Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

czyli tak:

czarnai.th.jpg

jeszcze raz wielki dzieki pablo, ta fotke co byla wyzej wywalilem zeby ktos z niej nie skorzystal i wstawialem tak jak powinno byc :naughty: mam nadzieje ze uda mi sie w tym tygodniu zalozyc fisiora....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie tak...

z fisiorem na pewno dasz radę...jak coś to pisz to będę starał się coś podpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec mam kolejne pytanie , czemu w mojej zoltej kostce od licznika mam w niektorych miejscach miejsca na kabelki a jest ich brak ? chodzi o to ze sa metalowe zaciski a kabelkow brak

oto link do zdjecia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f57d75145e14961.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/912fe9132db2421c.html tutaj z drugiej strony kostka , slaba jakos ale mniej wiecej zaznaczylem gdzie sa metalowe zaciski puste bez kabli.

Czy tak powinno byc.

a w tej rozpisce pinow to sie nie moge polapac czy to jest od gory 12345 czy od dolu czy tez z prawej do lewej czy z lewej do prawej

Puste są dlatego że po prostu są one nie wykorzystane, na płytce licznika nie są do niczego podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja wlasnie jestem w trakcie wymiany licznika na licznik z fisem i jak wypiolem swoj licznik to sie zdziwilem. Przy zoltej kostce jest poprowadzona odzielnie zarowka do licznika chyba do swiatel pozycyjnych. Czy wy tez tak macie ?[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2010, 15:07_________________________________________________http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec36fb06635023ec.html tutaj foto tej kostki

ja mam tak poprowadzona zarowke osobno ale do swiec zarowych,chyba ori fis i wszystko a ktos taka rzezbe walnal

feb06caa0fe064aam.jpg

eeb3065b66178af9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi taka rzecz, jak odpalam auto pokazuje mi spalanie 13.1, wyjeżdżam z garażu ustawiam się na ulicy to spalanie 51.3 w momencie jak ruszę i przejadę ok. 50 m to spada i zaczyna wskazywać wydaje mi się poprawną wartość spalania. Jak jeżdżę po mieście to spalanie pokazuje mi "chyba" OK w zależności na którym biegu to jest mniejsze lub większe (na 5 biegu mniejsze a niskim biegu wyższe spalanie). Napiszcie jak u Was to wygląda i jakie pokazuje Wam spalanie w momencie, gdy stoicie na światłach lub w korku na biegu jałowym czy komputer FIS wyświetla spalanie rzeczywiste czy ostatnie, które było przed zatrzymaniem się na światłach.

dzialales cos z tym? bo u mnie jest identycznie podczas jazdy spalanie pokazuje oki ale jak sie zatrzymuje to czasami tez wyskochy 51,3 i zaras spada? pozatym chyba bede musial wymienic adapter can bus bo na tym co mam radio chodzi ok (chorus 2) ale na fisie nic niema, i jeszcze czujnik temp. oleju temperatura rosnie do 120 i taka temp trzyma czy to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic z tym nie działałem z tego względu, że licznik z FIS, który teraz mam w aucie nie jest odpowiedni (kompatybilny) do mojego auta tzn. tutaj kolega opisał ten przypadek, który jest u mnie

Dla potomnych roczniki 97 z zegarami o symbolu 8d0 919 034 b (u mnie silnik benzyna 1.8)

należy wymieniać na zegary z FIS o symbolu 8d0 919 034 FX.

Zastosowanie bardzo popularnych zegarów 8d0 919 033 P powoduje że nie działa kontrolka AIRBAG jak i wyskakuje błąd w klimatroniku:

1 Fault Found:

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Przyczyną tego błędu jest to że zegary w rocznikach 97 wysyłały sygnał do klimatronika z informacja czasu przez jaki silnik był wyłączony.

Airbag nie działa dlatego że informacja pobierana jest z innego pinu sterownika poduszek (sygnał odwrotny).

Na szczęście wyrwałem zegary pasujące do mnie w wtorek prawdopodobnie dojdą .

Dla zainteresowanych będę miał do sprzedania zegary z całkowicie działającym FIS o symbolu 8d0 919 033 P czyli dla roczników 95-97 (oczywiście wstawiamy zamiast 8d0 919 033 XX).

teraz czekam na licznik o nr 8D0 919 034 F i sprawdzę czy na tym liczniku będzie wszystko OK działało i m.in. to dziwne spalanie, które pokazuje mi w momentach, które opisałem. Spalanie na pewno jest dobrze podciągnięte bo w czasie jazdy pokazuje poprawnie. Dam znać co będzie jak wymienię licznik.

Jaki masz symbol licznika z FIS a jaki miałeś ori ?

Jeśli chodzi o temp oleju to wydaję się prawidłowo jest to środek skali czyli optymalnie (po jakim czasie pokazuje Ci te 120 bo ja jak jeżdżę krótkie odcinki po mieście to tak do 70 mi rośnie nie więcej).

W sprawie radia nie pomogę bo ja mam Concerta I plus i u mnie działa bez problemu, przy tym radiu nie potrzebuje adapera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe zagary z fisem vdo 8DO 919 033 B a stare zgary bez uk 8DO 919 033 A, ogolnie z niczym nie bylo problemu poduszka dziala tak jak powinna tylko to dziwne spalanie (momentami 51,..) ale zuwazylem ze nie ma to wplywu na srednia, spalanie raczej tez podlaczone dobrze, wszystko polutowane i zabezpieczone... a co do radia to chyba zmienie tez na concerta 1 i nie bede sie bawil w zadne zmiany adaptera, bo to chyba nieoplacalne, temp oleju rosnie mi dosc plynnie do 120st i koniec to jest dokladnie na polowie skali, tylko ze u mnie w miejscu gdzie powinna byc sruba, i po wykreceniu jej wkrecamy tam czujnik, jej nie bylo, dziura tylko z gwintem i zaslepiona, i tam wkrecilem, czujnik kupilem z allegro za 10zl 0-180st, tylko na fotce byl z niebieskim plastikiem a koles przyslal mi z czarnym, ale wybite jest 0-180st mysle ze bedzie oki, daj znac jak wymienisz zegary u siebie, pozdrawiam i wielkie dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam manetke do fisa inna niz ta ca mam ori kostki

oto ona http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d96834e49c2c0b4d.html

Czy ktos ma jakies pojecie jak to podpiac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta manetka jest z rocznika 98-01 musiałbyś zczytać oznaczenia pinów z obu manetek i porównać i albo załatwić ori kostki to tej manetki i połączyć kable z instalcjią auta albo połączyć kable bezpośrednio do pinów manetki.

Tutaj masz rozpiskę pinów manetki ze starszej wersji czyli 95-97 nie jestem pewnie czy w tej nowszej manetce jest tak samo

Witam

I ja chciałem się pochwalić wymianą licznika na licznik z FISEM

A4 2.6 V6 Avant

5c8038462ccc9581.jpg

Manetka -

Rozpiska pinów manetki

1 - reset

2 - podpinamy pod masę

3 - przycisk góra

4 - przycisk na dół

5 i 6 (na zdjęciu wolne) - spryskiwacz tył.

Kostkę wywaliłem i podłączyłem na okrągłe konektorki (zalane w koszulce termo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry :decayed:

Dołączam do grona zadowolonych FISiaków :naughty:

Ze schematami z tego wątku bez problemu udało mi się wsio podłączyć, a kodowanie immo i odczytanie pinu nie sprawiły mi problemu :naughty:

Dodam, że montowałem wsio w A4 1.9 TDI AFN po pierwszym lifcie ;)

20100428419.jpg

Teraz tylko pozostaje mi podłączyć NAVI pod FIS, ale tu pojawia się problem, bo mam NAVI z A6 2002 albo 2003 a tam nie ma wyjść DATA, ENA, CLOCK...

Da się to jakoś podłączyć pod FIS? Czy szukać zegarów z CAN? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem zegary z FIS o oznaczeniu 8D0 919 033 P na których w moim aucie były wcześniej opisywane problemy (m.in. brak zapalania się kontrolki AIRBAG po przekręceniu zapłonu, błędy na klimatroniku np. na kanale 1 błąd 50.3, na kanale 49 cały czas wartość -60). Zakupiłem licznik o oznaczeniu 8D0 919 034 F i wyżej opisywane problemy nie występują. W tym miejscu podziękowania dla kolegi rookiezgierz za informację, która pomogła rozwiązać moje problemy

Dla potomnych roczniki 97 z zegarami o symbolu 8d0 919 034 b (u mnie silnik benzyna 1.8)

należy wymieniać na zegary z FIS o symbolu 8d0 919 034 FX.

Zastosowanie bardzo popularnych zegarów 8d0 919 033 P powoduje że nie działa kontrolka AIRBAG jak i wyskakuje błąd w klimatroniku:

1 Fault Found:

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Przyczyną tego błędu jest to że zegary w rocznikach 97 wysyłały sygnał do klimatronika z informacja czasu przez jaki silnik był wyłączony.

Airbag nie działa dlatego że informacja pobierana jest z innego pinu sterownika poduszek (sygnał odwrotny).

Na szczęście wyrwałem zegary pasujące do mnie w wtorek prawdopodobnie dojdą .

Dla zainteresowanych będę miał do sprzedania zegary z całkowicie działającym FIS o symbolu 8d0 919 033 P czyli dla roczników 95-97 (oczywiście wstawiamy zamiast 8d0 919 033 XX).

Jeżeli ktoś nie ma Klimatronika to problem kontrolki AIRBAG można rozwiązać, należy:

Odszukać sterownik AIRBAG (J234)

Zamienić piny z 30 na 7 na wtyczce

oraz przy zegarach z pinu 12 na pin 9 (wtyczka niebieska)

Aby jednak ominąć te operacje należy przed zakupem dobrać liczniki pod względem oznaczeń.

Jeszcze raz powtórzę dotyczy to tylko a4 z 97r. z zegarami o symbolu 8d0 919 034 b .

Kolejna kwestia to dziwne wskazanie spalania podobnie jak u kolegi dropsone, po wymianie zegarów dalej to występuje tzn. wjeżdżając do garażu tyłem wyskoczyło mi spalanie chwilowe 48.7, zatrzymałem się wyłączyłem zapłon i włączyłem na nowo zapłon to na liczniku już widniała wartość prawidłowa czyli 9.2 (ogólnie nie wiem o co chodzi bo przewód od spalania na pewno dobrze podpięty w sumie nie będzie mi to bardzo przeszkadzało ale może ktoś wie coś więcej na ten temat ?!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna kwestia to dziwne wskazanie spalania podobnie jak u kolegi dropsone, po wymianie zegarów dalej to występuje tzn. wjeżdżając do garażu tyłem wyskoczyło mi spalanie chwilowe 48.7, zatrzymałem się wyłączyłem zapłon i włączyłem na nowo zapłon to na liczniku już widniała wartość prawidłowa czyli 9.2 (ogólnie nie wiem o co chodzi bo przewód od spalania na pewno dobrze podpięty w sumie nie będzie mi to bardzo przeszkadzało ale może ktoś wie coś więcej na ten temat ?!).

Ludzie to że pokazuje takie duże spalanie to nie błąd. Jeżeli patrzysz na chwilowe spalanie to jak będziesz wjeżdżał powoli do garażu to norma że pokaże ci 41L i więcej. Jeżeli przełączył byś na spalanie na 100 Km takie przekreślone 0 to przy wjeździe do garażu nie pokaże ci 41l po prostu trochę wzrośnie.

Po przekręceniu kluczyka i ponownym włączeniu za wartość początkową komputer bierze wartość spalania na 100Km tzw całkowitego.

Ech... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry :decayed:

Dołączam do grona zadowolonych FISiaków :naughty:

Ze schematami z tego wątku bez problemu udało mi się wsio podłączyć, a kodowanie immo i odczytanie pinu nie sprawiły mi problemu :naughty:

Dodam, że montowałem wsio w A4 1.9 TDI AFN po pierwszym lifcie ;)

20100428419.jpg

Teraz tylko pozostaje mi podłączyć NAVI pod FIS, ale tu pojawia się problem, bo mam NAVI z A6 2002 albo 2003 a tam nie ma wyjść DATA, ENA, CLOCK...

Da się to jakoś podłączyć pod FIS? Czy szukać zegarów z CAN? :decayed:

musisz zalozyc adapter i to niestety ten drozszy, ja mialem ten tanszy (do chorusa 2) i radio dzialalo tak jak powinno ale fisa nie obslugiwalo, no i niestety chorus poszedl w odstawke, wsadzilem concerta i nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna kwestia to dziwne wskazanie spalania podobnie jak u kolegi dropsone, po wymianie zegarów dalej to występuje tzn. wjeżdżając do garażu tyłem wyskoczyło mi spalanie chwilowe 48.7, zatrzymałem się wyłączyłem zapłon i włączyłem na nowo zapłon to na liczniku już widniała wartość prawidłowa czyli 9.2 (ogólnie nie wiem o co chodzi bo przewód od spalania na pewno dobrze podpięty w sumie nie będzie mi to bardzo przeszkadzało ale może ktoś wie coś więcej na ten temat ?!).

Ludzie to że pokazuje takie duże spalanie to nie błąd. Jeżeli patrzysz na chwilowe spalanie to jak będziesz wjeżdżał powoli do garażu to norma że pokaże ci 41L i więcej. Jeżeli przełączył byś na spalanie na 100 Km takie przekreślone 0 to przy wjeździe do garażu nie pokaże ci 41l po prostu trochę wzrośnie.

Po przekręceniu kluczyka i ponownym włączeniu za wartość początkową komputer bierze wartość spalania na 100Km tzw całkowitego.

Ech... :>

no jest dokładnie tak jak opisujesz czyli wszystko OK robimy z igły widły :wink4: dzięki za wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna kwestia to dziwne wskazanie spalania podobnie jak u kolegi dropsone, po wymianie zegarów dalej to występuje tzn. wjeżdżając do garażu tyłem wyskoczyło mi spalanie chwilowe 48.7, zatrzymałem się wyłączyłem zapłon i włączyłem na nowo zapłon to na liczniku już widniała wartość prawidłowa czyli 9.2 (ogólnie nie wiem o co chodzi bo przewód od spalania na pewno dobrze podpięty w sumie nie będzie mi to bardzo przeszkadzało ale może ktoś wie coś więcej na ten temat ?!).

Ludzie to że pokazuje takie duże spalanie to nie błąd. Jeżeli patrzysz na chwilowe spalanie to jak będziesz wjeżdżał powoli do garażu to norma że pokaże ci 41L i więcej. Jeżeli przełączył byś na spalanie na 100 Km takie przekreślone 0 to przy wjeździe do garażu nie pokaże ci 41l po prostu trochę wzrośnie.

Po przekręceniu kluczyka i ponownym włączeniu za wartość początkową komputer bierze wartość spalania na 100Km tzw całkowitego.

Ech... :>

no jest dokładnie tak jak opisujesz czyli wszystko OK robimy z igły widły :wink4: dzięki za wyjaśnienie

Ja tez mam dokładanego FIS-a, a nie pokazuje mi takiego dużego spalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...