Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Bart-s

Skrzynie mam wyciągniętą z samochodu, na razie zdemontowałem tylną pokrywę żeby dostać się do pompy (słyszałem że lubią pękać), takie było moje podejrzenie i stąd słychać to terkotanie . Po wyjęciu pompy wzrokowo nic podejrzanego nie zobaczyłem jednak obracając wałkiem pompy trzeba użyć sporej siły. Na razie nic więcej nie rozbierałem. Zastanawiałem się nad rozkręceniem elementu hydrauliki gdzie jest pompa zębata, ale najpierw chciałem się upewnić czy może te pompy tak mają ze trzeba dużo siły żeby ją obrócić. Nie chce czegoś niepotrzebnie rozbierać. Czy na P i N jest coś napędzane w skrzyni poza pompą systemową???

Pozdrawiam :)

Podaj oznaczenie skrzyni...

Samochodzik to A4 B6 1.8t 163 KM silnik o oznaczeniu BFB skrzynia biegów multitronic o oznaczeniu GEB.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Bart-s

Skrzynie mam wyciągniętą z samochodu, na razie zdemontowałem tylną pokrywę żeby dostać się do pompy (słyszałem że lubią pękać), takie było moje podejrzenie i stąd słychać to terkotanie . Po wyjęciu pompy wzrokowo nic podejrzanego nie zobaczyłem jednak obracając wałkiem pompy trzeba użyć sporej siły. Na razie nic więcej nie rozbierałem. Zastanawiałem się nad rozkręceniem elementu hydrauliki gdzie jest pompa zębata, ale najpierw chciałem się upewnić czy może te pompy tak mają ze trzeba dużo siły żeby ją obrócić. Nie chce czegoś niepotrzebnie rozbierać. Czy na P i N jest coś napędzane w skrzyni poza pompą systemową???

Pozdrawiam :)

Podaj oznaczenie skrzyni...

Samochodzik to A4 B6 1.8t 163 KM silnik o oznaczeniu BFB skrzynia biegów multitronic o oznaczeniu GEB.

Pozdrawiam.

W takim razie opór który czujesz jest prawidłowy.

Opublikowano

Witam mam też kłopot z moim autkiem występują wibracje podczas jazdy, po odjeciu gazu trochę mniejsze. Sprzęgło ślizga się na zimnym tylko przy ruszaniu może to jest problem? Sprawdziłem też całe zawieszenie raczej luzów nie ma ale na prawym wałku kołnierzowym od mechanizmu różnicowego jest luz góra-dół. Lewa strona luzu brak. Czy to może być przyczyną a może to normalne ? Sprawdzałem w etce ale łożyska opisuje jako niewymienne części? Czytałem gdzieś że są takie same jak w manualu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli wibracje ustają po odjęciu gazu - koła. Jeśli zostają - przeguby zewnętrzne. Równie dobrze problem może być i tu i tu. W Twoim przypadku zacząłbym od kół... jeśli nie jesteś pewny firmy zajmującej się wyważaniem - wymień cały komplet kół na inny i sprawdź czy jest różnica.

Opublikowano

Koła były wyważanie ale czekam do soboty tak jak napisałeś znajomy ma mieć zestaw kół na podmiane to dam znać czy pomogło. Kolego Bart-S wiem że ty masz skrzynie w jednym palcu wiec pytanie czy ten luz na flanszy od mechanizmu to normalne czy raczej wałek wybitny lub łożyska? Wielkie dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano (edytowane)

3cia generacja CVT ma akcję serwisową związaną z dyferencjałem - podjedź do najbliższego ASO Audi i niech to sprawdzą. Może załapiesz się na darmowe usunięcie tego problemu (wada fabryczna).

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Czy mógłbyś opisać co dokładnie się dzieję bo ja mieszkam w Uk :/ i chciałbym im wyjaśnić o co chodzi. A tak na marginesie jak z czasem u ciebie pod koniec wakacji bo chyba muszę wybrać się do ciebie z tym moim sprzęgłem.?

Opublikowano

Zgłoś problem z luzem na wyjściu z dyferencjału.

Opublikowano

Dziękuję bardzo podjadę i zobaczę co powiedzą. A odnośnie poślizgu przy ruszaniu to sprzęgło czy raczej łańcuch się ślizga ? Objawy tylko przy zimnym oleju potem wszystko działa idealnie?

Opublikowano

Gdy olej jest zimy = gęsty, skrzynia reaguje inaczej - to normalne.

Opublikowano

Tylko ze to jest bardzo duży poslizg przeszkadza podczas ruszania pod górę trzeba delikatnie operować gazem bo inaczej stoi w miejscu obroty rosną dopiero po okolo 4 sekundach napęd łapie i można jechać.na płaskim też się pośliźnie ale łatwo to kontrolować no chyba że puszcze hamulec zaczekać dwie sekundy napęd jak załapie to rusza bez problemu dziwne o co chodzi? Ratunku

Opublikowano

Jaki kąt górki? Testujesz auto zawsze na prostej - jeśli rusza samo to sprzęgło i układ hydrauliczny jest OK. Ciężko diagnozować tylko na podstawie Waszych opisów...

Opublikowano (edytowane)

Trudno powiedzieć nachylenie ale każda powyżej 10° górka powoduje coś w zasadzie ślizgu łańcucha po bieżni lub sprzęgła , wystepuje to tylko na driver na wstecznym na takiej samej górce podjeżdża bez poślizgu.Na płaskim też jest poślizg ale łatwo regulować przez odjęcie gazu.na wstecznym nie ma takiego poślizgu, nawet na mrozie zaraz po odpaleniu. jeżeli chcę ruszyć na płaskim bez poślizgu wystarczy puścić pedał hamulca i poczekać ze 3 sekundy aż zacznie pełzać .czuć wtedy jak napęd załapał i już jedzie pez poślizgu.zauwazylem po odpaleniu kiedy jest na tyle zimny silnik, obroty są większe około 850 to tak jakby to sprzęgło łapało dużo szybciej ,auto dużo mocniej pełza.Kiedy obroty spadną do około 640 to tak jakby słabe było to pełzanie. Może coś z tymi obrotami albo ciśnienie? Ale się rozpisałem hehe. Zapomniałem dodać że gdy chcę szybko ruszyć na zimnym to podbije obroty a potem szarpnie trochę,jak się rozgrzeje można ruszyć dynamicznie bez uślizgu i bez szarpania.

Edytowane przez diegokarol
Opublikowano

Milion możliwości... Bez przejechania się autem niewiele mogę Ci powiedzieć. Muszę to "poczuć"....

Opublikowano

Dokładnie najlepiej udać się na diagnostykę do ciebie . W sobotę pojadę do aso z zapytaniem o tą akcje serwisową z dyferencjałem . Jeżeli nie będą chcieli usunąć usterki czy jesteś w stanie to naprawić gdybym się zdecydował na wyjazd do Polski autem ?

Opublikowano

Raczej będę w stanie zagadać w serwisie aby Ci to zrobili ;) Podeślij mi VIN na pw.

Opublikowano

Poszło na pw. Tylko podziękować pozostaje koledze za zaangażowanie wielkie dzięki!

Opublikowano

Witam jakiś czas temu zakupiłem audi C5 2004 rok 2.5 TDi V6 Kod BDG ze skrzynia multitronic (wersja z S) auto przy zakupie miało uszkodzoną skrzynie i wiedziałem o tym, chciałem na początek przełożyć na manualna ale pomyślałem że może da się jakoś tą skrzynie ogarnąć. Objawy przy zakupie : Auto zimne to rusza i jedzie w miare ok czasem lekko szarpnie podczas dodawania gazu lub podjechaniu pod górkę, po rozgrzaniu miga prnds i ruszenie tym autem to jedno wielkie szarpniecie i potem jedzie ale czasem jak by lekko szarpnęło, z vagowałem skrzynie i poczytałem trochę i padło na sterownik skrzyni, spuściłem olej, wyjąłem sterownik (oryginał z datą 12.2003 rok) rozebrałem go i okazało się ze to trafna diagnoza, naprawiony włożyłem z powrotem do auta zalałem olejem liqui moly 1400 do skrzyni cvt i weszło ok 4,3l. Teraz skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny nawet po 1h jazdy, rusza normalnie do przodu i do tyłu i nawet adaptacja poszła adp ok i sterownik bez błędów ale no właśnie i te ale podczas jazdy przy stałej prędkości np jak jadę 50km/h i mam ok 1200 obrotów to obroty skaczą do np 1250 -1300 i wracają i wtedy czuje się szarpnięcie takie lekkie a czasami mocniejsze a przy wzniesieniu zawsze mocniejsze, gdy jadę szybciej np 90-100km/h nie ma tego problemu jest płynnie i nic nie szarpie i nie faluje, jak przełączę w tryb S to też jest dużo lepiej (pewnie temu że obroty ponad 2000) jak przełączę w tryb manualny to lekko faluje ale nie szarpie autem i da się tym jechać. i teraz moje pytanie brzmi co poszło nie tak ? wina oleju ? ( nie wiem kiedy był zmieniany jak zlewałem na pewno przebijało złoty żółty kolor ale bym już ciemny) czy może już skrzynia za mocno dostała w d.. przez te szarpanie przy ruszaniu czy jakieś inne cuda. Na pewno mam zerwaną jedną poduchę silnika i lewy przegub się odzywa przy skręcaniu. Proszę o pomoc bo nie wiem co mam z tą skrzynią robić.

Poniżej dodaje wartości z bloków pomiarowych na rozgrzanym oleju i adp ok

blok 006 : [ P ], [ 0.460A ], [ 0.255A ], [ 0.005A ]

blok 010 : [ 0.295A ], [ ADP OK ], [ 69.0 C ], [15.0 Nm ]

blok 011 : [ 0.250A ], [ ADP OK ], [ 69.0 C ], [15.0 Nm ]

blok 012 : [ 1.000 A ], [ 0.750 A ], [ 0.295 A ],

blok 065 : [ 0.0 ], [ 0.0 ],

numer sterownika : 4B1 910 155 K, SOFT 3220

Czy to jest wina tego oleju który wlałem ? przed wlaniem też tak było ale znacznie mniej szarpało i nie pamiętam czy obrotomierz skakał zdaje mi się że nie a ni wiem kiedy olej poprzednio był zmieniany bo tak już kupiłem a poprzedni właściciel sądzę że nie zmienił. Myślałem że może dwumas ale nie drga mi nic na wolnych obrotach

Opublikowano

Witam jakiś czas temu zakupiłem audi C5 2004 rok 2.5 TDi V6 Kod BDG ze skrzynia multitronic (wersja z S) auto przy zakupie miało uszkodzoną skrzynie i wiedziałem o tym, chciałem na początek przełożyć na manualna ale pomyślałem że może da się jakoś tą skrzynie ogarnąć. Objawy przy zakupie : Auto zimne to rusza i jedzie w miare ok czasem lekko szarpnie podczas dodawania gazu lub podjechaniu pod górkę, po rozgrzaniu miga prnds i ruszenie tym autem to jedno wielkie szarpniecie i potem jedzie ale czasem jak by lekko szarpnęło, z vagowałem skrzynie i poczytałem trochę i padło na sterownik skrzyni, spuściłem olej, wyjąłem sterownik (oryginał z datą 12.2003 rok) rozebrałem go i okazało się ze to trafna diagnoza, naprawiony włożyłem z powrotem do auta zalałem olejem liqui moly 1400 do skrzyni cvt i weszło ok 4,3l. Teraz skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny nawet po 1h jazdy, rusza normalnie do przodu i do tyłu i nawet adaptacja poszła adp ok i sterownik bez błędów ale no właśnie i te ale podczas jazdy przy stałej prędkości np jak jadę 50km/h i mam ok 1200 obrotów to obroty skaczą do np 1250 -1300 i wracają i wtedy czuje się szarpnięcie takie lekkie a czasami mocniejsze a przy wzniesieniu zawsze mocniejsze, gdy jadę szybciej np 90-100km/h nie ma tego problemu jest płynnie i nic nie szarpie i nie faluje, jak przełączę w tryb S to też jest dużo lepiej (pewnie temu że obroty ponad 2000) jak przełączę w tryb manualny to lekko faluje ale nie szarpie autem i da się tym jechać. i teraz moje pytanie brzmi co poszło nie tak ? wina oleju ? ( nie wiem kiedy był zmieniany jak zlewałem na pewno przebijało złoty żółty kolor ale bym już ciemny) czy może już skrzynia za mocno dostała w d.. przez te szarpanie przy ruszaniu czy jakieś inne cuda. Na pewno mam zerwaną jedną poduchę silnika i lewy przegub się odzywa przy skręcaniu. Proszę o pomoc bo nie wiem co mam z tą skrzynią robić.

Poniżej dodaje wartości z bloków pomiarowych na rozgrzanym oleju i adp ok

blok 006 : [ P ], [ 0.460A ], [ 0.255A ], [ 0.005A ]

blok 010 : [ 0.295A ], [ ADP OK ], [ 69.0 C ], [15.0 Nm ]

blok 011 : [ 0.250A ], [ ADP OK ], [ 69.0 C ], [15.0 Nm ]

blok 012 : [ 1.000 A ], [ 0.750 A ], [ 0.295 A ],

blok 065 : [ 0.0 ], [ 0.0 ],

numer sterownika : 4B1 910 155 K, SOFT 3220

Czy to jest wina tego oleju który wlałem ? przed wlaniem też tak było ale znacznie mniej szarpało i nie pamiętam czy obrotomierz skakał zdaje mi się że nie a ni wiem kiedy olej poprzednio był zmieniany bo tak już kupiłem a poprzedni właściciel sądzę że nie zmienił. Myślałem że może dwumas ale nie drga mi nic na wolnych obrotach

Jestem w trasie. Telefon masz w pierwszym poście - dzwoń jutro w ciągu dnia...

Opublikowano

Bartku miałeś taki przypadek że podczas wbijania drugi raz R np. na parkingu podczas parkowania, było czuć mocne uderzenie? Tak jakby gdzieś ciśnienie nie schodziło. Nowe sprzęgło, podmieniony sterownik hydrauliczny i dalej to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...