tom2009 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Kurde licznik do polifta z cyfrowym zegarem znaleźć w dobrej cenie to chyba jakiś cud ..... Chyba odpuszczę wymianę na pełny fis ..
amokk Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Ja kożystałem z tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?s=27303dcdb4b2b73c0348d40e8bdca1eb&t=52106 A ma ktoś opis jak to zrobić za pomocą VAG-a?? Nie chcę wydłubywać też pastylek z kluczyków...
bin85 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Czytałeś to wogóle przecież jest tam wyszystko chociaż u mnie na kanale 50 wyskakiwał error więc pominołem ten etap Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika: [Login - 11] Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX. [OK] Następnie: [Adaptation - 10] Wybieramy kanał 50. [Read] W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX. [Test] [save] [OK] Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika! Wybieramy: [17 - Instruments] Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu. Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste. Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy. (ja zaczołem od tego momentu tylko z tego co pamiętam podajemy pin nowego licznika) [Login - 11] Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX. [OK] [Adaptation - 10] Wybieramy kanał 21 [Read] Wpisujemy wartość 0 [save] W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Wyciągamy klucz ze stacyjki. Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować. Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem. To wszystko jeśli chodzi o metodę VAG-COM.
amokk Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Ja zrobiłem według tego sposobu: (VAG-COM 3.11) Łączymy się z licznikiem [17 - Instruments] i wprowadzamy spisane ze starego licznika kodowanie (w moim przypadku 00140). Ponownie łączymy się z licznikiem [17 - Instruments] i wybieramy adaptację [10 - Adaptation]. Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [save], [Done, go back], [Close Controller]. Wyłączamy zapłon i włączamy ponownie za ok pół minuty ale nie uruchamiamy silnika. Teraz trzeba dopasować klucze. Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX [11 - Login]. Wybieramy adaptację [10 - Adaptation], kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy (obecne kluczyki skasowane). Następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszczamy adaptację i VAG-COM. Klucz w stacyjce powinien się już dopasować, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lampka immo znów zgaśnie i znów powtarzamy ten krok, aż dopasujemy wszystkie klucze. Uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem. To wszystko. PIN-u ze starego licznika nie potrzeba, ale z nowego już tak, inaczej nie zakodujemy kluczyków i samochód będzie gasł. Ponadto u mnie wszystko działa oprócz wskaźnika temperatury oleju (oczywiście nie mam czujnika). Wyświetla mi się tylko kontrola spalonych żarówek (przekreślona żarówka) oraz kontrola żarówek stopu (BREMS LICHT) i ustawić muszę jeszcze przebieg. Obecnie czekam na manetkę i kostki do podpięcia FIS-a, jednak jak najbardziej można jeździć i bez tego, bez obawy, że coś uszkodzimy. Numer seryjny mojego nowego licznika to 8D0919880MX.
vauxhall95 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 A zrobil ktos kotrole zarowek i plynu od spryskow?
amokk Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 A zrobil ktos kotrole zarowek i plynu od spryskow? Czy jeśli mam kodowanie 00140 to rozumiem, ze kontrola płynu spryskiwaczy jest wyłączona?? Jeśli chciałbym założyć czujnik to jakie miało by być kodowanie i jaka kontrolka na FIS-ie sygnalizuje niski poziom płynu (fontanna)??
vauxhall95 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 A zrobil ktos kotrole zarowek i plynu od spryskow? Czy jeśli mam kodowanie 00140 to rozumiem, ze kontrola płynu spryskiwaczy jest wyłączona?? Jeśli chciałbym założyć czujnik to jakie miało by być kodowanie i jaka kontrolka na FIS-ie sygnalizuje niski poziom płynu (fontanna)?? Tak fontanna,ale jest taka rzecz,ze mam kodowanie 00140 i dalej sie pali
pablo_9 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 ...dzisiaj poczyniłem pierwsze kroki w stronę montażu licznika z FIS u mnie w aucie tzn. licznik już zakupiony teraz szukam manetki do mojego rocznika '97 może posiada ktoś na zbyciu... ...jak zacznę działać to postaram się o opis i efekty zamieszczę na forum
adrian666 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Witam Panów jestem tu zupełnie nowy i nawet nie wiem czy pisze w dobrym miejscu..ale mam problem z moim audi A4 B5 1997r na początku jak je tylko nabyłem przy włącxzaniu wstecznego biegu był sygnał dźwiękowy ale teraz coś sie spierniczyło i nie bardzo wiem co..jak macie jakieś ciekawe pomysły co by z tym zrobić to bardzo proszę o rady..
amokk Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Jaki jest numer seryjny kostki czerwonej do FIS-a (20pin)?? spalanie - czerwona pin 1 (żółty przewód w drugiej kostce licząc od lewego błotnika kierowcy przy ECU) temperatura zewnętrzna - czerwona pin 5 (w moim przypadku miałem w starym liczniku wyświetlacz temperatury zewnętrznej, więc podpiąłem pod przewód brązowo-żółty w starej czarnej kostce, który jest w pin 10) masa - pin 16 + pin 19 (kontrola spalonych żarówek) manetka reset - czerwona pin 11 góra - czerwona pin 14 dół - czerwona pin 18 radio clock - czerwona pin 12 data - czerwona pin 13 enable - czerwona pin 15 czujnik temperatury oleju - zielona pin 21
vauxhall95 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Czy da rade zamontowac manetke od polifta(FIS TEMPOMAT) do przed lifta 96.Sa inne kostki ktos moze ogarnial to?
amokk Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 U mnie FIS prawie wyrezany A tak to wygląda po zmasowaniu pinu 16 i 19 oraz podpięciu czujnika temperatury zewnętrznej. Jeszcze "tylko" manetka, czujnik temperatury oleju, podpięcie Concerta II poprzez adapter Can-Bus z FIS-em, no i zakup ramek na zegary
pablo_9 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Super efekt, wtyczkę tę 20 pinową dorabiałeś czy masz ori (jeśli dorabiana możesz zrobić zdjęcie jak to wykonałeś), ja czekam na graty i też będę się brał za wymianę.
amokk Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Super efekt, wtyczkę tę 20 pinową dorabiałeś czy masz ori (jeśli dorabiana możesz zrobić zdjęcie jak to wykonałeś), ja czekam na graty i też będę się brał za wymianę. Wtyczkę zamówiłem oryginalną czerwoną (używka), a tymczasowo mam wtyczkę zrobioną z taśmy od dysku, ale żadnej filozofii przy tym nie ma
pablo_9 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 ...ale jakbyś mógł wrzucić zdjęcie od taśmy to byłoby spoko
bin85 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Żeby ładnie wyglądało można tez kupić gotowe wtyczki 20 pin do zaciśnięcia lub przylutowania przewodów. Chociaż ja miałem problem je dostać były wszystkie tylko nie 20 pin [br]Dopisany: 23 Luty 2010, 11:26_________________________________________________ U mnie FIS prawie wyrezany A tak to wygląda po zmasowaniu pinu 16 i 19 oraz podpięciu czujnika temperatury zewnętrznej. Jeszcze "tylko" manetka, czujnik temperatury oleju, podpięcie Concerta II poprzez adapter Can-Bus z FIS-em, no i zakup ramek na zegary Jeszcze się przyczepie masz kolego sygnał spalania podłączony bo coś cię ten FIS mocno oszukuje, jeszcze sporo paliwa w baku a pokazuje że tylko 30 km można zrobić.
amokk Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Jeszcze się przyczepie masz kolego sygnał spalania podłączony bo coś cię ten FIS mocno oszukuje, jeszcze sporo paliwa w baku a pokazuje że tylko 30 km można zrobić. Właśnie jeszcze nie mam, bo czekam na oryginalną wtyczkę i może dlatego takie wskazanie.
Gość .... Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Panowie a ja mam taki problem. Licznik z fisem 98 r. Podłączyłem go i mam problem bo pokazuje mi po czasie że mam sprawdzić hamulce (O) oraz płyn chłodniczy, jednak oba zbiorniczki pełne. Na liczniku z 97 nie było problemu. Już sie nakombinowałem. Zmieniłem nawet na 00140 jednak problem dalej. W czym może tkwić problem ? ( oznaczenia przewodów ?) sprawdzałem to i przekładałem poklei według starego. Kontrolka z poduszek też zapala mi sie po czasie lub od razu czasem gaśnie jest ok ale zapala sie. Błędów w sterowniku z poduszek nie ma.Spalanie z pod którego przewodu musze podciągnać po FIS (pin1) a w AFN ? Licznik posiadam taki sam jak :hi:amokk
bin85 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Rozumiem że stary licznik miałeś z wtyczkami 2x26 pin na pewno podałeś sygnały z czujników na odpowiednie piny. Sygnały te powinny dochodzić do wtyczki niebieskiej: pin22 - poziom płynu chłodzącego pin29 - poziom płynu hamulcowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się