Jump to content
0
endriuu

[ALL] Ile oleju do mojego silnika?

Recommended Posts

Pozwoliłem sobie zrobić zestawienie silników i ilości oleju w misce. Korekty mile widziane (szczególnie jesli chodzi o B8 - mało info na ten temat).

A4 B5

1.6i; 1.8i; 1.8T; - 3,5L

2.4i; 2.6i; 2.8i; - 5,5L

1.9TDI; - 3,8L

1.9TDI PD; - 4L

2.5TDI; - 5,5L

S4, RS4 B5

2.7i T - 6L

A4 B6; B7

1.6i; 1.8T - 3.5L

2.0i; 2.0FSi; 2.0TFSi - 4,2L

2.4i - 5L

3.0i; - 6,5L

3.2FSi - 8,1L

1.9TDI PD; - 4L

2.0TDI PD; - 3,8L

2.5TDI; - 5,5L

2.7TDI; - 8,2L

3.0TDI; - 8,2L

S4 B6, B7; RS4 B7

4.2i; - 9L

A4 B8

1.8 TFSI - 3,5L

2.0 TFSI - 4,2L

3.2 FSI - 8,1L

2.0 TDI - 3,8L

2.7 TDI - 8,2L

3.0 TDI - 8,2L

S4 B8

3.0 TFSi - 8,2L

Najnowszy katalog Motula:

http://www.sendspace.pl/file/9c76e1f74cf3b27e42aa82b

mirror

http://hostuje.net/file.php?id=f23a02e7cbebdf08724081c871cb88d9

poradnik Motula - Jak olej dobierać:

http://strona.i-car.nazwa.pl/uploads/New%20PCMO_PL_2010.pdf

nowe etykiety opracowane po aferze z podróbkami:

http://img35.imageshack.us/img35/6062/motullabel.jpg


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A4 B5 2.4 - ok. 5,6l

Share this post


Link to post
Share on other sites

A4 B5 2.4 - ok. 5,6l

w instrukcji a4 b5 2,5 tdi stoi jak wol 5 i pol litra

tylko ja mam 2.4 benzynę i ta ilość wpisana jest zgodnie z tym co wlałem do silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9TDI; - 4,3L

W instrukcji A4 B5 110KM (AFN AVG) piszę że wraz z filtrem należy wlać od 3,5 do 3,8 l.

no wiec wlasnie. inaczej instrukcja - inaczej rzeczywistosc. Zminiealismy z kumplem ostatnio w jego A3 1.9TDI i weszlo prawie 5L pod max - po dokladnym wyczyszeniu filtra i chlodnicy. tazke te wartosci w instr. moga byc albo na min albo lekko ponad min?


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim AJL 1,8T wchodzi dokładnie 3,8l i jest 0,5-1 mm ponad zagięcie oznaczajace max. Wyczytałem na forum, że wchodzi optymalnie 3,8 wiec tyle wlałem i dopiero sprawdzałem. Wiem, że na zimę powinno się utrzymywać 1/3 poziomu oleju ponieważ rozruch jest łatwiejszy i olej szybciej sie nagrzewa ale nie chciało mi sie juz spuszczać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku modelu B5 można podczepić tabelkę z książki Sam Naprawiam

iloscolejua4b5.jpg


A4 B5 1.9tdi Avant 2001r

80 B2 1.8 GTE 1982r

80 B1 lift 1.6 LS automat 1978r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:good: tego mi brakowało na forum, wszystkich ilości oleju w jednym miejscu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam sory moze to glupie pytanie ale pytam bo nie jestem specem w tej dziedzicnie

Kupilem sobie a4 Avant 98r 1.9Tdi i panowie mechanicy wymieniali mi wszystkie filty ale wlali mi polsyntetyka z tego co wiem moge na tym jezdzic czy wymienic kocnziecznie na syntetyka auto ma nabite 240tys przebiegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem ze powinienem ale pytam czy stanie sie cos jak bede jezdzil na polsyntetyku ? mam juz jutro to wymieniac czy do nastepnej wymiany moge smigac na tym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na twoim miejscu wymienilbym. tym bardziej ze w tzw półsyntetykach jest tylko od 20-30% bazy syntetycznej :kwasny: a turbina nie lubi minerała.


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm... dziwne... do mojego AFB 2,5 wchodzi niecałe 5l :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak wymieniasz filtr to go czyscisz dokladnie i lejesz na max oleju?


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm... no do maxa mniej wiecej leje, ale nic nie czyszcze :confused4:, tylko po prostu wymieniam filtr...

olej cały ścieka, no prawie cały, bo pewnie jakies śladowe ilości zostają...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdziwiłabyś sie ile oleju potrafi zostac w silniku, szczegolnie w dieslu :cool1:


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

ja do mojej audi wlałem 5,4lita i górna kuleczka bagnetu jest zakryta olejem - nie za dużo ?

ksiązka podaje ze powinienem wlac 5.5litra

co o tym sądzicie ?

pozdrawiam kazimierzm

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 3.0TDI (BKN) na wymianę wystarcza 7.5l .. 8.2 jest nominalną pojemnością układu smarowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim AVF bo odkręceniu chłodniczki olejowej wylewa się jeszcze z 0,5 litra więc do wymiany wlewam 4,1 - 4,4 litra oleju w zalezności jak dokładnie wycieknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm... dziwne... do mojego AFB 2,5 wchodzi niecałe 5l :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

potwierdzam, 5 litrów i na bagnecie jest 1mm poniżej max, a w papierach 5,5l


:pali:4x4 V8

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam pytanie.. trzeba lać tak żeby było na bagnecie na maksa?? bo mnie uczono że ma być po środku tego miernika na bagnecie..

nie wiem czy dobrze myślę ale mi się zdaje że jak jest za dużo oleju w silniku to tam jest większe ciśnienie i wtedy nie wywali uszczelki pod głowicą??

wie ktoś czy jedno ma z drugim jakiś związek??


Live Free - Die Young

<!--[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG/> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]-->

http://imageshack.us/photo/my-images/713/56778187.png/

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam pytanie.. trzeba lać tak żeby było na bagnecie na maksa?? bo mnie uczono że ma być po środku tego miernika na bagnecie..

nie wiem czy dobrze myślę ale mi się zdaje że jak jest za dużo oleju w silniku to tam jest większe ciśnienie i wtedy nie wywali uszczelki pod głowicą??

wie ktoś czy jedno ma z drugim jakiś związek??

mozna lać pod max. ja tak zawsze robie. nie mozna lac ponad max...


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

a te ilości podane na pierwszej stronce to są ilości które oznaczają max na bagnecie?? czy jak wleję załóżmy do mojego AHU 3,8L to będzie mniej więcej połowa tej miarki?? bo niby jest że wchodzi 3,8 ale żeby nie było że się wleje to będzie ponad max na bagnecie :wallbash:


Live Free - Die Young

<!--[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG/> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]-->

http://imageshack.us/photo/my-images/713/56778187.png/

Share this post


Link to post
Share on other sites

do mojej B6 też wlazło 4l. 3 miesiące mija i na bagnecie nic nie ubyło :przebiegly:


vr8sdlzc.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leonikers

2.0TDI PD; - 3,8L

nie wiem jak to możliwe, wczoraj zmieniałem w moim Audi A4 B7 2.0 TDI olej razem z filtrem i weszło 4,3L i brakuje 1mm do stanu :>

Sprawdzałem dzisiaj zaraz po jeździe i dalej brakuje 1mm do stanu wiec trzeba dolać trochę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym poinformować, że do silnika V6 2.7 / 3.0 tdi Motul wypuścił nowy olej 8100 X-Clean+ 5w30 spełniający normę VW 504.00/507.00, który jest znacznie tańszy od Specific 504.00/507.00 :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja przy wymianie oleju wlałem 4 litry do mojego 1Z i miałem idealnie maksimum :D aktualnie jezdze na półsyntetyku Castrol Magnatec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...