Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Płyn do chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie stoje przed dylematem :(

kupiłem A4 i nie jestem pewien co było zalane do chłodnicy czy woda czy może jakiś inny płyn.

wiem że do chłodnic aluminiowych nie powinno się zalewać BORYGO ale nie mam pojęcia czy ta chłodnica jest z aluminium :(

proszę o podpowiedź ....

Opublikowano

a jak na nią patrzysz to jak myslisz??ze z plastiku??gołym okiem widac,że to aluminium :cool1:

Opublikowano

sorki jestem laikiem jeśli chodzi o auta i raczej na forum poszukuje jakiejś pomocy a nie szydery ...

dziekje za podpowiedz ale w takim układzie jaki lać plyn do takiej chłodnicy?

Opublikowano

sorki jestem laikiem jeśli chodzi o auta i raczej na forum poszukuje jakiejś pomocy a nie szydery ...

dziekje za podpowiedz ale w takim układzie jaki lać plyn do takiej chłodnicy?

G12
Opublikowano

Płyn możesz zalać oryginalny G12+, albo jakiś inny tylko nie Borygo :no: Ja u siebie zalewam PRESTONE do -37 i jest :good:

Opublikowano

Ja również u siebie zastosowałem Prestone w obydwu audiczkach jest ogólnie dostępny na rynku a G12 albo zamówisz przez allegro albo serwis bo nie spotkałem się żeby w sklepach co sprzedają cześći do audi był dostępny i teraz po prawie roku śmigania na tym płynie pokazał wartość do -29 stopni także chyba nie najgorzej :)

Opublikowano

Kiedyś miałem Petrygo w innym aucie i był ok, później go zmieniłem na Dynagel i mam pytanie, wydaje mi się że właśnie poprzedni właściciel zalał układ chłodzenia właśnie Dynagel do mojego auta, czy ten płyn może być?

Opublikowano

Witam :hi:

Panowie jeśli mogę sie wtrącić

Płynu chłodniczego nie wymienia się znowu tak często .a nasze wózki mają zalecany G12 więc czy warto robić doświadczenia ??, czy warto Parę złotych za oszczędzić dzisiaj ,a jutro wydać je z nawiązką na inne podzespoły , jeśli chcecie śmigać swoimi wózkami pewnie i bez awaryjnie stosujcie płyny eksplatacyjne takie jak zaleca producent naszych samochodów ,nie szukajcie oszczędności tam gdzie się nie powinno ich szukać.

Oczywiście decyzja należy do Was Szanowni Koledzy :hi:

Opublikowano

Ile wchodzi płynu do B6,i jaka jest różnica między G12+ a G11?

Opublikowano

G 11 jest zielony i stosowany w samochodach do 06 1996r

A od 07 1996 już stosowano G12

tych płynów nie można mieszać ze sobą

do nowszych modeli stosują płyn G12 PLUS (fioletowy)

Silnik wysoko prężny czterocylindrowy- 6 litrów płynu chłodniczego

ale nie jestem pewien na 100% co do B6

Opublikowano

Czy płyny typu Borygo lub Petrygo mogą powodować jakieś uszkodzenia układu chłodzącego? :mysli:

W czym płyn G12 jest lepszy od nich? Poza tym że jest oryginalny i stosowany przez producenta.

Proszę o opinie :)

Opublikowano

z tego co mi wiadomo to Borygo powoduje przyspieszenie utleniania części aluminiowych ....

wiec raczej nie bardzo to pasuje ;)

Opublikowano

W poprzednim aucie przez pośpiech i zapomnienie, pozwoliłem mechanikowi zalać (podczas wymiany pompy) właśnie jakiś wynalazek typu petrygo czy dynacoś. Efekt: po wakacjach jak się zaczęło chłodniej okazało się że zapchana jest nagrzewnica i ledwie grzeje, a wiadomo ile z tym kłopotu. Aktualnie ASO sprzedaje G12 plus plus (to nie pomyłka-2xplus), butelka 1.5 litra kosztuje niecałe 40,-zł, przy rozcieńczeniu 1:1 ma -36C, a 2:3 -24C (podaję dane z opakowania) i jest święty spokój.

Opublikowano

W BHMD są dostępne bańki 5 litrowe koncentratu płynu G12 plus w dobrej cenie. Sam brałem i po zniżkach wyszło taniej niż 3 litry w serwisie.

Opublikowano

powiem tak 5l petrygo kosztuje 50zl z tego co pamietam a g12 plus plus w VW 1.5l 37zl w Skodzie 1l 25zl. wiec czy to tak duzo wydac 10zl wiecej i kupic cos co powinno byc w Twoim samochodzie ?? gdzie wy ludzie szukacie oszczednosci...... :thumbdown:

Opublikowano

Z własnego doświadczenia odradzam borygo i petrygo. Płyny te są bardzo żrące i powoduja przedwczesna korozje. Są bardzo czesto powodem padania uszczelek głowicy ponieważ pojawia sie na nich korozja, wyżerają mikroszczeliny w elementach gumowych i rozszczelniaja go.

Polonez - jeździł na borygo i korozja zjadła mu uszczelke pod głowicą

Vectra - przy wymianie rozrządu zaraz po zakupie zalana była petrygiem, miał rózne dziwne naloty na pompie wodnej i biały nalot na aluminiowych elementach. Przy następnej wymianie rozrządu za 60kkm (zalana była oryginalnym płynem GM) pompa i reszta elementów w doskonałym stanie.

Seat ibiza - G12 i wszystko jak powinno być.

Podobno juz poprawili borygo i petrygi i jest mniej żrące ale nie zamierzam sprawdzać tego osobiście.

ps. w rozmaowach z mechanikami potwierdzaja moje zdanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...