m123ek Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Witam , zastanawiam sie jaki olej teraz wlać przy wymianie , do tej pory caly czas lałem castrol 5w/40 , auto ma 160 000km przebiegu i z 1-2 litry od wymiany do wymiany trzeba dolać. Zalać już półsyntetyk czy jezdzic na pełnym?Pzdr.
Dev Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 do tego silnika nie ma potrzeby lania fullsyntetyka, nie ma turbiny jak chcesz spokojnie możesz lać semi wszystko zależy od Ciebie i głębokości Twojej kieszeni
MarEsp Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Skoro 1 litr oleju na 1000 kilometrow to jeszcze norma to ja bym jeszcze nie zmieniał na półsynt. Choć u mnie jest turbo więc ja fullsynt aż do śmierci będę lał
.Szczepan. Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jak by miało 160tkm to napewno nie brała by ci oleju. Jak teraz ci pali ok 2L na 15tkm to ja bym zalał juz półsyntetyk. Ale decyzja należy do ciebie.
Dev Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 ALT to olejożerny złom odkąd sie pojawił ciągle były z nim problemy jeżeli o to chodzi pozdrawiam wszystkich posiadaczy ALT
fayera Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Coś dużo Ci żre.W takim wypadku też zalałbym semi
tomcio1600 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Skoro 1 litr oleju na 1000 kilometrow to jeszcze norma to ja bym jeszcze nie zmieniał na półsynt. Jest to bardzo smieszna "książkowa" norma... fakt że o tym sie piszę w taki sposób, a ten silnik akurat lubi olej, to bez zastanowienia bym zmienił na semi. (dla porównania 14sto letnie ADR w dodatku w lpg od wymiany do wymiany nie spala oleju wiecej jak moze z 0,5 l. żadnej dolewki nie musze robic - poziom trzyma w normie)
m123ek Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 coś musze specjalnego zrobić zeby przejsc na półsyntetyk? czy poprostu zlać stary olej i zalać nowy?
Wihajster Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 coś musze specjalnego zrobić zeby przejsc na półsyntetyk? czy poprostu zlać stary olej i zalać nowy? nic nie robi sie.Lej i tyle
jak1s Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Ja bym zalał pełen syntetyk i ceramizer na 99% zurzycie oleju spadnie. Ale to tylko moje zdanie. Przetestowane na kilku autach z różnymi motorami i same plusy.
adeuszA4 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Tylko syntetyk. Nie słuchaj tych , którzy mają szczęście jeździć na innych silnikach. Alt tak ma. Je olej i tyle. Podobno te dobre odżywianie przedłuży mu życie do nieskończoności. Pozdrawiam.
aramir Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 hehe mam nadzieje ze masz racje z tą żywotnością silnika ... Posiadam autko z ver. silnika ALT i póki co spala mi około 1L na 3tys. km Jeżdze na 5W50 Mobila .... ale mam zamiar zmienić na Castrola w przyszłym roku ...
Dev Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Posiadam autko z ver. silnika ALT i póki co spala mi około 1L na 3tys. km no to jestes nie lada szczęściarzem
sebaa Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Posiadam autko z ver. silnika ALT i póki co spala mi około 1L na 3tys. km no to jestes nie lada szczęściarzem Hmmm, moje na 9,5 tys. km zjadło może z 200 mililitrów. A wskazówka często przebywa w okolicach 4-5 tys obrotów. Chyba, że apetyt rozkręca mu się w miarę jeżdżenia.
endriuu Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Witam , zastanawiam sie jaki olej teraz wlać przy wymianie , do tej pory cały czas lałem castrol 5w/40 , auto ma 160 000km przebiegu i z 1-2 litry od wymiany do wymiany trzeba dolać. Zalać już półsyntetyk czy jezdzic na pełnym?Pzdr. sprawdz czy nie kapie z okolic uszczelnieia wału korbowego. lubi wyciekac bez oznak na ziemi. Oczywiscie, ze lej syntetyk. syntetyk powinno sie lac tak długo jak tylko mozna. 160000 to zaden przebieg. albo rzeczywisty jest wiekszy albo masz wyciek. co do normy 1L na 1000km to mrzonka zabezpieczenie gwarancyjne producenta. zdrowy benzynowy silnik nie ma prawa tyle brac. natłumaczyłem co do gestosci olejów minerał vs syntetyk na forum wielokrotnie. minerał jest bardziej gęsty niż syntetyk ale tylko w temp pokojowej. w temp optymalnej pracy silnika tj ok 120C minerał jest rzadszy niż woda - gdzie syntetyk nadal zachowuje gęstość. więc gdzie ma go mniej wyciekać??? tendencja do zmiany na minerał - jak silnik ciągnie olej - wynika tylko i wyłącznie z ekonomii.
jacek0311 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Koledzy każdy wóz bierze olej nie ma takiego który by nie brał. Mam 2.0 131 koni i nie bierze ma 131 tyś oryginał olej ma 5/30. A wcześniej miałem Hondę Accord v-tec i brał 1.5 do 2 litrów na 15tyś także sami widzicie. Pozdrawiam
aramir Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 to ładnie miałeś zajeżdżona tą hondę .... jeśli twierdzisz że Japończyk ciągnie olej to nie mamy o czym rozmawiać ... Silniki Hondy nie mają prawa się pocić, inaczej syg. do rychłej wymiany ...
jacek0311 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 kolego jak jesteś taki mądry to poczytaj na temat v-tec widzę ze nie masz zaczerpniętej wiedzy o tym silniku. Ja miałem przebieg 120 tyś i jak obroty przekraczały 5 tyś to każdy v-tec smyra olej. a na temat pocenia to akurat masz racje bo żaden Japończyk się nie poci.
jendker Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 ja mialem carisme '01 1.6 100 kucy, zrobilem nia jakies 40k mil i tylko raz na 10k km wlewalem mu oliwe - 3,6 litra i tyle samo zlewalem na nastepnej wymianie! jesli chodzi o v-tec to sie nie wypowiem bo nie posiadalem, ale jak dotad na japonca nic zlego nie pozwole powiedziec:P
aramir Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 4- lata jeździłem Civic`em v-tec i nic nie dolewałem auto miało 200tys. przebiegu skończone rok prod. 96...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się