Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no i nie można połączyć się z licznikiem by sprawdzić adaptacje... jeszcze jakieś pomysły ??

A masz dobrze pidpieta linie k w liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test zegarow przechodzi normalnie.... po zagrzaniu sie oleju i zgaszeniu silnika wskazowka po ponownym przekreceniu zaplonu podnosi sie - pokazuje aktualna temp po czym opada szybko do pozycji wyjsciowej - to wyklucza wtyczke kable itp

CO do czujnika w misce i na ori i na zamienniku jest tak samo... blad zrobilem ze stary licznik sprzedalem zanim doszedlem z tym do ladu :/ teraz nie mam na to pomyslu

Kaju mam gdzies ktora linijka za to odpowiada... ale nie moge tego znalezc :/ jak bym mial chwile dluzsza to poszukam jeszcze

Wszystkie twoje problemy wynikają z przerzucenia wsadu. Mimo, że wszyscy piszą, że to takie proste, to wcale tak nie jest. Nie będzie ci działała temp. oleju dopóki nie wrócisz do oryginalnej zawartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szogun to ciekawe co piszesz... wracalem i mam orginalna zawartosc pamieci ktora byla w liczniku orginalnie... na orginalnym programie rowniez nie dziala Temp Oleju...

Wg mnie jest jak by brak kompatybilnosci miedzy ecu? a licznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem w takim razie co ma zwiazek ale cos po drodze do licznika miec musi...

Liczniki wymienialem na identyczne ten sam eeprom to samo biale podswietlenie te same wersje - cyfrowy zegarek i zamienny rowniez z a6

Wsad orginalny z angola sobie zapisalem i po powroceniu do orginalu nie dziala TEMP oleju - objawy sa takie same - wskazuwka na zagrzanym opada

chyba ze angole maja jakas inna wiazke ???

nie tylko ja tak mam i nie tylko ja nad tym dumalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drodze do licznika od czujnika nic nie ma prócz kostki w podszybiu, czyli przewód idzie od czujnika prosto do pinu w kostce licznika. Na czujniku dwa piny to zasilanie a trzeci idzie do zegarów, więc jeśli po przekręceniu stacyjki jest zasilanie na kostce czujnika i przejście 2 pinu do 18 pinu w zielonej kostce licznika to instalacja jest ok. Podepnij VAGa i w silniku grupa 7 pozycja 2 powinna pokazać temperaturę oleju na ciepłym i zimnym silniku jeśli pokazuje to wina licznika, jeśli nie to czujnika. Ja też z tym walczę tylko u mnie leży wskazówka na amen, teraz po przeczytaniu wielu postów i przejrzeniu kilku schematów zabiorę się do sprawdzenia przyczyny. Jeśli ktoś może sprawdzić na działającej temp. oleju które piny na czujniku są zasilaniem bo znalazłem dwie wersje 1 i 3 pin wg opisów czujnika

lub 1 i 2 pin wg, schematów AUDI i VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 pin zielonej wtyczki to jest przecież CAN H dla ABSu i kontroli trakcji. 15 odpowiada za poziom i temperaturę oleju.

---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:41 ----------

Diablo, jutro lub pojutrze podnoszę auto i zajrzę Ci ten numer czujnika :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, spisz jeszcze jakie kolory przewodów w jakim pinie.

Jeśli chodzi o nr pinu to ja mam taki opis dla Rok modelowy 1999.05 – 04.2001

Złącze 32-wtykowe -T32b-, zielone

1 – Niewykorzystane

2 – Cewka czytająca immobilisera 1

3 – Lampka kontrolna świateł pozycyjnych

4 – Magistrala danych (CAN), ekranowanie sygnału wejściowego

5 – Przewód W

6 – Czujnik poziomu płynu do mycia szyb -G33-

7 – Lampka kontrolna klocka hamulcowego -K32-

8 – Niewykorzystane

9 – Niewykorzystane

10 – Niewykorzystane

11 – Sygnał czasu postoju samochodu

12 – Odłączenie układu klimatyzacji

13 – Lampka kontrolna hamulca ręcznego

14 – Lampka kontrolna programu stabilizującego -K155-

15 – Niewykorzystane

16 – Niewykorzystane

17 – Cewka czytająca immobilisera 2

18 – Czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-

19 – Magistrala danych (CAN), sygnał wejściowy High

20 – Magistrala danych (CAN), sygnał wejściowy Low

21 – Niewykorzystane

22 – Przełącznik stykowy układu alarmowego -F120- i centralnego sterownika systemu Komfort -J393-

23 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › u góry, (wskazanie przełącza do tyłu)

24 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › na dole, (wskazanie przełącza do przodu)

25 – Przełącznik pamięci wyświetlacza wielofunkcyjnego -E109- › Reset

26 – Sygnał wejściowy czujnika temperatury zewnętrznej -G17-

27 – Magistrala danych (CAN), sygnał wyjściowy High

28 – Magistrala danych (CAN), sygnał wyjściowy Low

29 – Niewykorzystane

30 – Niewykorzystane

31 – Niewykorzystane

32 – Niewykorzystane

---------- Post dopisany at 21:39 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ----------

Pin 15 faktycznie jest w opisie dla A6 po 2000 roku więc to muszę sprawdzić bo Golf po 99r też ma 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poliftowe liczniki po 2000 roku, czyli białe podświetlenie i cyfrowy zegarek nie ważne czy to A6 czy A4 - są takie same. I rozpiskę też zalicza się do tych samych. Mogę u siebie zobaczyć za chwilkę jaki kolor przewodu idzie do 15 pinu w zielonej wtyczce i napiszę tutaj. A tą rozpiske nie mam pojęcia skąd wziąłeś, ale na pewno nie jest ona pod audi... Bardziej mi na Passata wygląda lub jak wspomniałeś Golfa, bo gdzie sterowanie FISem i sygnał niskiego poziomu płynu spryskiwacza w zielonej wtyczce, takie sprawy należą pod FIS i idą w audi pod szarą wtyczkę :wink:

---------- Post dopisany at 10:01 ---------- Poprzedni post napisany at 09:34 ----------

Tak teraz mniemam, że dlatego ta wskazówka Wam sp***dala na dół, bo CANy przecież mają zasilanie 2,5-5V bodajże jak dobrze pamiętam. Ta wskazówka chodzi po 12, więc podnieść ją może i CAN da rade (jeśli każdy ma podłączone pod 18 pin), ale żeby ją utrzymać, to nie bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he to ja juz nie kumam o co u mnie chodzi bo wozek mam 11.1999 i licznik mam 3x32 biale podswietlenie cyfra zegar oczywiscie A6 i CAN-a nie mam i olej chodzil przed wymiana licznika a teraz nie chodzi... sprawdze jeszcze ta grupe 7 pozycje 2 w silniku - vag-inie

ja nic nie grzebalem przy kablach i liczniki sa identyczne - tylko wsad byl przerzucony i d*pa :/

jak by cos nie tak bylo z czujnikiem czy przewodami to chyba by wyl caly czas ze za niski poziom oleju nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, a na którym pinie masz ten poziom oleju podpięty? Za chwilkę idę do auta patrzeć u mnie kolor tego kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie masz rację, że ta rozpiska nie pasuje :/ Ja niczego w pinach nie zmieniałem, zmieniłem zegary na full FIS, podłączyłem i wszystko działa prócz temp. oleju wskazówka leży nawet nie drgnie, dlatego szukałem pod którym pinem to ustrojstwo siedzi, a nie zwróciłem uwagi że na tej rozpisce są rzeczy z szarej wtyczki :)

Czyli do czujnika zasilanie na 1 pin +12V, 2 pin masa a 3 prosto do zegarów pin 15 zielona wtyczka.

Czyli jeśli to idzie przez licznik to VAG też tego nie pokaże w silniku tylko w instrumentach ? Gdzie dokładniej ?

---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ----------

a fis od angola podejdzie do europejczyka bez problemu ? czy potrzebne jest przeprogramowanie jakiegoś sterownika :) ?

Trzeba przeprogramować prędkościomierz bo będzie oszukiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie masz rację, że ta rozpiska nie pasuje :/ Ja niczego w pinach nie zmieniałem, zmieniłem zegary na full FIS, podłączyłem i wszystko działa prócz temp. oleju wskazówka leży nawet nie drgnie, dlatego szukałem pod którym pinem to ustrojstwo siedzi, a nie zwróciłem uwagi że na tej rozpisce są rzeczy z szarej wtyczki :)

Czyli do czujnika zasilanie na 1 pin +12V, 2 pin masa a 3 prosto do zegarów pin 15 zielona wtyczka.

Czyli jeśli to idzie przez licznik to VAG też tego nie pokaże w silniku tylko w instrumentach ? Gdzie dokładniej ?

---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ----------

a fis od angola podejdzie do europejczyka bez problemu ? czy potrzebne jest przeprogramowanie jakiegoś sterownika :) ?

Trzeba przeprogramować prędkościomierz bo będzie oszukiwał.

Odnośnie rozpiski - wstrzymaj się z tym jeszcze chwilkę, będę miał ją na podnośniku, to Ci zrobię fotkę, kolor kabla za chwilkę będę wiedział, bo będę zmieniał pływak na a6, to wyciągnięcie licznika u mnie to kilka sekund, bo nie mam przykręconego. Zobaczę Ci kolor kabla i wtedy pójdę rzeźbić swoje :wink:

---------- Post dopisany at 12:19 ---------- Poprzedni post napisany at 11:44 ----------

Panowie, analogicznie : pierwsza fota licząc od prawej strony pin 16 jest pusty, pin 15 to kolor kabelka odpowiedzialnego za poziom i temperaturę oleju w silniku. Na drugiej fotce macie potwierdzenie tego, co mówię, czyli od prawej strony pin 17 to transponder, potem piny 18 i 19 to CAN H i CAN L ABSu i trakcji. Fotki:

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...