Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Info dla zainteresowanych adapterem Can-Bus pod FIS-a:

Właśnie doszedł i wygląda tak:

canbus.th.jpg

Po przetestowaniu wszystko oprócz jednej rzeczy działa prawidłowo, mianowicie podświetlenie szwankuje.

Po podświetleniu wszystkich elementów na max., radio po chwili ściemnia się (spowodowane czujnikiem pomiaru światła), ale gdy zmniejszę natężenie podświetlenia o 1/4 obrotu pokrętła to radio świeci jaśniej, jak pozostałe elementy deski rozdzielczej.

Natomiast po całkowitym wyłączeniu podświetlenia radio ciągle jest podświetlone, słabo, ale jest to widoczne.

Wyjaśniam ten przypadek z sprzedawcą i na razie rozpatruję reklamację.

Więcej informacji po reklamacji :naughty:

92758377.th.jpg 65219894.th.jpg

76204335.th.jpg 85583039.th.jpg

36755857.th.jpg 70985320.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak na te same immo to raczej kodowanie i tyle.

Czy mógłby ktoś potwierdzić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś potwierdzić ??

Zajrzyj tutaj.

Dopiero dziś odkryłem diagnozę w FIS-ie po naciśnięciu przycisku od regulacji podświetlenia zegarów :naughty:

Kolejno jest (poprawcie mnie jeśli się mylę):

- kontrola świateł stopu / kontrola oleju

- kontrola spalonych żarówek / kontrola temperatury płynu chłodniczego

- kontrola poziomu paliwa / kontrola ABS

- kontrola ładowania akumulatora

- kontrola prędkości 1

- kontrola prędkości 2

Podczas jazdy naciskając przycisk regulacji podświetlenia zegarów dana prędkość jest zapamiętywana i po przekroczeniu jej o 10 km/h włącza się komunikat i sygnał dźwiękowy.

W jaki sposób skasować zapamiętaną prędkość??

Jak działa i jak ustawić kontrolę prędkości 2??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ustawić 2 kontrole należy wcisnąc i przytrzymac przycisk od regulacji podświetlanai ale na wylączonym zapłonie na wyświetlaczu pojawi się wartość którą zmieniamy przycikami manetki, a kontrola 1 kasuje się po zgaszeniu silnika lub przytrzymaniu przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ustawić 2 kontrole należy wcisnąc i przytrzymac przycisk od regulacji podświetlanai ale na wylączonym zapłonie na wyświetlaczu pojawi się wartość którą zmieniamy przycikami manetki

Tak zrobiłem i działa, a od siebie dodam, że wyłączenie kontroli prędkości 2 odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku RESET, wtedy jest znak km/h2 przekreślony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi taka rzecz, jak odpalam auto pokazuje mi spalanie 13.1, wyjeżdżam z garażu ustawiam się na ulicy to spalanie 51.3 w momencie jak ruszę i przejadę ok. 50 m to spada i zaczyna wskazywać wydaje mi się poprawną wartość spalania. Jak jeżdżę po mieście to spalanie pokazuje mi "chyba" OK w zależności na którym biegu to jest mniejsze lub większe (na 5 biegu mniejsze a niskim biegu wyższe spalanie). Napiszcie jak u Was to wygląda i jakie pokazuje Wam spalanie w momencie, gdy stoicie na światłach lub w korku na biegu jałowym czy komputer FIS wyświetla spalanie rzeczywiste czy ostatnie, które było przed zatrzymaniem się na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie wrzucenia na luz pokazuje ostatnią chwilową wartość gdy silnik był jeszcze na biegu, to samo jeżeli wciśnie się sprzęgło przy hamowaniu silnikiem 0, i nie wyświetla dziwnych wartości rzędu 51,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezabardzo.Jadac np 80km/h z gorki na luzie mi pokazuje 0,5litra spalania.Na poczatku spada z 2.0 az do tego wyniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jekieś pomysły co może być przyczyną takich wskazań w moim przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie udalo kontrolka poduch uzbraja sie jak nalezy.Wszystko dzieki

zeby lampka poduszki chodziłą prawidłowo nalezy podać dodatkową mase na jeden PIN, juz to w 4 autach przerabiałem, jak znajde chwile zaraz napisze na ktory pin trzeba dać mase (ale pamietam ze ten pin woogle był pusty we wtyczce w zegarach 1.6)

Dawid to czekam na info bo powiem Ci, że dziwna to jest sprawa...jeśli możesz napisz czy u Ciebie na klimie nie ma błędu 50.3 na 1 kanale i na kanale 49 wartość -60 dodatkowo u mnie na tych zegarach w ogóle nie słychać gongu oraz dźwięku jak np. zapala się rezerwa powinno być takie piknięcie.

Podaj mi też jakie masz nr zegarów i kodowanie bo tu może być pies pogrzebany...

Niebieska kostka 26pinowa, pin nr 12 - podać masę (miejsce to powinno być puste we wtyczce całkowicie, ja tam dodałem pin nowy).

kodowanie mam 00342 (bo chciałem miec pikanie przy włożonym kluczyku i otwartych drzwiach)

co do numeru licznika to jutro napisze, ale kazdy się da dopasować

od siebie moge polecić zeby kupować liczniki z diesla do diesla , z benzyny do benzyny mniej komplikacji jest :-)

Juz w momencie laczenia sie ze sterownikiem poduch kontrolka zgasla.Potem tylko wykasowac stary blad i OK.Szacun dla kolegi DAWID0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No efekt super.Tylko za licznik strasznie duzo dales.Ja dalem 80zł.Ale to sie nie liczy,liczy sie efekt

Efekt to jest teraz :naughty:

Już się przymierzałem do zakupu ramek na zegary na ebay.de, gdzie jest 7 ramka na FIS, jednak ostatni raz postanowiłem zajrzeć na Allegro i w końcu znalazłem za 99 zł.

Tak się jeszcze złożyło, że sklep z tymi ramkami jest 15 km ode mnie, więc dziś kupiłem i założyłem.

Są to chromowane, plastikowe ramki na wcisk (założenie tych małych to "teksańska masakra"), oprócz ramki na FIS, która jest mocowana na taśmie dwustronnej.

76980049.th.jpg 49678898.th.jpg 15994635.th.jpg 56945980.th.jpg 78317972.th.jpg 28648372.th.jpg

Przepraszam za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba warto jednak ten komplet 7 a nie 6 kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie :hi: . Mam mały problem. Dokładnie chodzi o przyciski góra,dół, reset. Manetki nie posiadam wiec postanowiłem na jakiś okres zamontować zwykłe przyciski tego typu http://sklepelektroniczny.com/product-pol-5612-PB-101A-przycisk-chwilowy.html . Puściłem do każdego przycisku "+" z niebieskiej kostki licznika przewód czarno-brązowy a z drugiej strony do pinów góra dół i reset. No i na zapłonie nic się nie dzieje. Teraz nie wiem czy to ja coś źle podłączyłem ?? . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie jest masą a nie plusem i było to już nie wiem ile razy wałkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebys czegos nie spalil.Ja jak manetki nie mialem to poprowadzilem kabelek i do stacyjki dotykalem i bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No działa :). Dzięki jeszcze raz. Co do licznika to mam go z roku 95-97 czyli ten z analogowym wyświetlaczem i pinami 2 x 26 oraz 1 x 20. Teraz trochę o podłączaniu. Temperaturę otoczenia brałem z klimatornika a dokładnie czerwona wtyczka przewód żółto - brązowy. Co do spalania to oczywiście trzeba się dostać do ECU. Jak już ściągniemy tą czarną obudowę odpinamy z zatrzasku komputer i odsuwamy go. Ukarzą nam się wtyczki. Nas interesuje ta 2 od prawej strony stojąc przodem do samochodu. Podpinamy się pod cienki żółty kabelek. Brakuje mi tylko wyświetlania stacji radiowej ale niestety mam nie ori radio :(. A tak wszystko śmiga. Warto było poświęcić trochę czasu :>

0dff6a1f6478b727m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No działa :). Dzięki jeszcze raz. Co do licznika to mam go z roku 95-97 czyli ten z analogowym wyświetlaczem i pinami 2 x 26 oraz 1 x 20. Teraz trochę o podłączaniu. Temperaturę otoczenia brałem z klimatornika a dokładnie czerwona wtyczka przewód żółto - brązowy. Co do spalania to oczywiście trzeba się dostać do ECU. Jak już ściągniemy tą czarną obudowę odpinamy z zatrzasku komputer i odsuwamy go. Ukarzą nam się wtyczki. Nas interesuje ta 2 od prawej strony stojąc przodem do samochodu. Podpinamy się pod cienki żółty kabelek. Brakuje mi tylko wyświetlania stacji radiowej ale niestety mam nie ori radio :(. A tak wszystko śmiga. Warto było poświęcić trochę czasu :>

0dff6a1f6478b727m.jpg

a sterowanie w tym liczniku z manetki tez jest masa???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...