Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to jestem spokojny ... w pierwszej kolejności oglądałem tą animacje !!! Jeszcze raz bardzo dziękuję za fachowe rady , jeśli będę miał jakieś pytania to pozwolę sobie napisać do Ciebie . Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie ma sprawy jak coś to pisz, tylko od 20 lipca do 4 sierpnia jestem na urlopie wiec będę niedostępny.

Opublikowano

Ze zmianą biegów wszystko jest w porządku - ta skrzynia z założenia miała zapewniać komfort oraz zmniejszone zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu zmodyfikowanej wersji napędu bezstopniowego można było obniżyć zakres obrotów a tym samym zredukować głośność pracy silnika, dodatkowe drgania i oczywiście spalanie.

Sprawdzenie temperatury przy wymianie oleju jest bardzi istotne - olej pod wpływem ciepła zmienia swoją objętość. Jeśli temperatura będzia za niska - wlejesz za mało, jeśli za wysoka przelejesz. Ilość zalanego ATF także ma znaczenie dla żywotności skrzyni (zachowanie odpowiednich ciśnień w układzie hydraulicznym). Zgodnie z opisem anotlaka - pilnujesz cały czas 35-40 stopni - przy tej temperaturze ładujesz olej do momentu aż zacznie wyciekać. Za pierwszym razem będzie trochę strachu ale zobaczycz - po wszystkim stwierdzisz, że to pikuś :)

Wracając jeszcze do poruszonego przez Ciebie tematu demontowania skrzyni... Do wymiany oleju nie jest to konieczne ale do zmiany wewnętrznego filtra magnetycznego już tak - więc możliwe, że osoba która przedstawiała Ci sprawę, nie kłamała ;)

Powodzenia przy operacji :) Jeśli udałoby Ci się zrobić jakieś fotki podczas wymiany - można by uzupełnić opis antolaka i podwiesić w encyklopedii (oczywiście z adnotacją, że to Wasza robota :good:)

Opublikowano

Panowie a co jest w sytuacji takiej gdy mam wgrany zmodyfikowany soft ( od Sopy ) i teraz na FIS mam jeszcze S wiadomo w dzwigni zmiany biegów nie mam S ,a jak bym podmienił lewarek z S ciekawe czy bym miał sport hmmm

Opublikowano

AVF = silnik, HPP = skrzynia ;) Decyzję o zakupie CVT ze sprzęgłem "6" pozostawiam Tobie... Cena wymiany rozrzadu od ok 1000zł (zwykły warsztat) do ponad 2000zł (ASO Audi, w ASO VW 1800zł).

Bart nie strasz tą 6 :D

Opublikowano

Uris,

Trudno powiedzieć ? Jeżeli był zmieniany tylko soft sterownika (a sam steronik nie) czy to jest bug softu i oszukuje on tylko Fis'a czy faktycznie sterownik obsłużyłby nowy tryb "S" i wystarczyłaby wymiana lewarka i adaptacja modułu skrzyni żeby "zobaczył" on lewarek z rtybem "S" ? :mysli:

Ja bym na twoim miejscu zadzwonił do Sopy i z nim porozmawiał na ten temat ...

Na pewno sama manualna wymiana lewarka nie wystarczy. Ale warto temat drążyć.

Opublikowano

AVF = silnik, HPP = skrzynia ;) Decyzję o zakupie CVT ze sprzęgłem "6" pozostawiam Tobie... Cena wymiany rozrzadu od ok 1000zł (zwykły warsztat) do ponad 2000zł (ASO Audi, w ASO VW 1800zł).

Bart nie strasz tą 6 :D

Spoko Madziu - wydaje mi się, że sama zmiana softu na lepszy wystarczy aby znacząco wydużyć żywotność skrzyni (szczególnie jeśli jest to poprawiony Multitronic z trybem sport i wydajniejszą pompą oleju). Problem pojawia się gdy ktoś ma zapędy sportowe - wtedy IMO modyfikacja sprzęgła jest nie tyle wskazana co konieczna ;) Wszystko zależy od kierowcy...

Panowie a co jest w sytuacji takiej gdy mam wgrany zmodyfikowany soft ( od Sopy ) i teraz na FIS mam jeszcze S wiadomo w dzwigni zmiany biegów nie mam S ,a jak bym podmienił lewarek z S ciekawe czy bym miał sport hmmm

Uris – u Ciebie to grubszy temat. Zacznę od tego, że nie wiem czy włożenie sterownika ze skrzyni nowszej generacji do starszej to dobre posunięcie. Nie twierdzę z całą pewnością, że jest to błąd – po prostu mało wiem na ten temat i staram się to rozkminić drogą dedukcji. Po pierwsze nie znamy zmian konstrukcyjnych pomiędzy skrzyniami – driver który został wgrany u Ciebie pracuje chociażby z inną pompą oleju, ciekawi mnie jaki to ma ostatecznie wpływ na pracę układu hydraulicznego. Z dobry stron to np. o wiele większe możliwości diagnostyczne – trudno jakoś jednoznacznie się określić. Czas pokaże…

Wracając jednak do tematu trybu S – za to przełożenie nie odpowiada raczej, żadna mechaniczna część w przekładni. Ma tu znaczenie program sterownika (dlatego widzisz S na wyświetlaczu) – zatem teoretycznie podmiana lewarka powinna wystarczyć (jeśli oczywiście teoria o braku innych zmian konstrukcyjnych w skrzyni a związanych z tym trybem jest prawdziwa). Myślę, że powinieneś o to podpytać Sopę…

Antolak – wszystkie sterowniki fizycznie są identyczne, różnią się tylko i wyłącznie programem sterującym.

Opublikowano

AVF = silnik, HPP = skrzynia ;) Decyzję o zakupie CVT ze sprzęgłem "6" pozostawiam Tobie... Cena wymiany rozrzadu od ok 1000zł (zwykły warsztat) do ponad 2000zł (ASO Audi, w ASO VW 1800zł).

Bart nie strasz tą 6 :D

Spoko Madziu - wydaje mi się, że sama zmiana softu na lepszy wystarczy aby znacząco wydłużyć żywotność skrzyni (szczególnie jeśli jest to poprawiony Multitronic z trybem sport i wydajniejszą pompą oleju). Problem pojawia się gdy ktoś ma zapędy sportowe - wtedy IMO modyfikacja sprzęgła jest nie tyle wskazana co konieczna ;) Wszystko zależy od kierowcy...

Oj kurcze....bo ja lubię depnąć.... ;) Odnośnie softu to patrząc na to co wgrał kolega to chyba nie jest obojętne jaki soft wgramy? Nowsze sterowniki są chyba odpowiednie do nowszych modeli? czy w moim 2002 r wgrany soft nie powinien być adekwatny do skrzyni? Po drugie, czy ASO też taką usługę wykona? bo ja sie boje nawet im to zaproponować haha bo skoro twierdzą że mam tip..... to cholera wie co wgrają.....

Opublikowano

Musiałabyś znaleźć porządne ASO ;) Pytałem kiedyś w swoim o aktualizację oprogramowania skrzyni - otrzymałem odpowiedź, że tego nie robią jeśli nie jest to uwzględnione w akcji serwisowej przewidzianej dla danego nadwozia :wallbash:

Sopa moim zdaniem troszkę eksperymentuje - ale trzeba przyznać, że trzyma się pewnej zasady. Otóż jeśli decyduje się na zabieg poprawienia oprogramowania sterownika (nazwijmy to przeskok generacji) - dokonuje "przeszczepu" program ze skrzyni przewidzianej dla danego modelu silnika. Jak już wcześniej wspomniałem - niestety nie znam różnic konstrukcyjnych pomiędzy przekładniami (a wydaje mi się, że to najistotniejsza kwestia). Aby przybliżyć troszkę mój tok myślenia - dla przykładu, drzewko skrzyń CVT dla silnika 1.9 AVF:

FZH (XI.2002->V.2003)

GJA (VI.2003->V.2004)

GWX (VI.2004->VIII.2004)

HPP (IX.2004->XII.2004)

FZH - pierwsza generacja, GJA - poprawiona wersja: dodano tryb sport, zmiana programu sterującego, wydajniejsza pompa hydrauliczna, GWX i HPP przejmują to co usprawniono w poprzednim modelu - nie mam jednak pojęcia co dokładnie rozróżnia te 3 przekładnie (coś musi skoro poprawek nie regulowano wersją oprogramowania a decydowano się na wypuszczenie przekładni z nowym oznaczeniem). I dlatego właśnie bałbym się wrzucać driver GJA do skrzyni FZH - pomimo niewątpliwych zalet dotyczących znacznie zwiększonych możliwości diagnostycznych nie wiem jaki wpływ będzie miało nowe sterowania na samą pracę skrzyni (myślę o dłuższym okresie eksploatacji) – biorąc pod uwagę, że w takim przypadku różnice w konstrukcji w/w przekładni jednak są.

Trzeba tutaj rozgraniczyć pewne rzeczy - program sterujący to jedno, a wersja RDW to drugie. Wygląda na to, że "datei" (to drugie) można wrzucać do skrzyni niezależnie od wersji sterownika. Natomiast sterownik jest przewidziany dla konkretnej skrzyni z dodatkowym podziałem dla sprzęgieł 6- i 7- lamelowych.

Podsumowując – aktualizacja RDW jak najbardziej. Jeśli chodzi o przewalenie sterownika nowszej generacji do starej skrzyni – za mało wiemy na ten temat.

Opublikowano

Mam taką cichą nadzieję że wystarczy tylko zmiana lewarka ale z drugiej strony SOPA powiedział tak , długo trwały prace nad tym żeby upchać ten soft co teraz mam do mojego sterownika ,starsze sterowniki maja 512kb a nowsze 1Mb ( wniosek soft może być okrojony o tryb S ) .Można podzielić soft do multi na dwie części 512kb standard soft i drugi 512kb Sport soft co by dawało 1Mb :mysli:

Spróbuję się dowiedzieć czy zmiana lewarka daje S :> było by super :naughty:

Opublikowano

mnie też ciekawia różnice pomiędzy

GJA (VI.2003->V.2004)

a

GWX (VI.2004->VIII.2004)

HPP (IX.2004->XII.2004)

ale ciężko cokolwiek znaleźć o tych skrzynkach....

Opublikowano

Trzeba by dorwać jakiegoś technika z Ingolstadt - najlepiej jakiegoś inżyniera od skrzyń...

Opublikowano

Jako użytkownik skrzyni MT dołączę do dyskusji.

Podstawowe dane, przebieg 98 tys., silnik bdv 170 km, olej w multi zmieniony przy 60 tys., jeszcze w DE.

Ja przejechałem autem ok 30 tys., na razie nie ma jakiś większych problemów, może czase szarpnie delikatnie przy 1800 obrotów, jak się lekko dodaje gazu lub popuści.

Gdy dodaję gazu równomiernie pomiędzy 1000 a 2000 obrótów, wszytko idealnie, zarówno na zimnym jak na rozgrzanym.

Controller: 01J 927 156 DB

Component: V30 01J 2.4l 5V RdW 3011

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Dane skrzyni z vaga, oznaczenie mojego MT to FYX.

Dzisiaj na szybkiego przejrzałem parametry na vagu w trzech grupach 10,11,12.

W wolnej chwili zrobię printrscreany, na razie takie ogólne dane

grupa 10, 255 A, adp. ok., 72 temperatura,15

grupa 11, 270 A, ADP ok, 72 temeperatura, 15

grupa 12, 750, 740,

Mam pytanie, jakie powinno być ciśnienie prawidłowe w dówch pierwszych grupach. Kolego Bart-S, podpowiedz jakie powinny byc prawidłowe parametry w grupie 65, u mnie je wyświelta.

Pozdrawiam

Opublikowano

W MVB65 masz ilość interwencji zaworu bezpieczeństwa. MVB65/1 liczy ilość interwencji (1 jednostka = 1 interwencja). MVB65/2 także liczy interwencje zaworu ale w inny sposób (10 jednostek = 1 interwencja). Jeśli płukanie bloku zaworu zostanie przeprowadzone prawidłowo wartość zmniejszy się o 1. Więcej na ten temat napisałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_diagnostyka_skrzyni_multitronic-t141164.0.html

Prąd sterujący ciśnieniem sprzęgła jest trochę mały (255mA). Martwią mnie wskazania MVB12 - za mała różnica między 1 i 2 indeksem (powinna być większa niż 65mA a Ty masz tylko 10mA. Podejrzenie pada na wałek wejściowy skrzyni... Sprawdź jeszcze i napisz co wyświetla Ci w MVB65.

Wersję softu masz dość świerzą - widać po momencie obrotowym na postoju (15Nm). To dobrze po ten program nie katuje skrzyni.

Opublikowano

Bart-S, mógłbyś mi coś powiedzieć o mojej skrzyni. Poniżej zamieszczam dane, które potrzebujesz. Bardzo zależy mi na info, czy jest może do niej jakiś nowy soft.

data produkcji: 06.2001

ozn. skrzyni: FSF

oprogramowanie: 01J 927 156 CR, sterownik: 2011

silnik: 2.0, 96kW, ALT

soft silnika: 0003

przebieg: 96600km

żadnych info o awariach, olej wymieniany po 55000km

Kupiłem moje audi dwa miesiące temu od jednego Helmuta. Wiedziałem, że kupuję automat ale, że są dwa rodzaje nie miałem wtedy pojęcia. Po pierwszym zachwytach zacząłem wyczuwać lekkie szarpanie. Jak wstukałem audi i multitronic w neta, to włosy mi jeża stanęły. Co za szajstwo.

Dodatkowo o czym jeszcze w żadnym forum nie czytałem, przy prędkości od ok. 50kmh do 70kmh wskazówka obrotomierza "pyka", tzn. w takcie ok. 1sekundowym opada o około 300 obrotów i powraca do góry. Przy jeździe ze stałą prędkością po dłuższej chwili ustabilizowuje się (tyka coraz mniej). Sytuacja występuje w każdej konfiguracji D, tiptronic, D i tempomat, tiptronic i tempomat. W tym samym czasie wskazówka prędkościomierza nawet nie drgnie. Czy ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie?

Pozdrowienia,

Łukasz

Opublikowano

Benzyniaki słabo znam - wg. info, którym dysponuję - 2011 to ostatni soft dla Twojej skrzyni.

Jeśli chodzi o przypadłości które opisałeś - wykonaj diagnostykę zgodnie z opisem: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_diagnostyka_skrzyni_multitronic-t141164.0.html

...no i powoli czas na zmianę ATF.

Opublikowano

Witam po świętach.

Znalazłem jeszcze coś czego nie widziałem jeszcze na żadnym forum audi:

http://www.docin.com/p-37892554.html

Może ktoś wie jak to zassać, bo plik jest tylko do przeglądu.

Witam,

mam kolegą z Chin. Rozszyfrował mi tą stronę i za 2dolary ściągnąłem tego pdfa. Chętnie go udostępnie, tylko... nie wiem jak :confused4:

Mógłby mi ktoś dać jakąś wskazówkę? Jak się nie da, to zainteresowani mogą się zgłaszać na PW.

Pozdrowienia,

Łukasz

Opublikowano

Wrzuć na upload ,ja znalazłem takiego PDF http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_228_d1.pdf

Dodatkowo o czym jeszcze w żadnym forum nie czytałem, przy prędkości od ok. 50kmh do 70kmh wskazówka obrotomierza "pyka", tzn. w takcie ok. 1sekundowym opada o około 300 obrotów i powraca do góry. Przy jeździe ze stałą prędkością po dłuższej chwili ustabilizowuje się (tyka coraz mniej). Sytuacja występuje w każdej konfiguracji D, tiptronic, D i tempomat, tiptronic i tempomat. W tym samym czasie wskazówka prędkościomierza nawet nie drgnie. Czy ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie?

Miałem podobnie ,usterka to zapchany filtr .Powiedz jak skrzynia zachowuje się na zimnym oleju.

Opublikowano

Wrzuciłem tę instrukcję serwisową <a href="http://rapidshare.com/files/406986461/Audi_A4_A6_A8_2001_Instandsetzung_-_multitronic_01J.pdf">tutaj</a> oraz tutaj http://www.megaupload.com/?d=17JLGSPJ

Miłej lektury :)

Pozdrawiam[br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 23:33_________________________________________________Witam ponownie,

dzięki uris za wskazówkę. To tykanie obrotomierza występuje zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku z tą różnicą, że na ciepłym jest znacznie bardziej odczuwalne i skoki są większe. O którym filtrze mówisz, że może być zapchany?

Przedwczoraj przeprowadziłem diagnostykę według opisu Barta. Po jakiś 20km skrzynia nagrzała się do 65st., więc zatrzymałem się na parkingu w celu dokonania adaptacji. Jak tylko się zatrzymałem wskoczyła adaptacja przodu. Przejechałem jeszcze ok. 50m do przodu i tyle samo do tyłu. Po paru sekundach trzymania hamulca przy ustawieniu R wskoczyła adaptacja tyłu.

Szarpanie jakby się zmniejszyło, ale nie zniknęło całkowie. Opisane wcześniej tykanie obrotomierza nadal było, ale szybciej się stabilizowało.

Wczoraj rano przejechałem się raz jeszcze, żeby sprawdzić czy adaptacji nie znikła. Przy zimnym silniku adaptacji nie było, wyświetlone było ADP. RUN dla przodu i tyłu. Po osiągnięciu temperatury 60st. natychmiast w czasie jazdy wskoczyła adaptacja przodu. Jeździłem dalej aż do 80st., ale tył nie chciał wskoczyć. Na koniec zatrzymałem się na parkingu przejechałem 50m do przodu i do tyłu. Wskoczyła adaptacja tyłu.

Tutaj mam pytanie czy takie zachowanie jest normalne?

Niestety z analizy wartości prądów, o których pisze Bart-S wygląda na to, że mam wałek wejściowy do wymiany. Różnica prądów w grupie 12 wynosi 0mA lub nawet (-5mA). Niemniej w grupie 10 prąd wynosi 285mA, jak dla mnie to w granicach błędu. Dodam, że szarpanie przy ruszaniu też u mnie występuje. Zamieszczam printscreen

skrzyniaadaptacjapierws.png

Poza tym zastanawia mnie jedna rzecz. Przy silnikach 2.0 benzyna nie dokonywano modifikacji na 7 lamel. Nawet jeślibym to zrobił, to nie ma wersji softu do mojej skrzyniu obsługującego 7 lamel. W tej sytuacji muszę pozostać przy 6 lamelach i tym sposobem najpóźniej za kolejne 100tys. km wałek znów będzie do wymiany. Wymiana wałka to usunięcie skutku, a nie przyczyny szarpania. Czy może się mylę?

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ile mniej więcej kosztuje wymiana wałka wejściowego?

Pozdrawiam,

Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...