Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Czy już przejść na półsyntetyk ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , zastanawiam sie jaki olej teraz wlać przy wymianie , do tej pory caly czas lałem castrol 5w/40 , auto ma 160 000km przebiegu i z 1-2 litry od wymiany do wymiany trzeba dolać. Zalać już półsyntetyk czy jezdzic na pełnym?Pzdr.

Opublikowano

do tego silnika nie ma potrzeby lania fullsyntetyka, nie ma turbiny

jak chcesz spokojnie możesz lać semi

wszystko zależy od Ciebie i głębokości Twojej kieszeni

Opublikowano

Skoro 1 litr oleju na 1000 kilometrow to jeszcze norma to ja bym jeszcze nie zmieniał na półsynt. Choć u mnie jest turbo więc ja fullsynt aż do śmierci będę lał

Opublikowano

Jak by miało 160tkm to napewno nie brała by ci oleju.

Jak teraz ci pali ok 2L na 15tkm to ja bym zalał juz półsyntetyk.

Ale decyzja należy do ciebie.

Opublikowano

ALT to olejożerny złom

odkąd sie pojawił ciągle były z nim problemy jeżeli o to chodzi

pozdrawiam wszystkich posiadaczy ALT :hi:

Opublikowano

Coś dużo Ci żre.W takim wypadku też zalałbym semi :hi:

Opublikowano

Skoro 1 litr oleju na 1000 kilometrow to jeszcze norma to ja bym jeszcze nie zmieniał na półsynt.

Jest to bardzo smieszna "książkowa" norma... fakt że o tym sie piszę w taki sposób, a ten silnik akurat lubi olej, to bez zastanowienia bym zmienił na semi.

(dla porównania 14sto letnie ADR w dodatku w lpg od wymiany do wymiany nie spala oleju wiecej jak moze z 0,5 l. żadnej dolewki nie musze robic - poziom trzyma w normie)

Opublikowano

coś musze specjalnego zrobić zeby przejsc na półsyntetyk? czy poprostu zlać stary olej i zalać nowy?

nic nie robi sie.Lej i tyle
Opublikowano

Ja bym zalał pełen syntetyk i ceramizer na 99% zurzycie oleju spadnie. Ale to tylko moje zdanie. Przetestowane na kilku autach z różnymi motorami i same plusy.

Opublikowano

Tylko syntetyk. Nie słuchaj tych , którzy mają szczęście jeździć na innych silnikach. Alt tak ma. Je olej i tyle. Podobno te dobre odżywianie przedłuży

mu życie do nieskończoności. Pozdrawiam.

Opublikowano

hehe mam nadzieje ze masz racje z tą żywotnością silnika ...

Posiadam autko z ver. silnika ALT i póki co spala mi około 1L na 3tys. km

Jeżdze na 5W50 Mobila .... ale mam zamiar zmienić na Castrola w przyszłym roku ...

Opublikowano

Posiadam autko z ver. silnika ALT i póki co spala mi około 1L na 3tys. km

no to jestes nie lada szczęściarzem

Opublikowano

Posiadam autko z ver. silnika ALT i póki co spala mi około 1L na 3tys. km

no to jestes nie lada szczęściarzem

Hmmm, moje na 9,5 tys. km zjadło może z 200 mililitrów. A wskazówka często przebywa w okolicach 4-5 tys obrotów. :) Chyba, że apetyt rozkręca mu się w miarę jeżdżenia.

Opublikowano

Witam , zastanawiam sie jaki olej teraz wlać przy wymianie , do tej pory cały czas lałem castrol 5w/40 , auto ma 160 000km przebiegu i z 1-2 litry od wymiany do wymiany trzeba dolać. Zalać już półsyntetyk czy jezdzic na pełnym?Pzdr.

sprawdz czy nie kapie z okolic uszczelnieia wału korbowego. lubi wyciekac bez oznak na ziemi.

Oczywiscie, ze lej syntetyk. syntetyk powinno sie lac tak długo jak tylko mozna. 160000 to zaden przebieg. albo rzeczywisty jest wiekszy albo masz wyciek.

co do normy 1L na 1000km to mrzonka zabezpieczenie gwarancyjne producenta. zdrowy benzynowy silnik nie ma prawa tyle brac.

natłumaczyłem co do gestosci olejów minerał vs syntetyk na forum wielokrotnie.

minerał jest bardziej gęsty niż syntetyk ale tylko w temp pokojowej. w temp optymalnej pracy silnika tj ok 120C minerał jest rzadszy niż woda - gdzie syntetyk nadal zachowuje gęstość. więc gdzie ma go mniej wyciekać??? tendencja do zmiany na minerał - jak silnik ciągnie olej - wynika tylko i wyłącznie z ekonomii.

Opublikowano

Koledzy każdy wóz bierze olej nie ma takiego który by nie brał. Mam 2.0 131 koni i nie bierze ma 131 tyś oryginał olej ma 5/30. A wcześniej miałem Hondę Accord v-tec i brał 1.5 do 2 litrów na 15tyś także sami widzicie.

Pozdrawiam

Opublikowano

to ładnie miałeś zajeżdżona tą hondę ....

jeśli twierdzisz że Japończyk ciągnie olej to nie mamy o czym rozmawiać ...

Silniki Hondy nie mają prawa się pocić, inaczej syg. do rychłej wymiany ...

Opublikowano

kolego jak jesteś taki mądry to poczytaj na temat v-tec widzę ze nie masz zaczerpniętej wiedzy o tym silniku.

Ja miałem przebieg 120 tyś i jak obroty przekraczały 5 tyś to każdy v-tec smyra olej.

a na temat pocenia to akurat masz racje bo żaden Japończyk się nie poci.

Opublikowano

ja mialem carisme '01 1.6 100 kucy, zrobilem nia jakies 40k mil i tylko raz na 10k km wlewalem mu oliwe - 3,6 litra i tyle samo zlewalem na nastepnej wymianie!

jesli chodzi o v-tec to sie nie wypowiem bo nie posiadalem, ale jak dotad na japonca nic zlego nie pozwole powiedziec:P

Opublikowano

4- lata jeździłem Civic`em v-tec i nic nie dolewałem

auto miało 200tys. przebiegu skończone

rok prod. 96...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...