Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak mocy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam Kolegów Klubowiczów,

od pewnego czasu mam problem z moim super autkiem:) rano na zimnym silniku albo po całodziennym staniu pod pracą moje autko nie ma mocy żeby jechać:( objaw trwa pierwsze 30 s. do 2 min a potem wszystko jest ok, główny objaw to po dodaniu gazu momentalnie słabnie i dopiero bardzo mocne wciśnięcie gazu powoduje że auto jedzie, aczkolwiek wcale nie ochoczo:( macie pomysł co to może być? Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Może to mieć związek z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej(czy autko po odpaleniu wchodzi na większe obroty 1200-1300 i dopiero po chwili schodzi na 1000 ?).

Pozdrawiam

Opublikowano

podłacz vag-a na zimny silnik i sprawdz jak sie nagrzewa

przy okazji zobacz jak oscyluje sonda

Opublikowano

Sprawdź jaka temp silnika widzi ECU na zimnym silniku, sprawdx róniez ciśnienie paliwa. W fazie nagrzewania silnika sonda nie jest barna pod uwage dopiero po jakis kilku minutach jak sie nagrzeje i zacznie pracowac prawidłowo ECU zaczyna brac pod uwage sygnał sondy.

Opublikowano

W fazie nagrzewania silnika sonda nie jest barna pod uwage dopiero po jakis kilku minutach jak sie nagrzeje i zacznie pracowac prawidłowo ECU zaczyna brac pod uwage sygnał sondy.

myślę że Twoja odpowiedz nie powinna być brana pod uwagę przez czytających tego posta :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

W fazie nagrzewania silnika sonda nie jest barna pod uwage dopiero po jakis kilku minutach jak sie nagrzeje i zacznie pracowac prawidłowo ECU zaczyna brac pod uwage sygnał sondy.

myślę że Twoja odpowiedz nie powinna być brana pod uwagę przez czytających tego posta :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

A dlaczego tak sądzisz drogi kolego :mysli: dopóki sond nie osiagnie temp pracy wysyła błedne sygnały których ECU nie bierze pod uwage przy dobieraniu dawki robi to z mapy awaryjnej, podobnie jak odłaczysz sonde

Opublikowano

Ecu zbiera sygnały z: przepływomierza, przepustnicy, czujników: położenia wału, wałka rozrządu, wody, ABS-u, zbiornika paliwa i sondy ( to są podst. parametry) od momentu przekręcenia kluczyka

jakiekolwiek odstępstwo od normy powoduje wygenerowanie błędu

sonda posiada podgrzewanie po to aby jak najszybciej podawac parametry do ECU

w pełni sprawna sonda podaje sygnał po ok 4-5 sekundach po odpaleniu silnika

po to aby silnik spalał jak najmniej paliwa i nie zanieczyszczał srodowiska

Opublikowano

Witam

Trochę przesadziłeś z tą sondą :"w pełni sprawna sonda podaje sygnał po ok 4-5 sekundach po odpaleniu silnika"

"Najnowsza generacja tzw. sond planarnych już po 10 sekundach przekazuje dokładne parametry do modułu sterowania silnika. Obecnie inżynierowie Boscha pracują nad dalszym skróceniem o połowę tego, już i tak bardzo wyśrubowanego, wyniku."

To silnik ADR z 96r

Pozdrawiam

Opublikowano

wlasnie sprawdzilem w swoim aucie

na zimnym praca sondy rozpoczela sie w 12 sekundzie po odpaleniu

na goracym (temp. siln. 94 stopnie) po 2 sekundach

Opublikowano

Witam,

dzięki wielkie za tą dyskusję, bo jazda takim autem to prawdziwa męka. Jak rozumiem muszę podłaczyć auto do VAG-a. ale mam kolejne spostrzeżenia - moje auto jedzie tak nawet jak się nagrzeje, jest totalnie nieelastyczne, szarpie i mam wrażenie, że jest to związane z zasilaniem w paliwo - bo na gazie jest ekstra. Może coś jest zatkane - ale co?

Opublikowano

sprawdz cisnienie na listwie wtryskowej możę jest za słabe

Opublikowano

Spróbuj zatankowac ponad 1/2 zbiornika i sprawdx czy objawy nie ustaną. W poprzednim audi tak miałem, przyczynął było zabrudzenie sitka kosza pompy paliwa, dopóki poziom był powyzej krawedzi kosza auto chodziło idealnie.

Opublikowano

normalnie podlaczasz specjalny manometr :cool1:

Opublikowano

Witam

Wpiąć manometr w przewód zasilający listwę wtryskową i tak na wolnych obrotach 3,5 bara po ściągnięciu wężyka podciśnieniowego z regulatora ciśnienia 4 bary.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuje za podpowiedzi pojadę w weekend sprawdzić:) Chociaż muszę przyznać że 3 dni jazdy na samym paliwie spowodowały że auto wróciło do normy, chociaż trochę brakuje elastyczności, więc myślę że coś jest po prostu zatkane. Ciekawe czy można jakoś przeczyścić cały układ z paliwem Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Podepnę się pod temat żeby nie robić bałaganu.

Mam podobny problem. Odpalam rano samochód i po paru sekundach obroty spadają na 500-600 później jakieś 200-300 i w końcu silnik gaśnie. Odpalam drugi raz i wszystko ok. Co to może być? Wymieniłem przewody i świece i dalej to samo. Jak jest silnik nagrzany to nie ma żadnych problemów

Opublikowano

Witam.

Podepnę się pod temat żeby nie robić bałaganu.

Mam podobny problem. Odpalam rano samochód i po paru sekundach obroty spadają na 500-600 później jakieś 200-300 i w końcu silnik gaśnie. Odpalam drugi raz i wszystko ok. Co to może być? Wymieniłem przewody i świece i dalej to samo. Jak jest silnik nagrzany to nie ma żadnych problemów

Kolego najpierw Vag

tutaj na forum nikt nie wróży z fusów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...