Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

jestem świeżo po montażu fis-a i mam problem bo fis świeci na żółto. czy tam są jakieś inne żarówki? w miejscu fisa nie było żarówek i wstawiłem zwykłe białe takie jak pozostałe w liczniku (czy tam powinny być czerwone żarówki?)

gora swieci na czerwono a reszta na pomaranczowo? ten typ tak ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie mam pytanie da sie cos zrobic z tym aby licznik pokazywal dobrze ile km mam do przejechania na paliwie ktore mam w baku? bo na pelnym baku robie okolo 630-650 km a po zatankowaniu pod korek pokazuje fis 820km

Zależy jak masz skalibrowane spalanie to raz, a dwa on oblicza po średnim wyliczonym spalaniu zasięg z paliwa, które masz aktualnie w baku. Kalibracja Ci została jedynie spalania średniego, wtedy to możesz jakoś dograć. Albo się przyzwyczaić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całość świeci jednakowo na żółto a powinno być na czerwono jak wyświetlacz km czy nie?

nie.... pewnie nie masz podlaczonego radia do fisa..... dlatego calosc jest na pomaranczowo, ten typ tak ma...

DSCF0481-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo naszla mnie wizja full fisa i okazja kupienia licznika

wiec tak

mam auto po II lifcie 2000 r

narazie licznik 1/2 fis

jak go kiedys wyjmowalem to widzialem tylko 2 wtyczki do niego

w pelnym fisie sa chyba 3 tak?? czy nie jesli tak to duzo rezania z wtyczkami?? jakos gotowe wiazki mozna nabyc??

jak troche poczytalem to jak podlacze juz licznik to temp oleju bedzie banglac bo mam w misce czujnik

czy aku bedzie pokazywac czy bedzie trzeba cos ciagnac?

aaa i licznik bedzie tez od benzyny z 2000 r z angola i czy wystarczy zmienic tarczki na eu i zmienic w vagu z mil na km i to tyle??

i rozumiem ze problemu zadnego z immo nie bedzie??

a manetka wystarczy nabyc ta prawa , nie trzeba calego pajaka zmieniac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calego pajaka nie musisz zmieniac bo dochodzi ci tylko sterowanie z prawej...co do aku nic nie trzeba ciagnac po podlaczeniu licznika od razu pokazuje ladowanie...zmieniasz tarcze na eu i km na mile i bedzie ok co do reszty musisz czekac na odpowiedz innych bo ja montowalem w przedlifcie i nie chce wprowadzac cie w blad

---------- Post dopisany at 15:36 ---------- Poprzedni post napisany at 15:34 ----------

co do immo masz je juz w liczniku w przed liftach jest poza licznikiem wiec nie wiem czy nie obejdzie sie u Ciebie bez zabawy z immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zapytałem o funkcje na fisie typu spalanie etc

Trzeba będzie to tylko w vagu ogarnąć ? Bo czytałem ze spalanie zczytuje z ecu na podstawie czasu wtrysków tak czy coś pomyliłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kluczykami tylko będzie trzeba powalczyć żeby zaprogramować je do licznika (immo) , przerabiałem już to u siebie ;) tylko że w dislu. Resztę kolega wyżej już napisał. Jak byś miał jakieś pytania możesz śmiało na PW.

Nic nie będziesz musiał ze spalaniem robić ( najwyżej skalibrować) powinno być od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra oks

W sumie powiedzcie mi tylko czy duzo zabawy jest z tymi wtyczkami czy jak bo to mnie zastanawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kolorem podświetlenia fis-a już sobie poradziłem ale ze wskazaniami spalania nie po podłączeniu pin-u nr1 z licznika do żółtego przewodu w drugiej kostce od błotnika (w skrzynce sterownika) fis pokazuje mi spalanie średnie 51,7 a chwilowe 51,7 i powyżej 100km/h spada do 38.2

co mogłem zrobić nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi bo teraz po etce latalem i widze ze jest rozroznienie w licznikach beznynowych

od 1,6 jest inny

od 1.8-2.8 drugi

i teraz ja mam 1,6 a liczbnik bedzie od 1,8 , bedzie problem czy trzeba np wsad zgrywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calego pajaka nie musisz zmieniac bo dochodzi ci tylko sterowanie z prawej...co do aku nic nie trzeba ciagnac po podlaczeniu licznika od razu pokazuje ladowanie...zmieniasz tarcze na eu i km na mile i bedzie ok co do reszty musisz czekac na odpowiedz innych bo ja montowalem w przedlifcie i nie chce wprowadzac cie w blad

---------- Post dopisany at 15:36 ---------- Poprzedni post napisany at 15:34 ----------

co do immo masz je juz w liczniku w przed liftach jest poza licznikiem wiec nie wiem czy nie obejdzie sie u Ciebie bez zabawy z immo

Nie chcąco wprowadzasz kolegę w błąd. Nie będzie OK, bo jeśli wsadza licznik z angola, to wymiana tarczki nie wystarczy. Europejczyk w pionie ma 100km/h, anglik 130, więc przekłamanie po huju fest będzie. Musisz poszukać wsadu do europejczyka 1,6 i go wgrać, ogarnąć immo i dodać pestki do nowego licznika.

---------- Post dopisany at 19:44 ---------- Poprzedni post napisany at 19:43 ----------

kaju a jak to skalibrowac?

Zabij mnie, ale nie pamiętam który kanał :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak to jest z ta kalibracja spalania? jak to ogarnac...vaga mam

Adaptacja kanał 03 domyślna wartość to 100

btw, kodowanie i adaptacja sterowników jest tu http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/kodowanie-sterownik-audi-a4-b5-1995-2001-a-3614/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kolorem podświetlenia fis-a już sobie poradziłem ale ze wskazaniami spalania nie po podłączeniu pin-u nr1 z licznika do żółtego przewodu w drugiej kostce od błotnika (w skrzynce sterownika) fis pokazuje mi spalanie średnie 51,7 a chwilowe 51,7 i powyżej 100km/h spada do 38.2

co mogłem zrobić nie tak?

czy ja też muszę coś kodować żeby spalanie pokazywało prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy. Przeczytałem już prawie 100 stron tego tematu i nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewne problemy jakie się pojawiły u mnie i nie tylko z tego co tu przeczytałem po montażu licznika FIS ( w moim przypadku z 1999 roku, anglik). Kilka osób jak i ja miało problem:

1. Ze świecącą poduszką ( air bag) - u mnie kontrolka ta zapala się po kilku sekundach od włączenia zapłonu i nie gaśnie (vag nie wskazał żadnego błędu), czasem jest tak że początkowa mruga, zanika i potem już świeci cały czas. Nie wiem jak to rozwiązać.

2. To komunikat fis dotyczący poziomu i temperatury płynu chłodniczego (płyn w zbiorniku jest). Komunikat pojawia się po 20 - 30 sekundach od włączenia zapłonu. Kable dotyczące płynu podłączyłem wg rozpiski kostka niebieska 26 pin, pin 20 z pin 22 kostki 32 pinowej niebieskiej i kostka żółta 26 pin, pin 26 z pinem 8 kostki niebieskiej 32 pin.

2. Pozostało mi kilka pinów z którymi nie wiem co zrobić : zacisk 58s do czego podpiąć i za co jest odpowiedzialny (kostka niebieska 32 piny), wyświetlanie godziny pin 5 kostka żółta 26 piny

3.Poza tym coś się dzieje z wyświetlaczem climatronika, jak kręcę podświetleniem zegarów to podświetlenie climatronika blednie, odwrotnie do tego co na zegarach jest.

Proszę o pomoc bo walczę z tym od soboty i nie wiem co robić.

---------- Post dopisany at 16:27 ---------- Poprzedni post napisany at 01:08 ----------

Witajcie koledzy. Przeczytałem już prawie 100 stron tego tematu i nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewne problemy jakie się pojawiły u mnie i nie tylko z tego co tu przeczytałem po montażu licznika FIS ( w moim przypadku z 1999 roku, anglik). Kilka osób jak i ja miało problem:

1. Ze świecącą poduszką ( air bag) - u mnie kontrolka ta zapala się po kilku sekundach od włączenia zapłonu i nie gaśnie (vag nie wskazał żadnego błędu), czasem jest tak że początkowa mruga, zanika i potem już świeci cały czas. Nie wiem jak to rozwiązać.

2. To komunikat fis dotyczący poziomu i temperatury płynu chłodniczego (płyn w zbiorniku jest). Komunikat pojawia się po 20 - 30 sekundach od włączenia zapłonu. Kable dotyczące płynu podłączyłem wg rozpiski kostka niebieska 26 pin, pin 20 z pin 22 kostki 32 pinowej niebieskiej i kostka żółta 26 pin, pin 26 z pinem 8 kostki niebieskiej 32 pin.

2. Pozostało mi kilka pinów z którymi nie wiem co zrobić : zacisk 58s do czego podpiąć i za co jest odpowiedzialny (kostka niebieska 32 piny), wyświetlanie godziny pin 5 kostka żółta 26 piny

3.Poza tym coś się dzieje z wyświetlaczem climatronika, jak kręcę podświetleniem zegarów to podświetlenie climatronika blednie, odwrotnie do tego co na zegarach jest.

Proszę o pomoc bo walczę z tym od soboty i nie wiem co robić.

Dzisiaj nie obyło się z wizyta u mechanika w związku z moimi problemami ale i on za dużo nie poradził poza tym że odnośnie air bag to kupić sensor z tego roku co licznik plus dwa czujniki które były dodatkowo montowane w progach i próbować to podłączyć.

Jeżeli chodzi o komunikat fis to także polecił zakup zbiorniczka z wtyczka z roku z którego jest licznik. Natomiast z immo którego i tak nie mam już z 5 lat a raczej jego kontrolką to wziąłem i ja wylutowałem jak ktoś to pisał kilkadziesiąt stron wcześniej i jak na razie jest ok. Teraz dochodzę do wniosku że jak wymieniać licznik na fis to tylko najlepiej z roku z jakiego było auto bo tak to same problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy. Przeczytałem już prawie 100 stron tego tematu i nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewne problemy jakie się pojawiły u mnie i nie tylko z tego co tu przeczytałem po montażu licznika FIS ( w moim przypadku z 1999 roku, anglik). Kilka osób jak i ja miało problem:

1. Ze świecącą poduszką ( air bag) - u mnie kontrolka ta zapala się po kilku sekundach od włączenia zapłonu i nie gaśnie (vag nie wskazał żadnego błędu), czasem jest tak że początkowa mruga, zanika i potem już świeci cały czas. Nie wiem jak to rozwiązać.

2. To komunikat fis dotyczący poziomu i temperatury płynu chłodniczego (płyn w zbiorniku jest). Komunikat pojawia się po 20 - 30 sekundach od włączenia zapłonu. Kable dotyczące płynu podłączyłem wg rozpiski kostka niebieska 26 pin, pin 20 z pin 22 kostki 32 pinowej niebieskiej i kostka żółta 26 pin, pin 26 z pinem 8 kostki niebieskiej 32 pin.

2. Pozostało mi kilka pinów z którymi nie wiem co zrobić : zacisk 58s do czego podpiąć i za co jest odpowiedzialny (kostka niebieska 32 piny), wyświetlanie godziny pin 5 kostka żółta 26 piny

3.Poza tym coś się dzieje z wyświetlaczem climatronika, jak kręcę podświetleniem zegarów to podświetlenie climatronika blednie, odwrotnie do tego co na zegarach jest.

Proszę o pomoc bo walczę z tym od soboty i nie wiem co robić.

---------- Post dopisany at 16:27 ---------- Poprzedni post napisany at 01:08 ----------

Witajcie koledzy. Przeczytałem już prawie 100 stron tego tematu i nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewne problemy jakie się pojawiły u mnie i nie tylko z tego co tu przeczytałem po montażu licznika FIS ( w moim przypadku z 1999 roku, anglik). Kilka osób jak i ja miało problem:

1. Ze świecącą poduszką ( air bag) - u mnie kontrolka ta zapala się po kilku sekundach od włączenia zapłonu i nie gaśnie (vag nie wskazał żadnego błędu), czasem jest tak że początkowa mruga, zanika i potem już świeci cały czas. Nie wiem jak to rozwiązać.

2. To komunikat fis dotyczący poziomu i temperatury płynu chłodniczego (płyn w zbiorniku jest). Komunikat pojawia się po 20 - 30 sekundach od włączenia zapłonu. Kable dotyczące płynu podłączyłem wg rozpiski kostka niebieska 26 pin, pin 20 z pin 22 kostki 32 pinowej niebieskiej i kostka żółta 26 pin, pin 26 z pinem 8 kostki niebieskiej 32 pin.

2. Pozostało mi kilka pinów z którymi nie wiem co zrobić : zacisk 58s do czego podpiąć i za co jest odpowiedzialny (kostka niebieska 32 piny), wyświetlanie godziny pin 5 kostka żółta 26 piny

3.Poza tym coś się dzieje z wyświetlaczem climatronika, jak kręcę podświetleniem zegarów to podświetlenie climatronika blednie, odwrotnie do tego co na zegarach jest.

Proszę o pomoc bo walczę z tym od soboty i nie wiem co robić.

Dzisiaj nie obyło się z wizyta u mechanika w związku z moimi problemami ale i on za dużo nie poradził poza tym że odnośnie air bag to kupić sensor z tego roku co licznik plus dwa czujniki które były dodatkowo montowane w progach i próbować to podłączyć.

Jeżeli chodzi o komunikat fis to także polecił zakup zbiorniczka z wtyczka z roku z którego jest licznik. Natomiast z immo którego i tak nie mam już z 5 lat a raczej jego kontrolką to wziąłem i ja wylutowałem jak ktoś to pisał kilkadziesiąt stron wcześniej i jak na razie jest ok. Teraz dochodzę do wniosku że jak wymieniać licznik na fis to tylko najlepiej z roku z jakiego było auto bo tak to same problemy.

Kolego jeżeli chodzi o ten komunikat z temperaturą płynu to mam to samo. Planuje zakup zbiorniczka z wtyczką od polifta ale póki co poradziłem sobie tak, że odpiąłem wtyczkę od zbiorniczka i zwarłem w niej przewody kawałkiem kabla. Komunikat nie wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy. Przeczytałem już prawie 100 stron tego tematu i nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewne problemy jakie się pojawiły u mnie i nie tylko z tego co tu przeczytałem po montażu licznika FIS ( w moim przypadku z 1999 roku, anglik). Kilka osób jak i ja miało problem:

1. Ze świecącą poduszką ( air bag) - u mnie kontrolka ta zapala się po kilku sekundach od włączenia zapłonu i nie gaśnie (vag nie wskazał żadnego błędu), czasem jest tak że początkowa mruga, zanika i potem już świeci cały czas. Nie wiem jak to rozwiązać.

2. To komunikat fis dotyczący poziomu i temperatury płynu chłodniczego (płyn w zbiorniku jest). Komunikat pojawia się po 20 - 30 sekundach od włączenia zapłonu. Kable dotyczące płynu podłączyłem wg rozpiski kostka niebieska 26 pin, pin 20 z pin 22 kostki 32 pinowej niebieskiej i kostka żółta 26 pin, pin 26 z pinem 8 kostki niebieskiej 32 pin.

2. Pozostało mi kilka pinów z którymi nie wiem co zrobić : zacisk 58s do czego podpiąć i za co jest odpowiedzialny (kostka niebieska 32 piny), wyświetlanie godziny pin 5 kostka żółta 26 piny

3.Poza tym coś się dzieje z wyświetlaczem climatronika, jak kręcę podświetleniem zegarów to podświetlenie climatronika blednie, odwrotnie do tego co na zegarach jest.

Proszę o pomoc bo walczę z tym od soboty i nie wiem co robić.

---------- Post dopisany at 16:27 ---------- Poprzedni post napisany at 01:08 ----------

Witajcie koledzy. Przeczytałem już prawie 100 stron tego tematu i nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewne problemy jakie się pojawiły u mnie i nie tylko z tego co tu przeczytałem po montażu licznika FIS ( w moim przypadku z 1999 roku, anglik). Kilka osób jak i ja miało problem:

1. Ze świecącą poduszką ( air bag) - u mnie kontrolka ta zapala się po kilku sekundach od włączenia zapłonu i nie gaśnie (vag nie wskazał żadnego błędu), czasem jest tak że początkowa mruga, zanika i potem już świeci cały czas. Nie wiem jak to rozwiązać.

2. To komunikat fis dotyczący poziomu i temperatury płynu chłodniczego (płyn w zbiorniku jest). Komunikat pojawia się po 20 - 30 sekundach od włączenia zapłonu. Kable dotyczące płynu podłączyłem wg rozpiski kostka niebieska 26 pin, pin 20 z pin 22 kostki 32 pinowej niebieskiej i kostka żółta 26 pin, pin 26 z pinem 8 kostki niebieskiej 32 pin.

2. Pozostało mi kilka pinów z którymi nie wiem co zrobić : zacisk 58s do czego podpiąć i za co jest odpowiedzialny (kostka niebieska 32 piny), wyświetlanie godziny pin 5 kostka żółta 26 piny

3.Poza tym coś się dzieje z wyświetlaczem climatronika, jak kręcę podświetleniem zegarów to podświetlenie climatronika blednie, odwrotnie do tego co na zegarach jest.

Proszę o pomoc bo walczę z tym od soboty i nie wiem co robić.

Dzisiaj nie obyło się z wizyta u mechanika w związku z moimi problemami ale i on za dużo nie poradził poza tym że odnośnie air bag to kupić sensor z tego roku co licznik plus dwa czujniki które były dodatkowo montowane w progach i próbować to podłączyć.

Jeżeli chodzi o komunikat fis to także polecił zakup zbiorniczka z wtyczka z roku z którego jest licznik. Natomiast z immo którego i tak nie mam już z 5 lat a raczej jego kontrolką to wziąłem i ja wylutowałem jak ktoś to pisał kilkadziesiąt stron wcześniej i jak na razie jest ok. Teraz dochodzę do wniosku że jak wymieniać licznik na fis to tylko najlepiej z roku z jakiego było auto bo tak to same problemy.

Kolego jeżeli chodzi o ten komunikat z temperaturą płynu to mam to samo. Planuje zakup zbiorniczka z wtyczką od polifta ale póki co poradziłem sobie tak, że odpiąłem wtyczkę od zbiorniczka i zwarłem w niej przewody kawałkiem kabla. Komunikat nie wyskakuje.

I sprawa załatwiona, zmiana zbiorniczka rozwiązała problem, komunikat znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...