Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No dobra panowie. Jestem na etapie walki z licznikiem WhyMe, auto stoi rozkopane, dzisiaj tego już nie zrobię, no ale trzeba coś zdziałać. Mianowicie: podświetlenie to pierwsza kwestia. Jak wkładam niebieską kostkę, to po drodze gdzieś się zaświeci podświetlenie licznika, jak zapnę kostkę - znika. Terminal 58d podpięty według rozpiski, czyli z niebieskiej kostki przedliftowej do niebieskiej poliftowej. Zacisk 58 s to zagadka, bo w żółtej kostce są dwa terminale 58 (czyli 1 i 2 pin) według rozpiski, jednak tutaj był tylko w pinie 1, oczywiście podpiąłem go pod terminal 58s. Kolejna sprawa, poziom płynu chłodzącego cały czas mi wyrzuca na FISie - podobno sprawę powinien rozwiązać poliftowy zbiorniczek wyrównawczy, czyli muszę sprawdzić jeszcze zwarcie w kostce, jeśli zniknie komunikat - temat wiadomy. Co dalej, ABS sygnał bezpośredni podpięty, nie mam pojęcia zo zrobić z sygnałem zwrotnym, to samo tyczy się AIRBAGa - sygnał bezpośredni podpięty, zwrotny mi zostaje, nie wiem co zrobić. Kostka FISa przedliftowa pin 5 temperatura zewnętrzna - gdzie to dać, pin 6 - wskazanie zakresu - też nie wiem co z tym, no i drugi raz mi się powtarza Poziom płynu chłodzącego w pinie 9. Z czym mam to jeść, bo h*j mnie strzela już. Jakieś pomysły?

---------- Post dopisany at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany at 16:24 ----------

Ewentualnie czy ktoś robił przejście z pełnego FISa przedlift na FIS polift i ma jakies informacje czy rozpiski.

temperatura zewnętrzna to szara kostka 32 pin, pin od wskazania zakresu to nic innego jak spalanie zapewne czyli 25 pin w niebieskiej 32 pin, co do płynu zbiorniczek poliftowy załatwi sprawę, wrzuć jak możesz jakieś zdjęcia to może dojde co i jak z tym podświetleniem po kolorach kabli... :facepalm:

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

OK, zapierdalam do mnie do auta podpiąć ten licznik czy chodzi podświetlenie, żeby wyeliminować zjebany licznik. Od razu cyknę fotki kabli jak mam popodłączane i które kable mam luźne.

---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 16:50 ----------

Niebieska wtyczka

dscf6599e.jpg

dscf6602m.jpg

Zielona wtyczka

dscf6604.jpg

dscf6605.jpg

Pozostałości po starych wtyczkach:

dscf6607l.jpg

dscf6608d.jpg

dscf6609g.jpg

Opublikowano

http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=477601

http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=477602

masz tu rozpiski po polskiemu z przedlifta i miedzylifta

---------- Post dopisany at 17:46 ---------- Poprzedni post napisany at 17:32 ----------

montaz fisa - MisiaCC - Chomikuj.pl

Opublikowano

Dobra, ABS mi zgasł, zaraz spróbuję zrobić zwarcie na wtyczce przy zbiorniczku, żeby mi nie wywalało błędu. Spróbowałem zamienić terminale 58 ze sobą, ale piz*a w szafie, nadal brak podświetlenia licznika, totalnie żadna dioda się nie oświeca poza wyświetlaczami, kierunkami i długimi. Pomysły?

Opublikowano

Kilka stron wcześniej pytałem i raz jeszcze pytam

Którym kablem programem wgram wsad wyciągnę pin ?

Licznik mam z 12.12.00 bez ringów biale podsw. cyfra hh hh hh potencjometr,oliwa,poza tematem muszę zrobic wsad bo to z a6c5 uk wiec wsad pin klucze i kable

Teraz tak jaki wsad mu wgrać z 4 czy 6 jaka różnica będzie ? czy po wgraniu z 4 bedzie paliwo pokazywać normalnie ? drzwi ?i to nie koniec moich pytan ale po kolei

jaki kabel ?

Opublikowano

1. generalnie kabel potrzebni Ci commander lub vag-tacho; czyli kabel ktory bedzie mocniejszy niz zwykly

2. wgrywasz wsad z a4 z Twojej wersji silnikowej eu oczywiscie, dodajesz klucze i pali

na wsadzie z 4 bedzie paliwo ok na wsadzie z 6 paliwo bedzie odwrotnie

o drzwiach zapomnij majac blat z a6

tyle :decayed:

Opublikowano

uPDATE:

vag commander tez bangla na prostym fejsie (rs232)

czyli

vag eeprom programmer i vag commander : ( pin immo, wsad angol/europa, przebieg)

warunek: port com w lapie (rzadkosc, chyba ze sprzet rok starszy od wegla)

pzdr.

assist

Opublikowano

No to wiec kabel commander 3.6 musze zakupic teraz dalej skad wziac ten wsad i co z imo ? da rade to jakos pogodzic ja mam 2 tam pewnie 3 ? kolejna sprawa to czy commander nadaje sie do kasowania podstawowych bledow ? jak ogarne wsad klucze i odpali to jeszcze kostke musze dostukac bo w moim jest 2 tu 3 gdzies widzialem tu rozpiske a teraz znalezc nie moge ale ....poczytam

Kur,,jak by ktorys blizej mieszkal nie wiem czy dam rade

Opublikowano
No to wiec kabel commander 3.6 musze zakupic teraz dalej skad wziac ten wsad i co z imo ? da rade to jakos pogodzic ja mam 2 tam pewnie 3 ? kolejna sprawa to czy commander nadaje sie do kasowania podstawowych bledow ? jak ogarne wsad klucze i odpali to jeszcze kostke musze dostukac bo w moim jest 2 tu 3 gdzies widzialem tu rozpiske a teraz znalezc nie moge ale ....poczytam

Kur,,jak by ktorys blizej mieszkal nie wiem czy dam rade

ogólnie albo edytujesz wsad i działasz na własne ryzyko, albo uwalisz pamięć nowym wsadem i trza będzie na stół i kosć zmienić, no ale jak to sie mówi - nie ma ryzyka nie ma zabawy :decayed:

Opublikowano

ok to co proponujesz bo w tym temacie to poczatek licznik mam od pol roku przelezal i go musze wkoncu wlozyc.Nie mam do kogo podjechac bo kazdy daleko porozrzucany ,pewnie ze wolalbym zaplacic niz w kabel inwestowac i sie zastanawiac zjebe czy nie

Co to kabla czy programu to ktory lepszy tach czy command i czy nadaje sie to do czegos oprocz wsadow pinow ?

Pobawic to ja sie lubie ale zeby nie zj***c licznika

Opublikowano

bawiłem się troszkę tymi wsadami i jak na razie u mnie wszystko działa bo przeprogramowywałem z uk na eu ale nie jest to takie proste jak się może wydawać

Opublikowano

każda ingerencja we wsad niesie za sobą jakieś ryzyko, zawsze istnieje możliwość że coś pójdzie nie pomyśli. Co ja osobiście wole Ci doradzić, jak nie chcesz inwestowac w kabel etc, wolisz zapłacić to może wydaj to na paliwo i kopsnij się do któregoś z kolegów dobrego Jacka postaw i ogarną temat :wink: takie moje osobiste zdanie :decayed:

Opublikowano

edit:

fejs czyta ... jaegera (magneti marelli)

zrywa często, wiec zapisać się nie odważę :wink:

pokombinuje z ustawnieniami portu,

jeśli uzyskam stabilny odczyt - spr. zapisu.

(jeden jaeger 1/2 w tą czy w tamtą, a co mi tam :wink:

pzdr.

assist

Opublikowano

AAAAA no wez i podlec kurw,,,kiedy zawsze malo czasu

Do grzanka bym podbil ale jemu juz w takie pierdoly widze ze sie nie chce bawic musze go pomeczyc

Nie chce kupowc command czy cos wole w vcdsa zainwestowac .Koledzy gdzies tu jest rozpiska z 98 na 00 przejscie albo osleplem albo nie tu to bylo kojazy ktos gdzie bo z 70 stron przejzalem i nie ma

Wiem ze wsad czy pin to troche grzebania a kazdy z was jak juz cos osiagnol to nie powie bo takie zycie ale jak nikt nie zrobi to sam sie wezme

---------- Post dopisany at 21:31 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ----------

a wracajac do comandera to kasuje toto cos czy lipa ?

Opublikowano

comander raczej lipa tzn wsady ok korekta licznika ok piny ok

co do licznikow

masz piny dodajesz kluczyki i immo hula i tyle

wsady szukasz w necie po nr licznika - elektroda np

kostki ogarnac nie taka prosta sprawa - kaju caly dzien dzis walczy...

jak masz poliftowa szafe z a6 - cyfra zegar ringi i biale podswietlenie to za wsady sie nie lap sam bo uwalisz na 100%

sory za OT ale kto mi podesle dobrego vagcoma na fulu gdzie bede mial czarno na bialym temp oleju wyswietlana na bierzaco? :hi:

Opublikowano
comander raczej lipa tzn wsady ok korekta licznika ok piny ok

co do licznikow

masz piny dodajesz kluczyki i immo hula i tyle

wsady szukasz w necie po nr licznika - elektroda np

kostki ogarnac nie taka prosta sprawa - kaju caly dzien dzis walczy...

jak masz poliftowa szafe z a6 - cyfra zegar ringi i biale podswietlenie to za wsady sie nie lap sam bo uwalisz na 100%

sory za OT ale kto mi podesle dobrego vagcoma na fulu gdzie bede mial czarno na bialym temp oleju wyswietlana na bierzaco? :hi:

Kaju akurat miał troche inny problem bo tam cyrk na sali z kablami był, nic się nie zgadzało... ale ogólnie jesli nie wcieli sie w życie tekst typu - "nasi już tu byli" nie powinno być jakiegoś mega problemu z przerobieniem kostek, no ale jak ktoś nie ma sielonego pojęcia o czymś takim to lepiej niech sie za to nie zabiera... :wink:

Opublikowano

@ The A4 to nie tak, ze ktos cos osiągnął i nie chce sie podzielic..

są dwie drogi:

albo kupujesz kabel i sam (ew. z naszymi wskazowkami) odczytujesz pin /wsad

albo niesiesz licznik do kogos, jakiegos warsztatu/ servisu rtv itd

podaj numery licznika jaki masz, jesli kupiłes inny w sensie np pb a masz tdi, po nr licznika bedziemy wiedziec jaki wsad trza zapodac;)

Jesli chcesz ogarniac sam, wystarczy commander 1.4 full z fejsem oczywiscie do "naszych" licznikow

pzdr.

assist

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ----------

fejsem od w.w commandera i softem vwtool skasujesz dtc

pzdr.

assist

Opublikowano
comander raczej lipa tzn wsady ok korekta licznika ok piny ok

co do licznikow

masz piny dodajesz kluczyki i immo hula i tyle

wsady szukasz w necie po nr licznika - elektroda np

kostki ogarnac nie taka prosta sprawa - kaju caly dzien dzis walczy...

jak masz poliftowa szafe z a6 - cyfra zegar ringi i biale podswietlenie to za wsady sie nie lap sam bo uwalisz na 100%

sory za OT ale kto mi podesle dobrego vagcoma na fulu gdzie bede mial czarno na bialym temp oleju wyswietlana na bierzaco? :hi:

Kaju akurat miał troche inny problem bo tam cyrk na sali z kablami był, nic się nie zgadzało... ale ogólnie jesli nie wcieli sie w życie tekst typu - "nasi już tu byli" nie powinno być jakiegoś mega problemu z przerobieniem kostek, no ale jak ktoś nie ma sielonego pojęcia o czymś takim to lepiej niech sie za to nie zabiera... :wink:

Kuuuurrwa co tam się wydarzyło... :facepalm::facepalm::facepalm: pięknie ujęte "nasi tu byli", na prawdę, momentami nie wiedziałem, co mam począć. Oświetlenie licznika zamiast po terminalach 58d/s ruszyło dopiero po czterech czy pięciu godzinach walki, jak je ze sobą złączyłem i dałem na pin odpowiedzialny za lewą postojówkę :facepalm: głupio w ogóle mi jest za***iście w stosunku do Mefja, bo nie wyszło tak, jak powinno wyjść, sensor oleju wy***rdala błąd na liczniku, nie mogłem skasować SERVICE, klocki podpięte pod masę - nadal wyrzucają błąd, teraz przemyślałem, to podejrzewam, że dałem d*py przy kodowaniu, bądź któryś kanał w adaptacji powinien tutaj być wartość zmieniona, a ja tego nie zrobiłem. Ogółem pierwszy mój przedlift i pierwsza benzyna, kolory kabli i piny też strasznie dziwnie były, no po prostu oficjalnie napiszę tutaj - Mefju, sorry, że tak h*jowo to wyszło, chciałem dobrze, a wyszło jak wyszło. Leciałem kawał drogi i na koniec rozczarowanie. Jest podświetlenie licznika, immo zaslepione, airbag też, komunikacja z licznikiem jest, ale olej do ogarnięcia, radio do podłączenia D/E/C i konkretne polutowanie kabli, bo musiałem na sam koniec przedłużyć kable w kostce i na skrętke jest porobione wszystko, no nie jest to tak, jak chciałem, by było. Korekta poszła, ale nie odpinaliśmy aku, rano Mefju sobie to zrobi albo po powrocie do domu, wyjechał ode mnie jakieś pół godziny temu. Maciej, dzięki wielkie za asekuracje telefoniczną, Arek, Tobie też dzięki za pomoc :hi:

Opublikowano

za duzo nie pomoglem ale co moglem to zrobilem :hi:

Dla potomnych Kaju ma wiedze i wie juz ze to ciezka sprawa

WIEC JAK KTOS NIE MA PODSTAWOWEGO POJECIA TO NIECH SIE NIE ZABIERA....

Opublikowano
za duzo nie pomoglem ale co moglem to zrobilem :hi:

Dla potomnych Kaju ma wiedze i wie juz ze to ciezka sprawa

WIEC JAK KTOS NIE MA PODSTAWOWEGO POJECIA TO NIECH SIE NIE ZABIERA....

Amen. Przedlift i polift ma swoje plusy i minusy. Fakt faktem, że więcej plus przypada na rzeźbę w polifcie, bo tam immo, kluczyki, manetka i szara wtyczka. Dziękuję dobranoc, w przedlifcie - zacząłem jakoś przed 11, skończyłem 40 minut temu :facepalm: szkurwa mać, począwszy od zmiany pinów i wtyczek, wymiana miski pod sensor, wymiana zbiorniczka wyrównawczego, zabawy od h*ja i jeszcze więcej, żeby było wszystko tak, jak powinno być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...