zepnę z masą żarówki od airbaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a czy ktoś był by w stanie mi zrobić taki emulator oleju? tylko żeby mi pokazywało temperaturę oleju bo czujnik mam. Jaka cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem emulator, wskazówka oleju ani drgnie, ale nie pali się sensor oil. Poczytałem też o tym czujniku poziomu oleju i nie ma szans go oszukać tak żeby pokazywał temperaturę. Czujnik ten składa się z dwóch czujników - zwykłego rezystancyjnego temperatury i czujnika poziomu oleju. Jest naszpikowany elektroniką która zbiera informacje z tych dwóch czujników, przerabia na postać cyfrową i wysyła do licznika. Dlatego nic poza usunięciem napisu sensor nie da się z nim zrobić.

Ja za to ciągle walczę z moim dziadem. Zostały mi takie problemy:

Wyświetla mi się takie coś żółte ;) jak to wyłączyć ? Po odpaleniu mam jeden gong i napis service in i tam ileś km. Wagiem poprzestawiałem czas do serwisu jednak ciągle po przekręceniu kluczyka wyświetla się za ile serwis i to żółte kółko. Jak to ustrojstwo wyłączyć ?

licznik_jpg.jpg

Drugi problem to nadal nie działa obrotomierz. Na kanałach 60 61 62 mam wszędzie 0. Kabelek podłączony ok, sprawdzałem jest przejście.

Ma toś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem emulator, wskazówka oleju ani drgnie, ale nie pali się sensor oil. Poczytałem też o tym czujniku poziomu oleju i nie ma szans go oszukać tak żeby pokazywał temperaturę. Czujnik ten składa się z dwóch czujników - zwykłego rezystancyjnego temperatury i czujnika poziomu oleju. Jest naszpikowany elektroniką która zbiera informacje z tych dwóch czujników, przerabia na postać cyfrową i wysyła do licznika. Dlatego nic poza usunięciem napisu sensor nie da się z nim zrobić.

Ja za to ciągle walczę z moim dziadem. Zostały mi takie problemy:

Wyświetla mi się takie coś żółte ;) jak to wyłączyć ? Po odpaleniu mam jeden gong i napis service in i tam ileś km. Wagiem poprzestawiałem czas do serwisu jednak ciągle po przekręceniu kluczyka wyświetla się za ile serwis i to żółte kółko. Jak to ustrojstwo wyłączyć ?

licznik_jpg.jpg

Drugi problem to nadal nie działa obrotomierz. Na kanałach 60 61 62 mam wszędzie 0. Kabelek podłączony ok, sprawdzałem jest przejście.

Ma toś jakiś pomysł ?

Kontrola zużycia klocków, podaj masę na pin 2 w niebieskiej wtyczce, czy to nie jest przypadkiem licznik z A6 po lifcie ?, obrotomierz ma się rozumieć wpięty pod pin 11 w niebieskiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...