Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Bart-S napisał:

Nie nie, mieszkam we Wrześni.

Hmm. Prosze podeślij numer a jutro zadzwonie i opisze problem

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630

Opublikowano
W dniu 1.11.2018 o 14:41, Bart-S napisał:

Multitronic ma filtry (akurat Twój wariant czyli 0AW ma jeden w górnej obudowie skrzyni i drugi wewnątrz skrzyni). Tak - oczywiście jak przy każdej dowolnej czynności tak przy wymianie oleju można coś spieprzyć. Multitronic ma zintegrowaną miskę olejową - nie rozbieralną. Magnesy pomocnicze zbierające opiłki są zamontowane na filtrze znajdującym się w środku skrzyni. Przy standardowym użyciu skrzyni niczego się nie czyści tylko wykonuje statyczną wymianę ATF (jeśli skrzyni nic nie dolega to wystarczy - a jeśli dolega to nie wlewa się nowego ATF tylko demontuje skrzynię i ją naprawia).

Sprawdziłem właśnie po kodach wyposażenia i moja skrzynia ma oznaczenie LLA . Czy w tym wypadku też jest z tymi filtrami tak jak w tym 0AW ?

Opublikowano

0AW to typ skrzyni a LLA to kod jednego z wariantów.

Opublikowano
W dniu 2.11.2018 o 16:44, Robson89 napisał:

Hmm. Prosze podeślij numer a jutro zadzwonie i opisze problem

Masz pod każdym moim postem ;)

Opublikowano
6 godzin temu, kubajvc napisał:

Sprawdziłem właśnie po kodach wyposażenia i moja skrzynia ma oznaczenie LLA . Czy w tym wypadku też jest z tymi filtrami tak jak w tym 0AW ?

LLA to jest skrzynia 0AW ;)

Opublikowano

Witam Bart-S mam pytanie w sprawie Audi a6 c6 2.0 multitronic. Od dluzszego czasu bardzo glosno odpala i slychac metaliczny dzwiek jakby silnik mial wyskoczyc ale dzieje sie tak tylko i wylacznie na goracym siniku. Na zimnym pali cichutko jak nowy. Ostatnio zauwazylem tez szarpanie przy zmianie biegow przy przyspieszaniu oraz wibracje. Czy to jest jak kazdy mowi dwumasa? czy calkiem co innego? Pytam bo widze ze masz duza wiedze

Opublikowano
W dniu 20.10.2018 o 16:44, Fr0styyy. napisał:

 

Czyli 219, czy ten największy w ECU? 219 skorodowany i przypalony z jednej strony (wtf), ten największy w stanie dobrym, ale obydwa sprawdzane tylko organoleptycznie przy naprawie wycieraczek.

I jeszcze jedna prośba, przy przeprowadzce wcięło mi papiery od wymiany oleju itd., auto teraz ma 318tyś przebiegu, mógłbyś sprawdzić kiedy ostatnio wymieniałeś olej? Wiem, że chyba w 2016 ale od tego momentu 60kkm to chyba lekko już zrobiłem...

 

EDIT: a jeszcze tak na marginesie, test świateł vcdsem wychodzi pozytywnie ;)

Przekaźniki wymienione, światło wsteczne działa :) Ile litrów mniej więcej potrzebuje przy dynamicznej wymianie oleju? Czegoś się wystrzegać przy takiej wymianie, ten filtr przepływowy zdemontować i wyczyścić?

Opublikowano
W dniu 6.11.2018 o 17:48, koorek23 napisał:

Witam Bart-S mam pytanie w sprawie Audi a6 c6 2.0 multitronic. Od dluzszego czasu bardzo glosno odpala i slychac metaliczny dzwiek jakby silnik mial wyskoczyc ale dzieje sie tak tylko i wylacznie na goracym siniku. Na zimnym pali cichutko jak nowy. Ostatnio zauwazylem tez szarpanie przy zmianie biegow przy przyspieszaniu oraz wibracje. Czy to jest jak kazdy mowi dwumasa? czy calkiem co innego? Pytam bo widze ze masz duza wiedze

Odpisałem już na pw ;)

Opublikowano
Godzinę temu, Fr0styyy. napisał:

Przekaźniki wymienione, światło wsteczne działa :) Ile litrów mniej więcej potrzebuje przy dynamicznej wymianie oleju? Czegoś się wystrzegać przy takiej wymianie, ten filtr przepływowy zdemontować i wyczyścić?

Jak zrobisz dynamiczną wywalam Cię ze znajomych ? Ile razy mam powtarzać, że jeśli ATF jest OK to statyczna wymiana zupełnie wystarczy... A jeśli są opiłki to remont a nie płukanie bo po takim czymś przekładnia nie pojeździ długo.

Opublikowano
W dniu 8.11.2018 o 00:22, Bart-S napisał:

Jak zrobisz dynamiczną wywalam Cię ze znajomych ? Ile razy mam powtarzać, że jeśli ATF jest OK to statyczna wymiana zupełnie wystarczy... A jeśli są opiłki to remont a nie płukanie bo po takim czymś przekładnia nie pojeździ długo.

I tyle chciałem wiedzieć. Po prostu mam u siebie na warsztacie nowiutką wymieniarkę do oleju ?

Nie fochaj już ?

Opublikowano

Ja zrobiłem w czwartek wymianę oleju w ASO. Zapłaciłem 1450 zł razem z filtrem ;) czyli jednak coś tam było  hyba że mi doliczyli do faktury żeby cena była wyższa ;) co sądzicie? Za filtr wzięli 118 zł 

Opublikowano (edytowane)

U Bartka zapłacił byś o parę ładnych stówek mniej .

 

Edytowane przez wikary
Opublikowano
Godzinę temu, wikary napisał:

U Bartka zapłacił byś o parę ładnych stówek mniej .

 

Nie watpie ;) jednak mam do niego z 700 km ;)

Opublikowano

Pewnie już gdzieś o tym było, ale nie znalazłem konkretu. Mam skrzynię FSF, problem polega na tym, że po rozgrzaniu (kilka km jazdy), jadąc z obrotami silnika poniżej 2tys, skaczą obroty co chwilę. Im większe jest obciążenie (górka czy delikatne przyspieszanie), tym mocniej poszarpuje całym autem. Kiedy wkreci się powyżej 2tys obrotow - zadnego problemu nie ma... Tryb awaryjny się nie uruchamia. Czasami ale w sumie rzadko, po wrzuceniu "drajwa" z biegu wstecznego i puszczeniu hamulca pojawia się taka jakby chwila zwłoki i szarpniecie. Czy ktoś rozwiazywal taki problem? Jakis patent? Sprawdzony mechanik? I czy to juz wiąże się z kosztami kilku grubych tysięcy czy jedbak da się to coś ogarnąć bez wielkiej straty pieniężnej? :) Olej zmieniony zaraz po kupnie.

Opublikowano
5 godzin temu, Klaud napisał:

Pewnie już gdzieś o tym było, ale nie znalazłem konkretu. Mam skrzynię FSF, problem polega na tym, że po rozgrzaniu (kilka km jazdy), jadąc z obrotami silnika poniżej 2tys, skaczą obroty co chwilę. Im większe jest obciążenie (górka czy delikatne przyspieszanie), tym mocniej poszarpuje całym autem. Kiedy wkreci się powyżej 2tys obrotow - zadnego problemu nie ma... Tryb awaryjny się nie uruchamia. Czasami ale w sumie rzadko, po wrzuceniu "drajwa" z biegu wstecznego i puszczeniu hamulca pojawia się taka jakby chwila zwłoki i szarpniecie. Czy ktoś rozwiazywal taki problem? Jakis patent? Sprawdzony mechanik? I czy to juz wiąże się z kosztami kilku grubych tysięcy czy jedbak da się to coś ogarnąć bez wielkiej straty pieniężnej? :) Olej zmieniony zaraz po kupnie.

Dziś już padam... Zadzwoń jutro wieczorem (telefon masz pod każdym moim postem).

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim.

Przeszukałem to forum, ale za bardzo nie znalazlem nic na temat mojego problemu.

 

Skrzynia to oczywiście multitronic, oznaczenie NJT, z tego co wyszukałem, jest to druga generacja czyli 0an.

7 biegowa, co tez potwierdza ilość biegów na desce rozdzielczej po przełączeniu na tryb manualnej zmiany biegow.

 

Problem jest taki, że podczas wymiany oleju w skrzyni, okazało się ze jest on wymieszany z wodą, a raczej z płynem chłodniczym silnika.

W zbiorniczku też ewidentnie jest lekki "Szlam", czyli, wygłąda na to, że olej przedostaję się ze skrzyni do płynu chłodniczego. 

 

W internetach za dużo informacji na temat takiego problemu nie ma, a ja chwilowo nie mam dostępu do Elsy.

 

Czy ktoś się orientuje, w którym miejscu może być wyciek? W którym miejscu może dojść do wymieszania oleju ze skrzyni z płynem chłodniczym silnika?

 

Dzięki z góry za pomoc.

Edytowane przez fxlukk
Opublikowano
2 godziny temu, fxlukk napisał:

Cześć wszystkim.

Przeszukałem to forum, ale za bardzo nie znalazlem nic na temat mojego problemu.

 

Skrzynia to oczywiście multitronic, oznaczenie NJT, z tego co wyszukałem, jest to druga generacja czyli 0an.

7 biegowa, co tez potwierdza ilość biegów na desce rozdzielczej po przełączeniu na tryb manualnej zmiany biegow.

 

Problem jest taki, że podczas wymiany oleju w skrzyni, okazało się ze jest on wymieszany z wodą, a raczej z płynem chłodniczym silnika.

W zbiorniczku też ewidentnie jest lekki "Szlam", czyli, wygłąda na to, że olej przedostaję się ze skrzyni do płynu chłodniczego. 

 

W internetach za dużo informacji na temat takiego problemu nie ma, a ja chwilowo nie mam dostępu do Elsy.

 

Czy ktoś się orientuje, w którym miejscu może być wyciek? W którym miejscu może dojść do wymieszania oleju ze skrzyni z płynem chłodniczym silnika?

 

Dzięki z góry za pomoc.

Masz pękniętą chłodnicę (konieczna wymiana). A zatem do skrzyni przedostał się glikol - możesz spróbować płukać nowym olejem ale w takich przypadkach raczej przekładnia na stół i remont (bo płynnie jeździć to już raczej nie będzie ?).

Opublikowano

Podejrzewałem chłodnicę, dzięki za potwierdzenie.

Sama skrzynia zachowuje sie (jeszcze :P) calkiem normalnie, żadnych szarpnięc itp.

Wymienię tą chłodnicę, jeszcze raz olej w skrzyni, płyn chłodzący i zobaczę co dalej...

Dzięki za pomoc. Jeśli coś będzie się działo ze skrzynią to będę wiedział do kogo przyjechać :)

 

Opublikowano

podłączam się do tematu

U mnie też była pęknięta chłodnica i szlam dostał się do zbiorniczka płynu chłodniczego.Auto od razu pojechało do mechanika,który

wymienił chłodnicę i przepłukał skrzynie nowym olejem.

Zalany nowy olej i w sumie jest ok tzn było wczoraj gdy odbierałem auto ale dzisiaj przy ruszaniu na rozgrzanym oleju jest wyczuwalne szarpnięcie.

To samo następuje podczas dojazdu do świateł ,przed samym zatrzymaniem lekkie szarpnięcie.

Nie jest to może tragedia bo nie są to mocne szarpnięcia ale wcześniej tego nie miałem.

Czy trzeba przeprowadzić adaptację czy problem może być gdzie indziej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...