mamci Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Mam nadzieje że koledzy pomogą gdyż problem nie dotyczy AUDi tylko VW, a że kompletnie nie znam się na dieslach liczę na pomoc. Problem dotyczy Passata B5 z 97r. który jest drugim autem u mnie w rodzinie. Otóż od jakiegoś czasu jak w temacie przy ostrzejszym ciśnięciu lub przekroczeniu ok 120km/h wyłącza się turbo. Na VAG-u wyskakuje błąd coś odnośnie tego że turbo przeładowuje. Znajomy dziś poradził ściągnąć wężyk o ten: o dziwo problem ustąpił i samochód jeździ jak dawniej. Wiem jednak, że zdjęcie wężyka to sposób doraźny i trzeba szukać przyczyny, i tu pytanie co jest nie tak? Co trzeba wymienić? Może to ten słynny zawór N75? Z góry dziękuję.
taktuś Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Temat rzeka, należy dokładnie przejrzeć układ podciśnienia: - wężyki prowadzące przez N18 do N75 - obserwacja sztangi - zrobić komplet logów zgodnie z rzemiosłem i wkleić w dziale DIAGNOSTYKA VAG - użyć szukaj, bo już było...
czester Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Dziwne, bo powinienes miec teraz niedoladowanie i mula. Zrob tak jak napisal kolega Takus, a przede wszystkim porządne logi.
Tomekk86 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Przyczyny musisz szukać w działaniu N75, kierownicach turbo lub masz nieszczelność w wężykach. Sprawdź czy sztanga się podnosi przy odpalaniu silnika, jak masz możliwość to pożycz N75 i podmień go ze swoim. Zauważysz czy jest poprawa... W passacie masz silnik AFN?
SoMeS Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Czester niekoniecznie... zależy w jakiej pozycji była sztanga gdy zdjął wężyk w afn'ach te wężyki to plaga wymień wszystkie po kolei na jakieś mocniejsze zbrojone najlepiej
Jarol Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Czester niekoniecznie... zależy w jakiej pozycji była sztanga gdy zdjął wężyk w afn'ach te wężyki to plaga wymień wszystkie po kolei na jakieś mocniejsze zbrojone najlepiej Z tego co wiem to po odłączeniu wężyka podciśnieniowego od turbo sztanga może być tylko w jednej pozycji. Oczywiście jeśli turbo jest sprawne. Plagą w AFN-ach jest zapiekanie kierownic w turbo i tu pewnie tak się stało. Trzeba podłączyć Vaga i zrobić logi dynamiczne 10 i 11 kanału.
tx-didi Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Chlopaki, sprawdzic zaworek i wezyki na pewno warto, ale.... jezeli po zdjeciu wezyka samochod jedzie (w/g opini wlasciciela dobrze) natomiast po zalozeniu przeladowuje to cos mi podpowiada ze turbina jest do sprawdzenia (a konkretnie sterowanie kierownic ma regulacje tylko od 60% - 100%)... chyba ze w 1.9 logika jest odwrotna w porownaniu do v6 ? (czyli spoczynkowe polozenie kierownic jest na max a nie min) ale objawy na to nie wskazuja... gdyby problem dotyczyl tylko n75 czy przewodow podcisnienia, to po zdjeciu pokazanego wyzej wezyka, samochod zamienilby sie w czolg.... z silnikiem 1.9 delikatnie doladowanym.... nie mialbys szans na wyprzedzenie skutera, nie wspominajac o predkosci absurdalnej rzedu 120 km/h (a, jak napisal kolega, zachowuje sie w miare ok) Mnie to wyglada ze kierownice sa wysterowane na min 60% dlatego po zdjeciu wezyka samochod jedzie w miare normalnie, natomiast przy wpietym przeladowuje w okolicach > 2000 rpm. Wniosek -> turbo do sprawdzenia i (mozliwe) naprawy... dodane: kolega Jarol byl szybszy, i wg mojej opini ma racje
mamci Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 więc zrobię logi tylko teraz już nie wiem czy ze zdjętym wężykiem czy z założonym... i tylko 10, 11 wystarczy?? może jeszcze jakieś statyczne
Musashi Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 N75, zapieczone kierownice lub uszkodzony, ktorys z wezykow podcisnienia niech kolega zrobi logi to dalej podyskutujemy.[br]Dopisany: 08 Październik 2009, 08:21_________________________________________________ więc zrobię logi tylko teraz już nie wiem czy ze zdjętym wężykiem czy z założonym... i tylko 10, 11 wystarczy?? może jeszcze jakieś statyczne jak ze zdjetym?ma byc podlaczony wszystkie, logi to logi,
tx-didi Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 więc zrobię logi tylko teraz już nie wiem czy ze zdjętym wężykiem czy z założonym... i tylko 10, 11 wystarczy?? może jeszcze jakieś statyczne bs 003, 011 (czy generalnie podcisnienie wyglada ok), oraz jak Jarol napisal lecz w ogole to jak juz robisz to najlepiej wszystkie przy okazji pytanie do szerszego (a obserwujacego) grona - nigdy nie rozumialem idei robienia dyn 010, czy ktos swiatly moglby mi tez to rozjasnic ? (bo chyba nie chodzi tylko o polozenie 'buta' ???) .... chyba spie dzis
mamci Opublikowano 12 Października 2009 Autor Opublikowano 12 Października 2009 jednak fałszywy alarm... jak okazało się pod dłuższym czasie pomimo zdjęcia wężyka turbo i tak staje i tak i dopiero ponowne uruchomienie silnika działa ale też do czasu... w najbliższym czasie prześlę logi.
SoMeS Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 no czyli jak już wiemy łapie notlaufa wrzucaj logi... a jak wężyki i dolot? sprawdzałeś?
Filemonl Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 jaka w końcu była przyczyna? kolega ma identyczny problem w A3 1.9 tdi...
Sztomel Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 koledzy, przecież jeśli odpięcie wężyka niczego nie zmienia i dalej sterownik silnika wybija błąd przeładowania to znaczy to tylko jedno - zapieczona zmienna geometria tej turbiny widocznej na fotce - trzeba ją zdemontować z silnika, odkręcić z niej muszlę części gorącej czyli tej od strony wydechu, zdemontować zmienną geometrię i ją wyczyścić oraz wyszlifować bieżnię muszli części gorącej bo pewnie będą na niej już widoczne rysy od łopatek zmiennej geometrii i tę krawędź łopatek zmiennej geometrii, która do tej bieżni przylega - po co robić logi skoro już wiadomo co jest tego powodem. I jedna rada - najlepiej zrobić to samemu papierem ściernym, no chyba że będziesz mógł patrzyć mechanikowi przez ramię jak będzie to wszystko czyścił bo jak spartoli to cała robota i kasa za nią pójdzie na marne - trzeba wiedzieć co i do jakiego stopnia wyszlifować aby znowu turbo pośmigało trochę kkm. Problem ten już zauważyli wcześniej i słusznie koledzy Czester, Jarol i tx-didi (jeśli kogoś pominąłem to sorry ale posty ww. kolegów od razu rzuciły mi się w oczy jako jedynie słuszne) więc nie ma co logować tylko demontować i czyścić bo to tylko i wyłącznie zapieczona zmienna geometria.[br]Dopisany: 07 Maj 2010, 21:11_________________________________________________Aha i jeszcze jedna rzecz, jakbym miał czyścić zmienną geometrię to jeszcze pół biedy ale jeśli chodzi o czyszczenie bieżni na muszli gorącej papierem ściernym wodnym o gradacji 1500 lub jak niektórzy podają 2000 to pewnie bym zużył na to cały swój dodatkowy urlop w wymiarze 10 dni - kto to wymyślił, miałem takie rysy na bieżni, że tylko papier z grubym ziarnem pozwolił mi się uwinąć w 4 godziny (a i tak bieżnia była śliska) - potem dopiero głaskałem psu jajca takim papierem - więc pozwolę sobie wtrącić, że jeśli ktoś ma faktycznie zapieczoną zmienną geometrię to jest potrzebny mocniejszy papier ścierny a nie polerka dobra dla lakieru.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się