Bart-S Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Panowie... ile jeszcze razy będzie wałkowany ten sam temat? Żaden z olejów dostępnych na rynku after market nie jest tym samym który dostępny jest w ASO - niestety trzeba się z tym pogodzić. Warsztaty współpracujące z VW/Audi Group mają większe rabaty na części i dzięki temu właśnie olej mam taniej - a że na częściach/materiałach nie zarabiam, to masz 400zł za 5L. Do dziś nie ustaliłem kto jest producentem G 052 180 A2 a to że taki sam symbol widnieje na opakowaniu Febi, nie znaczy że to ten sam olej! Do swoich przekładni lejcie co chcecie - ale proszę mi tu nie siać zamętu.
kls Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Panowie... ile jeszcze razy będzie wałkowany ten sam temat? Żaden z olejów dostępnych na rynku after market nie jest tym samym który dostępny jest w ASO - niestety trzeba się z tym pogodzić. Warsztaty współpracujące z VW/Audi Group mają większe rabaty na części i dzięki temu właśnie olej mam taniej - a że na częściach/materiałach nie zarabiam, to masz 400zł za 5L. Do dziś nie ustaliłem kto jest producentem G 052 180 A2 a to że taki sam symbol widnieje na opakowaniu Febi, nie znaczy że to ten sam olej! Do swoich przekładni lejcie co chcecie - ale proszę mi tu nie siać zamętu. Racja, zasugerowałem się pracownikiem ASO, który twierdzi, że leją FEBI, ale faktycznie nie ma co pisać. Zgłoszę się wkrótce do Ciebie po olej. Mam jeszcze jakieś 8k do wymiany.
Mancin Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Witam serdecznie wszystkich fanów marki Audi. Od kilku dni śledzę to forum bo 2 tyg temu stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 B8 z wymarzoną skrzynią CVT Jak Wszyscy pewnie wiedzą ma swoje mankamenty, ale jej zalety i walory użytkowe są nie do podważenia. Z góry dziękuję za rozmowę telefoniczną z guru tego forum - Bartkowi. Myślę że z Jego pomocą wyprowadzę skrzynię na prostą (szarpie przy ruszaniu, tylko na zimnej skrzyni, robi to złośliwie tylko raz, potem jest wszystko OK i ciężko to zdiagnozować). Odnośnie oleju - Etka do mojej skrzyni podaje inny nr produktu - G052 516 A2 (skrzynia 0AW). Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał jaki olej w ASO trzeba kupić do A4 B8? Pozdrawiam, Marcin
Bart-S Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Zgadza się - w B8 masz 3-cią generację skrzyń Multitronic a zatem leje się do niej inny ATF: 052516A2.
Mancin Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 OK, dziękuję za potwierdzenie. Mam też dwa pytanie techniczne - 1. Które sprzęgło jest zaciśnięte ( "działa" w moim mniemaniu oznacza "sprzęgło zaciska lamele") podczas jazdy do przodu, a które podczas jazdy do tyłu? Będę zmieniał koło dwumasowe i chciałbym tam przy okazji zajrzeć 2. Czy do wymiany filtra w mojej skrzyni trzeba się dostać do przestrzeni łańcucha czy wystarczy zdjąć korpus pompy? Będę wdzięczny za wszystkie Wasze odpowiedzi i sugestie
Bart-S Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 OK, dziękuję za potwierdzenie. Mam też dwa pytanie techniczne - 1. Które sprzęgło jest zaciśnięte ( "działa" w moim mniemaniu oznacza "sprzęgło zaciska lamele") podczas jazdy do przodu, a które podczas jazdy do tyłu? Będę zmieniał koło dwumasowe i chciałbym tam przy okazji zajrzeć 2. Czy do wymiany filtra w mojej skrzyni trzeba się dostać do przestrzeni łańcucha czy wystarczy zdjąć korpus pompy? Będę wdzięczny za wszystkie Wasze odpowiedzi i sugestie AD1. masz dwa sprzęgła w skrzyni - jedno odpowiada za jazdę do przodu, a drugie za jazdę do tyłu (reszta jest chyba jasna). Nie zalecam zaglądać tam bez odpowiedniej wiedzy (widzę po tym co do mnie przyjeżdża i jakie ludzie potrafią mieć pomysły ). AD2. W 0AW masz filtr wbudowany w obudowę skrzyni (nie trzeba jej rozbierać aby się do niego dostać).
Mancin Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 OK, dziękuję za potwierdzenie. Mam też dwa pytanie techniczne - 1. Które sprzęgło jest zaciśnięte ( "działa" w moim mniemaniu oznacza "sprzęgło zaciska lamele") podczas jazdy do przodu, a które podczas jazdy do tyłu? Będę zmieniał koło dwumasowe i chciałbym tam przy okazji zajrzeć 2. Czy do wymiany filtra w mojej skrzyni trzeba się dostać do przestrzeni łańcucha czy wystarczy zdjąć korpus pompy? Będę wdzięczny za wszystkie Wasze odpowiedzi i sugestie AD1. masz dwa sprzęgła w skrzyni - jedno odpowiada za jazdę do przodu, a drugie za jazdę do tyłu (reszta jest chyba jasna). Nie zalecam zaglądać tam bez odpowiedniej wiedzy (widzę po tym co do mnie przyjeżdża i jakie ludzie potrafią mieć pomysły ). AD2. W 0AW masz filtr wbudowany w obudowę skrzyni (nie trzeba jej rozbierać aby się do niego dostać). AD1. Chodzi mi o to czy podczas jazdy do przodu sprzęgło biegu wstecznego (wewnątrz wałka wejściowego, te mniejsze) jest zwolnione czy zaciśnięte? To bardzo ważna dla mnie informacja AD2. Mam na myśli filtr wewnętrzny skrzyni, ten tańszy;) OK, OK, OK. Pomyliłem się, 228 ma dużo stron. Sprzęgło biegu wstecznego to te duże, już wiem jak się to kręci. Uczę się tej skrzyni, wybacz... Ale w dalszym ciągu nie wiem gdzie jest ten nieszczęsny filtr wew (kiedyś go nie wymieniłem w tipie u klienta i miałem z tym sporo problemów jak prowadziłem warsztat samochodowy). Nie chce rozbierać całej skrzyni, chce sprawdzić zużycie sprzęgieł, przepłukać układ i wymienić cały olej z filtrem, zapiąć przyczepę jadąc na urlop z dzieciakami i mieć święty spokój na jakiś czas... Taki przegląd na 120 tyś...
Miszka82 Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Taki błąd mi dziś wywaliło - po skasowaniu powraca w momencie gdy wrzucam na D na w innych pozycjach błąd się nie pojawia, skasuję i znów jak daję na D to wywala, na Fisie PRND w negatywie i brak możliwości zmiany biegów ręcznie. Auto normalnie jeździ jak do tej pory. Doczytałem, że to może być jakiś magnes ale nic więcej - pomoże ktoś ? 1 Fault Found18161- Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal P1753 - 35-00 - - sorry pomyliłem wątki
Mancin Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Witam ponownie, czy ktoś się orientuje lub miał przypadek zadziałania systemu ESP, ABS lub innych korzystających z pompy ABS podczas delikatnego ruszania i rozpoczęciu spokojnej jazdy z prędkością ok 20km/h? (chodzi o krótki, ok 0,5 sec dźwięk pompy ABS). Wiem że sterownik skrzyni 0AW ma możliwość wymuszenia pracy tych systemów, nie wiem tylko w jakim przypadku... Za wszelkie informację z góry dziękuję
MatrixXXL Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400złGdzie można dostać za taką cenę.
slo Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 faktycznie, troche przesadziłem w dół z tą ceną
Bart-S Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 U sopy 800zl wymiana. To dobra cena? Normalna Na pewno lepsza niż w ASO Taki błąd mi dziś wywaliło - po skasowaniu powraca w momencie gdy wrzucam na D na w innych pozycjach błąd się nie pojawia, skasuję i znów jak daję na D to wywala, na Fisie PRND w negatywie i brak możliwości zmiany biegów ręcznie. Auto normalnie jeździ jak do tej pory. Doczytałem, że to może być jakiś magnes ale nic więcej - pomoże ktoś ? 1 Fault Found 18161- Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal P1753 - 35-00 - - sorry pomyliłem wątki Jest kilka opcji - najbardziej prawdopodobna to płytka pod wybierakiem. OK, dziękuję za potwierdzenie. Mam też dwa pytanie techniczne - 1. Które sprzęgło jest zaciśnięte ( "działa" w moim mniemaniu oznacza "sprzęgło zaciska lamele") podczas jazdy do przodu, a które podczas jazdy do tyłu? Będę zmieniał koło dwumasowe i chciałbym tam przy okazji zajrzeć 2. Czy do wymiany filtra w mojej skrzyni trzeba się dostać do przestrzeni łańcucha czy wystarczy zdjąć korpus pompy? Będę wdzięczny za wszystkie Wasze odpowiedzi i sugestie AD1. masz dwa sprzęgła w skrzyni - jedno odpowiada za jazdę do przodu, a drugie za jazdę do tyłu (reszta jest chyba jasna). Nie zalecam zaglądać tam bez odpowiedniej wiedzy (widzę po tym co do mnie przyjeżdża i jakie ludzie potrafią mieć pomysły ). AD2. W 0AW masz filtr wbudowany w obudowę skrzyni (nie trzeba jej rozbierać aby się do niego dostać). AD1. Chodzi mi o to czy podczas jazdy do przodu sprzęgło biegu wstecznego (wewnątrz wałka wejściowego, te mniejsze) jest zwolnione czy zaciśnięte? To bardzo ważna dla mnie informacja AD2. Mam na myśli filtr wewnętrzny skrzyni, ten tańszy;) OK, OK, OK. Pomyliłem się, 228 ma dużo stron. Sprzęgło biegu wstecznego to te duże, już wiem jak się to kręci. Uczę się tej skrzyni, wybacz... Ale w dalszym ciągu nie wiem gdzie jest ten nieszczęsny filtr wew (kiedyś go nie wymieniłem w tipie u klienta i miałem z tym sporo problemów jak prowadziłem warsztat samochodowy). Nie chce rozbierać całej skrzyni, chce sprawdzić zużycie sprzęgieł, przepłukać układ i wymienić cały olej z filtrem, zapiąć przyczepę jadąc na urlop z dzieciakami i mieć święty spokój na jakiś czas... Taki przegląd na 120 tyś... Może zadzwoń - będzie prościej
Roki371 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Odświeżę temat i jednocześnie zadam pytanie. Czy jest możliwe żeby audi A4 B7 cabrio 1.8 turbo z 2006 roku miało 6-scio stopniowego multitronica ? Dodam że samochód jest sciągnięty z USA. Z góry dziękuję za odpowiedź
Bart-S Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Podaj numer nadwozia i oznaczenie silnika oraz skrzyni jeśli masz dostęp do takich danych. Cabriolet rządził się trochę swoimi prawami a do tego chodzi jeszcze o rynek US - zatem jest taka możliwość (sprawdzę, jak dostarczysz dane o które proszę).
kacper33 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam wszystkich,mam do wymiany koło dwumasowe w Audi a4 b6 2.5 tdi 163km Multitronic.Mam takie pytanie, czy do wymiany mam kupić tylko dwumase czy coś jeszcze??Jakieś łożysko oporowe tam występuje?Pozdrawiam
pojec Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Since 1946 Ravenol of Germany has been at the forefront of innovation creating the highest quality oils and lubricants specific to advanced engine and transmission designs. Ravenol is recognized throughout Europe as a leader in fluid technology, along with keeping up with ever changing fluid specifications. They've succeeded in meeting and often exceeding low emissions, optimal fuel economy, excellent engine protection, and performance requirements set out by leading European manufacturers. Not every oil company has accomplished the formidable task of gaining such formal approvals. Ravenol has formal approvals from leading vehicle manufacturers such as Mercedes Benz, Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Volvo, ZF, and many more Przesledziłem cały temat - cały świat pisze co mozna lać do CVT tylko nie po polsku. Na politechnice mnie uczono, że specyfikacja nie od parady na butelce widnieje mówiąc kolokwialnie. ASO rafinerii nie ma. RAVENOL czy FEBI odpowiednia specyfikacja i ma chodzić. Jest tez Liqi Molly najwyższa półka Nie chce prognozować ale to raczej RAVENOL mieści sie w tej magicznej butelce w salonach ASO, FEBI działa od prawie 200lat ale wyłacznie w branży metalowej a RAVENOL niemiecka firma, która to od 60 lat produkuje środki smarowe i je udoskonala. Najważniejsze jezeli specyfikacja dopuszcza stosowanie tego oleju to mozna go stosować.
Bajlando Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Witam. Który korek służy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ? Proszę również o poprawę czy dobrze rozumiem sprawdzenie poziomu oleju 1. Rozgrzewam skrzynie w aucie do 35stopni 2. Odkręcam korek (generalnie nie wiem który) 3. jak wyleci olej i będzie powoli wypływał do temperatury 40stopni to poziom oleju jest dobry 4. Jak zacznie wypływać powyżej 40stopni to stan oleju będzie niski ? Auto Audi a4 b4 1.8T 163ps Multitronic
Bart-S Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 (edytowane) Since 1946 Ravenol of Germany has been at the forefront of innovation creating the highest quality oils and lubricants specific to advanced engine and transmission designs. Ravenol is recognized throughout Europe as a leader in fluid technology, along with keeping up with ever changing fluid specifications. They've succeeded in meeting and often exceeding low emissions, optimal fuel economy, excellent engine protection, and performance requirements set out by leading European manufacturers. Not every oil company has accomplished the formidable task of gaining such formal approvals. Ravenol has formal approvals from leading vehicle manufacturers such as Mercedes Benz, Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Volvo, ZF, and many more Przesledziłem cały temat - cały świat pisze co mozna lać do CVT tylko nie po polsku. Na politechnice mnie uczono, że specyfikacja nie od parady na butelce widnieje mówiąc kolokwialnie. ASO rafinerii nie ma. RAVENOL czy FEBI odpowiednia specyfikacja i ma chodzić. Jest tez Liqi Molly najwyższa półka Nie chce prognozować ale to raczej RAVENOL mieści sie w tej magicznej butelce w salonach ASO, FEBI działa od prawie 200lat ale wyłacznie w branży metalowej a RAVENOL niemiecka firma, która to od 60 lat produkuje środki smarowe i je udoskonala. Najważniejsze jezeli specyfikacja dopuszcza stosowanie tego oleju to mozna go stosować. Nikt na siłę nie będzie Ci mówić co masz lać do swojej skrzyni... Chcesz lać Ravenol czy Febi - proszę bardzo Witam. Który korek służy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ? Proszę również o poprawę czy dobrze rozumiem sprawdzenie poziomu oleju 1. Rozgrzewam skrzynie w aucie do 35stopni 2. Odkręcam korek (generalnie nie wiem który) 3. jak wyleci olej i będzie powoli wypływał do temperatury 40stopni to poziom oleju jest dobry 4. Jak zacznie wypływać powyżej 40stopni to stan oleju będzie niski ? Auto Audi a4 b4 1.8T 163ps Multitronic Korek kontrolny to ten na imbusa, znajdujący się bliżej przodu skrzyni. Po osiągnięciu wymaganej temperatury odkręcasz go, powinno wylać się to co w trakcie działania skrzyni wleci do wnęki korka... A następnie olej powinien sobie delikatnie skapywać względnie zlatywać minimalnym ciurkiem. W zasadzie zawsze w tym przypadku po prostu odkręca się korek i dolewa oleju aż do przelania pilnując wymaganego zakresu temperatur. Edytowane 22 Maja 2015 przez Bart-S
Bajlando Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 (edytowane) trochę źle zrozumiałem i myślałem że cały proces odbywa się na zapalonym silniku 1.Zagrzałem olej do 35 stopni 2. Zgasiłem auto i odkręciłem korek wyleciało pierw z upustu a później wylatywało ciurkiem o średnicy 7mm 3. Mówie zapale auto bo coś to za dużo wylatuje i wtedy trysneło i dopełniło słoik do pełna kolega szybko krzyknął i zgasiłem auto ubyło 1 litr 4. Po tej interwencji postanowiłem ponownie odkręcić korek kontrolny i o dziwo teraz leciało takim małym ciurkiem o średnicy 1mm Moim rozumowanie wygląda na to że było oleju wlane ponad normę ? Olej wygląda tak Edytowane 22 Maja 2015 przez Bajlando
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się