Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Sprzęgło bardzo wysokie - co zrobić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka dni temu kupiłem a4 i pierwsze co mi sie nie spodobało to że sprzęgło jest bardzo wysokie i ciezko wchodzi wsteczny, Czy to normalne w tych modelach .Czy mozna jakos podciągnąc sprzęgło?

prefix uzupelniony [Musashi]

Gość zdeniu
Opublikowano
Czy mozna jakos podciągnąc sprzęgło?
nie mozna
sprzęgło jest bardzo wysokie i ciezko wchodzi wsteczny
obawiam się że kończy ci sie sprzęgiełko, spr. tylko czy nie zaczyna sie juz slizgać
Opublikowano

Witam W Audi to norma ze sprzeglo wysoko bierze, jezeli ci nie slizga to sie niczym nie przejmuj.

Gość zdeniu
Opublikowano
W Audi to norma ze sprzeglo wysoko bierze
owszem

lecz czemu wsteczny ciężko wchodzi :cool:

Opublikowano

Przepraszam zdeniu

masz racje z tym wstecznym najlepiej sprawdzic czy sprzeglo nie slizga, jezeli nie to, przypuszczam ze bedzie to wina skrzyni. Wydaje mi sie ze gdyby to bylo sprzeglo to jedynka tez by ciezko wchodzila ale wszystko jest mozliwe.

Opublikowano

Dokładnie mam ten sam problem. Sprzęgło bierze mi strasznie wysoko, można by powiedzieć że przy samym końcu i w dodatku jak wbijam wsteczny to trzeba się nieźle nasiłować by go wcisnąć bo potem wbicie jest bezproblemowe. Co to może być dokładnie ??? Dołanczam się do tematu i liczę na pomoc.

Opublikowano

wysokie sprzęgło to norma w Audi B5 nie wiem jak w B6, a z tym wstecznym jeśli czasami ci wsteczny gorzej wejdzie to też normalka, w oplach np. nawet nowych wsteczny często zgrzyta gdyż brak synchronizacji w tym biegu

Opublikowano

Ja miałem bardzo podobne objawy, aż w końcu pedał wpadł w podłogę i był koniec jazdy. Okazało się ,że trzeba było wymienić wysprzęglik bo się rozwalił i cały płyn wyciekł.

Opublikowano

Ja miałem bardzo podobne objawy, aż w końcu pedał wpadł w podłogę i był koniec jazdy. Okazało się ,że trzeba było wymienić wysprzęglik bo się rozwalił i cały płyn wyciekł.

wysprzęglik ?? czy to cos podobnego do tulej napinających linkę sprzęgła ?? czy coś bardziej kosztownego ?? (jaki koszt ??)

Opublikowano

ja w b6 też mam sprzęgło wysoko ale narazie się nie slizga ... chyba trzeba będzie zobaczyć i ewentualnie wymienić ... takie sugestie otrzmałem od kolegów na spocie

Ja miałem bardzo podobne objawy, aż w końcu pedał wpadł w podłogę i był koniec jazdy. Okazało się ,że trzeba było wymienić wysprzęglik bo się rozwalił i cały płyn wyciekł.

miałes objawy ślizgania się sprzęgła ??

Opublikowano

Nie, poprostu biegi ciężko wchodziły i sprzęgło wysoko brało , wysprzęglik nowy kosztuje jakieś 250 zł. można kupić reperaturkę za ok.30zł.

Opublikowano

ja mam to samo, wsteczny czasami jest problematyczny,

i własnie nie wiem co jest. Sprzęgło wysokie ale się nie ślizga.

Rozsprzegla do końca więc albo ten wysprzęgnik (nie wygląda bo nie cieknie itp.

albo luzy na lewarku (pocięgła do skrzyni),

I tu pytanie do znawców tematu czy te pocięgła się regluje jakkolwiek?

Opublikowano

niech mnie ktos oswieci i wytlumaczy zwrot - wysoko bierze oraz slizga... czy wysoko oznacza ze tuz po delikatnym wcisnieciu czy tez oznacza to ze prawie do konca (do podlogi) pedal musze wcisnac zeby zaskoczylo? niedawno moj padre mi powiedzial wlasnie cos podobnego i stwierdzil, ze sprzeglo by nalezalo podciagnac(tak chyba to okreslil) ale powiedzialem mu (bylem po lekturze forum) ze b5 tak ma... ja nic takiego nie odczuwam i gdy wolno ruszam to wydaje mi sie ze bierze gdzies w polowie chyba...a moze ja tak dziwnie jezdze albo cos...

a co z tym slizganiem? co to znaczy? jakie sa objawy? tylko po ludzku prosze to okreslenie to kompletnie nic mi nie mowi...i jak to saprawdzic czy sie slizga? zaznaczam, ze nie ruszam agresywnie z jedynki...a wrecz przeciwnie 1 i drugi bieg staram sie oszczedzac :)

Opublikowano

a co z tym slizganiem? co to znaczy? jakie sa objawy?

Ostatecznością jest taka sytuacja że dodajesz gazu, wskazówka obrotomierza idzie do góry a auto nie przyspiesza. Efekt podobny do przyspieszania na lodzie kiedy koła mieszają w miejscu

Opublikowano
W Audi to norma ze sprzeglo wysoko bierze
owszem

lecz czemu wsteczny ciężko wchodzi :cool:

bo jest niesynchronizowany

Opublikowano

synchronizator do wymiany

Opublikowano

a co z tym slizganiem? co to znaczy? jakie sa objawy?

Ostatecznością jest taka sytuacja że dodajesz gazu, wskazówka obrotomierza idzie do góry a auto nie przyspiesza. Efekt podobny do przyspieszania na lodzie kiedy koła mieszają w miejscu

Panowie a ja mam takie pytanie.

Sprzęgło łapie bardzo wysoko, prawie przy samym końcu, nie stwierdzam żeby się ślizgało, biegi wchodzą bardzo płynnie (wsteczny czasami trochę trudniej)

Czy sądzicie, że mogę zrobić na tym sprzęgle jeszcze 5 tys km?? Dodam ze tylko jazda na trasie (autostrady). Może mnie ktoś pouczyć jak oszczędzać takie sprzęgło??

Uzupełnij profil

[spedyt]

Opublikowano

na 99% zrobisz te 5k a nawet duzo wiecej chyba, ze stanie sie cos dziwnego i niespodziewanego typu tesciowa Ci auto rozwali ;)

Opublikowano

szczet przez cały temat przewija się że w Audi to normalne.

Opublikowano

Czy sądzicie, że mogę zrobić na tym sprzęgle jeszcze 5 tys km?? Dodam ze tylko jazda na trasie (autostrady). Może mnie ktoś pouczyć jak oszczędzać takie sprzęgło??

Trudno powiedzieć, możesz zrobić 5 albo 105 tyś. km.

Podstawowa sprawa to unikaj jazdy na półsprzęgle (mam nadzieję że wiesz o co chodzi ?).

O ruszaniu z piskiem opon chyba nie muszę przypominać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...