Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja już jestem po zmianie na zegary z FIS i gorąco polecam wszystkim efekt super.

Musze jeszcze założyć ramki i skorygować przebieg.

Czy w zegarach z 1997 można skorygować przebieg za pomocą kabla kkl do vag-com?

Czy niestety muszę kupić vag tacho ?

Koledzy którego producenta ramek do zegarów polecacie ?

Na allegro są :

http://allegro.pl/item984048171_ramki_zegarow_audi_a3_a4_a6_s3_s4_s6.html

Ale nie podoba mi sie że to jest z ABS.

http://allegro.pl/item980119859_aluminiowe_ramki_na_zegary_audi_a4_a6.html

Tu znowu aluminiowe tylko że bez tej na FIS , chyba jednak wybiorę te aluminiowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poka poka foty :tongue4:

Jeśli chodzi o przebieg to raczej programator i ustawianie przebiegu, w tamtym roku kupiłem kabelek VAG tacho i odesłałem ponieważ mojego licznika z czerwca 97' nie mógł ugryźć (był to zwykły licznik bez FIS) także było wlutowywanie pamięci i ustawianie przebiegu przez fachmana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś kopiował eprom ze starego licznika do nowego z fisem? Ja tak zrobiłem i kontrolka immo gaśnie, silnik ładnie zapala, wskazanie przebiegu prawidłowo wyświetla ale FIS milczy. Nic się na nim nie wyświetla. Wiem że trzeba skopiować część wsadu ze starego do nowego licznika jak to jest pokazane na tym forum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106 jednak liczniki z passata prawdopodobnie się różnią od tych z audi. Czy ktoś wie którą część wsadu należy zmodyfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakiego grzyba jak można klucze dokodować i wszystko będzie jak należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten wątek dwa razy i notuj wszystkie najważniejsze informacje (rozkład pinów licznika i manetki, w którym miejscu w aucie wpiąć się z kabelkami, jak zmienić kodowanie i wszystko co uznasz za ważne). Ja tak zrobiłem i jestem w trakcie montowania licznika z FIS u siebie. Być może będziesz potrzebował Tacho Vag. Ja potrzebowałem bo nie znałem PINów moich liczników, ale bez problemu go kupisz. Zastanawiam się jeszcze jak podmienić tarczę z anglika na EU, ale mam już pomysł jak to zrobić. Jak się z tym uporam to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcinam się w temat ale poszukuje kogoś kto założy mi FIS mam licznik i manetwe wszystko gotowe proszę o kontakt na gg (8230051) jeśli taka osoba sie znajdzie ;):hi: Jestem z Lubziny kolo Dębicy (podkarpackie)

To zapraszam do Rzeszowa :-) jesli to licznik przed 98 rokiem to zajmie to nam tylko kilka godzin :-) 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy licnzik z a6 (c5) tdi pasuje idealnie do a4?

co ze wskazówką paliwa ponoć będzie wskazywała na odwrót paliwo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wskazywać będzie odwrotnie, ale jak wymienisz pływak w baku, to będzie oki, gdzieś w tym wątku jest to opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki nie znalazłem tego tematu :)[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2010, 14:17_________________________________________________szukam w tym temacie jak przekodować zegary z benzyny (jeśli to ważne z S4) na diesla i nie widzę :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:kox: :gwizdanie: 30 min juz w to patrzę i nie łapię co mam w końcu wpisać :wallbash:[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2010, 23:01_________________________________________________dałem rady z przekodowaniem :decayed::cool1:

ale jak to bywa problem piętrzy problem :kox:

Nie mam manetki do przełączania info na fisie, ale manetka to nic innego jak guzik łączący odpowiednie PINY (styki)

czy mogę wyprowadzić dodatkowe kabelki z tych pinów i podłączyć je do jakiegoś ukrytego "pstrykacza"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:kox: :gwizdanie: 30 min juz w to patrzę i nie łapię co mam w końcu wpisać :wallbash:[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2010, 23:01_________________________________________________dałem rady z przekodowaniem :decayed::cool1:

ale jak to bywa problem piętrzy problem :kox:

Nie mam manetki do przełączania info na fisie, ale manetka to nic innego jak guzik łączący odpowiednie PINY (styki)

czy mogę wyprowadzić dodatkowe kabelki z tych pinów i podłączyć je do jakiegoś ukrytego "pstrykacza"?

no pewnie, niektórzy co jeszcze nie mają manetki to same kable wyprowadzają na wierzch i tylko zwierając do masy i steruja fisem:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:decayed: no to kończę dziś tą zabawę...tylko muszę wyszukać jakiś przycisk który zamontuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych roczniki 97 z zegarami o symbolu 8d0 919 034 b (u mnie silnik benzyna 1.8)

należy wymieniać na zegary z FIS o symbolu 8d0 919 034 FX.

Zastosowanie bardzo popularnych zegarów 8d0 919 033 P powoduje że nie działa kontrolka AIRBAG jak i wyskakuje błąd w klimatroniku:

1 Fault Found:

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Przyczyną tego błędu jest to że zegary w rocznikach 97 wysyłały sygnał do klimatronika z informacja czasu przez jaki silnik był wyłączony.

Airbag nie działa dlatego że informacja pobierana jest z innego pinu sterownika poduszek (sygnał odwrotny).

Na szczęście wyrwałem zegary pasujące do mnie w wtorek prawdopodobnie dojdą .

Dla zainteresowanych będę miał do sprzedania zegary z całkowicie działającym FIS o symbolu 8d0 919 033 P czyli dla roczników 95-97 (oczywiście wstawiamy zamiast 8d0 919 033 XX).

Test FIS:

No i fotki:

img2979v.th.jpg

img2976y.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie taka sytuacja jaka występuje u mnie...ori zegary 8D0 919 034 B a z FIS-em założone 8D0 919 033 P tak jak opisywałem to wcześniej. Ostatnio próbowałem rozwiązać ten problem poprzez podanie masy na PIN poduszka powietrzna odwrotna ale to też nic nie pomagało.

Czyli wymiana FIS-a będzie...

Najprościej można też sprawdzić czy zegary będą działać np. w moim aucie to jeśli na stole podłączymy zegary pod zasilacz 12V to w moich ori zegarach zapalają się kontrolka AIRBAG i ABS natomiast po podłączeniu zegarów 8D0 919 033 P zapala się tylko kontrolka ABS co wskazuje, że sterowanie jest inne.

Bardzo ważna wiadomość rookiezgierz :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...