Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

o kurde no pewnie że tak zwłaszcze że go dziś dokładałem do radia, to który będzie kabel do oleju? Bo we wcześniejszych wątkach mowa jest właśnie o cienkim biało niebieskim-a w ecu tylko jeden taki widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a kto powie jak podpiąć czujnik w misie bo chce zamontować jak powinno być i idą trzy przewody

brązowy

czerwono-siwy

czrno-czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a kto powie jak podpiąć czujnik w misie bo chce zamontować jak powinno być i idą trzy przewody

brązowy

czerwono-siwy

czrno-czerwony

Według schematu

pin1 - czarno - czerwony -> zasilanie +12V

pin2 - brązowy -> masa

pin3 - niebiesko - siwy -> do licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc.

Mam B5 po 2 lifcie i nie mogę znaleźć odpowiedzi z czym się wiąrze ta zamiana, mam chyba coś takiego

Licznik Zegary Audi A4 TDI 99-02 Jaeger 8D0920900M (2693653441) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

tak wynika z tego zo znalazłem w necie a chcę włożyć to

LICZNIK ZEGRY AUDI A4 LIFT (2695520701) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. te mają trzy gniazda po 32 pin, oraz to AUDI A4 B5 AVANT PRZEŁACZNIK ZESPOLONY (2636221664) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

czyli dodatkowo marzy mi się tempomat :)

Proszę o podpowiedzi zanim zacznę to rozbierać i się denerwować, że czegoś nie mam albo nie wiem jak to zrobić :) Kupiłem dziś też kostkę do manetki tempomatu z kawałkiem wiązki na której drugim końcu są kostki: biała, żółta, brązowa i czarna i nie wiem co z nimi zrobić.

Chciałbym korzystać z wszystkich funkcji nowych zegarów ale powiedzcie z czym to się wiąże, co będzie działać po wetknięciu zielonej i niebieskiej wtyczki które mam i co ew. zrobić z szarą wtyczką do czego ją podłączyć czy w moim aucie trzeba ciągnąć dodatkowe inatalacje zakładać dodatkowo czujniki żeby to uruchomić ? .

---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 22:11 ----------

znalazłem coś takiego ale to jest od A6, czy to będzie to samo ? Czy szara kostkę podłączam do manetek który pin do którego w manetce? co z resztą funkcji ?

opis pinów licznika Audi A6 C5 z pełnym FIS'em

Licznik po 2000 r.

connector for basic functions, 32-pin, blue

1 -Terminal 15

2 -Wear of brake pads

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Fuel gauge warning OBD 2

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure 2 (high)

11 -Engine-speed signal

12 -Air conditioner shutoff

13 -Electronic throttle/ pre-glow control

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -not used

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -Consumption signal

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake

30 -S-contact

31 -Speedometer output 2

32 -ESP/TCS

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -Door contact (all doors)

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -not used

5 -W wire

6 -Tailgate

7 -Right turn signal

8 -External buzzer

9 -External gong

10 -Airbag

11 -Service life output

12 -Terminal 61

13 -Parking brake

14 -CHECK

15 -Oil level / temperature

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -CAN high speed (drive) (high +)

19 -CAN high speed (drive) (low -)

20 -CAN high speed (drive) (screen)

21 -ABS

22 -CAN low speed (Convenience) (high +)

23 -CAN low speed (Convenience) (low -)

24 -CAN low speed (Convenience) (screen)

25 -Bonnet

26 -not used

27 -Belt buckle

28 -K wire

29 -Ambient temperature input

30 -not used

31 -Selection range

32 -not used

connector for multifunction display, 32-pin, grey

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkladajac nowy zegar masz wszystkie funkcje dzialajace, jedynie dokladasz szara kostke do manetki zeby sterowac fisem.

Co do tempomatu, musisz doprowadzic wiazke do ECU i podlaczyc pod odpowiednie piny, rozpiska na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za odpowiedz, a podpowiesz, które piny z szarej kostki muszę podłączyć do którego pinu manetki bo w niej jest 6 pinów.

Jeśli to nie problem, proszę też o pomoc w znalezieniu tej rozpiski do tempomatu bo szukałem i znalazłem różne posty ale tam piszą o jakichś systemach podciśnieniowych itd. więc domyślam się, że to starsze modele w których nie ma jeszcze elektronicznego gazu.

i czy działać będzie również kontrolka otwarcia drzwi osobno czy tak jak do tej pory bo widzę że podłączenia sa w szarej kostce

---------- Post dopisany at 22:51 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ----------

Jedynie znalazłem coś takiego ale wolałbym jakiś dokładniejszy opis żeby mi się lewa z pra nie pomyliła ;)

1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żółtej (przewód CZARNY) 39 PIN 2 rzad 15 pin od lewej

2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce żółtej (przewód niebieski) 35 PIN 2 rzad 11 pin od lewej

3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty) 36 PIN 2 rzad 12 pin od lewej

4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty) 67 PIN 1 rzad 21 pin od lewej

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy) ?? 1 rzad 13 pin od lewej

6 mostek z 4

---------- Post dopisany at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany at 22:51 ----------

ew coś takiego ale z silnikiem 2,5 TDI czy to będzie to samo ?

Podlaczenie:

Kostka przy manetce / oryginalny kolor przewodu / biała kostka w okolicach komputera / kolor przewodu w białej kostce

PIN 1 czerwono-szary czerwono-szary

PIN 2 niebieski niebieski

PIN 3 czerwono-zolty czerwono-zolty

PIN 4 i 6 czarno-bialy czarno-bialy

PIN 5 czerwono-bialy bezpiecznik kolo komputera

Jesli wrazie czego ktos nie znalazl bialej kostki obok kompa to mozna podlaczyc sie bezposrednio do samego komputera

Wtyczka przy manetce komputer (4 wtyczka)

PIN 1 pin 2

PIN 2 pin 40

PIN 3 pin 1

PIN 4 i 6 pin 25

PIN 5 bezpiecznik obok kompa

Attywacja:

Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE

Sprawdzamy czy nie ma błędów

Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.

WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie

Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE

Sprawdzamy błędy

Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.

Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000

Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011

Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010

Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011

Wciśnięty przycisk FIX 000111

Naciskamy pedał hamulca 010011

Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a kto powie jak podpiąć czujnik w misie bo chce zamontować jak powinno być i idą trzy przewody

brązowy

czerwono-siwy

czrno-czerwony

Według schematu

pin1 - czarno - czerwony -> zasilanie +12V

pin2 - brązowy -> masa

pin3 - niebiesko - siwy -> do licznika

+12 po stacyjce czy przed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem już manetki, FIS w liczniku działa, ale nie moge odczytać PINu ani z Magnetti Marelli 1/2 (unable to read) ani z VDO FIS (access denied) nie mogę też uruchomić manetki w Adres 16 Steering Wheel bo wcale się nie łączy :/

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyczytałem w pod tym linkiem :)Odblokowanie pełnego FIS - Audi Forum - AudiTIMES.PL ale to jest B7 :) więc jeśli nie trzeba to dzięki :)

a co z immo, czy ktoś wie jak to zrobić ? Zegary to VDO 8D0920931TX ew. jakiś magik z moich okolic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to VAG tacho nie chce sczytać pokazuje access denied ale dziś znalazłem magika i dograł mi kluczyki :)

Jeszcze mam dwa problemy:

1. nie pokazuje mi temp. oleju, czy brakuje mi jakiegoś czujnika?

2.chwilowe spalanie dziwnie pokazuje. Po podłączeniu pokazywał 10l/100 jak zacząłem jechać zaczęło się zmieniać ale to chyba nie jest jeszcze to i pokazuje z małym opóźnieniem.

Czy to się wykalibruje czy coś jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze standardowo jak liczniki sąpozbawione prądu i się resetują to standardowe spalanie będzie pokazywało 10/100 to raz. Dwa - zawsze pokazuje z małym opóźnieniem, zatem masz wszyściutko w porządku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...