Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

hmm a jak bym olej rozgrzal roslinny i wsadzil czujnik w niego w warunkach domowych to go sprawdze? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać.

musi być czujnik w oleju, tam w warunkach testu jest napisane, temp. oleju min. 70*C

Tak, ale zrozumiałem, że do sprawdzenia działania czujnika poziomu czyli piny 1,3 jest potrzebne 70, a do sprawdzenia temp. piny 1,2 wartości podane są przy 20 i 70 st. ;)

---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:11 ----------

Nie wjechałem Diablo jeszcze na podnośnik, jak wjadę, to będę zrzucał osłonę do zmiany oleju i filtra, wtedy zrobię Ci tą fotkę. Kanały poszczególne też postaram się spisać wartości ile się da kanałów. Po zmianie na pełny FIS oczywiście manetka, szara wtyczka + piny (sterowanie do manetki, CANy do radia i masowanie poszczególnych czujników wypisanych wcześniej, tj. spalona żarówka, światła stop i poziom płynu spryskiwaczy na początku, teraz poziom płynów mam już pod czujnikiem, bo dorezałem ori czujnik).

Ok, nie ma problemu :)

Dokładnie jak kaju182 napisał... czujnik spryskiwaczy to nieduże koszty i łatwe do zrobienia więc warto, z żarówkami już gorzej bo potrzebny moduł i kombinacje z instalacją. Jeszcze można się pobawić i podłączyć pozostałe drzwi do szarej kostki ja będę kombinował z drzwiami ale chyba dopiero na wiosnę ;)

Ty możesz, bo masz licznik z A4, więc idzie po krańcówkach, ja mam z A6 licznik, gdzie komunikacja odbywa się przez moduł komfortu, który w B5 wychodził tylko w wersjach z automatem i obsługiwał tylko skrzynię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a jak bym olej rozgrzal roslinny i wsadzil czujnik w niego w warunkach domowych to go sprawdze? :decayed:

Próbuj, tylko zrób tak jak w misce, żeby czujnik był od dołu:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napiecia nie trzeba chyba nie? samym omomierzem go traktowac tylko...

mam ori wykrecony bo jezdze na zamienniku wiec sie pobawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebne napięcie. Tylko omomierz i heja. Zrób sobie takie stanowisko badawcze. no i termometr, żebyś wiedzial, że roślinny ma 70 °C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dziś sparwdzałem z kolegą Djkill o co komon z tą temperaturą i doszliśmy do wniosku, że czujnik jest do wymiany :) Wiązka ok, zasilanie ok numeracja pinów ok.

Potwierdza się to co piszą na różnych forach o tym czujniku, mianowicie musi być to oryginał. Topran nie działa, Febi nie działa, kupiony org. Hella i zobaczymy :)

Potwierdza się również to że czujnik do działania musi być zanurzony w oleju inaczej omomierz nic nie pokaże.

arre udało Ci się zrobić stację badawczą ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poratujcie... Przepraszam,że w tym temacie ale potrzebuję zdjęcia/rozpiski gdzie znajdują sie i jaką mają rezystancje rezystory odpowiadające za równomierne podświetlenie licznika(led). Chodzi mi głownie o licznik98r (zegarek z cyframi) ale z białym podświetlaniem też będzie miło widziany. Szukam już trzeci dzień i nie mogę znaleźć a wiem,że ktoś już na forum zamieszczał takie foto bo w widziałem niedawno przypadkiem. Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacja badawcza jest w trakcie - myslalem nad imitacja miski olejowej i najlepsza bedzie puszeczka po orzeszkach - jest metalowa i wytrzyma i 70C i 90 C ;P

aktualnie oprozniam puszeczke ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, prawdopodobnie nic wam to nie da, że czujnik wsadzicie do oleju jeżeli jest wszytko jest ok to wystarczy go podgrzać i wskazówka już powinna pokazywać, chyba że są różne rodzaje czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.

ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opis działania czujnika G266 i wbrew pozorom jego sposób działania jest dość skomplikowany :) Wskazania poziom oleju jest zależne od czujnika temperatury bo czujnik temperatury wysyła sygnał do elektroniki czujnika i podgrzewa 2 zintegrowany czujnik poziomu oleju do temperaturu nieco wyższej od temperatury oleju i na podstawie czasu stygnięcia tego czujnika jest obliczany poziom oleju :) Długi czas stygnięcia niski poziom, krótki czas stygnięcia wysoki poziom oleju :)

Oba te parametry są przesyłane na przemian do budzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.

ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące

nie musisz wyciągać bagnetu, bo tam nie ma żadnego czujnika w naszych silnikach. Wystarczy że otworzysz maskę.

U mnie o dziwo ostatnio nie wywala komunikatu o niskim stanie, ale temp. leży cały czas:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.

ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące

:naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty:

Jesteś blisko prawdy :decayed: która brzmi: wystarczy unieść maskę na kilka sekund i wtedy czujnik, który masz przy zamku maski wysyła sygnał do FISa, że stan został sprawdzony/dolany i kasuje błąd na FISie :wink: nawet jej nie musisz podnosić, wystarczy, że lekko uniesiesz, chwilkę przytrzymasz i problem masz z głowy do momentu kolejnego sprawdzenia stanu przez czujnik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.

ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące

:naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty:

Jesteś blisko prawdy :decayed: która brzmi: wystarczy unieść maskę na kilka sekund i wtedy czujnik, który masz przy zamku maski wysyła sygnał do FISa, że stan został sprawdzony/dolany i kasuje błąd na FISie :wink: nawet jej nie musisz podnosić, wystarczy, że lekko uniesiesz, chwilkę przytrzymasz i problem masz z głowy do momentu kolejnego sprawdzenia stanu przez czujnik :wink:

Kaju, też jesteś bliski prawdy:decayed:

Nie trzeba unosić maski i trzymać, wystarczy, że pociągniesz za rączkę od otwierania pokrywy. U mnie to kasuje komunikat o min. oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wtedy i tak musisz iść ją unieść i zamknąć :decayed: tak od razu nie kasuje, sprawdzałem. 3-5 sekund gdzieś od momentu podniesienia machy komunikat ginie. A najlepiej podnieść na włączonym zapłonie, wyłączyć zapłon, uść zamknąć i wtedy widzisz najzajebistszy napis, jaki można zobaczyć na fisie, czyli jebitne OK :kox::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.

ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące

Mówię tu właśnie o czujniku w misce, nie musi być w niczym zanurzony aby temperatura działała, niczym się on nie różni od normalnego czujnika jedynie ma wbudowaną elektronikę które przekształca rezystancję na od sygnał który idzie do licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki, a poweidzcie mi do czego mam podłączyć kabelki z szrej kostki typu clock i data żeby ustawić zegarek?? miałem licznik z analogowym zegarkiem, a teraz jest cyfrowy bo licznik polift biały z 2 wyś i fisem i za kija nie idzie przestawić godziny i nie wiem do czego sie wpiąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On się sam aktualizuje. Palemke powinieneś mieć po lewej stronie zegara. Jeśli chcesz go ręcznie ustawić, to lewy bolec od licznika od tego służy. A piny DATA ENA CLOCK są od komunikacji radia z FISem i podpinasz je analogicznie do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie palemki nie ma bo nie ma w nim z tyłu tej kostki 4 pinowej małej czarnej. No a zegarek nie reaguje na jakiekolwiek ruchy bolcem tym po lewej stronie i nie wiem jak to ugryźć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...