H4mm3R Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 A adaptację skrzyni po wymianie oleju robiłeś?
SeboUK Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Warsztat na pewno tego nie zrobil. Wczoraj przyjechali zabrac auto spowrotem i zauwazylem ze plyn z ukladu chlodzenia wciaz cieknie sobie w okolicach czujnika cisnienia oleju. Mimo ze auto stalo nie odpalane caly dzien i noc. Poprostu pomalutku sobie kapal. Za pierwszym razem warsztat stwierdzil ze podczas wymiany termostatu zle zabezpieczyli jeden waz i z tamtad cieklo i ponoc mialo byc ok. Wiec wczoraj jak dzwonili do mnie to zapytalem sie jak z tym plynem. To powiedzieli ze nic nie cieknie i sprawdzali cisnieniowo do 3 bar i wedlug nich jest szczelnie. Troche mnie to zdenerwowalo gdyz przed wymiana termostatu u nich w warsztacie szystko bylo ok i nic nie cieklo, nie zapala sie tez kontrolka od oleju. Nie zdecydowalem sie na odbior auta i poprosilem zeby dobrze to jeszcze raz sprawdzili gdyz nie wydaje mi sie zeby nagle samo z siebie przestalo ciec. Nie wiem sam co moglo sie tam uszkodzic podczas wymiany?? Wiem tylko ze robili to na goracym silniku. Najlepsze jest to ze nawet jak auto stalo zimne i nie odpalone to jak tylko dolalem plynu to od razu zaczelo cieknac, takze nie rozumiem jak oni moga twierdzic ze uklad jest szczelny? Ok a wracajac do tematu skrzyni, to ja tez nie robilem adaptacji, ale dzwonilem do innego warsztatu specializujacego sie w automatach i koles powiedzial ze prawdopodobnie stary olej byl jeszcze oryginalny i teraz nowy wyplukal jakis syf ze skrzyni. Wedlug niego mam sie nie przejmowac tymi uderzeniami podczas wrzucania biegu wstecznego gdyz te starsze skrzynie sa bardziej wytrzymale i nic sie nie powinno stac. Zalecal pojezdzic na tym oleju 500-700km i wymienic na nowy i za niedlugo znowu az olej bedzie calkowicie czysty. W warsztacie wczoraj podobno skontrolowali olej w skrzyni i wygladal juz jak smola, gdzie wymieniany byl 4 dni temu. Nie wlewali go spowrotem tylko zostal wymieniony na nowy. ALe nie wiem jak auto teraz jezdzi poniewaz wciaz pozostaje problem z czerwona kontrolka od cisnienia oleju i uciekajacym plynem chlodzacym. Olej w silniku tez wczoraj wymienili i wygladal jak po 15 tys. Wychodzi na to ze poprzedni wlasciciel nie robil prawidlowych serwisow i w silniku rowniez jest sporo syfu. Auto stoi w ciaz w warsztacie, poprosilem zeby sami nim pojezdzili bo kontrolka od ciesnienia oleju wyskakuje dopiero po przejechaniu paru km i juz nie gasnie. Tak samo z tym plynem. Mam nadzieje ze poprostu plyn cieknac robi zwarcie na czujniku cisnienia ale wiadomo ze roznie moze byc. Dodam ze silnik pracuje naprawde ladnie a przebieg auta to 108tys mil = 172tys km. W dodatku podczas wymiany rozrzadu chcialem zrobic tez lancuch i napinacz na walkach ale po sciagnieciu pokrywy stwierdzili ze byl wymieniany i wyglada jak nowy i nie bylo tam zadnego syfu ani nic. Wedlug nich pobierak oleju mogl sie zatkac jakims syfem i w razie czego sprubuja jeszcze go wyczyscic. Slyszalem tez ze te silniki nie lubia filtrow olejowych MAN a niestety wlasnie taki byz zamontowany podczas wymiany, wczoraj juz dali boscha chyba. Cos wiecej bede mogl powiedziec w poniedzialek jak zadzwonia. Troche mi juz rece opadly z tym autem, jak ktos ma jakies sensowne pomysly to bede naprawde wdzieczny Wlasnie przed chwila zajrzalem na wczesniejsze skany z diagnostyki na vcds, i teraz to juz nie mam pojecia nawet jaki silnik mam w tej budzie, wedlug papierow jest to wersja 163 konna czyli BFB a wedlug vcds AVJ. Sa tam jakies roznice pomiedzy tymi silnikami jezeli chodzi o rozrzad? Log z vcds Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008)) Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E03A186653 Mileage: 175060km-108777miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06B-906-018-AVJ.lbl Part No SW: 8E0 909 518 AA HW: 8E0 909 018 A Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 0011581 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: 6FEA72647D447046BF-5174 Edytowane 27 Września 2015 przez SeboUK
Bart-S Opublikowano 27 Września 2015 Autor Opublikowano 27 Września 2015 Zacznijmy od początku... Napisałeś, że wymieniono olej oraz filtr... Czy to znaczy, że skrzynia została wyciągnięta z auta? Bo to jedyna (prawidłowa) metoda aby wymienić filtr znajdujący się wewnątrz przekładni. Martwi mnie opis stanu oleju (skoro dopiero co został wymieniony). Gdybym mógł go obejrzeć i ocenić faktyczny stan - można by powiedzieć więcej o tym co się dzieje.
wilu8 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 A adaptację skrzyni po wymianie oleju robiłeś? To po wymianie oleju trza robić adaptacje ?
H4mm3R Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 A adaptację skrzyni po wymianie oleju robiłeś? To po wymianie oleju trza robić adaptacje ? Wypadałoby zrobić na nowym oleju.
SeboUK Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) Bart-S Tak bylem w bledzie bo warsztat jak z nimi rozmawialem to na poczatku twierdzili ze wymienia rowniez filtr, chyba mysleli ze to inna skrzynia ale troche dziwne bo od razu mowilem im ze to muti Ostatecznie wymienili w skrzyni tylko olej. Nie mam pojecia ile go tak naprawde spuszczono, byc moze nie byla to pelna wymiana, na fakturze napisali 7,7 litra. I podobno byl juz jak smola po 2 dniach... Wiec zalali nowy, dzisiaj chyba bede wiedzial cos wiecej. Dodatkowo czekam az wreszcie zrobia prawidlowo ten termostat zebym mogl jezdzic i mam nadzieje ze kotrolka od oleju silnika nie bedzie sie juz zapalac. Bo takie jaja zaczely sie jak oddalem im auto na wymiane termostatu Co do oleju to oni go jeszcze maja, jak podjade to poprosze zeby mi go pokazali. Edytowane 28 Września 2015 przez SeboUK
lenioo Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Witam Pragnę zakomunikować, że dołączyłem do grona zadowolonych klientów Bartka, tym samym - Bartku jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i profesjonalnie wykonaną robotę.
Bart-S Opublikowano 30 Września 2015 Autor Opublikowano 30 Września 2015 Witam Pragnę zakomunikować, że dołączyłem do grona zadowolonych klientów Bartka, tym samym - Bartku jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i profesjonalnie wykonaną robotę. @ Sebastian - przy wymianie statycznej używamy maksymalnie 5L oleju (do skrzyni wchodzi 7,3L ale tej wartości użyjemy tylko przy kapitalnym remoncie). Tyle odnośnie danych technicznych @ Lesław - Dziękuję, bardzo miło było poznać
SeboUK Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Skrzynia pracuje juz prawidlowo, dostala nowy olej i jest ok. Gorzej z silnikiem, okazalo sie ze poprzedni wlasciciel nie bardzo dbal o wymiany oleju, dodatkowo po zdjeciu miski znaleziono tam resztki starego napinacza. Silnik do wymiany. I teraz pytanie, fabrycznie auto wyszlo z silnkiem BFB, czy moge zalozyc silnik AWT, wszystko bedzie pasowac? Co z rozrzadem, jest taki sam i moge go przelozyc? Pozdro
Bart-S Opublikowano 1 Października 2015 Autor Opublikowano 1 Października 2015 Skrzynia pracuje juz prawidlowo, dostala nowy olej i jest ok. Gorzej z silnikiem, okazalo sie ze poprzedni wlasciciel nie bardzo dbal o wymiany oleju, dodatkowo po zdjeciu miski znaleziono tam resztki starego napinacza. Silnik do wymiany. I teraz pytanie, fabrycznie auto wyszlo z silnkiem BFB, czy moge zalozyc silnik AWT, wszystko bedzie pasowac? Co z rozrzadem, jest taki sam i moge go przelozyc? Pozdro Skrzynia pracuje juz prawidlowo, dostala nowy olej i jest ok. Gorzej z silnikiem, okazalo sie ze poprzedni wlasciciel nie bardzo dbal o wymiany oleju, dodatkowo po zdjeciu miski znaleziono tam resztki starego napinacza. Silnik do wymiany. I teraz pytanie, fabrycznie auto wyszlo z silnkiem BFB, czy moge zalozyc silnik AWT, wszystko bedzie pasowac? Co z rozrzadem, jest taki sam i moge go przelozyc? Pozdro Na Twoim miejscu szukałbym BFB - już nie chodzi tyle o dopasowanie do skrzyni co o fakt, że odkąd ta wersja została wypuszczona - nie przechodziła poważniejszych modyfikacji (i tak aż do zakończenia produkcji w B7).
SeboUK Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Tak zrobie, ale wciaz zastanawiam sie czy faktycznie silnik juz kicha, moze potrzebuje tylko porzadnego czyszczenia. Tak czy siak to nie temat o silnikach, jakby ktos byl ciekaw to zapraszam do tematu w dziale silniki: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/334183-a4-b6-18t-bfb-silnik-do-wymiany/#entry4622480
patrycjusz.p Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Witam Również pragnę zakomunikować, że dołączyłem do grona zadowolonych klientów - Bartku jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas, profesjonalnie wykonaną robotę i porady użytkowe. Drodzy forumowicze jak z multi to tylko do Niego - żaden warsztat nie przebije jego wiedzy, doświadczenia i pasji do tej skrzyni
Sylwo Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 Szybkie pytanie. A4 b6 2,4 V6 z automatem 2004 r Po rozkodowaniu naklejki wyszło, że jest tip 5-cio biegowy (kod 0G7 w 4 wierszu) Na postoju, przy nieodpalonym silniku , po wrzuceniu w tryb manual na wyświetlaczu pokazało przełożenia 1-6. Na wybieraku skrzyni jest też tryb S. Teraz nie wiem co jest grane. Jak to sprawdzić czy jest to tip 6 biegowy czy multi. Przewaliłem internet i nigdzie nie znalazłem zaprzeczenia, iż nie było tip-ów 6 biegowych. Kiedyś jeździłem A6 C5 2,4 V6 z tipem 6-cio biegowym i być może to jest ten sam zestaw. Nie mam możliwości przejechania się teraz autem więc w ten sposób nie sprawdzę jaka to skrzynia. Na wlepie w wierszu z kodem silnika BDV jest kod skrzyni GHT Reasumując - multi czy tip?
Banan Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 Jak ośka to musi być multi , a to oznaczenie OG7 to tylko takie że ma tryb ręczny zmiany biegów.
Bart-S Opublikowano 15 Października 2015 Autor Opublikowano 15 Października 2015 Podstawowy błąd przy tłumaczeniu kodów wyposażenia - jak widzicie nazwę "Tiptronic" to od razu kojarzycie to z typem skrzyni... źle!!! Kod 0G7 nie definiuje typu skrzyni biegów - a jedynie oznacza możliwość wybrania ręcznego trybu zmiany biegów przy skrzyni automatycznej (chodzi o sekwencję wybieraną lewarkiem czyli "kieszeń" +/-) a tę funkcję posiada zarówno Tiptronic jak i Multitronic. Kodem definiującym typ skrzyni biegów jest G0Z (Multitronic) lub G0Q (Tiptronic). Już poza kodami wyposażenia są też 2 stałe: 1. W B6 i B7 oraz C5FL i C6 - jeśli auto ma napęd na przód i jest w nim zamontowany automat - to jest to na bank Multitronic. Jeśli jest quattro - nie jest to Multitronic (nie ma takiej opcji). 2. W B6 i C5 Multitronic ma 6 biegów a Tiptronic 5. W B7 i C6 Multitronic ma 7 biegów a Tiptronic 6. Chyba wszystko jasne.
Banan Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 (edytowane) Bartek w C5 jest jeden wyjątek 2.5tdi 180 KM ( AKE , BAU ) z napędem przednim były tylko i wyłącznie z tiptronikiem. Edytowane 15 Października 2015 przez Banan
Bart-S Opublikowano 15 Października 2015 Autor Opublikowano 15 Października 2015 Tak C5 przed liftem oraz nieliczne wersje po FL nie stosują się do tej zasady. Dlatego napisałem... C5FL
Banan Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Ale po lifcie też były 180 konne 2.5TDI - kuzynka ma
Bart-S Opublikowano 16 Października 2015 Autor Opublikowano 16 Października 2015 Michał - czy Ty czytasz to co napisałem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się