Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie / Wymiana kolektora ssącego


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

czas trwania 10 minut

---------- Post dopisany at 14:48 ---------- Poprzedni post napisany at 14:45 ----------

IMAG0234.jpg

IMAG0236.jpg

IMAG0251.jpg

IMAG0253.jpg

---------- Post dopisany at 14:50 ---------- Poprzedni post napisany at 14:48 ----------

Do pieca trafił na 5 minut kolejne 5 sie wypalał-a dymił :kwasny:

wydmuchany i odtluszczony....swoja droga czy kiedys ktos taki kolektor spawał bo od goscia gdzie go brałem bylo ze dwa kture byly pekniete a jeden miał pekniecie a wylot i za browara by je facet oddał ?? tak sie zastanawiam bo bym sobie zespawał i pogonił za 4ro pak:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, w swoim awx-ie chcę wyczyścić kolektor dolotowy i wyrzucić egr (wstawić kolanko sylikonowe i rurkę). Mam już wszystko co potrzebne, łącznie z uszczelkami... Problem tylko z śrubami przy kolektorze, rurce łączącej egr z kolektorem wydechowym oraz na łączeniu samego egr z kolektorem ssącym - w aso mają to na zamówienie (mam do nich 50 km, a specjalnie jeszcze raz jechać...:kwasny:) Czy mogę użyć tych starych śrub bez obaw, czy koniecznie muszą być to nowe??

---------- Post dopisany at 16:01 ---------- Poprzedni post napisany at 15:47 ----------

Ewentualnie może w sklepie motoryzacyjnym poszukać śrub o takich samych parametrach...? :eusathink:

---------- Post dopisany at 19:31 ---------- Poprzedni post napisany at 16:01 ----------

W końcu znalazłem parę minut, by prześledzić cały wątek i pytanie jest nieaktualne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupiłem kolekto od passata. 30zl. jeszce ich było z 5 w kartonie :decayed:

http://s7.postimage.org/pk9d7gctz/IMAG0225.jpg

Czytam o tym wypalaniu i chyba do pieca wrzuce kolektorek :kwasny:

gdzie kupowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, lepiej jest wyczyścić dokładnie seryjny kolektor AFN, czy lepiej jest zainwestować i zamontować od AWXa? i co nagarem w silniku? bo on nie odkłada się tylko w kolektorze, ale także głębiej i pewnie aż do zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor awx nie ma wyjścia na egr jak w seryjnym. nagar z silnika to albo zdemontować głowicę albo kręcić wałem i po kolei każdy cylinder jak zawory się zamkną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chce montowac orurowanei pod fimca i mam kupiony map sensor z aw-xa teraz pytanko ,nie zabardzo bym tak go montowal bez strojenia do seryjnego afna na 216 i turbinie z awxa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor awx nie ma wyjścia na egr jak w seryjnym. nagar z silnika to albo zdemontować głowicę albo kręcić wałem i po kolei każdy cylinder jak zawory się zamkną.

Ale jeśli chodzi o przepływ powietrza to nie ma różnic między nimi? A czy ten nagar z silnika ma wpływ na jego pracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez kolektor awx jest lepszy przepływ powietrza, leprze napełnianie cylindrów, sama wymiana kolektora da poprawę dołu czyli z 10Nm gratis na dole

nagar - chodzi ci o opary z odmy i to co wypluje turbina w dolot? tym się nie przejmuj, wystarczy raz na 10 lat wyczyścić kolektor i spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takie info mi chodziło, wielkie dzięki :thumbup1:

---------- Post dopisany 17-02-2014 at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany 19-08-2013 at 15:35 ----------

Zamierzam kupić sobie kolektor od AWXa i tam między kolektor, a flanszę (zamiast EGR) wchodzi jakieś uszczenienie? Jak jest to jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takie info mi chodziło, wielkie dzięki :thumbup1:

---------- Post dopisany 17-02-2014 at 17:47 ---------- Poprzedni post napisany 19-08-2013 at 15:35 ----------

Zamierzam kupić sobie kolektor od AWXa i tam między kolektor, a flanszę (zamiast EGR) wchodzi jakieś uszczenienie? Jak jest to jakie?

odrobina czarnego silikonu reinza :thumbup1:

(tansza opcja to czerwony silikon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jaka powinna być długość tej redukcji ? Kowi pisał coś o 102 mm ale potem obcinał , jaka powinna być długość żeby nie trzeba było nic przycinać i żeby dobrze pasowało ? Może ktoś zmierzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś mógłby dać mi namiary na redukcje albo chociaż podać wymiary i zrobić rysunek najlepiej techniczny żebym mógł dać dla tokarza który by mi to dorobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakiej pozycji ustawić wał żeby wszystkie zawory były zamknięte ? Jak ustawie ten znak na kole dwumasowym w tym oczku to jest chyba GMP , dobrze kojarzę ?? Chodzi mi o to że jak odkręcę stary kolektor to żeby jakieś kawałki nagaru nie wpadły do cylindrów , przy okazji można trochę kanały poczyścić i wydmuchać syf powietrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i tak ci najebie musisz jakis odkurzacz uzyc jest duzo roboty z tym glownie duzo pier**le...a

Już po temacie , nawet sprawnie poszło i bez problemów . Kolektor zmieniony i autko trochę odżyło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanaly w glowicy tez????

Kanały w głowicy były czyste z delikatnym nalotem więc odpuściłem sobie czyszczenie bo w sumie nie było co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...