endriuu 2 #1 Posted October 3, 2009 Pozwoliłem sobie zrobić zestawienie silników i ilości oleju w misce. Korekty mile widziane (szczególnie jesli chodzi o B8 - mało info na ten temat). A4 B5 1.6i; 1.8i; 1.8T; - 3,5L 2.4i; 2.6i; 2.8i; - 5,5L 1.9TDI; - 3,8L 1.9TDI PD; - 4L 2.5TDI; - 5,5L S4, RS4 B5 2.7i T - 6L A4 B6; B7 1.6i; 1.8T - 3.5L 2.0i; 2.0FSi; 2.0TFSi - 4,2L 2.4i - 5L 3.0i; - 6,5L 3.2FSi - 8,1L 1.9TDI PD; - 4L 2.0TDI PD; - 3,8L 2.5TDI; - 5,5L 2.7TDI; - 8,2L 3.0TDI; - 8,2L S4 B6, B7; RS4 B7 4.2i; - 9L A4 B8 1.8 TFSI - 3,5L 2.0 TFSI - 4,2L 3.2 FSI - 8,1L 2.0 TDI - 3,8L 2.7 TDI - 8,2L 3.0 TDI - 8,2L S4 B8 3.0 TFSi - 8,2L Najnowszy katalog Motula: http://www.sendspace.pl/file/9c76e1f74cf3b27e42aa82b mirror http://hostuje.net/file.php?id=f23a02e7cbebdf08724081c871cb88d9 poradnik Motula - Jak olej dobierać: http://strona.i-car.nazwa.pl/uploads/New%20PCMO_PL_2010.pdf nowe etykiety opracowane po aferze z podróbkami: http://img35.imageshack.us/img35/6062/motullabel.jpg 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
michal_g84 4 #2 Posted October 3, 2009 A4 B5 2.4 - ok. 5,6l 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
muchabzz 0 #3 Posted October 3, 2009 A4 B5 2.4 - ok. 5,6l w instrukcji a4 b5 2,5 tdi stoi jak wol 5 i pol litra 0 Go to top mam dwapiec tedzika i nie zawaham sie go uzyc Share this post Link to post Share on other sites
scuzz 1 #4 Posted October 4, 2009 1.9TDI; - 4,3L W instrukcji A4 B5 110KM (AFN AVG) piszę że wraz z filtrem należy wlać od 3,5 do 3,8 l. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
michal_g84 4 #5 Posted October 4, 2009 A4 B5 2.4 - ok. 5,6l w instrukcji a4 b5 2,5 tdi stoi jak wol 5 i pol litra tylko ja mam 2.4 benzynę i ta ilość wpisana jest zgodnie z tym co wlałem do silnika 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
endriuu 2 #6 Posted October 4, 2009 1.9TDI; - 4,3L W instrukcji A4 B5 110KM (AFN AVG) piszę że wraz z filtrem należy wlać od 3,5 do 3,8 l. no wiec wlasnie. inaczej instrukcja - inaczej rzeczywistosc. Zminiealismy z kumplem ostatnio w jego A3 1.9TDI i weszlo prawie 5L pod max - po dokladnym wyczyszeniu filtra i chlodnicy. tazke te wartosci w instr. moga byc albo na min albo lekko ponad min? 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
sołtys85 1 #7 Posted October 4, 2009 W moim AJL 1,8T wchodzi dokładnie 3,8l i jest 0,5-1 mm ponad zagięcie oznaczajace max. Wyczytałem na forum, że wchodzi optymalnie 3,8 wiec tyle wlałem i dopiero sprawdzałem. Wiem, że na zimę powinno się utrzymywać 1/3 poziomu oleju ponieważ rozruch jest łatwiejszy i olej szybciej sie nagrzewa ale nie chciało mi sie juz spuszczać. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Daimos 2 #8 Posted October 4, 2009 W przypadku modelu B5 można podczepić tabelkę z książki Sam Naprawiam 0 Go to top A4 B5 1.9tdi Avant 2001r 80 B2 1.8 GTE 1982r 80 B1 lift 1.6 LS automat 1978r. Share this post Link to post Share on other sites
aju 2 #9 Posted October 4, 2009 tego mi brakowało na forum, wszystkich ilości oleju w jednym miejscu 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
welek 1 #10 Posted October 12, 2009 Witam sory moze to glupie pytanie ale pytam bo nie jestem specem w tej dziedzicnie Kupilem sobie a4 Avant 98r 1.9Tdi i panowie mechanicy wymieniali mi wszystkie filty ale wlali mi polsyntetyka z tego co wiem moge na tym jezdzic czy wymienic kocnziecznie na syntetyka auto ma nabite 240tys przebiegu 1 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
endriuu 2 #11 Posted October 12, 2009 powinienes zalac syntetyk. panowie "fachowcy" dali kolejny raz ciala. na przyszlosc - tu jest watek do takich pytan: http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.1320.html 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
welek 1 #12 Posted October 12, 2009 wiem ze powinienem ale pytam czy stanie sie cos jak bede jezdzil na polsyntetyku ? mam juz jutro to wymieniac czy do nastepnej wymiany moge smigac na tym ? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
endriuu 2 #13 Posted October 12, 2009 ja na twoim miejscu wymienilbym. tym bardziej ze w tzw półsyntetykach jest tylko od 20-30% bazy syntetycznej a turbina nie lubi minerała. 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
Alona 0 #14 Posted October 20, 2009 hmmmm... dziwne... do mojego AFB 2,5 wchodzi niecałe 5l :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
endriuu 2 #15 Posted October 20, 2009 a jak wymieniasz filtr to go czyscisz dokladnie i lejesz na max oleju? 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
Alona 0 #16 Posted October 20, 2009 hmmmm... no do maxa mniej wiecej leje, ale nic nie czyszcze , tylko po prostu wymieniam filtr... olej cały ścieka, no prawie cały, bo pewnie jakies śladowe ilości zostają... 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
endriuu 2 #17 Posted October 20, 2009 zdziwiłabyś sie ile oleju potrafi zostac w silniku, szczegolnie w dieslu 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
kazimierzm 0 #18 Posted October 25, 2009 witam ja do mojej audi wlałem 5,4lita i górna kuleczka bagnetu jest zakryta olejem - nie za dużo ? ksiązka podaje ze powinienem wlac 5.5litra co o tym sądzicie ? pozdrawiam kazimierzm 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Pepin 0 #19 Posted October 25, 2009 w 3.0TDI (BKN) na wymianę wystarcza 7.5l .. 8.2 jest nominalną pojemnością układu smarowania 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
miro_x 5 #20 Posted January 3, 2010 W moim AVF bo odkręceniu chłodniczki olejowej wylewa się jeszcze z 0,5 litra więc do wymiany wlewam 4,1 - 4,4 litra oleju w zalezności jak dokładnie wycieknie. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
bish - kopt 0 #21 Posted January 18, 2010 hmmmm... dziwne... do mojego AFB 2,5 wchodzi niecałe 5l :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: potwierdzam, 5 litrów i na bagnecie jest 1mm poniżej max, a w papierach 5,5l 0 Go to top 4x4 V8 Share this post Link to post Share on other sites
joker-lukasz 0 #22 Posted June 14, 2010 a ja mam pytanie.. trzeba lać tak żeby było na bagnecie na maksa?? bo mnie uczono że ma być po środku tego miernika na bagnecie.. nie wiem czy dobrze myślę ale mi się zdaje że jak jest za dużo oleju w silniku to tam jest większe ciśnienie i wtedy nie wywali uszczelki pod głowicą?? wie ktoś czy jedno ma z drugim jakiś związek?? 0 Go to top Live Free - Die Young <!--[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG/> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]--> http://imageshack.us/photo/my-images/713/56778187.png/ Share this post Link to post Share on other sites
endriuu 2 #23 Posted June 14, 2010 a ja mam pytanie.. trzeba lać tak żeby było na bagnecie na maksa?? bo mnie uczono że ma być po środku tego miernika na bagnecie.. nie wiem czy dobrze myślę ale mi się zdaje że jak jest za dużo oleju w silniku to tam jest większe ciśnienie i wtedy nie wywali uszczelki pod głowicą?? wie ktoś czy jedno ma z drugim jakiś związek?? mozna lać pod max. ja tak zawsze robie. nie mozna lac ponad max... 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
joker-lukasz 0 #24 Posted June 15, 2010 a te ilości podane na pierwszej stronce to są ilości które oznaczają max na bagnecie?? czy jak wleję załóżmy do mojego AHU 3,8L to będzie mniej więcej połowa tej miarki?? bo niby jest że wchodzi 3,8 ale żeby nie było że się wleje to będzie ponad max na bagnecie 0 Go to top Live Free - Die Young <!--[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG/> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]--> http://imageshack.us/photo/my-images/713/56778187.png/ Share this post Link to post Share on other sites
R7 JAREK 8 #25 Posted June 17, 2010 do mojej B6 też wlazło 4l. 3 miesiące mija i na bagnecie nic nie ubyło 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
maja 0 #26 Posted August 23, 2010 do mojego, 1.9 / AWX weszło 3,8 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Guest leonikers #27 Posted October 7, 2010 2.0TDI PD; - 3,8L nie wiem jak to możliwe, wczoraj zmieniałem w moim Audi A4 B7 2.0 TDI olej razem z filtrem i weszło 4,3L i brakuje 1mm do stanu :> Sprawdzałem dzisiaj zaraz po jeździe i dalej brakuje 1mm do stanu wiec trzeba dolać trochę. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
filip1978 0 #28 Posted October 20, 2010 b5 ahu 3,8l +setka po odpaleniu silnika. czy powinno sie przekręcić rozrusznikiem(niezapalać silnika) aby cały olej wyleciał ? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
mystic.pl 5 #29 Posted October 29, 2010 Chciałbym poinformować, że do silnika V6 2.7 / 3.0 tdi Motul wypuścił nowy olej 8100 X-Clean+ 5w30 spełniający normę VW 504.00/507.00, który jest znacznie tańszy od Specific 504.00/507.00 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
A4-Tomek 13 #30 Posted November 2, 2010 ja przy wymianie oleju wlałem 4 litry do mojego 1Z i miałem idealnie maksimum aktualnie jezdze na półsyntetyku Castrol Magnatec 0 Go to top Motoryzacja w obiektywie: https://www.facebook.com/MotoFotofotografiamotoryzacyjna Share this post Link to post Share on other sites